Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on todennäköisyyteni saada uusi työ, kun ikää melkein 60?

Vierailija
22.01.2022 |

Laitoin hakemuksen ja jännityksellä odotan haastattelukutsua jota tuskin tälläkään kertaa tulee, mutta yritin nyt kumminkin

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvänen aika, riippuu osaamisesta ja alasi tarpeista tietty. 

Meille asiantuntijaorganisaatioon palkattiin juuri kaksi kuusikymppistä alansa osaajaa. 

Vaikka toki ikäsyrjintäkin on fakta, niin kyllä ikä siinä mielessä on numero, että jos iäkkäämpi hakija on hakemuksensa mukaan osaaja ja haastattelussa näyttää fyysisesti kunnossa olevalta (esim. hoitotyössä tärkeää), niin töitä löytyy kyllä. 

Vierailija
22/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin epätodennäköistä minun kaudellani. T. Sannamariini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt oikeasti edes haluaa töihin? Nauti elämästä ja asennoidu olemaan eläkeläinen. Tulee vain turhaa stressiä ja epäonnistumisen tunnetta, kun ajatukset pyörivät turhan työnhaun ympärillä.

Pian huomaat, että duunarilla ei ole mikään hyvin, vaan aina valitetaan pientä palkkaa ja kallista bensaa.

Vierailija
24/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivautua töihin enää noin vanhana? Eiköhän työt ole tuohon ikään mennessä taputeltu. Itse jään ehdottomasti pois töistä viimeistään 55- vuotiaana.

Vierailija
25/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuteen työpaikkaani palkattiin kuusikymppinen työntekijä ja itsekin olen lähellä viittäkymppiä ja kaiken lisäksi ihan uusi alalla.

Palkkani nousi reilusti vaikka edellisessä hommassa olin pätevä ja tein hyvää tulosta, tässä työssä joudun opettelemaan kaiken alusta.

Joku tässä ketjussa sanoi ettei halua hakea työtä ellei tiedä että varmasti osaa. Heitä tuo ajatus romukoppaan! Se vain merkitsee että sinulla on halu ja kiinnostusta oppia! Työnantaja sitten päättää näkeekö sinussa potentiaalia kehittyä osaajaksi. Ja kaikki tämä opettelu on palkallista, arvostan sitä todella paljon ja imen kaiken opin minkä irti saan sillä koen että se on arvokasta pääomaa myös itselleni.

Vierailija
26/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt oikeasti edes haluaa töihin? Nauti elämästä ja asennoidu olemaan eläkeläinen. Tulee vain turhaa stressiä ja epäonnistumisen tunnetta, kun ajatukset pyörivät turhan työnhaun ympärillä.

Pian huomaat, että duunarilla ei ole mikään hyvin, vaan aina valitetaan pientä palkkaa ja kallista bensaa.

Miten kans samaa.

Vierailija
27/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaivautua töihin enää noin vanhana? Eiköhän työt ole tuohon ikään mennessä taputeltu. Itse jään ehdottomasti pois töistä viimeistään 55- vuotiaana.

Toimeentulo?

Kaikki eivät ole onnistuneet kartuttamaan mittavaa omaisuutta 55:een ikävuoteen mennessä.

Eläkekin jää olemattomaksi monilla jos työuran lopettaa noin aikaisin.

Vierailija
28/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on sama tilanne. Olen osa-aikatöissä. . Pärjäisin 1200 e nettotuloilla.

Vierailija
29/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorotteluvapaan sijaisuus voisi olla yksi mahdollisuus, jos sijaisuuksia on tarjolla ja olet ollut vähintään 100 pv työttömänä. Ensin sijaiseksi, myöhemmin toivottavasti jo vakituiseksi.

Muistaakseni vuorotteluvapaan sijaisuuksissa etusijalla ovat yli 55 v. ja alle 25 v. työntekijät.

55 vuotiaan ei tarvitse olla kuin päivän työttömänä niin kelpaa vuorotteluvapaan sijaiseksi. Tuo 100 pv koskee yli 25 v mutta alle 55 vuotiaita.

Valitettavasti vuorotteluvapaalle lähteville on varsin usein jo katsottuna sijainen siinä vaiheessa, kun lehti-ilmoitusta rustataan.

Vierailija
30/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vakkaripaikan 57 v. It-alan spesialisti.

Vierailija
31/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla on lakisääteinen velvoite työllistää yli 57 vuotias. Esimerkiksi kun ansiosidonnainen loppuu, niin kunta työllistää puoleksi vuodeksi johonkin pilipalihöpöhöpö-hommaan. MUTTA parasta on, että tuon puolen vuoden jälkeen pääsee takaisin ansiosidonnaiselle edellisen kauden korvauksen suuruudella riippumatta siitä mikä oli palkka tässä puolen vuoden hömppäkaudessa.

Vierailija
32/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulo?

Kaikki eivät ole onnistuneet kartuttamaan mittavaa omaisuutta 55:een ikävuoteen mennessä.

Totta. Minä jäin työttömäksi 50-vuotiaana muutama vuosi sitten. Ajan kuluessa kaikki omaisuus meni, ja asunnosta jäi vielä velkaakin. Epätoivoissani lunastin takaisin muutaman vuoden eläkemaksuni ja maksoin niillä asumiskulujani, joten eläke pieneni entisestäänkin. Maksuhäiriö seuraa minua hautaan asti ja estää monella tapaa normaalin ihmissen elämän. Työikää olisi kymmenen vuotta jäljellä, mutta kukaan ei - tietenkään - halua tällaista raatoa töihin. Eläkkeelle jäämisessä ei ole mitään odotettavaa, koska elämä muuttuu silloin vielä kurjemmaksi kuin se nyt on.

Vierailija
33/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. Ei tuonikäistä kannata töihin enää ottaa. Pelkkiä kuluja ja työpanos heikkenee koko ajan.

Vierailija
34/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulo?

Totta. Minä jäin työttömäksi 50-vuotiaana muutama vuosi sitten. Ajan kuluessa kaikki omaisuus meni, ja asunnosta jäi vielä velkaakin. Epätoivoissani lunastin takaisin muutaman vuoden eläkemaksuni ja maksoin niillä asumiskulujani, joten eläke pieneni entisestäänkin. Maksuhäiriö seuraa minua hautaan asti ja estää monella tapaa normaalin ihmissen elämän. Työikää olisi kymmenen vuotta jäljellä, mutta kukaan ei - tietenkään - halua tällaista raatoa töihin. Eläkkeelle jäämisessä ei ole mitään odotettavaa, koska elämä muuttuu silloin vielä kurjemmaksi kuin se nyt on.

Aikainen eläköityminen ei tosiaan koske asiansa sössineitä.

Työttömyyskö on siis asioidensa sössimistä?

Vierailija
35/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulo?

Muun muassa ja se, jos et saanut kerättyä riittävää omaisuutta loppuelämäksi 50 ikävuoteen mennessä.

Vierailija
36/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijänä sain vakituisen viran 57-vuotiaana. Ja samanikäinen ystäväni telakalla uuden pestin.

Vierailija
37/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihetaanko paikkoja? Ota mun duuni ni mä otan sun eläkkeen ja lähen maailmalle rullailee :)

60 v. ei pääse vielä eläkkeelle.

Vierailija
38/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulo?

Muun muassa ja se, jos et saanut kerättyä riittävää omaisuutta loppuelämäksi 50 ikävuoteen mennessä.

No niin, itseäsi peukuttava trollihan sinä sitten olitkin.

Vierailija
39/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni tuon oikeasti pystyy tekemään, moni siitä haaveilee. Vai onko tarkoitus siirtyä sitten yhteiskunnan tuille?

Vierailija
40/112 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulo?

No sitten ei tietenkään onnistu jos ei ole ymmärtänyt varallisuutta kerätä.

Varmaan moni on niin tyhmä.

Amerikkalaista self help-hassuttelua. Elämässä kun voi sattua kaikenlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi