Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihminen, joka on loukannut ihan todella ja pyytää anteeksi

Vierailija
23.01.2022 |

Mitä vastata anteeksipyyntöön, kun antaminen noin vaan tuntui vaikealta...

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että et anna 🤷🏻‍♀️

Vierailija
2/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos anteeksipyynnöstä, arvostat sitä, mutta et ole vielä valmis antamaan anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi m -ulkku ei pyydä koskaan anteeksi, joten harkitse vastaustasi siltä kantilta...

Vierailija
4/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän teki osuutensa ainakin.

Vierailija
5/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hän osoittaa, että hänessä on ihmisyyttä jäljellä. On paljon ihmisiä, joissa ei ole murentakaan siitä jäljellä...

Vierailija
6/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos anteeksipyynnöstä, arvostat sitä, mutta et ole vielä valmis antamaan anteeksi.

Näin. Itseäni eräs ihminen on loukannut todella pahasti ja tämän tapaista olen käyttänyt. Hieman nihkeän vastaanoton tosin sai, oletus tuolla ihmisellä oli että kun pyytää anteeksi niin sen heti saa.

Vierailija
7/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyynnöt ovat usein teeskenneltyjä. En panisi niille paljon painoa.

Vierailija
8/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi m -ulkku ei pyydä koskaan anteeksi, joten harkitse vastaustasi siltä kantilta...

Tämä! Jos joku on vilpittömästi ja aidosti pahoillaan sekä esittää anteeksipyynnön kyllä se jotain kertoo. On muuten todella harvinaista tässä maailmassa. Anteeksi ei ole pakko antaa, eikä olla yhteyksissä, jos ei halua.

Vierailija
9/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian myöhään. Vahinko on jo tapahtunut. Olen sulkenut tuollaisen ihmisen ulkopuolelle, en kaipaa enää mitään "meriselityksiä". Omalla käytöksellään ja toimintatavallaan hän valitsi myös seuraukset. Ohi!

Vierailija
10/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyyntö pyydettiin : Anteeksi, jos....

Jos jos.

Vierailija
11/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipää haluaa palata ap:n elämään ja yrittää anteeksipyynnön avulla päästä sinne. Onko sinulle ap jotain, mistä anteeksipyytäjä voi hyötyä?

Vierailija
12/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tilanne, jossa ihminen ylitti tietyt rajat ja loukkasi niin pahasti, ettei siitä ole minusta enää paluuta. Ei fyysisistä väkivaltaa, mutta henkinen loukkaus. Tässä tapauksessa en edes kuuntelisi anteeksipyyntöä. En voisi enää luottaa tähän ihmiseen enkä edes haluaisi antaa hänelle tilaisuutta.

Vierailija
13/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi pyytäminen on ihan hieno ele. Anteeksi antamisella on eniten merkitystä itselle, koska itse sitä taakkaa ja negatiivisia tunteita joutuu kantamaan. Toki se voi myös aiheuttaa anteeksipyytäjälle hieman harmistusta, mutta raskaampaa se on sille joka ei kykene antamaan anteeksi. Mutta jos asiasta on suht vähän aikaa, niin prosessoida sitä tarvii ennen kuin on valmis antamaan anteeksi.

Vierailija
14/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea Anteeksipyyntö on eri asia kuin nämä haisviddu muka-anteeksipyynnöt ”Olen pahoillani että koit asian noin”, ”Olen pahoillani, mutta…”

Jos kyse ei ole manipulaatiosta tai syyllistämisestä, vaan siitä että toinen oikeasti ymmärtää ja kantaa vastuunsa omasta käytöksestään, niin kyllä harkitsisin antavani anteeksi. Mutta sekään ei tarkoita että esim suhdetta tai ystävyyttä on pakko jatkaa.

Vierailija
15/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Minua eniten satuttanut, hyvin narsistinen ihminen esitti näennäisen anteeksipyyntönsä seuraavasti:

”Olen todella pahoillani että tunnet noin!”

Tunnen näin? Jumala mikä kuvotus! Hän siis leikki anteeksipyytäjää syyllistäen demonisista teoistaan kääntäen _minua_ 😳

Vierailija
16/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksikin voi tosiaan pyytää aidosti, tarkoituksella - tai sitten jotenkin välinpitämättömästi, ehkä jonkun toisen painostuksesta. Jälkimmäisessä tapauksessa en missään nimessä antaisi anteeksi. Vilpitöntä pyyntöä voisin harkita...

Vierailija
17/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Jos joku on vilpittömästi ja aidosti pahoillaan sekä esittää anteeksipyynnön kyllä se jotain kertoo. On muuten todella harvinaista tässä maailmassa. Anteeksi ei ole pakko antaa, eikä olla yhteyksissä, jos ei halua.

Toisen ihmisen päänsisään ei voi nähdä, vilpittömältä kuulostava anteeksipyyntö on usein pitkälle suunniteltu ja laskelmoitu.

Vierailija
18/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Olen todella pahoillani että tunnet noin!”

Tuohan on pahinta mahdollista v- tt ui lua!

Vierailija
19/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea Anteeksipyyntö on eri asia kuin nämä haisviddu muka-anteeksipyynnöt ”Olen pahoillani että koit asian noin”, ”Olen pahoillani, mutta…”

Jos kyse ei ole manipulaatiosta tai syyllistämisestä, vaan siitä että toinen oikeasti ymmärtää ja kantaa vastuunsa omasta käytöksestään, niin kyllä harkitsisin antavani anteeksi. Mutta sekään ei tarkoita että esim suhdetta tai ystävyyttä on pakko jatkaa.

Tämä. Oikea anteeksipyyntö on rehellinen, tunnustava.

Vierailija
20/54 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annan anteeksi minulle se tarkoittaa, että jätän ihmisen ja hänen tekemänsä vääryydet taakseni ja jatkan omaa matkaani. Anteeksi antaminen ei tarkoita paluuta aikaisempaan tilaan.

Jos anteeksipyyntö koskee aineellista asiaa, kuten lainaamani työkalun särkemistä, riittää kun hankkii tilalle uuden vastaavan ja toimivan. Ei tarkoita, että jatkossa enää lainaisin henkilölle työkalujani.