Ero seksin takia!
Ei voi olla totta! Mies täräytti kunnon lauantaipommin pikkupäissään! Sanoi että laitetaan lusikat jakoon ja syy se ettei ole riittävästi seksiä! Toki tiedän että mies haluaa enemmän kuin minä ja tunnustan etten oikeastaan välitä enää koko seksistä, mutta kyllä minä ukolle olen yrittänyt välillä antaa vaikka homma maistuu puulle.
Voiko jollekin oikeasti seksi olla niin määräävässä asemassa parisuhteessa että se antaa syyn erota?? Meillä on oikeasti mielestäni hyvä parisuhde, eikä taloudellisestikkaan mene huonosti. Nämä ei tunnu vaikuttavan yhtään mitään jos ei pääse viikottain panemaan.
Kommentit (1009)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ollaan puolisoni kanssa molemmat aseksuaaleja, niin ei tarvitse seksistä ottaa pulttia.
No te olette todella onnellisia, teidän ei kinä tarvitse kokea sitä kiihkoa kun rakastelee oikein kunnolla. Ette tunne sitä kun hiki valuu, pitää toista sylissä ja molemmat laukeaa yhtä aikaa. Voi kun te olette onnellisia meihin tavallisiin verrattuna.
Minua ei yhtään houkuttele kuvatunlainen toiminta. Olenko epätavallinen?
eri
Eikö kukin saa elää tavallaan ja tehdä omat valintansa. Saanko minä ihmetellä jos sinä et nauttisi kuvatusta tilanteesta? Enemmistö meistä ihmisistä pitää seksistä ja kysymys taisi olla rivien välistä, miksi miehet ovat sikoja ja haluavat seksiä? Olen mies ja haluan seksiä, olenko epätavallinen?
Vierailija kirjoitti:
Mihin luokitellaan tämä seksillä kiristäminen parisuhteessa? Olkoon se ihan kumminpuolista tahansa.
Ja mitä varten pitää harrastaa seksiä väkisin vain "velvollisuudesta".
Missä on toisen haluaminen, kunnioitus ja suhteen lujittaminen? Eikö teillä ole tunteita enää?
Kysymys molemmille sukupuolille:
Eikö teitä häiritse, kun toinen on mukana velvollisuudesta, eikä oikeasti haluaisi seksiä kanssasi?
Minulla ainakin loppuisi homma siihen.
Sehän sinulle suodaan. Itse koen rakkauden olevan niin paljon muutakin ja muuntuvan ajan saatossa kutakin ajankohtaa myötäileväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin ainoa todellinen tarkoitus kautta evoluution on ollut jälkeläisten tuottaminen.
Ihminen vain on tässäkin asiassa itsekäs ja haluaa seksiä nautinnon vuoksi.
Ajatteletko, että muut eläimet harrastavat seksiä, koska haluavat poikasia?
Ajattelen joo. Ja tiedän sen myös. Niillä on kiima-ajat. Ihmisen libido on korkein lisääntymisiässä, ja sen jälkeen se kääntyy laskuun. Syystä. En todellakaan usko mihinkään ”seksuaaliseen olentoon”, se on täyttä paskaa.
On eläinlajeja, jotka parittelevat myös kiima-ajan ulkopuolella. Varsinkin eläinlajit joilla pitkä kumppanuus, jopa elinikäinen. Esim. merikotkat. Mutta sitten toisaalta Bonobot, joiden yhteisöissä seksiä käytetään hyvittelyyn, aggressioiden vähentämiseen yms yms. Seksuaalisuudesta löytyy vaikka minkälaisia esimerkkejä luonnosta. Että jospa jokainen yksilö saisi määritellä oman seksuaalisuutensa (niin kauan kuin se loukkaa toisen vapautta omaa seksuaalisuuttaan kohtaan). Itselleni seksi/seksuaalisuus on mm. kommunikointia ja itseilmaisua. Onneksi olen löytänyt kumppanin, joka kokee tämä(nkin) samalla tavalla.
