University of Edinburghin tekemän tutkimuksen mukaan maskin käyttö vähentää covid-19-taudin ilmaantuvuutta 53 prosenttia.
Tutkijoiden mukaan maskin käyttäminen on tehokkain yksittäinen keino estää covid-19-taudin leviämistä. Miksi esim. kaupassa edelleen näkee niin paljon maskittomia ihmisiä? Miksi Suomeen ei ole saatu maskipakkoa kun vaikutus taudin leviämiseen on noin dramaattinen?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täyttä huuhaata, ehkä jossain testi olosuhteissa voidaan päästä johonkin tiettyyn lukemaan, ei silti tarkoita että irl noi toimisi mitenkään. Saat silti uskoa mihin haluat.
Junassakin eilen taas katselin, miten maskit roikkuu jossain leualla...
Jotenkin liikuttavaa, että nämä tutkimuskammioihinsa muumioituneet tutkijat kuvittelevat labratutkimustensa olevan sovellettavissa tosielämään... ihminen on ihminen, eikä mikään labrarotta.
Ihme pällejä. Ei sitä loboratoriossa ole tutkittu vaan verrattu esiintyvyyttä tilanteissa, joissa on maskia käytetty, niihin joissa ei ole.
Nyt alkaa olla paljon dataa tutkijoille. Esimerkiksi koulusulku ei tutkimusten mukaan vähentänyt koronan esiintyvyyttä. Maskit sen sijaan ovat vähentäneet.
Vielä hullumpaa! Ei maskit niitä tartuntoja vähennä, vaan se, että maskit päässä ei haluta käydä missään! Eli ihmiset pysyttelee kotona maskipakkojen vuoksi.
Juuri päin vastoin.
Maskin kanssa uskaltaa liikkua, ilman ei.
Onko täällä tosiaan niin heikkoja ihmisiä, etteivät kehtaa mennä ulos maskin kanssa?
Maskilla viruksen torjuminen on kuin yrittäisi kalaverkolla pyydystää hyttystä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni aikoo käyttää jatkossa maskeja? Sen jälkeen kun suositus ei ole enää voimassa?
Minä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Maskilla viruksen torjuminen on kuin yrittäisi kalaverkolla pyydystää hyttystä.
Erittäin hyvin sanottu!
Maskivalmistajat itsekin rehellisesti kertovat, että niillä pyydystetään bakteereja, ei viruksia. Silti joku on keksinyt, että ne suojaisivat viruksilta.
Eihän esimerkiksi turvavyö turvaa 100% matkustajaa auto-onnettomuudelta tai kuolemalta/vaurioilta. Pitäisikö siis meidän kaikkien lopettaa turvavöiden käyttö, koska se ei turvaa meitä 100%?
Kysyn aina tätä näitä maskivastaisilta pelleiltä.
Meinasitko loppuelämäsi kulkea maski päässä? Ota rokote jos pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän esimerkiksi turvavyö turvaa 100% matkustajaa auto-onnettomuudelta tai kuolemalta/vaurioilta. Pitäisikö siis meidän kaikkien lopettaa turvavöiden käyttö, koska se ei turvaa meitä 100%?
Kysyn aina tätä näitä maskivastaisilta pelleiltä.
No lopeta jos haluat, itse jatkan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän suomalaiset maskivastaiset pärjäisivät monissa muissa maissa, missä maskin käyttö ja koronapassit ovat olleet pakollisia sakon uhalla ja edellytys kauppoihin pääsylle? En olisi ikinä voinut kuvitella, miten paljon tyhmiä ihmisiä Suomesta löytyy.
No tietenkin käyttäisin sitä, mitä muuta voisin? Mutta niin kauan kuin ei ole pakollista, en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni aikoo käyttää jatkossa maskeja? Sen jälkeen kun suositus ei ole enää voimassa?
Minä ainakin.
Sama. Japanissa niitä on käytetty jo 100v ajan. Kai siellä olisi ihan hirveästi kaiken maailman hengitysvaikeuksia jos niistä maskeista olisi haittaa, mutta eipä ole. Maskeilla turvataan, ettei tälläiset hengitysvirukset leviäisi niin pahasti ympäriinsä ja ihmiset pysyvät terveempänä.
En ole itse saanut flunssaa nyt kahteen vuoteen, uskon sen olevan ihan siitä syystä, että maskit + käsihygienia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän suomalaiset maskivastaiset pärjäisivät monissa muissa maissa, missä maskin käyttö ja koronapassit ovat olleet pakollisia sakon uhalla ja edellytys kauppoihin pääsylle? En olisi ikinä voinut kuvitella, miten paljon tyhmiä ihmisiä Suomesta löytyy.
No tietenkin käyttäisin sitä, mitä muuta voisin? Mutta niin kauan kuin ei ole pakollista, en käytä.
Teidän kaltaisten ihmisten takia tämä korona vaan jatkuu ja jatkuu ja ajatte hyvinvointivaltion alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän kaltaisten ihmisten takia tämä korona vaan jatkuu ja jatkuu ja ajatte hyvinvointivaltion alas.
Höpö höpö, ota rokote
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin.
Sama. Japanissa niitä on käytetty jo 100v ajan. Kai siellä olisi ihan hirveästi kaiken maailman hengitysvaikeuksia jos niistä maskeista olisi haittaa, mutta eipä ole. Maskeilla turvataan, ettei tälläiset hengitysvirukset leviäisi niin pahasti ympäriinsä ja ihmiset pysyvät terveempänä.
En ole itse saanut flunssaa nyt kahteen vuoteen, uskon sen olevan ihan siitä syystä, että maskit + käsihygienia.
Terveet eivät käytä maskia. Hengityssuojien supermaissa Itä-Aasiassa suojia on kuitenkin käytetty tavallisesti lähinnä kahdesta syystä: jos olet itse sairas tai jos ilmansaasteet ovat ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ota rokote
Rokote ei estä sinua saamasta koronaa tai levittämästä sitä. Vaikka sinulla on rokote, sinun tulee silti käyttää maskia, ettet levitä sitä muihin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ota rokote
Rokote ei estä sinua saamasta koronaa tai levittämästä sitä. Vaikka sinulla on rokote, sinun tulee silti käyttää maskia, ettet levitä sitä muihin ihmisiin.
Kun otat rokotteen, tauti ei ole vaaraksi. Ole siis huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin.
Terveet eivät käytä maskia. Hengityssuojien supermaissa Itä-Aasiassa suojia on kuitenkin käytetty tavallisesti lähinnä kahdesta syystä: jos olet itse sairas tai jos ilmansaasteet ovat ongelma.
Maskia ovat käyttäneet myös ihmiset, jotka eivät ole halunneet esim sairastua ja sen takia pitävät sitä naamalla, extrasuojana. Tottakai nyt koronan takia, koska korona voi olla oireeton myös terveet käyttävät.
Korona uskovaisten ajattelun lähtökohta näyttäisi olevan tilanne jossa jokaista ihmistä kohdellaan sairastuneena. Yleensä tämän kaltaiset harhat viittaavat psykoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin.
Maskia ovat käyttäneet myös ihmiset, jotka eivät ole halunneet esim sairastua ja sen takia pitävät sitä naamalla, extrasuojana. Tottakai nyt koronan takia, koska korona voi olla oireeton myös terveet käyttävät.
Käytä vaan sitä maskia kun pelottaa, älä kuitenkaan keksi perusteluja, varsinkaan aihepiiristä josta et mitään tiedä.
Itse tutkimukseen ota kantaa. Mutta näin noin viikkositten ruokakaupassa sellaisen melko tavallisen näköisen keski-ikäisen miehen, jolla oli maski, mutta se roikkui leuan alla. Sitten eilen näin saman miehen samassa kaupassa taas ja hänellä oli taaskin se maski ja se roikkui leuan alla aivan samalla tavalla. Tämä meni kyllä yli ymmärrykseni. Itselläni ei ole kauhen jyrkkää kantaa asiaan, mutta miksi pitää ollenkaan maskia, jos ei halua pitää sitä kunnolla edes sisällä kaupassa? Kyseisen henkilön mielenterveydestä en tiedä, vaikutti melko normaalilta, ehkä hieman nukkavierulta.
Aika moni on tällä hetkellä sairastanut Koronan juuri. Itse olen sen vuoksi ilman maskia. Astmaatikon keuhkot eivät ole vielä toipuneet, joten en rasita niitä nyt maskilla. Voi selittää siis lisääntynyttä maskittomuutta. Juuri sairastanut ei tartuta eikä saa tautia.
Mutta suurin osa on varmasti vaan kyllästynyt tähän koronaan ja on jo toinen jalka normaalielämän puolella, vaikka vielä ei olisi sen aika.
Nyt sitä lähdettä esiin ap.
Koska sitä ei ole.
Kuka tahansa ihan pikkuisen asiaan mekaanisesti tai tieteellisesti perehtynyt tietää kuinka verkko on isompi kuin virus.