Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on opiskella Helsingissä?

Vierailija
03.06.2015 |

Kertokaa kokemuksia, jos niitä teillä on!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa, amkissa, ammattikoulussa..? Mikä näistä?

Vierailija
2/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen typerä kysymys. Mutta tyhmään kysymykseen tyhmä kysymysvastaus: "Millaista on seistä sateessa Tampereella?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Minkälaista vastausta kaipaat? Ja siis mihin kysymykseen tarkkaanottaen?

Vierailija
4/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan sikasiistii. Siis täällon niinku kaikki. Sit täällon niinku henkkamaukkaa ja zaraa ja tsiinatrikottii, niit ei ollu Keuruul ollenkaa!

Sit tääl on ihmisii ja metroi ja ratikoit ja kaikkee. Helsingis opiskelu on ihan eri ku Keuruun lukios! Wautsiwau.

Vierailija
5/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan haluaa tietää, että onko Helsingissä opiskelu jotenkin erilaista, kuin muissa, pienemmissä kaupungeissa opiskelu. Sitä en tiedä, että mistä koulutusasteesta on kyse.

Vierailija
6/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa on kallista ja siellä on suurempi riski joutua raiskauksen tai väkivallan uhriksi.

Vierailija
7/7 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva on opiskellu Helsingissä ja maakunnissa joten vertailu on vaikeaa. Itse kuitenkin olen näin tehnyt ja huomioni ovat seuraavat:

Helsingissä asuminen on paljon kalliimpaa (duh), mutta mahdollisuuksia osa-aikatyöhön on enemmän. Muualla saattaa jopa pärjätä pelkillä kesätöillä jos suostuu asumaan opiskelija-asuntoloissa

Helsingissä (yliopistossa) vaaditaan enemmän opinnoissa, toisaalta muualla on oman harrastuneisuuden kautta mahdollisuus loistaa

Helsingissä on monilla valmiit ystäväpiirit. Maakuntien opiskelijoista suurin osa tulee muualta, jolloin toisaalta on todella helppo tutustua muihin.

Mutta siis kaikki on itsestä kiinni. Itse tykkäsin maakunnassa opiskelusta koska sain halvan asunnon kampuksen vierestä ja sain myös nopeasti paljon ystäviä kun olimme kaikki ihan yhtä yksin kun opinnot alkoivat. Olin myös aika ahkera ja tunnollinen mikä näkyi hyvinä arvosanoina ja nopeana valmistumisena. Valmistumista nopeautti myös se, että töitä ei tarvinnut tehdä paljoa. Myös työnhaku valmistumisen jälkeen oli helpompaa kun pystyi katsomaan koko Suomesta, mutta tämä nyt on vain muutenkin asenteesta kiinni.