Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epätodellinen olo kylässä, kutsuttiinko mut vai tulinko väärään aikaan tms

Vierailija
23.01.2022 |

Olet/olette perheesi kanssa kylässä, jonkun tutun kotiin kutsuttuna. Sulle tulee tunne, että tulitko väärään aikaan, vääränä päivänä, olitko ymmärtänyt jotain väärin. Isäntäväki tai siis pelkkä isäntä/emäntä kohtelee kuin olisit tullut häiritsemään, on kuin sua ei olisikaan, kuin kaduttaisi koko kylään kutsu tms. Olet kuin ilmaa, tai sulle ollaan töykeitä. Haluaisit lähteä heti kotiin, mutta et kehtaa oikein sitäkään tehdä. Tilanne on kiusallinen, hämmentävä. Onko kokemuksia? Mistä nämä ovat johtuneet, onko selvinnyt?
Olin tilanteessa, ja sanoin emännälle puhelimessa kotiin päästyäni: "Hei, jos me tultiin huonoon aikaan tai teille tuli jotain muuta, niin olisitte vaan peruneet tai sanoneet heti. En mä sellaisesta pahastu. Parempi perua koko tapaaminen kuin väkisin tavata."
Tähän emäntä: "No miten sä nyt tolleen otit itseesi, jos ei heti ollut kahvit ja kakut pöydässä!" Jotain tuollaista. Mitään tarjoilua ei siis missään vaiheessa ollut, mikä on aika ankeaa, ei edes lasillista vettä. Touhusi vain omiaan oman lapsensa kanssa ja minä ja leikkimään tullut lapseni istuimme sohvalla kahdestaan hämmentyneinä.
Emme menneet enää sinne, eikä muutenkaan pidetty yhteyttä. Kutsun olimme saaneet ja oikeaan aikaan tulleet heille, siitä ei ollut kyse.
Mutta hirveän vaivautunut olo koko ajan, kun kutsuja ei kertonut ollenkaan, mikä vaivasi ja miksi jätti meidät yksin.
Vastaavia kokemuksia?

Kommentit (1132)

Vierailija
681/1132 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Tuntemani henkilö on narsistinen, ja vaikka on minulle tärkeä, jouduin katkaisemaan välit. Tuo on vallankäyttöä. Narsistin seurassa tulee aina epämääräisen huono olo, ikään kuin olisi tehnyt jotakin väärin.

Sorry off topic, mutta hyvä oivallus. Tuotahan narsistit juuri tekevät erinäisissä asioissa. Tuo temppu toimii tunnollisille ihmisille jotka pyrkivät tekemään asiat oikein. Narsisti tekee sen mahdottomaksi ja pitää huolen että kaikki tutut saavat tietää "millainen ihminen on kyseessä".

Kiitos tästä, jatkossa kirjoitan tästä noihin narsistiketjuihin. Niin tuttua. 

Vierailija
682/1132 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen tulee lapsensa kanssa kylään. Iistuu sohvalla tuntikausia, oikeasti tuntikausia. Ei keskustele, istuu vain. Tosi kiusallista. Tekisi mieli sanoa että kolme tuntia riittää kiitos.

Tulee mieleen, etteivät uskaltaneet mennä kotiin. Väkivaltaa paossa teidän turvallisessa kodissa. Harmi, jos eivät sanoneet mitään, olisit voinut jotenkin lohduttaa.

Olen näitä nähnyt itsekin...tai yhden naisen ja lapsen. Äitini & pikkusiskoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1132 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit väärässä osoitteessa ja tulit liian aikasin jo eteisessä kenkääsi.

Vierailija
684/1132 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger-aivoilla ainakin on just näin, varmaan muillakin nepsy-tyypeillä ja niitähän riittää eri tasoisina. Ihanaa ymmärrystä sinulta ja puolisolta! Ja turha ottaa itseensä tai riitaantua, ei ole valittavissa sen enempää kuin vaikka astmakohtaus.

Vierailija
685/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukylässä voi kylään mennä ex tempore. Ellei halua pitää ulko-oven kiinni.

Vierailija
686/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jos lähtee ja on kutsuttu muutaman tunnin matka niin voi kysyä voiko olla yötä. Vie myös lakanat jne myös syömisiä eikä vaan kahvipakkaa.

Vierailija
687/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran Uteliaisuuttani auttamaan kun mun ystävän tyttö muutti paikkakuntaa. Pakkasin astioita seisovin jaloin 1,5 t ja juttelin. Mies kävi sapuskaa muttei mulle antanut. Kaikille ei oo älliä suotu.

