Ero seksin takia!
Ei voi olla totta! Mies täräytti kunnon lauantaipommin pikkupäissään! Sanoi että laitetaan lusikat jakoon ja syy se ettei ole riittävästi seksiä! Toki tiedän että mies haluaa enemmän kuin minä ja tunnustan etten oikeastaan välitä enää koko seksistä, mutta kyllä minä ukolle olen yrittänyt välillä antaa vaikka homma maistuu puulle.
Voiko jollekin oikeasti seksi olla niin määräävässä asemassa parisuhteessa että se antaa syyn erota?? Meillä on oikeasti mielestäni hyvä parisuhde, eikä taloudellisestikkaan mene huonosti. Nämä ei tunnu vaikuttavan yhtään mitään jos ei pääse viikottain panemaan.
Kommentit (1009)
Vierailija kirjoitti:
Miks sit ylipäätensä seurustella. Sama ku asuis kämppiskaverin kans.
Juuri näin. Tietysti kannattaa määritellä mitä parisuhteesta hakee ja miten rakkauden kumppaniinsa näkee.
Jos se on vain turvaa ja yhdessäoloa arkeen vailla fyysistä intohimoa, niin olkoon niin, mutta kyllähän seksi (rakastelu) on vastavuoroista intohimoa ja rakkautta kumppania kohtaan, periaatteessa rakkauden osoittamisen korkein muoto.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää näiden femakkojen asenne tässäkin langassa, "miehet näkee naisen vain pi**una". Hohhoijaa, no ei nähdä. Ei se teidän toosa ole niin mielenkiintoinen kuin luulette.
Ja AP:lle vastaus: todellakin seksin puute on syy erota. Tärkein syy. Ota opiksi.
Kyse on jostain syvemmästä, en tajua miten se menee naisilta ohi, kun muka ovat aina niin syvällisesti ja tunteella ajattelevia. Väännetään rautalangasta: kukaan ei halua olla parisuhteessa jossa oma kumppani ei pidä sinua haluttavana, seksikkäänä ja oikeasti näytä tätä. Ei siinä ole kysymys mistään pi**un saannista vaan siitä että kumppani on tippunut kaverin tasolle, mutta ei näe itse tässä mitään ongelmaa. Yleensä ei, koska mies maksaa suurimman osan taloudesta. Aina toki ei, ja joskus ihan puoliksi, mutta ihan sama, pointti on sama: en maksa penniäkään siskoni, tuntemattomien saati kaverien elämästä, enkä halua heitä kotiini lusimaan. Haluan sinne vain kumppanini. Puoliso joka ei enää koe minua haluttavaksi, ei voi olla kumppani. Ei siinä ole enää muuta vaihtoehtoa kuin erota ja etsiä uusi, koska ei ole mitään kamalampaa kuin olla suhteessa kumppanin kanssa joka ei minua halua. Siinä vain kuolee henkisesti.
Toosa ei ole niin ihmeellinen mutta sen puute on suurin syy eroon? Aika ristiriitainen logiikka kyllä. Onko tämä miehen logiikkaa?
Vierailija kirjoitti:
En olisi minäkään kauaa parisuhteessa jos ei joka viikko olisi seksiä.
Olisiko vaimosikaan, kun sulla ei seiso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks sit ylipäätensä seurustella. Sama ku asuis kämppiskaverin kans.
Juuri näin. Tietysti kannattaa määritellä mitä parisuhteesta hakee ja miten rakkauden kumppaniinsa näkee.
Jos se on vain turvaa ja yhdessäoloa arkeen vailla fyysistä intohimoa, niin olkoon niin, mutta kyllähän seksi (rakastelu) on vastavuoroista intohimoa ja rakkautta kumppania kohtaan, periaatteessa rakkauden osoittamisen korkein muoto.
Höpö höpö. Seksi on vain eläimellisten himojen tyydytystä, ei miehetkään ilotytöillä käy minkään rakkauden takia.
No enpä usko. Eiköhän se ole raha yleensä mikä hiertää. Se on sitten eri asia paraneeko erolla, kuten myös tuollainen sex ongelma.
Jaksamatta lukea kaikkia 50 sivullista kommentteja heitän omat pennoseni kasaan.
Mieletäni seksi on yksi niistä asioista joiden vuoksi on ihan pätevää päättää parisuhde. Ja itsekin olen päättänyt ja myös minut on jätetty tästä syystä.
On myös aika vaikea antaa sellainen tietty luku että niin tai näin paljon pitäisi seksiä olla eikä seksi aina tarkoita yhdyntää, mutta tärkeää on se että tulee nähdyksi ja kohdatuksi myös seksuaalisten tarpaiden osalta.
Omissa suhteissani seksiä sen jossain muodossa on muutamia kertoja viikossa. Melkein jokaisen suhteen alkuvaiheessa sitä on ollut liki päivittäin ja toisaalta joskus myös useita kertoja päivässä. Tilanteet vaihtuu ja välillä on myös jaksoja jolloin sitä ei ehkä ole joka viikko, mutta jos olisi jatkuvaa ettei sitä olisi joka viikko niin kyllä minkäkin päättäisin parisuhteen.
Niin ja sen takia päättyneet suhteet... Jäten erään exän 6 vuoden suhteen jälkeen koska tilanne oli nimenomaan muuttunut sellaiseksi ettei häntä oikeastaan vaan enää kiinnostanut. Alkoi myös käyttää seksiä valtapelinä (jos et tee / teet jotain niin ehkä annan jne). joka mielestäni jo itsessään on kaikkea sitä vastaan mistä seksissä on kyse. No, ehkä se suhde oli muutenkin paketissa kun tilanne meni tällaiseksi, eihän rakastavassa parisuhteessa näin käy joten lähdin.
Ja kerran minut jätettiin nimenomaan siksi että libidomme eivät kohdanneet. Toki olimme yhdessä vain vajaan vuoden, mutta siinä ajassa kävi selväksi että minä haluaisin huomattavasti enemmän kuin hän.
Nykyisessä suhteessani jota on nyt kestänyt 4 vuotta oli myös aluksi seksiä oikeastaan päivittäin. Tässä vaiheessa sitä on keskimäärin kerran tai kaksi viikossa, mutta on myös viikkoja jolloin ei ollenkaan ja viikkoja jolloin paljon useammin. Emme asuneet yhdessä kun korona -eristykset alkoivat ja kun sitten vietimme etätyöpäivä kahden oli seksiä jossain muodssa useita kertoja päivässä usean viikon ajan. Nyt tilanne taas normalisoitunut ja muutaman kerran viikossa suurinpiirtein.
Vaikka rakastan häntä, voi silti olla että suhteen tulevaisuus olisi hankala jos hän jostain syystä ei haluaisi seksiä enää ollenkaan tai vain hyvin harvoin.
Ei seksi niin tärkeää ole, minullakin oli kerran poissa mielestä sekunnin, se tapahtui silloin kun putosin avantoon !!
Vierailija kirjoitti:
Mviiskyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Seksihän on se syy, miksi miehet jaksaa seurustella naisen kanssa. Vakkarilta kätevä saada silloin ku huvittaa.
Suurin osa miehistä näkee naiset pelkkinä p*lluina. Jos haarat laitetaan kiinni niin kyllästyminen tulee hyvin äkkiä ja aletaan katsella muita naisia.
En tosiaan näe kumppaniani pelkkänä p*lluna. Ihanana ihmisenä jonka kanssa on ihana olla, jakaa asiat, harrastaa kaikkea... Mutta se mikä erottaa suhteen kaverista on halu vastakappaletta kohtaan. Ja vastakappaleen halu minua kohtaan. Se on mielestäni parisuhde. Ja tämä on tosiaan vain minun vaatimaton mielipiteeni. Mutta näin itse tunnen. Ikävää jos näin miehet yleistetään :(
Tämä oli selvästi naisen kirjoittama teksti. :D
Kävin näin yli puolen vuoden jälkeen vilkaisemassa pöksyihin (ihan varmuuden vuoksi:) ja totesin kyllä itseni mieheksi :D
En jättäisi mutta tilanne on aivan eri koska sairastuminen tai loukkaantuminen ei ole kumppanin oma valinta. Seksuaalisuutta voi toteuttaa monella muullakin tavalla kuin perinteisellä penetraatiolla mutta eniten siinä nyppii se että monesti se haluton kieltäytyy tekemästä yhtään mitään muutakaan ja lopulta jää hellyyskin pois kun toinen ahdistuu siitä. Olen nainen ja elänyt miehen kanssa seksittömässä liitossa ja juuri se täydellinen kyvyttömyys edes keskustella siitä ongelmasta häiritsi niin paljon että otin ja lähdin. Toki myöhemmin ymmärsin, että siinä suhteessa seksi heijasti muita ongelmia jotka olivat syvemmällä ja kumppanini oli todennäköisesti myös aseksuaali.
Nykyisessä parisuhteessani meillä molemmilla voi halut vaihdella. Kun esim oma vanhempani sairastui vakavasti, olin täysin haluton kriisiajan yli ja kumppani ymmärsi sen hyvin ja antoi minulle tilaa. Minä olen myös stressiherkkä siinä mielessä että stressin aikana herkästi seksihalut jäävät jalkoihin. En silti halua kieltää kumppanilta seksuaalisuutta joten omalla kohdallani olen todennut parhaaksi sen että joskus voi ihan pyyteettäkin tuottaa toiselle nautintoa vaikka itseä ei aina niin huvittaisikaan. Ei se tarkoita sitä että "antaa" vastentahtoisesti vaan sitä että koska minä rakastan toista, voin tehdä toiselle hyvää vaikken itse siitä välttämättä saisikaan mitään. Ja samoin toisin päin. En odottaisi mieheltäkään "ymmärrystä" jos yhtäkkiä heittäytyisin täysin seksittömäksi enkä yrittäisi asiaa ratkaista vaan olisin vaan että ota tai jätä.