En saanut hytojakson näyttöä läpi- voinko siirtyä osaamisalaopintoihin siitä huolimatta ?
Osaamisalaopinnot alkavat. Voinko opiskella niitä nyt vaikka edellisen opintokokonaisuuden näyttö ei mennyt läpi ?
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kommentit (12)
Miten voit muka aloittaa osaamisalaopinnot, jos et ole saanut perusopintoja läpi? Mitä helvettiä, millä tasolla lähihoitajakoulutus nykypäivänä on?
Oletko edellinen kommentoija tietoinen siitä, miten monimutkaiseksi ja korukieliseksi toisen asteen ammattitutkinnon näyttöön perustuva tutkinto tai tutkinto- osa tehdään ?
Lisäksi opiskelijat suorittavat näyttöjään monen tasoisissa paikoissa, ohjaaja voi olla sun ystäväsi, tai päinvastoin työpaikkakiusaaja, jolla ei ole pienintäkään halua ohjata opiskelijaa.
Miten yksinkertaisista asioista voikin saada niin monimutkaisia. Näyttöön perustuva tutkinto on todella epäoikeudenmukainen ja opiskelijan oikeusturva plus ihmisarvo olematon.
Jos ohjaaja ei ole sun puolella ihmisenä, se voi tehdä sun elämästäsi yhtä helvettiä.
Myös opintokokonaisuuden ammattitaitovaatimukset voivat olla todella kohtuuttoman laajat suhteessa siihen käytettyyn aikaan. Perehdyttämiseen työpaikalla ei välttämättä löydy ohjaajalla aikaa. Silti työpaikat ottavat opiskelijoita. En ymmärrä miksi.
Meillä oli useampi sairaana ekassa top-jaksossa, eli kasvun ja osallisuuden edistäminen -harkka. Heille minusta muistaakseni sanottiin että sen kason jakson näytön voi suorittaa myöhemminkin, ymmärsin että vaikka siellä viimeisellä harjoitusjaksollakin. En sitten tiedä päteekö tämä hytoon myös...
Tampereella jouduttiin perumaan lähihoitajakoulutus. Hakijoita oli mutta ei alalle soveltuvia😂
Vierailija kirjoitti:
Tampereella jouduttiin perumaan lähihoitajakoulutus. Hakijoita oli mutta ei alalle soveltuvia😂
Hyvä vaan niin, että nykyisin on taas nämä soveltuvuuskokeet ja psykologiset testit. Karsiutuu sopimattomat pois.
Joskus ohjaaja voi olla niin vittumainen, että hän ei edes halua ohjata opiskelijaa. Monet ohjaajat kokevat opiskelijan riesaksi. Eivät halua ohjata ketään, mutta heille määrätään opiskelija, kysymättä. Itse olin aikoinaan tälläisen ohjaajan ohjattavana, hän teki oloni niin epävarmaksi, että en osannut keskittyä mihinkään, olin 100% epävarma. Vaihdoin harjoittelupaikkaa ja seuraavassa paikassa ohjaaja oli aivan ihana. Pääsin läpi, ilman mitään ongelmia. Asiat eivät ole hoitoalalla niin mustavalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan niin, että nykyisin on taas nämä soveltuvuuskokeet ja psykologiset testit. Karsiutuu sopimattomat pois.
Miksi alapeukku tälle? Eihän se ole kenenkään etu, että hoitoalaa pääsee opiskelemaan sille täysin soveltumattomat ihmiset. Kyllä se on todellakin parempi, että noita soveltuvuuskokeita nyt jälleen pidetään ja karsitaan soveltumattomat heti kättelyssä pois.
No niinhän sen pitää mennä- hyvä :).
Se olisikin ihan kohtuutonta, jos opintoja ei voisi jatkaa, vaikka edellinen näyttö ei olisi mennyt läpi :).
Jatkan nyt elämääni hymyillen- kyllä minä pärjään !
Joo, ei se ole niin mustavalkoista kaikki.
Eteenpäin, sanoi mummo lumessa !
Pääset helposti työelämään. Minulla takana 8 viikkoa opiskelua lähäriksi, ja teen kotihoidossa ihan samoja töitä kuin lähärit. Tuohon koulutukseen riittäisi 6kk..
Miten ylipäänsä kuvittelet pärjääväsi työelämässä, jos et saa edes koulun harjoittelua läpi?