Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pyytää ekoille treffeille Porkkalanniemen ulkoilualueelle

Vierailija
23.01.2022 |

Hakisi mut autolla kotoani. En uskalla lähteä heti alkuun tollaiseen.

Miten sanoa kohteliaasti se?

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko jo päättänyt, miten teet, Ap?

Ostarille kahvilaan ekalla kerralla. AP

Sanoitko tämän jo miehelle, miten esitit asian, selittelitkö mitään tms.?

Vierailija
122/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👍👍👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkalanniemeen on viisasta mennä vasta viidennen hääpäivän jälkeen. Siihen saakka vain kahviloissa.

Vierailija
124/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veis sut sinne  luolaan kuuntelemaan pillujuttuja. Se on varmasti hyvä idea kertoilla pillujuttuja tuntemattomalle naiselle, tekee hyvän vaikutuksen. Vai mitä pojat?

Vierailija
125/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä olen nainen (keski-iässä ja varattu, joten en ole deittaillut aikoihin!) eikä mulla tullut ollenkaan mieleen, että ehdotus on pelottava. Nyt vasta kun luin näitä vastauksia, niin tosiaan, ei olisi ehkä viisasta lähteä korpeen ihan vieraan ihmisen kanssa. 

Mutta mielestäni todennäköisempää nyt kuitenkin on, että kyseessä aivan vilpitön ehdotus, minusta jopa aika ihana. Itse ajattelin otsikon luettuani, että "mistähän "keksitystä ongelmasta" aloittaja on avauksen tehnyt, kun kuulostaa miehen ehdotus niin kivalta". Anteeksi, olin turhaan skeptinen.

Mutta itse olisin kyllä lähtenyt. 

Tyhmää varmaan?!

Vierailija
126/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, vaan että et uskalla lähteä tuntemattoman kanssa kahden korpeen. Mies ei todennäköisesti tajua, miten pelottava tilanne tuo on naiselle, koska miesten ei tarvitse pelätä raiskatuksi tulemista.

https://yle.fi/uutiset/3-12077714

” Kun Juhani raiskattiin 16-vuotiaana….”

Tuossa jutussa luki että feminismi estää keskustelun miesten raipskauksista. Surullista.

Joo niin on surullista, mutta ei nyt liity tähän mitenkään.

Miesten ei lähtökohtaisesti tarvitse pelätä seksuaaliväkivaltaa ensitreffeillä naisen kanssa, koska se on erittäin erittäin harvinaista, että nainen tällaisessa tilanteessa r**skaisi miehen. Miehille tehdyt r**skaukset tapahtuvat yleensä aivan erilaisissa tilanteissa. Esimerkiksi nuoria poikia seks.pahoinpitelelevät sukulaiset, valmentajat yms. Eivät naispuoliset treffikumppanit.

Tärkeä aihe siis, mutta ei vaan yksinkertaisesti liity tähän mitenkään.

Miesten kohtaamat ongelmat voi myös tuoda esille muulloinkin kuin vain silloin, kun puhutaan tilastollisesti useammin naisia koskevista ongelmista. Eikä aina vaan yrittää mitätöidä sukupuolittuneisuuden todellisuutta sillä verukkeella, että "kyllä miehetkin!" tai "kyllä naisetkin!".

Vierailija
127/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoitko tämän jo miehelle, miten esitit asian, selittelitkö mitään tms.?

Sanoin vaan, että mennään nyt kahville ensin. Ja katsotaan Porkkala keväällä.

Vierailija
128/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan joka ensitreffeille porkkalanniemeen tai muuhun luontokohteeseen mennyt, ei koskaan ole takaisin palannut. Hyytäviä kohtaloita miten treffeiltä ovat kadonneet ja joutuneet ikuisuuseksi kadoksiin. Tuskin ap haluat kohdata kuolemaasi porkkalassa.

Ehdotan tämän ketjun poistoa vainoharhojen levittämisen takia.

Vierailija
129/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, mä olen nainen (keski-iässä ja varattu, joten en ole deittaillut aikoihin!) eikä mulla tullut ollenkaan mieleen, että ehdotus on pelottava. Nyt vasta kun luin näitä vastauksia, niin tosiaan, ei olisi ehkä viisasta lähteä korpeen ihan vieraan ihmisen kanssa. 

Mutta mielestäni todennäköisempää nyt kuitenkin on, että kyseessä aivan vilpitön ehdotus, minusta jopa aika ihana. Itse ajattelin otsikon luettuani, että "mistähän "keksitystä ongelmasta" aloittaja on avauksen tehnyt, kun kuulostaa miehen ehdotus niin kivalta". Anteeksi, olin turhaan skeptinen.

Tyhmää varmaan?!

Niinhän se ykskin nainen lähti ajelemaan mukavalta vaikuttaneen miehen kanssa. Löytyi kuolleena. Mies päätti kivan reissun päätteeksi surmata naisen.

Vierailija
130/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää varmaan?!

Kyllä, melko tyhmää. Kun nykyaikana tiedetään ja lehdissäkin varoitellaan, että tuollaista voi käydä eikä se ole niin harvinaistakaan mitä toivoisi.

Kyllähän näitä sattui ennenkin, mutta niistä ei kirjoiteltu lehdissä. Nykyään tiedetään paremmin. Ihmiset eivät kuitenkaan ole vuosien saatossa sen kiltimmiksi muuttuneet, päin vastoin.

Vierailija
131/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et suoraan kehtaa sanoa tuota ettet "uskalla" lähteä, miten olisi joku seuraavista:

- Kiität hyvästä ideasta mutta vetoat liukkauteen ja ehdotat, että menette myöhemmin, kun pahimmat jäät ovat sulaneet, ettei tarvitse siellä jäisillä kallioilla kompuroida, sitä ennen voisitte tavata ihan vaikka jossain kahvilassa?

-  Sanot, että sinulla on nilkka/polvi tms. vaivannut ja koetat tällä hetkellä vähän vältellä ylimääräistä kävelyä, mutta keväämmällä lähdet mielelläsi ulkoilemaankin, kunhan vaiva hellittää, sitä ennen tapaat mieluummin kahvilassa

- Sanot, että joudut päivystämään lähellä kotiasi, syystä x (keksi elämäntilanteeseesi sopiva)

Haluaisin kyllä uskoa että mies on ihan vilpitön ja tykkää itse ulkoilla kauniissa maisemissa tms. Toivottavasti näin! 

Itse sanoisin miehenä leveä hymy naamallani ekaan tekosyyhyn, että minulta löytyy kyllä piikkipohjalliset naisenkin kenkiin

Toiseen sanoisin, että voidaan mennä autoilemaankin, ei tarvitse kävellä

Kolmanteen sanoisin, että mennään huomenna kun ei tarvitse päivystää.

Ihanko tosissaan kuvittelet, että nainen lähtee sinun kanssa minnekään kunhan tarpeeksi keksit ratkaisuja? Keksi vaikka tuhat, nainen sanoo lopulta ei.

Vierailija
132/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmää varmaan?!

Kyllä, melko tyhmää. Kun nykyaikana tiedetään ja lehdissäkin varoitellaan, että tuollaista voi käydä eikä se ole niin harvinaistakaan mitä toivoisi.

Kyllähän näitä sattui ennenkin, mutta niistä ei kirjoiteltu lehdissä. Nykyään tiedetään paremmin. Ihmiset eivät kuitenkaan ole vuosien saatossa sen kiltimmiksi muuttuneet, päin vastoin.

Naisviha porukat on oikeasti juttu. Noihan saalistaa naisia ja tyttöjä.

Vierailija
133/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot, vaan että et uskalla lähteä tuntemattoman kanssa kahden korpeen. Mies ei todennäköisesti tajua, miten pelottava tilanne tuo on naiselle, koska miesten ei tarvitse pelätä raiskatuksi tulemista.

https://yle.fi/uutiset/3-12077714

” Kun Juhani raiskattiin 16-vuotiaana….”

Tuossa jutussa luki että feminismi estää keskustelun miesten raipskauksista. Surullista.

Joo niin on surullista, mutta ei nyt liity tähän mitenkään.

Miesten ei lähtökohtaisesti tarvitse pelätä seksuaaliväkivaltaa ensitreffeillä naisen kanssa, koska se on erittäin erittäin harvinaista, että nainen tällaisessa tilanteessa r**skaisi miehen. Miehille tehdyt r**skaukset tapahtuvat yleensä aivan erilaisissa tilanteissa. Esimerkiksi nuoria poikia seks.pahoinpitelelevät sukulaiset, valmentajat yms. Eivät naispuoliset treffikumppanit.

Tärkeä aihe siis, mutta ei vaan yksinkertaisesti liity tähän mitenkään.

Miesten kohtaamat ongelmat voi myös tuoda esille muulloinkin kuin vain silloin, kun puhutaan tilastollisesti useammin naisia koskevista ongelmista. Eikä aina vaan yrittää mitätöidä sukupuolittuneisuuden todellisuutta sillä verukkeella, että "kyllä miehetkin!" tai "kyllä naisetkin!".

Täyttä asiaa!

Vierailija
134/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku trolliko näitä alotuksia tehtailee? Tasaisin väliajoin samanlainen kysymys, paikka vaan eri.

Vierailija
135/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän jakavat netissä toisilleen ohjeita siitä miten naisia voi painostaa. Näillä on ihan omia "guruja" (esim. pick up artist -nimikkeellä) jotka opettavat toisia miehiä manipuloimaan naisia. Jotkut noista ovat itse olleet syytteessä r*iskauksista. Tämä on iso ilmiö ja järjestäytynyttä toimintaa.

Vierailija
136/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä off topic, mutta minua vähän ihmetyttää se, miten AP (ja monet muut vastaavassa tilanteessa) ilmeisesti kokee suoraan sanomisen epäkohteliaaksi. Kyllä minusta voi ja pitää suoraan sanoa jos jotain ei halua, eikä jättää arvailujen ja vihjailujen varaan. Sen voi silti tehdä hyvin ystävällisesti ja toista loukkaamatta. Yhdessä sitten etsitään vaihtoehto, joka sopii molemmille, jos halua on.

Vierailija
137/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset kai lähdössä sen yhden ja saman miehen kanssa treffeille joka pyytelee luontokohteisiin ekatreffeillä, kaikki tulee tänne kysymään lähdenkö? ;)

Se joka ei osaa tulla tänne kysymään varmaan sitten katoaakin jos lähtee.

Miten kukaan mies joka olisi järjissään edes ehdottaisi tommosia ensitreffejä???

Vierailija
138/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ole kokeneet sitä pelkoa mitä nainen tuntee esim. kävellessään yksin pimeässä. Muistan miten nuorena kävelin kivi kädessä aina keskustan ravintolasta kotiin hiljaisia teitä sen pari kilometriä sivummalle. Sitten kun joku auto oli ohittanut minut kaksi kertaa ja autossa näkyi 1-4 kundia niin menin lähimpään pihaan tai jonkun aidan taakse piiloon ja odottelin kun auto taas tuli ja meni - luulivat että olen jo päätynyt kotiini - saatoin jatkaa matkaa.

Sydän hakkasi (kännyjä ei ollut) ja pää pyöri koko ajan katsomaan ettei takana tule kukaan, kävelin vielä usein keskellä tietä ettei mistään pusikosta tulee kukaan yllättäen.

Ai että oli ihanaa jos joku naapurin kundi tai koulukaveri tulikin samaa matkaa kotiin päin, oli ihana kävellä pelkäämättä. Taksiin ei ollut varaa alle parikymppisenä lukiolaisena ja julkisia ei öisin kulkenut meidän pikkukaupungissa. 

Vierailija
139/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui...en kyl lähtisi...katon ehkä liikaa noita eräitä juttui..

Vierailija
140/181 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se sama joka kuristaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi