Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anteeksi että avaudun Antti Heikkilästä

Vierailija
24.05.2015 |

katsoin Sari Helinin haastattelun "ihmeguru" Heikkilästä. Tyyppi lätisee samoja juttuja jo seitsemättä vuotta (on salaliittoa, elintarviketeollisuutta, Yudkin-rasva-sokeri-teoriaa jne). Ok, aiemmin Heikkilä puhui rasva-hiilihydraattisodasta, mutta samat jutut kuitenkin. 

Tulen surulliseksi niiden puolesta, jotka hoitavat ylipainoisia ja sitten tämä yksi vääristelee virallisia ravitsemussuosituksia sanomalla että viralliset tahot suunnilleen pakottavat ihmiset syömään sokeria. Mitä puppua! Ja että sokeri on vaarallisempaa kuin tupakka. Missään kohtaa ravitsemussuosituksia ei lue sokerin käytön lisäämistä, päivastoin.

Tiedän, että Heikkilän propaganda myy ja seuraavaksi taitaa tulla "Miten vähennät sokeria Antti Heikkilän tapaa" - sopivasti joulumarkkinoille. On helpompi ulkoistaa ajattelu ulkopuoliselle ja syyttää kiloistaan muille kuin itselle.

Kommentit (229)

Vierailija
1/229 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortopedi, jolla on mielestään parempi asiantuntemus ravitsemuksesta kuin ravitsemustieteen alan tutkijoilla. Oikea kaikkien alojen erikoisasiantuntija. Vastenmielinen.

Vierailija
2/229 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaa-Heikkilä. Mikähän mielenterveyden häiriö silläkin on. Ihme, että saa tehdä lääkärin hommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/229 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua joskus vähän kiinnosti sen jutut, mutta uskottavuus meni totaalisesti siinä vaiheessa, kun se paasasi mikrojen epäterveellisyydestä ja latasi todistusaineistoksi blogiinsa jonkun amerikkalaisen teinin tekemän kokeen siitä kuinka kasvi kuoli mikrotetulla vedellä. Nauroin kuollakseni ja poistuin samantien blogista, enkä ole sen jälkeen sitä vilkaisutkaan.

Vierailija
4/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:59"]

Mua joskus vähän kiinnosti sen jutut, mutta uskottavuus meni totaalisesti siinä vaiheessa, kun se paasasi mikrojen epäterveellisyydestä ja latasi todistusaineistoksi blogiinsa jonkun amerikkalaisen teinin tekemän kokeen siitä kuinka kasvi kuoli mikrotetulla vedellä. Nauroin kuollakseni ja poistuin samantien blogista, enkä ole sen jälkeen sitä vilkaisutkaan.

[/quote]

Voi ei, mikä myötähäpeä! Siis Heikkilää kohtaan-en yhtään ihmettele, että poistuit :D

Ja tällaiseen ihmiseen porukka uskoo..

Vierailija
5/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kanssen jutun ja pohdin, että meneekö Heikkilä vaan niihin haastatteluihin joissa haastattelija myötäilee tämän vastauksia täysin? Helin ei kyseenalaistanut mitään vaan tuntui kyllä lukeneen Heikkilänsä tarkasti..

Vierailija
6/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joskus alat tykittää insuliinia niin toivottavasti muistat edes että vaihtoehtoja on olemassa. annetaan kaikkien tehdä mitä huvittaa. heikkilä on auttanut monia saavuttamaan takaisin tasapainon ruokavaliollaan.

Vierailija
7/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 23:59"]

[/quote]

Myytinmurtajissa testasivat tuota ja jos en väärin muista niin mikrotetulla vedellä kasvi kasvoi parhaiten. Mitään suuria eroja ei ollut suuntaan eikä toiseen oli vesi sitten suoraan hanasta, keitettyä, mikrotettua tms.

Vierailija
8/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä ainakin on Heikkilän mielestä pahempi kuin saatana. Varokaa ihmiset!

Vierailija
9/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilä mesosi joku vuosi sitten että rasvaton maito aiheuttaa hedelmättömyyttä. Googlasin tutkimuksen ja kävi ilmi että muut tutkijat kritisoi tutkimuksen pientä otantaa ja sitä ettei siinä erotettu syytä ja seurausta. Toisi sanoen en tiedetty oliko naiset ylipainoisia vai ei. Ylipainoisuus aiheuttaa lapsettomuutta, joten saattoi olla että naiset joi rasvatonta koska epäilivät lapsensaantiongelmiensa johtuvan ylipainosta ja yrittivät laihduttaa. Tällä lailla epämääräisiä tutkimuksia valikoimalla voi heitellä raflaavia väitteitä asioista.

Vierailija
10/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun teille tulee diabetes niin suosittelen lukemaan Heikkilän kirjat.. kokemusta meinaa on ja olen äärimmäisen kiitollinen hänelle.

Vierailija
11/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 00:17"]Ruisleipä ainakin on Heikkilän mielestä pahempi kuin saatana. Varokaa ihmiset!
[/quote]
En tiedä Heikkilän teorioista paljoakaan, mutta ruisleipä todellakin on saatanasta ainakin mulle. Tulee ihan helvetinmoiset vatsakivut ja pierettää. Lähipiirissäni on monta muutakin joille ruisleipä tekee kovia vatsakipuja ja ripulia.

Vierailija
12/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilä on toinen ääripää mutta ei ole kehumista tässä maatalousbisneksen lobbaamassa läntisessä virallisterveellisessäkään: rasva tappaa, kolesteroli tappaa, korvaa rasva hiilihydraateilla ja low fat tuotteilla, ruoka tehdään halvalla ja se kyllästetään mm. maissi  - ja vehnätärkkelyksellä, glukoosi-fruktoosisiirapilla, menekkiä lisäävillä lisäaineilla, kasviöljyjä suositellaan kaikken käyttöön (vaikka kuumennuksessa ne muuttuvat myrkyllisiksi) ja valtaosa halvoista kasviöljyistä valmistetaan myrkyllisillä liuottimilla eikä mekaanisesti puristamalla. Rasvaton maito on jätettä, joka pitää saada hyötykäyttöön, ennen se heitettiin pois tai siitä tehtiin muovia... Vehnää aivan joka paikassa, vaikka nykyinen vehnä on elimistölle vieras geneettisesti moninkertaistunut mutaatio (alkuvehnässä 22 kromosomia, nykyvehnässä kromosimisto on moninkertaistunut ja tuottaa elimistölle vieraita proteiineja). Tästä jostain ääripäiden väliltä löytyy se kultainen keskitie. Joka tapauksessa virallinenkin kanta on joutunut perumaan muutaman vuosikymmenen harhareittiään. Kolesteroli ei ole myrkky, tyydyttnyt rasva ei lisää sydän- ja verisuonitautikuolleisuutta vaan on itse asiassa elimistölle tärkeää mm. normaaliin hormonitoimintaan ja aivojen ja hermoston toiminnalle. Sokerin ja nimenomaan lisätyn sokerin määrä on se, joka nykyihmisiä sairastuttaa, samoin väärä rasvatasapaino (omega 6 moninkertoin liikaa suhteessa omega 3:een) sekä vehnän liikakäyttö. Kaikki tämä liittyy teolliseen ruokavalioomme ja paluu luonnolliseen, käsittelemättömään ruokaan on oikea suunta.

Vierailija
13/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin syömään oikein, kun sairastuin raskausdiabetekseen, enkä kyllä noudattanut Heikkilän ohjeita, vaan opettelin mulle sopivat ruuat, jotka eivät mun kohdalla nosta sokereita. Ja olen laihtunut 30kg, ja onnistunut pitämään painoni kurissa, vaikka välillä herkuttelen. Ja syön ruisleipääkin.

