Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka toimeentulituella voi pärjätä?

Vierailija
23.05.2015 |

Mies jää työttömäksi nyt kesällä, toisin kuin oli alunperin tarkoitus. Pomo siis sanoi että taas uusi vuoden soppari kirjoitetaan kesäkuun lopussa, mutta eilen soitti että taloudellisen ahdingon takia ei voi uusia sopimusta nyt, mutta aikoo kuulemma ottaa yhteyttä kun siihen olis mahis. Työtilanne täällä päin on SURKEA, ellet ole lääkäri, insinööri tai opettaja. Tilannetta pahentaa se, että meille syntyy ensi kuussa toinen lapsi, olen siis nyt itse äitiyslomalla ja äitiyspäivärahani on minimi, joten tiputaan sossun tuelle. Miten sillä rahalla muka pärjää, varsinkin pienten lasten kanssa? Miten siitä rahasta ostaa kaikille vaatteet, kengät yms ruuan lisäksi, ja maksaa laskut? Huoh.. Töitä mies toki nyt alkaa heti hakemaan, mutta työllisyystilanne on oikeasti huono joten realistisesti ajatellen on varauduttava pahimpaan. Saahan mies onneksi työttömyyskorvauksen, mutta pienen palkan takia sekin tuki on pieni.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:33"]Pärjää, röökit ja kaljat/sidut jätätte kauppaan eikä enää yhtään kännykkää yms osa-maksulla ennen kuin rahatilanne paranee. Kesä on tulossa niin ostatte paljon edullisia kausivihanneksia yms.
[/quote]

Meillä ei polteta tai ryypätä, joten niihin ei mene rahaa. Säästöjä meillä ei ole, kaikki säästöt on menneet lapselle pyörän hankkimiseen, vauvan tarvikkeiden ja vaatteiden hankkimiseen ja laskuihin. 200e joudutaan lyhentämään lainaa miehen puolesta pankille (kulutuslaina, joutunut ottamaan nuorena sen maksaakseen aiheuttamaansa vahinkoa, ei siitä sen enempää). Muuten meillä ei ole ns. ylimääräisiä menoja, kun ei autoakaan ole kun paikalliset liikkuu niin hyvin. Tietysti tässä tarvitsee kesävaatteet uusia lapselle, hankala löytää noin isolle käytettynä hyväkuntoista edullisesti - tuntuu että kirppistoiminta on ihan menettäny merkityksensä ja ideana on vaan myydä melkein uuden hinnalla että itse tekee mahdollisimman suurta voittoa. En tiennyt että sossu maksaa terveydenhuoltokulut.. Se ehkä ratkaisee jo vähän, jos maksaisivat sairaalalaskut synnytyksen ajalta (joudun siellä taas todennäköisesti majoittumaan useita öitä, kun tiedossa sektio ja vauvan tarkkailussa olo muutamia öitä ainakin). Huolettaa silti kaikki vaippakustannukset yms ihan peruselämän kustannusten määrä suhteutettuna tuloihin... Pakko vaan pärjätä, ja alkaa jo suunnittelemaan edullisia ruokia :/

Ap

Vierailija
22/22 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:33"]Pärjää, röökit ja kaljat/sidut jätätte kauppaan eikä enää yhtään kännykkää yms osa-maksulla ennen kuin rahatilanne paranee. Kesä on tulossa niin ostatte paljon edullisia kausivihanneksia yms.
[/quote]

Meillä ei polteta tai ryypätä, joten niihin ei mene rahaa. Säästöjä meillä ei ole, kaikki säästöt on menneet lapselle pyörän hankkimiseen, vauvan tarvikkeiden ja vaatteiden hankkimiseen ja laskuihin. 200e joudutaan lyhentämään lainaa miehen puolesta pankille (kulutuslaina, joutunut ottamaan nuorena sen maksaakseen aiheuttamaansa vahinkoa, ei siitä sen enempää). Muuten meillä ei ole ns. ylimääräisiä menoja, kun ei autoakaan ole kun paikalliset liikkuu niin hyvin. Tietysti tässä tarvitsee kesävaatteet uusia lapselle, hankala löytää noin isolle käytettynä hyväkuntoista edullisesti - tuntuu että kirppistoiminta on ihan menettäny merkityksensä ja ideana on vaan myydä melkein uuden hinnalla että itse tekee mahdollisimman suurta voittoa. En tiennyt että sossu maksaa terveydenhuoltokulut.. Se ehkä ratkaisee jo vähän, jos maksaisivat sairaalalaskut synnytyksen ajalta (joudun siellä taas todennäköisesti majoittumaan useita öitä, kun tiedossa sektio ja vauvan tarkkailussa olo muutamia öitä ainakin). Huolettaa silti kaikki vaippakustannukset yms ihan peruselämän kustannusten määrä suhteutettuna tuloihin... Pakko vaan pärjätä, ja alkaa jo suunnittelemaan edullisia ruokia :/

Ap
[/quote]

Selvennän vielä, että säästöjä ei ole ehtinyt kertymäänkään muutamia satasia enempää miehen pienen palkan vuoksi, itse valmistuin juuri eli olin opiskelija ja ei niilläkään tuloilla nyt kamalasti juhlittu, mutta oli meillä tulot kuitenkin sen verran ettei toimeentulotukea olisi saatu.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi