Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero seksin takia!

Vierailija
22.01.2022 |

Ei voi olla totta! Mies täräytti kunnon lauantaipommin pikkupäissään! Sanoi että laitetaan lusikat jakoon ja syy se ettei ole riittävästi seksiä! Toki tiedän että mies haluaa enemmän kuin minä ja tunnustan etten oikeastaan välitä enää koko seksistä, mutta kyllä minä ukolle olen yrittänyt välillä antaa vaikka homma maistuu puulle.

Voiko jollekin oikeasti seksi olla niin määräävässä asemassa parisuhteessa että se antaa syyn erota?? Meillä on oikeasti mielestäni hyvä parisuhde, eikä taloudellisestikkaan mene huonosti. Nämä ei tunnu vaikuttavan yhtään mitään jos ei pääse viikottain panemaan.

Kommentit (1009)

Vierailija
241/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se seksi ei tosiaan ole tärkeää, niin miksi ei sitten anneta käydä vieraissa ihan luvalla, kun eihän se seksi merkitse mitään? 

Koska se pihtaaminen on näille rangaistus ja vallankäytön väline. Ajatellaan, että kumppanin sietääkin jäädä ilman koska tekee liian vähän kotitöitä ja tuo liian harvoin kukkia. Vai mikä se rikos nyt sitten onkaan josta seksittömyydellä halutaan rangaista.

Tää on totta. Myös se on totta että naiset usein kohtelee miestä kuin lasta, ilman mitään syytä! Sitten jossain vaiheessa mies joko eroaa tai alistuu tällaiseen kohteluun. Muuttuu naisen lapseksi tavallaan. Hieno suhde!

Vierailija
242/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Että muutoin suhteessa voi olla kaikki hyvin, mutta jos pissavehkeitä ei läpsytellä jatkuvasti yhteen niin täytyy erota. Anna mun kaikki kestää. Hellyyttä voi osoittaa muutoinkin.

Jos tää on teidän ajatus seksistä niin eipä ihme ettei innosta. Seksi on ihana ja kaunis asia. Miten joku voikaan kuvailla sitä noin inhottavasti....? Kyseessä on kuitenkin ihan luonnollinen asia.

En voisi elää seksittömässä suhteessa. 

N30

Samaa mieltä. Sitten APn kaltaiset ihmettelee miksi toinen lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se seksi ei tosiaan ole tärkeää, niin miksi ei sitten anneta käydä vieraissa ihan luvalla, kun eihän se seksi merkitse mitään? 

Tätä minä olen joka kerta näissä keskusteluissa ihmetellyt ja koskaan en ole järkevää vastausta saanut. Jos ei seksi ole haluttomalle tärkeää, niin miksi kumppanin seksuaalisuuden alistaminen oman määräysvallan alle on kuitenkin niin hemmetin tärkeää ettei siitä sovi edes neuvotella?

Juuri näin. Jos mies on nyt sellainen, ettei osaa sytyttää naista hemmottelun, hellittelyn, hyväilyn tms. esileikkiin verrattavan huomioonottamisen osalta, niin mitä pelättävää naisella on vieraissa käymisissä? Pelkääkö, että jonkun toisen kohdalla mies levittelee ruusun terälehtiä vuoteeseen, tarjoaa kuohuviiniä ja mansikoita tai muuten tekee jotkut tuntitolkulla kestävät kamasutra-rituaalit ennen yhdyntää? Kai se mies menee sinne vieraisiinkin vain "tyhjentämään kassinsa": Koruton suoritus: kolme työntöä ja tuijotus. No big deal.

Vierailija
244/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoskaa kaikki miehet vieraisiin heti jos eukko lyö luukut kiinni. Sitä ne sillä kerjää.

Vierailija
245/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tommosilla naisilla tee mitään jos ei naisen tehtävää hoideta.

Vierailija
246/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se pihtaaminen on näille rangaistus ja vallankäytön väline. Ajatellaan, että kumppanin sietääkin jäädä ilman koska tekee liian vähän kotitöitä ja tuo liian harvoin kukkia. Vai mikä se rikos nyt sitten onkaan josta seksittömyydellä halutaan rangaista.

Tää on totta. Myös se on totta että naiset usein kohtelee miestä kuin lasta, ilman mitään syytä! Sitten jossain vaiheessa mies joko eroaa tai alistuu tällaiseen kohteluun. Muuttuu naisen lapseksi tavallaan. Hieno suhde!

Voi olla joku tietyn naistyypin luontaiseen toimintaan liittyvä toimintamallikin. Naisystäväni sortuu tuohon joskus ihan käytännön asioissa. Olen vain todennut: "Kuule, olen yli viisikymppinen ja äitini kuoli yli kymmenen vuotta sitten"

Ei hän sitä pahalla tarkoita. Tulee jotenkin vain luonnostaan auttamisenhalusta.

Vierailija
247/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Seksittömyys oli yksi syy eroon.

Ei ole suurimmalle osalle ihmiskunnasta. Jos on, niin jossain on vikaa ja kannattaa työstää ongelmiaan vaikka terapiassa.

siinä ei terapia auta kun toinen polvet ristissä,ero on ainut vaihtoehto

Vierailija
248/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on vain vahvistanut käsitystäni miesten kyvyttömyydestä ymmärtää parisuhteesta yhtään mitään. "Hormoonien ohjaama miesvauva" kuvaa asiaa varsin hyvin.

Miksi olla suhteessa jos seksi ei maistu. Nainen voi aloittaa uuden suhteen vaikka kottikärryn kanssa.

Tai ehkä kuitenkin mieluummin sellaisen miehen kanssa, joka ymmärtää jotakin vastavuoroisesta ja molempia tyydyttävästä seksistä. Kottikärrymeininkiä on varmaan saanut riittävästi siinä suhteessa, jossa seksi ei kiinnostanut. (Kuka kieltäytyy jostakin ihanasta ja nautinnollisesta? Miettikääs miehet sitä seuraavan kerran kun valitatte vaimon pihtaamisesta.)

Vierailija
249/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä ihmiset on takana pitkä suhde jossa kaikki asiat kohdillaan, mutta kumppani sairastuu tai loukkaantuu vaikka onnettomuudessa siten ettei seksi enää onnistu, jätättekö siinäkin tilanteessa?

Jos vastaus on kyllä, niin surullista!

On vissi ero, onko kykenemätön vai haluton huolehtimaan kumppaninsa tarpeista. Ottaisin eron, jos vaimo ei haluaisi seksiä. Jos hän vaikkapa sairauden vuoksi olisi kyvytön, jatkaisin suhdetta.

Toinen ei ole vastuussa toisen tarpeista. On keksitty itsetyydytys ja voihan hankkia seksiseuraa pelkästään.

Vierailija
250/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ajattele seksiä kuin kerran päivässä. Aamulla kun herään ajattelu alkaa ja loppuu nukkumaan mennessä.

Vierailija
251/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä jotka olette pitkässä parisuhteessa, miten teitä jaksaa kiinnostaa sama mies. Ymmärrän että aluksi seksikin luonnollisesti kiinnostaa, mutta en saa mitään kiksejä omasta miehestä enää 8 vuoden jälkeen. Edelleen annan, mutta eipä tuo ukko enää varsinaisesti himoa nosta.

Minä taas en ymmärrä tätä ajattelua. Olen hulluna mieheeni ja harrastamme seksiä monta kertaa viikossa. 13 vuotta yhdessä emmekä ole enää edes nuoria.

Vierailija
252/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla lähtis vaimo vaihtoon, jos seksi vähentyisi pysyvästi riittämättömäkle tasolle. Toki ymmärrän silloin tällöin ilmenevää haluttomuutta. Kyllä mulle seksi on tosi tärkeä asia suhteessa ja väitän, että sitä se on suurimmalle osalle miehistä.

Mikä on sinulle riittävä taso?

3-6x viikossa.

No niinpä. Voi olla vaikeaa löytää naista, joka haluaa ja jaksaa noin paljon. Ainakin, jos on pieniä lapsia ja jotain muutakin elämää kuin sängyssä vetelehtiminen. Vai hoiteletko homman aina parissa minuutissa, jolloin se ei vie kohtuuttomasti aikaa? Työssäkäyvillä perheellisillä ei ehkä riitä (lähes) päivittäin aikaa hyvään seksiin. Johonkin miehen kassientyhjennykseen ehkä, mutta ei siihen molemminpuoliseen, nautittavaan seksiin.

Ja kyllä, toki on poikkeuksia. On varmasti naisia, joilla riittää aikaa ja haluja. Mutta ei varmasti ihan joka oksalla sellaista kökötä.

Juu.

Luulen, että tähän liittyy ainakin seuraavat asiat:

-ihmisten sisäiset käsikirjoitukset sen suhteen, mitä seksi on

-sisäinen käsikirjoitus 'hyvän seksin' suhteen

-sisäinen skripti aloitteiden, keskikohdan ja lopetuksen suhteen tai 'seksin tarina'

Yleensä mies on kaikissa suhteissa altavastaajana. Murrosiässä tytöt kompensoivat fyysisen voiman puutetta luomalla näkymättömiä aitoja poikien ja itsensä väliin sanallisilla ja psykologisilla konsteilla; pervoksi haukkuminen, irvistely, itkeminen, huutaminen ja oikean seksuaalisuuden sanoittaminen pojille ja miehille ovat tapoja, joilla tytöt ja naiset suojelevat itseään miehiltä, joita eivät pidä viehättävinä tai sitten säännöstelevät hellyyden määrää, kun heillä on valta suhteessa. Itselleni on jäänyt mieleen kokemus 00-luvulta, kun samanikäinen aikuinen tyttö pisti itkuksi puhelimessa, kun olin aikaisemmin MSN Messengerissä kertonut olevani kosketuksen puutteessa. Hänelle tuli siitä "pervot" mieleen. 

Tämä sanoittaminen luo miehen mielessä mentaalisen mallin siitä, mikä on oikeanlaista halua, oikeanlaista koskettamista, oikeaa puhetta jne. Osa tästä voi olla harmoniassa miehen omien sisäisten taipumusten kanssa ja osa ei. Näin ollen miehen sisäinen puhe, fantasiat ja taipumukset käyvät neuvottelua ns.'yhteiskunnan' tai naisten hänelle sanoittamien sääntöjen kanssa.

Se, mistä nainen puhuu "kassien tyhjentämisseksinä" voi viitata sellaiseen tilanteeseen, jossa mies tekee aloitteen ja neuvottelee omien taipumustensa ja naisen asettamien sääntöjen välillä; mies hyväksyy osan naisten hänelle hänen koko elämänsä opettamista hyvän seksuaalisuuden säännöistä, mutta jollain tavalla nopeuttaa performanssia ja/tai korvaa joitakin osia vaihtoehtoisilla varaosilla ja tämä ei ole naiselle mieleen.

Käsitys siitä, että tässä olisi kuitenkin kyse vain miehen itsekkäästä käytöksestä ei siis mitenkään pidä paikkaansa; mies yrittää edelleen myötäillä naista ja tekee ainoastaan joitakin muutoksia skriptiin, mutta koska kaikki naisen sanoittamat palaset eivät ole paikallaan, naisen mielessä tämä sanoittuu vulgaaristi. 

Tulee aina niin romanttinen olo, kun joku vertaa ihmisen seksikäyttäytymistä skripteihin. Siis pitää ihmistä ohjelmoituna olentona ilman omaa päätäntävaltaa omiin asioihinsa.

Ihan psykologiassa, sosiologiassa sun muissa käytetään noita sanoja. Ei se tarkoita sitä, mitä ilmeisesti tulkitset sen tarkoittavan. 

Mitäs muuta psykologia ja sosiologia on kuin asioiden tulkintaa?

Vierailija
253/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Seksittömyys oli yksi syy eroon.

Ei ole suurimmalle osalle ihmiskunnasta. Jos on, niin jossain on vikaa ja kannattaa työstää ongelmiaan vaikka terapiassa.

siinä ei terapia auta kun toinen polvet ristissä,ero on ainut vaihtoehto

Ilmeisen huono on terpailla auttaa tilanteissa, joissa toinen ei näe haluttomuuttaan epänormaalina olotilana.

Vierailija
254/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä olen joka kerta näissä keskusteluissa ihmetellyt ja koskaan en ole järkevää vastausta saanut. Jos ei seksi ole haluttomalle tärkeää, niin miksi kumppanin seksuaalisuuden alistaminen oman määräysvallan alle on kuitenkin niin hemmetin tärkeää ettei siitä sovi edes neuvotella?

Samaa voisi kysyä silloin, kun mies ei halua rakastella kunnolla vaan harrastaa vain pisto ja ravistus -seksiä? Silloin olisi vain oikeus ja kohtuus, että vaimo käy hakemassa orgasminsa muualta.

Vierailija
255/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa voisi kysyä silloin, kun mies ei halua rakastella kunnolla vaan harrastaa vain pisto ja ravistus -seksiä? Silloin olisi vain oikeus ja kohtuus, että vaimo käy hakemassa orgasminsa muualta.

Hakekoot vaikka molemmat muualta josbei keskenään kiinnosta. Henkilökohtaisesti en kyllä tajua miksi tuollaisessa suhteessa edes ollaan. Minun kysymykseni kohdistui niihin, joiden mielestä seksittömyys on riittämätön syy eroon koska seksin ei pitäisi olla edes tärkeää.

256/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Nythän sä saat olla rauhassa antamatta.

Niin, eikös se luikoiden jako ratkaise ongelman, sä voit olla antamatta ja toinen voi etsiä sellaisen ihmisen jolta lohkeaa.

Vierailija
257/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakekoot vaikka molemmat muualta josbei keskenään kiinnosta. Henkilökohtaisesti en kyllä tajua miksi tuollaisessa suhteessa edes ollaan. Minun kysymykseni kohdistui niihin, joiden mielestä seksittömyys on riittämätön syy eroon koska seksin ei pitäisi olla edes tärkeää.

Noin ajattelevat ovat valinneet järkisyihin perustuvan suhteen. Harmi miehelle jos tuli huijatuksia tällaiseen mukaan. Erotkaa miehet rohkeammin!

Vierailija
258/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhutaan taas vähintään kahdesta eri asiasta:

- siitä että seksiä on (lähes) viikottain tai useamminkin, mutta toinen tahtoisi enemmän ja

- siitä, että seksiä on 1-2 kertaa vuodessa tai ei ollenkaan.

Miten monella oikeasti on se tilanne, että seksiä

a) ei ole ollenkaan?

b) on vain 1-2 kertaa kuussa?

c) on kerran kuussa tai harvemmin?

d) ei ole ollenkaan?

Selkeyttäisi keskustelua, kun tietäisi, mistä puhutaan.

Vierailija
259/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sellainen mies seksiä tärkeänä, joka hakee siitä pelkästään omaa tyydytystään?

Vierailija
260/1009 |
23.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä jotka olette pitkässä parisuhteessa, miten teitä jaksaa kiinnostaa sama mies. Ymmärrän että aluksi seksikin luonnollisesti kiinnostaa, mutta en saa mitään kiksejä omasta miehestä enää 8 vuoden jälkeen. Edelleen annan, mutta eipä tuo ukko enää varsinaisesti himoa nosta.

Minä taas en ymmärrä tätä ajattelua. Olen hulluna mieheeni ja harrastamme seksiä monta kertaa viikossa. 13 vuotta yhdessä emmekä ole enää edes nuoria.

Sama. Tai tavallaan ymmärrän sen uutuudenviehätyksen ja alkuhuuman laantumisen, mutta sen tilalle pitää sitten löytää jotain muuta jos haluaa saada parisuhteen toimimaan. Ja seksuaalisilla ihmisillä se "joku muu" ei ole pitsinnypläys ja taide-elokuvat, vaan joku muu kantava voima terveelle makuuhuone-elämälle. Ei se halu ja himo meilläkään ole samanlaista kuin alkuvuosina, vaan se on muuttanut muotoaan, mutta itse seksielämä on pikemminkin parantunut kuin väljähtynyt.

11 vuotta yhdessä + 3 lasta.