Millaista on opiskella Helsingissä?
Kommentit (7)
Harvinaisen typerä kysymys. Mutta tyhmään kysymykseen tyhmä kysymysvastaus: "Millaista on seistä sateessa Tampereella?"
Häh? Minkälaista vastausta kaipaat? Ja siis mihin kysymykseen tarkkaanottaen?
Siis ihan sikasiistii. Siis täällon niinku kaikki. Sit täällon niinku henkkamaukkaa ja zaraa ja tsiinatrikottii, niit ei ollu Keuruul ollenkaa!
Sit tääl on ihmisii ja metroi ja ratikoit ja kaikkee. Helsingis opiskelu on ihan eri ku Keuruun lukios! Wautsiwau.
Ap varmaan haluaa tietää, että onko Helsingissä opiskelu jotenkin erilaista, kuin muissa, pienemmissä kaupungeissa opiskelu. Sitä en tiedä, että mistä koulutusasteesta on kyse.
Hesassa on kallista ja siellä on suurempi riski joutua raiskauksen tai väkivallan uhriksi.
Harva on opiskellu Helsingissä ja maakunnissa joten vertailu on vaikeaa. Itse kuitenkin olen näin tehnyt ja huomioni ovat seuraavat:
Helsingissä asuminen on paljon kalliimpaa (duh), mutta mahdollisuuksia osa-aikatyöhön on enemmän. Muualla saattaa jopa pärjätä pelkillä kesätöillä jos suostuu asumaan opiskelija-asuntoloissa
Helsingissä (yliopistossa) vaaditaan enemmän opinnoissa, toisaalta muualla on oman harrastuneisuuden kautta mahdollisuus loistaa
Helsingissä on monilla valmiit ystäväpiirit. Maakuntien opiskelijoista suurin osa tulee muualta, jolloin toisaalta on todella helppo tutustua muihin.
Mutta siis kaikki on itsestä kiinni. Itse tykkäsin maakunnassa opiskelusta koska sain halvan asunnon kampuksen vierestä ja sain myös nopeasti paljon ystäviä kun olimme kaikki ihan yhtä yksin kun opinnot alkoivat. Olin myös aika ahkera ja tunnollinen mikä näkyi hyvinä arvosanoina ja nopeana valmistumisena. Valmistumista nopeautti myös se, että töitä ei tarvinnut tehdä paljoa. Myös työnhaku valmistumisen jälkeen oli helpompaa kun pystyi katsomaan koko Suomesta, mutta tämä nyt on vain muutenkin asenteesta kiinni.
Yliopistossa, amkissa, ammattikoulussa..? Mikä näistä?