N49
Minä luin tästä aiheesta hiljattain, ja nautinnon vuoksi parittelu on yleistä juuri ihmisen kaltaisilla eläimillä joilla on ns. piilotettu ovulaatio. Ei siis kiima-aikaa ja hedelmällisestä vaiheesta kertovia ulkoisia merkkejä, vaan naaras on halukas myös ei hedelmällisessä vaiheessa ja uros ei tiedä onko naaras yksittäisen parittelun aikaan hedelmällinen vai ei. Näillä lajeilla säännöllinen parittelu lujittaa naaraan ja uroksen sidettä, koska uroksen näkökulmasta toistuva parittelu lisää todennäköisyyttä että syntyvät poikaset ovat hänen ja se taas kannustaa urosta huolehtimaan poikasista yhdessä naaraan kanssa. Vrt jos parittelua on harvoin, poikaset on todennäköisemmin toisen uroksen ja resurssien laitto vierasten poikasten suojelemiseen on huono lisääntymisstrategia. Silloin on parempi strategia etsiä useampia naaraita ja toivoa että edes joku näistä hedelmöittyy omilla sukusoluilla.
Tämä on siis biologiaa, mutta tausta voi selittää miksi säännöllinen seksi tuppaa lujittamaan parisuhdetta myös ihmisillä, ja erityisesti miehet ovat alttiita hakemaan seksiä muualta jos ei kotoa irtoa. Liskoaivot sanoo ettei pihtaavaan akkaan kannata panostaa. Toki tätä voi yrittää järkeillä pois jos lapset on varmuudella omia, mutta lasten isyyden järkeily ei muuta sitä seikkaa että seksin puuttuessa parin lujittumista tulevat hormonit jää erittymättä ja tällä taas voi olla aivokemiallisia seurauksia. Ja se rakkauskin on aika pitkälti aivokemiaa. On tekijöitä jotka tukee ja vaalii sen säilymistä ja tekijöitä jotka haurastuttaa sidettä. Seksin loppuminen on yksi tällainen rakkautta haurastuttava tekijä.
Minusta tuo kuvaus selittää asiaa miehen näkökulmasta. Ei naisen.
Käsittääkseni säännöllinen seksi lisää kiintymystä tukevia hormoneja myös naarailla, mutta sen biologinen perusta ei ole yhtä selkeä. Naarashan on joka tapauksessa poikastensa äiti ja sitoutunut näihin. Yleensä uroksen sitouttaminen poikasten suojeluun on kuitenkin hyvä lisääntymisstrategia ja lisää poikasten selviytymismahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ollaan puolisoni kanssa molemmat aseksuaaleja, niin ei tarvitse seksistä ottaa pulttia.
No te olette todella onnellisia, teidän ei kinä tarvitse kokea sitä kiihkoa kun rakastelee oikein kunnolla. Ette tunne sitä kun hiki valuu, pitää toista sylissä ja molemmat laukeaa yhtä aikaa. Voi kun te olette onnellisia meihin tavallisiin verrattuna.
eri
Eikö kukin saa elää tavallaan ja tehdä omat valintansa. Saanko minä ihmetellä jos sinä et nauttisi kuvatusta tilanteesta? Enemmistö meistä ihmisistä pitää seksistä ja kysymys taisi olla rivien välistä, miksi miehet ovat sikoja ja haluavat seksiä? Olen mies ja haluan seksiä, olenko epätavallinen?
Minä olen aikuinen ja ymmärrän että ihmiset ovat erilaisia, kasvavat, sairastuvat, väsyvät, tervehtyvät. Aikuinen ymmärtää, että myös seksi muuntuu siinä missä muu elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi teitä maanisia panijoita. Henkinen yhteys on paljon kovempi juttu ku seksipakko parisuhteessa.
Meitä on niin eri juniin. Kaikilta voimme oppia kuitenkin jotain.
Miksi sinä koet nuo toisensa poissulkeviksi vaihtoehdoiksi? En minä tyydy sen paremmin pelkkään seksisuhteeseen kuin platoniseen kämppäkaveruuteenkaan. Meillä on vain yksi elämä ja minusta se on liian lyhyt elettäväksi ilman molemminpuolista täysipainoista rakkautta. Sellaista, jossa on henkinen, romanttinen ja seksuaalinen yhteys kaikki sopusoinnussa.
Oman ainokaisen elämäni ajattelen käyttää itseäni kiinnostaviin asioihin. Rakkaus ja seksi eivät kuulu niihin, viihdyn yksin ja henkisempien asioiden parissa.
Tarkoitatko ainokaisella elämälläsi tätä maanpäällistä vai sitä seuraavaa?
Me kaikki toivoimme että jeesus liittyisi tähän keskusteluun, jeesus tiesi mikä on klitoris ja miten saada naiset ulvomaan orgasmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että ottaa koville, kun kaikki ei ole samaa mieltä asioista. Voi voi sentään.
Vierailija kirjoitti:
Mihin luokitellaan tämä seksillä kiristäminen parisuhteessa? Olkoon se ihan kumminpuolista tahansa.
Ja mitä varten pitää harrastaa seksiä väkisin vain "velvollisuudesta".
Missä on toisen haluaminen, kunnioitus ja suhteen lujittaminen? Eikö teillä ole tunteita enää?
Kysymys molemmille sukupuolille:
Eikö teitä häiritse, kun toinen on mukana velvollisuudesta, eikä oikeasti haluaisi seksiä kanssasi?
Minulla ainakin loppuisi homma siihen.
Elämä ei aina ole täydellistä. Harva varmaan valitsee velvollisuusseksin molemminpuolisen halun yli, miten sellainen valinta olisi edes mahdollinen kun velvollisuusseksi lähtökohtaisesti jo vaatii toisen osapuolen haluttomuuden? Se on vaan yksi huonoista ratkaisuista tilanteessa jossa ei hyviä vaihtoehtoja ole. Joillekin pareille se vähiten huono. Joillekin sekin on vaan välietappi matkalla eroon ja jälkikäteen ajatellen olisi parempi ollut erota suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Seksittömyys oli yksi syy eroon.
Ei ole suurimmalle osalle ihmiskunnasta. Jos on, niin jossain on vikaa ja kannattaa työstää ongelmiaan vaikka terapiassa.
Kyllä silloin on paras erota, jos jää vaille riittävää seksiä. Suoraselkäistä se on mieheltä ollut
Olisiko parempi pettää?
Olen nainen ja olin itse vuosia vaille seksiä aiemmassa parisuhteessani
Onpa perseeltä kuulostavia suhteita ihmisillä. Vaimoni ainakin haluaa yhtä usein kun minä, monta kertaa viikossa, ja on lapsia. Eikä koskaan ole pakkopullaa kummallekaan. Ihan vain mulle antaa myös suikkareita monta kertaa viikossa kun ei itse halua. Ja sänkytouhuissa hoidan aina hänelle myös orkun, sanomattakin selvä. Seksi on ihanaa <3 Ehkä toimivan seksin takia ei myöskään riidelläkään koskaan kun kummallakin jyllää aina nämä onnellisuushormoonit? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme tosiaan hyvin onnellisia. Toivottavasti sinäkin olet.
Miksi tässä keskustelussa ei nosteta kissaa pöydälle? Tosiasia on että valtaosa naisista muuttuu haluttomuksi parisuhteissa, jolloin miehen rooliksi tulee pelkkä maksaja ja talonmies. Tähän tulee vastaamaan välittömästi kasa "naisia", jotka ovat aktiivisia seksissä. Fakta on kuitenkin se, että naisten haluttomuus on äärimmäisen yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi teitä maanisia panijoita. Henkinen yhteys on paljon kovempi juttu ku seksipakko parisuhteessa.
Olen sellaisessa junassa, et en erittele henkistä yhteyttä ja seksiä jotenkin täysin erilleen toisistaan oleviksi. En käsitä, että jos on hyvää seksiä ei voi muka henkistä puolta suhteessa. Sehän on juuri päinvastoin. Kun henkinen ja tunnepuoli on syvää ja hyvää niin seksi ikäänkuin vielä kruunaa ne kaikki.
Joskus kun on ollut oikein hyvää seksiä mieheni kanssa niin tunnemme olevani myös henkisesti yhtä.
Kaikki se eletty yhteinen elämä, rakkautemme, ilot, surut, tunteet ja ihana seksi ikäänkuin yhtyvät siinä rakastelussa yhdeksi suureksi tunteeksi.
Silloin käsitämme, kuinka onnellisia olemme kun tämä kaikki on meille annettu.
En pysty millään ajattelemaan, että meillä ei olisi henkistä yhteyttä. Päinvastoin, siksi kun henkinen yhteys on vahva niin rakastelu on nautinnollista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä keskustelussa ei nosteta kissaa pöydälle? Tosiasia on että valtaosa naisista muuttuu haluttomuksi parisuhteissa, jolloin miehen rooliksi tulee pelkkä maksaja ja talonmies. Tähän tulee vastaamaan välittömästi kasa "naisia", jotka ovat aktiivisia seksissä. Fakta on kuitenkin se, että naisten haluttomuus on äärimmäisen yleistä.
Onko parisuhde sinulle siis seksiä, talonmiehistelyä ja toimimista maksajan roolissa? Tässä kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Onpa perseeltä kuulostavia suhteita ihmisillä. Vaimoni ainakin haluaa yhtä usein kun minä, monta kertaa viikossa, ja on lapsia. Eikä koskaan ole pakkopullaa kummallekaan. Ihan vain mulle antaa myös suikkareita monta kertaa viikossa kun ei itse halua. Ja sänkytouhuissa hoidan aina hänelle myös orkun, sanomattakin selvä. Seksi on ihanaa <3 Ehkä toimivan seksin takia ei myöskään riidelläkään koskaan kun kummallakin jyllää aina nämä onnellisuushormoonit? :)
Ajattele, että kuvailemasi ihana arkenne kuulostaa jostain toisesta ihmisestä ihan perseelle. Ja tämä ihminen voi silti olla erittäin onnellinen omassa elämässään, omassa perheessään, omassa suhteessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Minä olen aikuinen ja ymmärrän että ihmiset ovat erilaisia, kasvavat, sairastuvat, väsyvät, tervehtyvät. Aikuinen ymmärtää, että myös seksi muuntuu siinä missä muu elämä.
Mies kasvaa, sairastuu ja todellakin väsyy töistä. Yllätys, miehet silti haluaa seksiä. Ainut mies joka ei halua seksiä on nalkutettu ja väsytetty hengiltä, onko ihme jos hakee onnea muualta tai eroa?
Vierailija kirjoitti:
Seksi on aika monelle iso ja luonnollinen osa parisuhdetta. Jos teillä kuitenkin säännöllisrsti on seksiä, niin kompromissin luulisi saavutettavan. Kumpikin joustaa toisen hyväksi hieman.
Missään ei lukenut että säännöllistä seksiä
Jos sitä on kerran kuukaudessa, tai kerran 3 kuukaudessa, tai harvemmin, ei voi puhua säännöllisyydestä
Ei kenenkään ole velvollisuutta kärvistellä kuukausikaupalla ilman
Reilumpaa on erota, kuin pettää, johon helposti ajautuisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, että kuvailemasi ihana arkenne kuulostaa jostain toisesta ihmisestä ihan perseelle. Ja tämä ihminen voi silti olla erittäin onnellinen omassa elämässään, omassa perheessään, omassa suhteessaan.
Tämä🤢 Minua oikeasti _oksettaisi_, jos kumppanini kävisi jossakin selvittämässä, että ”ei riidellä kun hinkataan elimiämme, hormonit hyrrää niin!” Oikeasti. Haluaisin kuolla jos rinnallani olisi tuollainen otus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sellaisessa junassa, et en erittele henkistä yhteyttä ja seksiä jotenkin täysin erilleen toisistaan oleviksi. En käsitä, että jos on hyvää seksiä ei voi muka henkistä puolta suhteessa. Sehän on juuri päinvastoin. Kun henkinen ja tunnepuoli on syvää ja hyvää niin seksi ikäänkuin vielä kruunaa ne kaikki.
Joskus kun on ollut oikein hyvää seksiä mieheni kanssa niin tunnemme olevani myös henkisesti yhtä.
Kaikki se eletty yhteinen elämä, rakkautemme, ilot, surut, tunteet ja ihana seksi ikäänkuin yhtyvät siinä rakastelussa yhdeksi suureksi tunteeksi.
Silloin käsitämme, kuinka onnellisia olemme kun tämä kaikki on meille annettu.
En pysty millään ajattelemaan, että meillä ei olisi henkistä yhteyttä. Päinvastoin, siksi kun henkinen yhteys on vahva niin rakastelu on nautinnollista.
Joku toinen pystyy kuitenkin elämään oikein nautinnollista elämää ihan eri tavalla. Olisiko aika oppia ymmärtämään muita ihmisiä ja, antamaan heille oikeus elää elämänsä ilman ulkopuolisten asettamia arvoja ja määritelmiä.
Kyllä seksi kuuluu parisuhteeseen. Se on todella iso voimavara elämässä ja parisuhteessa ja onhan sen tutkittu myös lisäävän hyvinvointia monella tavalla. Itse erosin suhteesta jossa mieheltä loppui seksihalut. Eroon oli toki muitakin syitä mutta kyllä tuo seksittömyys vaikutti siihen erittäin vahvasti.
No enhän minä väittänytkään puhuvani muiden puolesta kuin itseni. Ihmettelin vaan tätä toistuvaa tarvetta henkisen ja seksuaalisen rakkauden vastakkainasetteluun. Minä epäilen, että valtaosa terveistä nuorehkoista ihmisistä kaipaa ainakin jossain määrin näitä molempia aspekteja parisuhteeseen. Sitten on vähemmistö jolle kelpaa seksitön suhde ja vähemmistö jolle riittää pelkkä seksi.