Tutkimus: D-vitamiini auttaa vähentämään covid-kuolemia
D-vitamiini parantaa vastustuskykyä. Tässä vielä 10/2021 PudMedissä julkaistu tutkimus, jonka mukaan riittävä D-vitamiinitaso auttaa vähentämään kuolemaan johtavia tartuntoja.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8541492/
"Therefore, based on our data, the authors strongly recommend combining vaccination with routine strengthening of the immune system of the whole population by vitamin D3 supplementation to consistently guarantee blood levels above 50 ng/mL (125 nmol/L). From a medical point of view, this will not only save many lives but also increase the success of vaccination. From a social and political point of view, it will lower the need for further contact restrictions and lockdowns. From an economical point of view, it will save billions of dollars worldwide, as vitamin D3 is inexpensive and—together with vaccines—provides a good opportunity to get the spread of SARS-CoV-2 under control."
Eli tässä suositellaan, että rokotusten lisäksi pitäisi käyttää D-vitamiinia.
Ja itse päättelisin, että jos ei ota rokotusta, niin kannattaisi ainakin pitää huoli, että saa riittävästi D-vitamiinia.
Suomessa suositelluin suurin päiväannos on 1-10 vuotiailla 50 mikrogrammaa ja aikuisilla 100 mikrogrammaa. Nyt voisi olla järkevää syödä suositusten ylärajojen mukaan. Halpa henkivakuutus.
Kommentit (26)
Suomessa puhutaan vähän vastutuskykyyn vaikuttavista asioista, vaikka niitä olisi järkevä korostaa sen lisäksi, että halukkaille tarjotaan rokotuksia.
Joo, lapsille annan 50 ja itse vedän 100.
Lapsi tosin juuri sain koronan koulusta, kotitesti positiivinen ja lapsella kuume, yskä, nuha kurkkukipu
Tätähän ei saa sanoa ääneen, koska vain "tutkittu, turvallinen ja supertehokas rokote" suojaa vakavalta tautimuodolta. Lisäksi veriryhmä vaikuttaa siihen, saako koronan vakavan muodon vai ei. O-veriryhmäläisillä tuo riski on paljon pienempi. Samoin lihavuus altistaa vakavalle tautimuodolle, mutta silti kaikkien normaalipainoisen nuortenkin pitäisi ottaa piikkiä piikin perään.
Itsekin syön 100 mikrogrammaa. On myös kaksi rokotusta. Nyt juuri korona ja vaikuttaa perusflunssalta. Miehellä myös sangen lievä, vaikka hänellä kurkku monta päivää kipeä. Hänkin syö 100 mikrogrammaa d:tä.
Meillä myös lapset terveitä lähes aina, kun syövät 50 mikrogrammaa d-vitamiinia. Mutta toki myös yleinen vastustuskyky voi vaikuttaa.
Mä en viitsi ottaa enää kolmatta rokotetta. Sen sijaan panostan enemmän terveelliseen ruokavalioon ja vitamiinien saamiseen. Jos kuolen koronaan, niin se on sitten kirjoitettu niin. Yhtä hyvin voisin kuolla influenssaan tai johonkin onnettomuuteen.
N28
Vierailija kirjoitti:
Lapsi tosin juuri sain koronan koulusta, kotitesti positiivinen ja lapsella kuume, yskä, nuha kurkkukipu
Vie nyt viivana lääkäriin pcr testiin. Muuten jos joutuu sairaalaan aletaan testailemaan ja se kestää. Valmiilla virallisella koronalapulla alkaa heti saamaan oikeanlaista hoitoa eikä ehdi tukehtumaan tuloksia odotellessa.
Tässä aloittaja. Vielä lainaus tutkimuksesta:
"These findings are supported not only by a large infection study, showing the same optimum but also by the natural levels observed in traditional people living in the region where humanity originated from that were able to fight down most (not all) infections in most (not all) individuals."
Nyt kun auringosta saa helposti liikaa UV-säteilyä, voi olla, että moni saa sitäkin kautta liian vähän d:tä. Itse olen esim. sen verran vaalea, että en voi olla paljoa auringossa palamatta ja pitää syödä säännöllisesti d:tä.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei saa sanoa ääneen, koska vain "tutkittu, turvallinen ja supertehokas rokote" suojaa vakavalta tautimuodolta. Lisäksi veriryhmä vaikuttaa siihen, saako koronan vakavan muodon vai ei. O-veriryhmäläisillä tuo riski on paljon pienempi. Samoin lihavuus altistaa vakavalle tautimuodolle, mutta silti kaikkien normaalipainoisen nuortenkin pitäisi ottaa piikkiä piikin perään.
