Miksi Sanna on halunnut pääministeriksi vaikka on noin kova hinku olla tavallinen 36-vuotias keski-ikää lähestyvä ihminen?
Luulisi, että jaksaisi olla PM.
Kait elisabetkin haluaisi joskus olla tavallinen ihminen mutta on kestänyt olla kuningatar jo todella pitkään.
Sanna voisi pyrkiä takaisin sinne kassatyöhön.
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jo keski-ikäinen. Haluaa vain olla ikinuori. Säälittävää.
Täytin itse viime vuonna 30 v, ja podin suurta ikäkriisiä: sellaista aika "perinteistä", johon liittyivät pohdinnat mm. Siitä, että pitäisikö minullakin olla jo perhe, omakotitalo, auto ja koira. Ja ahdisti myös se ajatus, että lähestyisin pian myös keski-ikää.
Mutta olen päättänyt, että en tule pitämään itseäni vielä 40-vuotiaanakaan keski-ikäisenä: tiedän, että saatan silloin olla jo elämäni puolivälissä näin laskennallisesti, mutta koska määritelmä "keski-ikäinen" sisältää (ainakin vielä nykyisin, voihan olla että tilanne muuttuukin) sellaisia merkityksiä, joihin en varmasti koe voivani samaistua siinä iässä, jossa keskimäärin olisin elämäni keston keskivaiheilla.
Ja juu, tiedän, että voin ajatella että "ei minun tarvitse olla sellainen keski-ikäinen kuin ihmiset olettaisivat minun olevan, en halua leikata tukkaani lyhyeksi, jne jne", mutta miksi haluaisin kutsua itseäni sellaisella määritelmällä, joka sisältää paljon sellaista, jota en koe omakseni? En usko, että "keski-iässä" identifioisin itseäni sellaiseksi ihmiseksi, että voisin sanoa itseäni "keski-ikäseksi".
Ja tämä ei edes johdu siitä, että en voisi myöntää itselleni olevani "jo" elämäni puolivälissä tai että vanheneminen pelottaisi minua. Minulla on ollut masennusta ja muuta vaikeaa elämässä, ja olen toivonutkin kuolemaa. Tämä ärsyyntyminen "keski-ikä" - termin käyttöön johtuu vain siitä, että sanaan yksinkertaisesti liittyy niin monia kuin suoranaisesti ikävuosiin liittyviä mielleyhtymiä, että yritän välttää ottamasta riskiä, että alkaisin tiedostamatta itse jopa toteuttaa niitä omassa elämässäni.
Ja eihän se ole mitenkään huono asia, vaikka joku eläisikin keski-ikää sillä tavalla ja käyttäytyisi siten, kun keski-ikäisten ajatellaan käyttäytyvän! Itseä häiritsee eniten se, että määritelmä ei (ainakaan vielä) sisällä hirveästi vaihtoehtoja, vaan mielikuva määritelmän perusteella on aika yksioikoinen.
Marinista: hieman itseä myös häiritsee nämä hiukan lapselliset ulostulot. Ei siksi, että "kohta keski-ikäinen" ei saisi sellaisia harrastaa, mutta hänen asemansa vuoksi. Tuntuu jopa vähän turvattomalta, että kun suuria, vaikeita asioita tapahtuu - korona ja Ukrainat jne -, maan pääministerillä on aikaa ottaa (superkauniina, ja sen hyvin tiedostavana) kantaa ulkonäköpaineisiin videolla, jossa tuntui haluavan vain korostaa kauneuttaan (olen näin hyvän näköinen jopa meikittä!). Olisi edes oikeasti laittanut sellaisen "juuri sängystä noussut ja tukka sekaisin" -kuvan.
Sori pitkä viesti. Oli näköjään paljon asiaa
Hyvin kirjoitettu. Joltain Sofia Belorfilta tuollainen käytös ei häiritse, mutta kun kysymyksessä on keski-ikäinen pääministeri niin kyllä häiritsee.
Ennen kuin Marin alkoi kutsua itseään nuoreksi, hokivat kaikki setämiehet ja tätinaiset että miksi meillä on tuollainen teini pääministerinä, kyllä maan johtajan pitää olla ainakin 50 vuotias!
Ja nyt Marinia taas yritetään nöyryyttää hokemalla, että mikä nuori muka, sinähän olet keski-ikäinen vanha akka!
En pidä itsekään kaikista Marinin tekemisistä, mutta onhan tämä hänen naiseuteensa kohdistuva viha ihan ilmiselvää.
Miehet turhautuvat, kun eivät saa Marinilta tai hänen kaltaisiltaan pil lua, ja naiset turhautuvat, kun eivät näytä Marinilta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuin Marin alkoi kutsua itseään nuoreksi, hokivat kaikki setämiehet ja tätinaiset että miksi meillä on tuollainen teini pääministerinä, kyllä maan johtajan pitää olla ainakin 50 vuotias!
Ja nyt Marinia taas yritetään nöyryyttää hokemalla, että mikä nuori muka, sinähän olet keski-ikäinen vanha akka!
En pidä itsekään kaikista Marinin tekemisistä, mutta onhan tämä hänen naiseuteensa kohdistuva viha ihan ilmiselvää.
Miehet turhautuvat, kun eivät saa Marinilta tai hänen kaltaisiltaan pil lua, ja naiset turhautuvat, kun eivät näytä Marinilta.
Miksi pitäisi haluta näyttää Marinilta? Eihän se ole mikään erityisen kaunis, luonnonkauniista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi Sanna on vain seksiobjekti. Ikä, ulkonäkö ja seksikkyys ainoita tärkeitä juttuja hänessä.
Aikaa kylmää kyytiä Sannalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ihmetyttää, kun Marinia arvostellaan tästä kassatyöstä. Minusta on pelkästään hyvä, että opinnot rahoitetaan työnteolla eikä velkarahalla ja loisimalla. Tosin monen persun tätä on vaikea ymmärtää. Opinnot ja työ ovat niin vieraita käsitteitä.
Jaa-a, onhan se vähemmän vaativaa työtä. Ehkä heidän mielestään Sannan kyvyt eivät riitä pääministeriksi, mutta kassatyöhön voisi riittää.
Hän on nyt kuitenkin hallintotieteiden maisteri. Mutta toki rekkakuski-ripa tietää enemmän asioista. Se on se elämän kova korkeakoulu.
Yksikään normaali ihminen ei käytä yli 10 vuotta 5 vuoden tutkintoon.
Aivan noin kategorisesti en asiaa sanoisi. On tilanteita, joissa opiskelu on eri syistä kokonaan pysähdyksissä pitemmän aikaa, kunnes jostain löytyy motivaatio ja muut edellytykset puuttuvien suoritusten tekemiseen. Jopa pitkäaikainen tasaisen hidas opiskelu saattaisi olla ymmärrettävissä siinä tapauksessa, että on opiskeluaikana päässyt opiskelualaan mielekkäästi liittyvälle sellaiselle työuralle, jolla etenemiseen vaikuttaa alkuvaiheessa lähinnä työkokemus ja tutkinto on myöhemmissä ansiovertailuissa rikka rokassa. Toki yhä harvinaisempi skenaario nykyajan työmarkkinoilla.
eri
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihan alusta asti.
Lähes täydellisyys ärsyttää suunnattomasti niitä, joille sellainen on saavuttamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi haluta näyttää Marinilta? Eihän se ole mikään erityisen kaunis, luonnonkauniista puhumattakaan.
Kas siinäpä päivän annos itsepetosta.
Se Marinin oma tarina siitä että hän ei olisi pääministeriksi halunnuta ja olisi sanonut "Onks mun pakko?" on vaan tarinaa, varmasti on noinkin sanonut mutta ajatellut ihan toisin. Sanna on suomen laskelmoivin ja päämäärätietoisin poliitikko mitä on kuunaan nähnyt, Paavo Väyrynenkin jää toiseksi. Paavo ei sentään puoluettaan valinnut pelkästään sen perusteella missä puolueessa aukeaa helpoiten uraputki valtakunnan ylimmille päättäjien pesteille kuten Marin. Väyrynen sentään oli Alkiolaisen kepulaisen ideologian omaksunut eikä muita puoluevalintoja hänelle ollutkaan toisin kuin Marin joka ideologisesti on vaalikonevastauksissaankin toistuvasti asemoitunut enemmän vasemmistoliiton, vihreiden, eläinsuojelupuolueen ja feministisen puoleen kannattajaksi kuin demareiden.
Kuinka uskottavalta olisi nuoremman (tai vanhemman) Paavo Väyrysen suusta kuulostanut "Onks mun pakko?" kun yllättävä tilaisuus aukeaa pääministerin pestiin? Entä Marinin?