Vierailija
688/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D juurikin näin! Kun menen kylään mua ei kiinnosta muitten siivo. Se vaan on kivempaa käydä muilla kylässä. Nii ja se vaan tuo vaihtelua arkeen

Vierailija
689/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joku perhejuhla tms. Väkeä niin paljon etten päässyt tuulikaappia pidemmälle. Vieraita selkiä muurina edessäni. Vilaukselta näin talon emännän joka ei ehtinyt edes tervehtiä. Jonkun aikaa tuulikaapissa seisoskelin, sitten lähdin pois. Laukussani oli lahjapaketti, joka matkasi kotiin takaisin. Enpä ole sen koommin pitänyt yhteyttä.

Vierailija
690/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin siskoni valmistujaisiin hiukan myöhässä, koska lasten kanssa ruokailu vähän venähti. Pahoittelin myöhästymistäni, ja sitten huomasin, että muut vieraat olivat jo syömässä, siis ihan ruokaa. Totesin, että me söimmekin kotona, joten meillä ei nyt ole nälkä. Siskoni siihen, että ei se mitään, ei tämä ruoka ollut teille tarkoitettukaan.

Tuli muutenkin fiilis, että minut oli kutsuttu vain muodon vuoksi, koska olen sisko ja asuin samalla paikkakunnalla. Mutta pohjimmainen toive kutsujalla selvästi oli, että emme olisi menneet ollenkaan.

Jos olisin ollut yksin, olisin varmaan poistunut ennen kahvitarjoilua, mutta lasten kanssa käyttäydyin niin kuin tilanteessa ei olisi mitään outoa. Mutta ehkä he jotain ymmärsivät, koska ovat nyt aikuisena hyvin valikoivia sen suhteen, kenen sukulaisen kekkereihin lähtevät, ja kenen eivät lähde.

Anteeksi, mutten ymmärrä tätä yläpeukkujen määrää. Oli siskolta tökerösti sanottu, mutta niin oli sinullakin! Jos kutsutaan isoihin juhliin, ei siellä sanota että syötiin jo kotona! Ja jos asuitte samalla paikkakunnalla olisi hyvin ollut aikaa syödä niin ajoissa ettei myöhästy valmistujaisista. Jotenkin kuulostaa ettei teillä ennestäänkään ollut kovin hyvät välit, kun ei ollut edes tullut puheeksi tuo ruokailu.

Vierailija
691/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka ei osaa käyttäytyä, on rasittavia. Itsellänikin yksi ystävä, joka ei aina osaa hallita tunteitaan, stressiään tmv vaan mököttää tuppisuuna seurassa. Introvertti on kyllä. Ihminen, jolla on sosiaalista älyä ja vuorovaikutustaitoja, osaa kyllä seurustella kohteliaasti ja työntää tunnetilansa odottamaan sopivaa hetkeä. Vaikka olisi riita miehen kanssa kesken tai töissä kurjaa. Vierasten aikana käyttäydytään.

Voi olla syvästi masentunut, elämässään kovia kokenut ihminen.

Minäkin olin ennen mukava kaikille enkä vieläkään osaa aina kieltäytyä kutsusta kun pitäisi. Mutta oon niin kyllästynyt siihen että lähipiirissä ihmiset ovat arvostelevia ja osa kavereistakin sellaisia että ovat mukavia mutta sitten selän takana puhuvat vaikkapa miehelleen tai muille kavereilleen. En jaksa enää miellyttää ketään ja sitä teeskentelyä mitä kaikkeen kahvitteluun ym tulee. Toki kaupan kassoille ym yritän olla mukava mutra kun muk rajoja on poljettu vuosia niin äksyilen nykyisin helposti.

En kyllä usko että ap:n tapauksessa on tästä kyse.

Niin ja ennen kuin joku tulee valittamaan ja kettuilemaan että on valinta olla mukava niin aina ei ole. Jos on masentunut, ahdistunut ja stressaantunut niin ihmisen kynnys räjähtää ja sanoa suoraan madaltuu vaikkei itse tarkoittaisi. Kaikille voi käydä niin eikä kukaan teistä "olen aina käyttätynyt hyvin"- ihmisistä oke sen parempi. Mistä tiedän? Koska olen itse se entinen liian kiltti tyttö...

Vierailija
692/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut moista ongelmaa.

