Naapurin ovessa vaan yksi sukunimi
Lapsia kolme ja molemmat vanhemmat, kummallakaan ei ole sormuksia sormessa eivätkä he vaikuta avioparilta. Kelahuijareita? Saako näitä käräytettyä kelalle?
Kommentit (72)
Ihan vaan tiedoksi aloittajalle ettei ovessa ole pakko olla kaikkien nimiä. Itseasiassa on ihan laillista ettei ovessa ole ainuttakaan nimeä. Ootkos koskaan kuullut esimerkiksi turvakiellosta?
*ihmettelee samalla ihmisten typeryyttä*
Mä en kyllä tajua mitä ne sieltä Kelasta sais huijattua yhdellä sukunimellä. Avartakaa maailmaani.
Ja hei jos sukunimi on yleinen, esim. Korhonen, niin ei tarvitse olla edes naimisissa.
Olemme olleet naimisissa 26v, mutta sormuksia emme ole pitäneet varmaan viimeiseen 15 vuoteen. Olemmeko syyllistyneet suureenkin petokseen?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:43"]
Ja hei jos sukunimi on yleinen, esim. Korhonen, niin ei tarvitse olla edes naimisissa.
[/quote]
Niin, pitäisikö siinä ap:n kaltaisten naapureiden takia varmuuden vuoksi lukea Korhonen Korhonen?
Jos olet meidän naapuri, niin kysäise ihan reippaasta vaikka hississä, että miksi en pidä sormuksia. Tai mieheni. Emme kumpikaan pidä sormuksia, ne on mun korurasiassa, olleet siellä jo 8 vuotta. Ovessa on yksi nimi, koska perheessämme kaikilla on sama sukunimi.
Samaa mietin kuin joku jo kysyikin, mitä tukia olisimme oikeutettuja samaan, koska koko perheellä on yksi ja sama sukunimi?!?!
Me ollaan naimisissa, kaksi lasta eikä pidetä sormuksia sormessa. Voi meitä piruparkoja.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:01"]
Jos ne vaikka nostaa asumistukea? Tai yh lapsilisiä?
[/quote]
siis ne ei vaikuta pariskunnalta, mutta asuvat yhdessä. Ja nyt ne sit kuitenkin oiskin salaa pariskunta ja nostavat yh-tukia? En nyt ihan pääse tän syvimpään olemukseen.
Ystäväni seurustelee miehen kanssa jolla on sama sukunimi kuin hänellä, eivätkä ole edes naimisissa tai sukua keskenään!
Eikö ole tullut jo joka mammalle ja iikalle selväksi, että Suomella on paha kestävyysvaje. Maan talous ei kestä sitä, että kaikki ovat käsi ojossa hakemassa jokaista kuviteltavissa olevaa tukea ja etuisuutta, oli aito peruste tai ei. Kela-huijaukset ja lievempänä versiona luovuuden ja mielikuvituksen avulla etujen hankkiminen on suurta kansanhupia. Pian lähtevät nuo lisätienestit niin aidosti tarvitsevilta kuin kieroilijoiltakin. Mites siiten suu pannaan? Ehkä naapureita aletaan vahtia entistä enemmän...
Tutkintapyyntö Kelaan, jos joku aviopari ei käytä sormuksia! Salli mun nauraa! :D
Ihailtavaa aloitteellisuutta sanon minä. Nyt kun perussuomalaiset vihdoinkin voittivat vaalit ja pääsevät hallitukseen, niin kela-huijareiden käräyttäminen on yksi tärkeimmistä kansalaisvelvollisuuksista. Monet naiset esittävät yksinhuoltajaa, mutta heidän luonaan käy miehiä... Yhteiskunnan tuet pois kaikilta loisilta! On myös laiskoja miehiä, jotka eivät mene töihin, vaikka siivoomaan pääsisi neljä tuntia päivässä. Tuet pois näiltä loisilta!
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:19"]
Eikö ole tullut jo joka mammalle ja iikalle selväksi, että Suomella on paha kestävyysvaje. Maan talous ei kestä sitä, että kaikki ovat käsi ojossa hakemassa jokaista kuviteltavissa olevaa tukea ja etuisuutta, oli aito peruste tai ei. Kela-huijaukset ja lievempänä versiona luovuuden ja mielikuvituksen avulla etujen hankkiminen on suurta kansanhupia. Pian lähtevät nuo lisätienestit niin aidosti tarvitsevilta kuin kieroilijoiltakin. Mites siiten suu pannaan? Ehkä naapureita aletaan vahtia entistä enemmän...
[/quote]
Ja se että lapsiperheen asunnon ovessa lukee vain yksi sukunimi, liittyy Kela-huijauksiin miten?
Ihailtavaa aloitteellisuutta sanon minä. Nyt kun perussuomalaiset vihdoinkin voittivat vaalit ja pääsevät hallitukseen, niin kela-huijareiden käräyttäminen on yksi tärkeimmistä kansalaisvelvollisuuksista. Monet naiset esittävät yksinhuoltajaa, mutta heidän luonaan käy miehiä... Yhteiskunnan tuet pois kaikilta loisilta! On myös laiskoja miehiä, jotka eivät mene töihin, vaikka siivoomaan pääsisi neljä tuntia päivässä. Tuet pois näiltä loisilta!
Meidän taloudessa asuu kolme eri nimistä ihmistä. Vain minun nimeni on postilaatikossa.
Ap.lla menisi varmaan järki meidän kanssa: mies on reissutöissä, joten on päiviä poissa tai käy vaan yöllä vähän nukkumassa ja taas menee. Miehellä on sormus, mulla ei, vaikka tukevasti naimisissa ollaankin. Kummallakin oma sukunimi, mutta kumpaakaan ei ole ovessa eikä postilaatikossa.
Voivat seurustella ja oleskella samassa asunnossa ilman, että ollaan avoliitossa, jos molemmilla on oma asunto. Kihloissakin voi olla ilman yhteistä taloutta. Avioliitossa ei muistaakseni voi vaan siirrytään automaattisesti yhteistalouteen vaikka olisi eri kämpät.