Mulla O veriryhmä, huolehdin hyvästä ravinnosta josta saan kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit, lepään kunnolla, liikuntaa pyrin harrastamaan päivittäin. Rv 34 kohta ja vointi huikea. En edes muista milloin viimeksi ollut flunssa. En ole kokenut mitään tarvetta koronapiikeille, enkä koe edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie nyt viivana lääkäriin pcr testiin. Muuten jos joutuu sairaalaan aletaan testailemaan ja se kestää. Valmiilla virallisella koronalapulla alkaa heti saamaan oikeanlaista hoitoa eikä ehdi tukehtumaan tuloksia odotellessa.
Ei sinne pcr-testiin niin vaan mennä. Jos oireet lievät JA VAIKKA KUULUISIKIN RISKIRYHMÄÄN, niin ei testata!!
Toiset eivät voi mitenkään hyväksyä, että on olemassa muitakin keinoja kuin jatkuva, tihenevä piikitys olkavarteen. Huomaa alapeukutuksista joissain kommenteissa.
Tämä ei voi pitää paikkaansa, sillä d-vitamiinisuositus on virallisissa ravitsemussuosituksissa vuodelta 2014.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla O veriryhmä, huolehdin hyvästä ravinnosta josta saan kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit, lepään kunnolla, liikuntaa pyrin harrastamaan päivittäin. Rv 34 kohta ja vointi huikea. En edes muista milloin viimeksi ollut flunssa. En ole kokenut mitään tarvetta koronapiikeille, enkä koe edelleenkään.
Sama juttu. Ikää 25, normaali paino, veriryhmä 0 ja syön päivittäin vitamiineja, joten en todellakaan ota näitä piikkejä.
Mulla kaksi rokotusta ja en ole riskiryhmää ja nyt korona (lievänä flunssana, kiitos hyvän vastutuskyvyn?).
Ainakin 9livesin kautta sain varattua kela-korvatun pcr-testin, koska oli oireita. Tää siis Helsingissä.
Positiivinen tulos tuli ja nyt saan sen kirjoihin ja kansiin, niin ei tarvitse ottaa kolmatta rokotusta ainakaan ennen kesää.
Älkää siis ihmeessä menkö mihinkään omaoloon, vaan yksityisten testaajien kautta. Jos ei tarvtsi lääkärintodistusta matkaa varten, niin saa todennäköisesti ilmaiseksi.
Pidetään keskustelu asiallisena jatkossakin, niin ketju säilyy. D-vitamiinia pitäisi oikeasti mielellään korostaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa puhutaan vähän vastutuskykyyn vaikuttavista asioista, vaikka niitä olisi järkevä korostaa sen lisäksi, että halukkaille tarjotaan rokotuksia.
Melkein joka päivä jokin media uutisoi siitä, että syökää suomalaista superfoodia eli vaikka pakastemarjoja ja kasviksia sekä kuituja, että suoliston mikrobiomi voi hyvin. Sen lisäksi kannustetaan ulkoilemaan metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Veriryhmäteoria on vanhaa tietoa. Kolmanneksella suomalaisista on geneettinen alttius koronan vaikeaan muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kaksi rokotusta ja en ole riskiryhmää ja nyt korona (lievänä flunssana, kiitos hyvän vastutuskyvyn?).
Ainakin 9livesin kautta sain varattua kela-korvatun pcr-testin, koska oli oireita. Tää siis Helsingissä.
Positiivinen tulos tuli ja nyt saan sen kirjoihin ja kansiin, niin ei tarvitse ottaa kolmatta rokotusta ainakaan ennen kesää.
Älkää siis ihmeessä menkö mihinkään omaoloon, vaan yksityisten testaajien kautta. Jos ei tarvtsi lääkärintodistusta matkaa varten, niin saa todennäköisesti ilmaiseksi.Pidetään keskustelu asiallisena jatkossakin, niin ketju säilyy. D-vitamiinia pitäisi oikeasti mielellään korostaa.
Mita testi maksoi? Oliko sulla koronan tyypilliset oireet?
Shhhh! Ei ole muuta keinoa kuin rokotteet. Ehkä kuudestoista piikki tuo lopulta sen toivotun tehon!
Hyshys, ei tämmösiä saa tänne jakaa. Piikki se on mikä ihmisen tiellä pitää.