Päivi Räsänen - luterilainen uhri?
Helsingin käräjäoikeudessa alkaa maanantaina historiallinen oikeudenkäynti, kun kansanedustaja Päivi Räsäselle luetaan syytteet kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Syyttäjä lukee Räsäselle syytteet kiihottamisesta kansanryhmää vastaan:
https://yle.fi/uutiset/3-12277736
Ongelmalliseksi tilanteen tekee että Helsingissä ei-luterilaiset ovat enemmistö, kuntaas luterilaiset vähemmistö. Nimittäin, alle puolet helsinkiläisistä kuuluu luterilaiseen kirkkoon:
https://yle.fi/uutiset/3-11905900
"Vähemmistö on ryhmä, jonka edustajia on tietyn otoksen, näkökulman tai alueen sisällä vähemmän kuin muiden ryhmien edustajia." https://fi.wikipedia.org/wiki/Vähemmistö
Päivi Räsänen edustaa siis oikeudenkäynnissä vähemmistöä.
Toisin sanoen, kun syyttäjä lukee Räsäselle syytteet kolmesta kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, hän syyllistyy kiihottamiseen kansanryhmää kohtaan?
Onko syyttäjä itse luterilainen ja onko sillä tilanteessa merkitystä. Sillä ei voi sitä loogisesti päätellen olla, sillä muutoinhan syyttäminen tai syyttämättä jättäminen riippuisi syyttäjän kuulumisesta johonkin kansanryhmään, kun taas tämän täytyy riippua syytetyn kansanryhmään kuulumisesta.
Tämän tiedon valossa Räsänen on itse uhri, syyttäjä syyllistyy niin häntä kuin luterilaista (vakaumuksellisina luterilaisina itseään pitävät ovat vähemmistä kirkon sisälläkin) kansanryhmää kohtaan?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
"Pappi? Oliko hän pappi?"
Juudas?
Pastori hyvinkin.
Näistä rikosilmoituksista Päivi Räsäsen oikeusrumba alkoi – pastori tehtaili rikosilmoituksia, kansalainen raivostui twiiteistä.
Henkilöt jotka ovat vetäneet Päivi Räsäsen oikeuteen kansan
Kiihoituksesta, syyllistyvät itse kansan kiihoitukseen, vetämällä
raamatun ja kristinuskon oikeuteen
Kiihoitetaan kristinuskoa vastaan
Tältä tämä näyttää tavalliselle kansalaiselle.
Minä näen tämän näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Räsäsen kaltaiset hihhulit muka saisivat solvata yhtä väestöryhmää estoitta vain siksi, että sattuvat lukemaan jostain satukirjasta, että kirjan mielikuvitusolento vihaa sellaista väestöryhmää?!
Ehkäpä samasta syystä, kuin sinä saat vapaasti solvata siinä toisin uskovia ja heidän uskontoaan.
Mutta enhän minä solvaa ketään.
Käsitteiden tarkennus puuttuu.
Solvaaminen = olla eri mieltä, ei samaa mieltä
Solvata = puhua omista arvoista
Järjetöntä lähteä vetämään uskoon ja uskomuksiin perustuvia asioita ja näkemyksiä oikeuteen. Suomeen ei kaivata minkään sortin totalitarismia.
Täytyy sanoa, että olin vihapuheen tuomitsemisen kannalla, mutta kun valtio lähti sotkeutumaan uskontokunnan sisäisiin oppikiistoihin oikeuslaitoksen voimin ja valtakunnansyyttäjä vieläpä laittoi syytetyn suuhun sanoja, joita siellä ei alunperin ollut, olen muuttanut kantaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pappi? Oliko hän pappi?"
Juudas?
Pastori hyvinkin.
Näistä rikosilmoituksista Päivi Räsäsen oikeusrumba alkoi – pastori tehtaili rikosilmoituksia, kansalainen raivostui twiiteistä.
Jahas, pastori on näemmä heilutellut natsikorttiakin, eikä muutenkaan tyytynyt pelkkiin tosiasioihin. Kiintoisaa.
En jaksa enää yhtään tätä Räsäsen Päiviä. Joutais jo eläkkeelle.