Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia alkaa varaamaan nimiä kaveriporukassa

Vierailija
23.05.2015 |

Muutama on alkanut nyt varaamaan nimiä, ja tuntuu että pitävät ihan oikeasti kirjaa että mitkä nimet on kenenkin (tuleville lapsille). Täytyy sanoa että tämä tuli ihan puun takaa. Onko teillä muilla ollut tällaista, ja eikö kaveritkin voi antaa lapsilleen samat nimet jos samoista nimistä tykkäävät? Inhottavaa jos nyt pitää kiirehtiä lastentekoa jotta saa antaa haluamansa nimen...

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattais varmaan etsiä fiksumpia kavereita. Ei mulla muuta tähän nimiasiaan.

Vierailija
42/60 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varannut kaikki tyttöjen nimet ja 98 prosenttia poikien nimistä.

Koska tahdon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa te kuitenkaan enää 10 - 15 vuoden kuluttua yhtenä ja samana kaveriporukkana pyöritte, joten eiköhän tuo ole ihan turhaa hommaa. Osa muuttaa, osa eroaa, osa häviää toisiin kaveriporukoihin ja osa hankkii itselleen oman elämän.

Vierailija
44/60 |
04.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukassa "varaamista" en ymmärrä, mutta sitä pidän jo vähän törkeänä, jos on siskolleen kertonut antavansa joskus tulevaisuudessa syntyvälle tyttärelleen nimeksi Irma, mutta sisko ehtiikin saada lapsen aiemmin ja nimeää sen Irmaksi.

Vierailija
45/60 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia juu

Vierailija
46/60 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti pyytäisin sen listan, ja pyyhkisin siihen ihan fyysisesti perseeni. Lapun palauttaisin sitten mairean hymyn kera.

Vierailija
47/60 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kavereidesi miehillä ei ole mitään sanottavaa lastensa nimiin? No eipä tietenkään.

Vierailija
48/60 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jotain uskovaisia?

Vierailija
49/60 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin tuota joskus teineinä :D itse varasin nimen Pirjo tytölleni.. no ei tullut pirjoa minun tytöstä.

Vierailija
50/60 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sitä porukkaa, joihin pätee vanha viisaus: sellaiset vanhemmat, joilla ei ole lapselleen mitään muuta annettavaa, antavat sille mahdollisimman koreilevan ja "uniikin" nimen. Ehkä sielussaan tietävät, etteivät pysty tarjota lapselle hirveästi mahdollisuuksia tai hulppeaa elämäntyyliä jota itse ihailevat, ja ajattelevat (alitajuisesti kai) että muiden avujen puutteessa prinsessamainen etunimi sitten tekee lapsesta vähän hienomman ja paremman kuin muut.  Sama käyttäytymismalli voidaan näköjään viedä vielä pidemmälle varmistelemalla etukäteen ettei tällä ainutlaatuisella lapsella vain ole kaimaa lähipiirissä. Lapsellista ja typerää. En välittäisi moisista varailuista. 

Vierailija
51/60 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ns varannut nimen tai no oikeastaan kertonut minkä antaisin. Saahan joku muukin sen antaa, jos haluaa, mutta sittenpähän kaikki tietää keneltä idea on pöllitty ;) Eli antakoot vaan jos haluaa!

Lähes kaikki tässä hulvattomassa ketjussa mainitut nimet voi „pölliä“ ihan vaikka normaalista nimipäiväkalenterista. Ihan älytön idea että joku mamma tai pappa varaisi „yksinoikeuden“ johonkin etunimeen 🤦‍♂️

Vierailija
52/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kavereidesi miehillä ei ole mitään sanottavaa lastensa nimiin? No eipä tietenkään.

Onhan vauvat enemmän ns. naisten juttu.

Vierailija
53/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä leikkimielisesti. Oikeasti menee niin, että jokainen antaa lapselleen sen nimen minkä parhaaksi kokee.

Erään ystäväni kanssa haluttiin molemmat antaa lapselle nimeksi iiris. Meillä oli keskustelu kumpi oli keksinyt nimen ensin ja kumpi sen saisi antaa (leikkimielinen keskustelu)

Kummankaan tytöistä yksikään ei ole saanut nimekseen iiris. Ei siis edes toiseksi nimeksi. Jos kaverini olisi antanut sen tyttärelleen, niin ei se olisi haitannut. Eikä häntäkään jos minä olisin. Ja minä sain lapsen ensin. Lapsesta ei tullut iiristä, koska ei vain tullut. Jokaiselle kolmelle tytölleni onkin löytynyt parempi, vaikka aina se on ehdotuslistalla.

Vierailija
54/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään nimiä varannut, eihän sellainen oikeassa elämässä edes onnistu, jos kyse on vieläpä ns. suosituista nimistä. Kerroin kaverille aikoinaan, että lasteni nimiksi tulevat Ella ja Oliver. Hän antoi nuo nimet omille lapsilleen, sai kaksoset kuukautta ennen esikoiseni syntymää. Ei se ihan kivalta tuntunut mutta kavereita ollaan edelleen. Nimiä ei kukaan voi omistaa.

Vierailija
55/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varannut nimen Jaajo. En kyllä voi saada lapsia, mutta ette silti saa antaa tuota enää ikinä kenellekään.

Vierailija
56/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia kontrollifriikkejä! Yleensä sen keksii yksi, joka ei ole tasapainossa itsensä kanssa, ja siihen mukaan lähtevät porukan tyhmimmät. Kannattaa jättää omaan arvoonsa. Lasten kanssa on suurempia haasteita kuin vahtia  kenellä on samat nimet.

Vierailija
57/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä vähemmistössä, mutta jos hyvä ystävä kertoisi aikovansa nimetä lapsensa vaikkapa Lyyliksi, tuntuisi törkeältä itse napata juuri se nimi jos oma lapsi syntyisi aiemmin.

Vierailija
58/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset tekevät monenlaista outoa. Jotkut varaavat tuossa samassa vaiheessa myös hääkesiä.

Vierailija
59/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haluaa pomottaa ja keksii tuonkin asian. Tuollaisissa olisi järkeä, jos yrittäisivät löytää samaa nimeä yhteiselle lapselle.

Pointtina varmaan käydä keskustelua, jos puolison kanssa ei voi. Voivat jotkut pitääkin tuollaisesta ideoinnista ja suunnittelusta.

Vierailija
60/60 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kallistaisi koevaani! En kuuntelisi mitään ‚varauksia‘ vaan sanoisin kaikille, että heiltä en tule kysymään mielipidettä, kun joskus lapsia ehkä saan ja nimeä mietin. Kaikkea sitä kuuleekin!