Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia alkaa varaamaan nimiä kaveriporukassa

Vierailija
23.05.2015 |

Muutama on alkanut nyt varaamaan nimiä, ja tuntuu että pitävät ihan oikeasti kirjaa että mitkä nimet on kenenkin (tuleville lapsille). Täytyy sanoa että tämä tuli ihan puun takaa. Onko teillä muilla ollut tällaista, ja eikö kaveritkin voi antaa lapsilleen samat nimet jos samoista nimistä tykkäävät? Inhottavaa jos nyt pitää kiirehtiä lastentekoa jotta saa antaa haluamansa nimen...

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippu tuulitunneleita, ei hemmetti. Tuollainen kaveripiiri muistuttaa vakavasti jotain lahkoa, melko karismaattista nimittäin alkaa ohjailla muita ihmisiä noin. Jos nyt jotenkin olisin tuollaisessa oudossa tilanteessa, niin ensin nauraisin nimivaraajan naamaa päin ja sitten sanoisin että ollaan yhteyksissä sitten taas kun oot palautunut normaaliksi.

Vierailija
22/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"]

Mä olen ns varannut nimen tai no oikeastaan kertonut minkä antaisin. Saahan joku muukin sen antaa, jos haluaa, mutta sittenpähän kaikki tietää keneltä idea on pöllitty ;) Eli antakoot vaan jos haluaa!

[/quote]

No sinulla täytyy olla kyllä melkoisen uniikkeja ja erikoisia nimiä varattuina, jos kerran olen todellakin keksinyt ne itse. Ettei ketään muuta saman nimistä ole koskaan aikaisemmin ollut koko maailmassa... voitko heitää jonkun esimerkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"]

Mä olen ns varannut nimen tai no oikeastaan kertonut minkä antaisin. Saahan joku muukin sen antaa, jos haluaa, mutta sittenpähän kaikki tietää keneltä idea on pöllitty ;) Eli antakoot vaan jos haluaa!

[/quote]

No sinulla täytyy olla kyllä melkoisen uniikkeja ja erikoisia nimiä varattuina, jos kerran olen todellakin keksinyt ne itse. Ettei ketään muuta saman nimistä ole koskaan aikaisemmin ollut koko maailmassa... voitko heitää jonkun esimerkin?
[/quote]
On persoonallisia nimivaihtoehtoja kyllä, ei mitään perusveetiä ;)

Vierailija
24/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"] Mä olen ns varannut nimen tai no oikeastaan kertonut minkä antaisin. Saahan joku muukin sen antaa, jos haluaa, mutta sittenpähän kaikki tietää keneltä idea on pöllitty ;) Eli antakoot vaan jos haluaa! [/quote] No sinulla täytyy olla kyllä melkoisen uniikkeja ja erikoisia nimiä varattuina, jos kerran olen todellakin keksinyt ne itse. Ettei ketään muuta saman nimistä ole koskaan aikaisemmin ollut koko maailmassa... voitko heitää jonkun esimerkin? [/quote] On persoonallisia nimivaihtoehtoja kyllä, ei mitään perusveetiä ;)

[/quote]

Mutta et yhtään esimerkkiä osaa sitten heittää ;)

Vierailija
25/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista ja tyhmää. Mutta olen itsekin tähän törmännyt, ollessani raskaana eräs ystäväni kielsi antamasta nimeksi Stella jos saisin tytön. Poika tuli, enkä kyllä tytöstäkään olisi tehnyt Stellaa, mutta jotenkin arvostus tätä ystävää kohtaan vähän laski. Itse olen miettinyt nimiä etukäteen vain itsekseni/miehen kanssa. Olen sitä mieltä että jos aikoo antaa lapselleen hyvin uniikin nimen niin sen voi pitää omana tietonaan kunnes on aika nimetä lapsi. Ja jos aikoo antaa muodikkaan suositun nimen kuten Stella tai Sofia, ei varmaan sitten haittaa että niitä on muitakin.

Vierailija
26/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"] Mä olen ns varannut nimen tai no oikeastaan kertonut minkä antaisin. Saahan joku muukin sen antaa, jos haluaa, mutta sittenpähän kaikki tietää keneltä idea on pöllitty ;) Eli antakoot vaan jos haluaa! [/quote] No sinulla täytyy olla kyllä melkoisen uniikkeja ja erikoisia nimiä varattuina, jos kerran olen todellakin keksinyt ne itse. Ettei ketään muuta saman nimistä ole koskaan aikaisemmin ollut koko maailmassa... voitko heitää jonkun esimerkin? [/quote] On persoonallisia nimivaihtoehtoja kyllä, ei mitään perusveetiä ;)

[/quote]

[/quote]
No mitäs luulet, että miksen kertonut? Haluan että mieluummin kaverit kuin av-mammat pöllivät nimet ;)

Vierailija
27/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"]Mä olen ns varannut nimen tai no oikeastaan kertonut minkä antaisin. Saahan joku muukin sen antaa, jos haluaa, mutta sittenpähän kaikki tietää keneltä idea on pöllitty ;) Eli antakoot vaan jos haluaa!
[/quote]
Et välttämättä koskaan saa sen sukupuolen omaavaa lasta tai edes lasta ollenkaan.

Vierailija
28/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, mulle on ihan sama mitä nimiä tutut lapsilleen antaa. Minä annan sen minkä minä haluan..oli sama tai ei :)

Vierailija
29/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaiden parissa tuollainen on ihan normaalia.

Vierailija
30/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 18:03"]Mä olen ns varannut nimen tai no oikeastaan kertonut minkä antaisin. Saahan joku muukin sen antaa, jos haluaa, mutta sittenpähän kaikki tietää keneltä idea on pöllitty ;) Eli antakoot vaan jos haluaa!
[/quote]
Et välttämättä koskaan saa sen sukupuolen omaavaa lasta tai edes lasta ollenkaan.
[/quote]
Niin.... Mitä sitten? :)

Vierailija
31/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sit varannu Jewitan, Janniinacan, Alexeijcanderin ja Nicodeecuxen joten näpit irti AV-mammat!!!

Vierailija
32/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, se oliskin kaiken huippu, että jättäis antamatta jonkun kivan nimen lapselleen, koska kaveri on varannut sen, ja sitten loppupeleissä kaveri antaakin jonkun muun nimen.

Vierailija
33/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piut paut tuollaisille varauksille. Lapsellista.

Vierailija
34/60 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä saa varata ihan vapaasti. Mistään varauksista ei tarvitse välittää, kunhan kertoo etukäteen ettei aio varauksista välittää. Jos se ei porukoille sovi niin too bad.

Ihanko olette aikuisia ihmisiä vain välitunnilla skitsoilevia teinipissiksiä??

Vierailija
35/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pohti laittavansa poikansa nimeksi eemeli. Sanoin että minä olen kyllä aina ajatellut antaa eemelin nimeksi jos pojan saisin. Kaveri antoi poikansa nimeksi eemil. Arvostus kaveria kohtaan nousi kyllä entisestään. :)

Vierailija
36/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaaa

Vierailija
37/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin päin naamaa.

Vierailija
38/60 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri suuttui kun nimi liippasi kuulemma liian läheltä hänen lapsen nimeään. Nimet olivat tyyliin Aada ja Amalia samankaltaisuudeltaan. Silloin ajattelin kieltämättä että onko tyyppi päästään vialla.

Vierailija
39/60 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 17:49"]

Muutama on alkanut nyt varaamaan nimiä, ja tuntuu että pitävät ihan oikeasti kirjaa että mitkä nimet on kenenkin (tuleville lapsille). Täytyy sanoa että tämä tuli ihan puun takaa. Onko teillä muilla ollut tällaista, ja eikö kaveritkin voi antaa lapsilleen samat nimet jos samoista nimistä tykkäävät? Inhottavaa jos nyt pitää kiirehtiä lastentekoa jotta saa antaa haluamansa nimen...

[/quote]

En ole kyllä kuullut tuollaisesta tavasta,mutta jos jollekin on hyvin tärkeää saada lapselleen tietty nimi ja pitää tärkeänä,ettei ystäväpiirissä ole kaimoja,kai se on hyvä sopia mikä nimi on kenellekin "varattu". Hassun kuuloista touhua kyllä.

Vierailija
40/60 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:06"]

[/quote]

[/quote]

En tietenkään voi sitä täällä kertoa, sillä saattaisit varastaa ainutlaatuisen lapseni yksilöllisen nimen tusinalapsellesi.