Yhden ainoa kerran tosin menin vahingossa väärään aikaan, eli tasan tunnin liian aikaisin.

Palvelua alkoi pelata heti ja pääsin juttelemaan mukavia isäntäparin kanss,a joka oli minulle siinä vaiheessa vielä suhteellisen uusi tuttavuus.

Vierailija
693/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipojan vaimo ei puhu mitään jos siellä poikkeaa. Käyn 2 kertaa vuodessa ja ajallisesti viivyn max 30 min.

Joskus olen heidän lapsiaan hoitanut mutta en enää.

Voisi edes tervehtiä.

Ehkä hän on niin itseään täynnä. Muuta en keksi.

Vierailija
694/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummipojan vaimo ei puhu mitään jos siellä poikkeaa. Käyn 2 kertaa vuodessa ja ajallisesti viivyn max 30 min.

Joskus olen heidän lapsiaan hoitanut mutta en enää.

Voisi edes tervehtiä.

Ehkä hän on niin itseään täynnä. Muuta en keksi.

Et keksi?

No esimerkiksi änkyttäjä saattaa usein jättää osallistumatta sosiaalisiin tilanteisiin.

Tai sitten hän on vain ujo, eikä kertakaikkiaan tahdo jutella vieraiden kanssa.

Tai sitten hänen henkensä haisi niin pahalle, että halusi  pitää suunsa kiinni.

Autismi?

Tai sitten olet vaan niin vittumainen tyyppi, ettei halua olla kanssasi missään tekemisissä.

Vierailija
695/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jäänyt mieleen, kun kaveripariskunnan luona isäntäväki halusi että katsotaan yhdessä jotain kauhean hauskaa ohjelmaa. He sitten menivät nauraa höröttämään ja pötköttämään sohvalle, ja me mieheni kanssa vähän aikaa seisten ihmeteltiin että mitäs nyt - muita tuoleja ei ollut. Istuttiin sitten paljaalla lattialla :D

Vierailija
696/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytymättömyyttä teikäläiseen on ilmassa. Eräs ystäväni käyttäytyy oudosti silloin kun ei ole tyytyväinen minuun. Vastailee välttelevästi viesteihin, lähettää ruman bulldogin kuvan korttina. Tai kuten äitini kerran, lähetti hirveän sikakortin.

Toinen odottaa sinulta jotain enemmän tai muunlaista käytöstä, mutta ei ilmaise sitä suoraan. Esim. em. ystäväni haluaisi että kuuntelen hänen huoliaan ja ongelmiaan enemmän ja useammin, lohdutan ja tuen häntä. En jaksa tehdä sitä niin usein kuin hän toivoisi.

Joskus myös ihmiset on niin väsyneitä tai v-tuneita etteivät jaksa olla ystävällisiä. Sanoa töksäyttävät tyhmiä.

Vierailija
697/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun sortin narsismia?

Vierailija
698/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyytymättömyyttä teikäläiseen on ilmassa. Eräs ystäväni käyttäytyy oudosti silloin kun ei ole tyytyväinen minuun. Vastailee välttelevästi viesteihin, lähettää ruman bulldogin kuvan korttina. Tai kuten äitini kerran, lähetti hirveän sikakortin.

Toinen odottaa sinulta jotain enemmän tai muunlaista käytöstä, mutta ei ilmaise sitä suoraan. Esim. em. ystäväni haluaisi että kuuntelen hänen huoliaan ja ongelmiaan enemmän ja useammin, lohdutan ja tuen häntä. En jaksa tehdä sitä niin usein kuin hän toivoisi.

Joskus myös ihmiset on niin väsyneitä tai v-tuneita etteivät jaksa olla ystävällisiä. Sanoa töksäyttävät tyhmiä.

Bulldogit on sulosia, toisten mielestä syrjittyjä ja rumia. Siat on myös ihania. Miksi niistä muuten on tehty kortteja, muuta kuin että ovat ihania eläimiä.

Vierailija
699/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nykyään tuo vauva-aika tuntuu olevan aivan mahdottomuus joillekin. Tääkin pariskunta on aivan loppu,kun vauva sitä ja vauva tätä No voi voi. Selllasta se on. Ja Teemu tuntuu olevan aikuinen mieslapsi. Ei tuu kestämään tää liitto.

Vierailija
700/1132 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun sortin narsismia?

Narsismin kun lisäisi palstan kiellettyjen sanojen listalle, niin pääsisi itku monilta, kun ainoa keskustelujen valttikortti olisi pois käytöstä.