Vierailija
14/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tavista alkaa v...ttamaan kun Heikkilä on ollut oikeassa useassa asiassa. Tyydyttynyt rasva on jo aikoja sitten osoitettu tieteellisin tutkimuksin sv-tauti neutraaliksi, sokeri ei. Diabetestä hoidetaan lisäämällä insuliinin määrää vaikka yksinkertaisin ja halvin keino olisi rajoittaa syödyn sokerin (hiilihydraatin) määrää. Mikään ei muutu niin kauan kun samat jäärät ovat päättämässä asioista, nuo teollisuuden maksamat professorit. Juuri pari päivää sitten oli uutinen missä oltiin nimenomaan hulestuneita siitä miten suurella osalla terveyden asiantuntijoina esiintyvistä lääkäreistä on suorat taloudelliset yhteydet lääketeollisuuteen, saavat lääketeollisuudelta rahaa. Tämäkö ei sitten ole mikään ongelma?

Vierailija
15/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kans vituttaa karpaajien virallisterveellisen ruokavalion vääristely. Hiilarien puute näyttää tekevän ihmisen hieman tyhmäksi.

Vierailija
16/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:35"]

Minua kans vituttaa karpaajien virallisterveellisen ruokavalion vääristely. Hiilarien puute näyttää tekevän ihmisen hieman tyhmäksi.

[/quote]

Tämä on muuten ihan todettukin. Aivot kyllä pystyvät toimimaan ketoneillakin sokerien sijaan, mutta toimivat hieman huonommin niillä. Ketoosissa ollessaan ihmisellä on hieman alhaisempi älykkyysosamäärä kuin normaalisti. 

Heikkilästä sitten. Olen lukenut pari hänen kirjaansa. Minut yllätti se kuinka akateemisen koulutuksen saanut ihminen tuntuu olevan vailla täysin lähdekritiikkiä tietojensa suhteen, valitsevan vain ne mitkä sattuu omaan maailmankukvaan sopimaan. Enkä odota että yleistajuisessa kirjassa pitäisi olla tieteellisen tutkimuksen tapaan kaikki lähdeviitteet, mutta silloin kun esitetään jotain hyvin yleisestä tietämyksestä poikkeavaa, olisi kyllä hyvä viitata tutkimukseen joka tukee omaa näkemystä. Heikkilä ei näin tee.

Monet virallisterveellisen kannattajat kuten ravitsemustieteilijä Borg sen sijaan kyllä esittävät viitteet yllättäville väitteilleen (kuten että laihdutukseen liittyy iso painonnousun riski tai että herkkujen vähentäminen on keskimäärin varsin tehoton laihdutuskeino), vaikka kirja on ihan yleistajuinen.

Vierailija
17/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kerroppa yksikään vääristely.

Syö vaan sinä virallisterveellisesti jopa 10-E-% lisättyä sokeria. On olemassa vakuuttaavaa tutkimusnäyttöä siitä että se edistää terveyttä. Tämä siis ainakin VT-uskovaisten mukaan. Maailmalla tutkimus kertoo toista mutta kyllä meillä tiedetään paremmin.

Vierailija
18/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin syödään itsensä läskiksi ja saadaan diabetes huonon ruokavalion seurauksena ja aletaan karppaamaan. Sitten syyteetään virallisterveellistä ruokavaliota omista ongelmista, jota ei kuitenkaan ole koskaan noudatettu, jos olisi niin ei olisi lihottu eikä olisi tullut diabetestä. Melkien jokainen karppaaja kehuu miten heidän ruokavalio monipuolistui karppaamalla, sehän kertoo tasan sen että aikaisempi ruokavalio ei ole ollut lähelläkään virallisterveellistä, vaan täysin päin persettä, sillä se oli köyhtynyt eikä rikastunut hiilareiden välttelyllä.

Vierailija
19/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkilä on hihhuli, ja tuo hänen juttunsa alkaa muistuttaa jo ideologiaa. Ei julkaise blogissaan vähääkään eriäviä kommentteja vaikka olisivat kuinka asiallisia, mutta itse kyllä haukkuu mm. kaikki kasvissyöjät fasisteiksi. Ehkä hänkin on AV-mamma...?

Vierailija
20/229 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nii-in. Ja hiilarien yltäkylläisyys näyttää tekevän ihmisen tosi tyhmäksi läskiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä