Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä ajalta sinulla on ensimmäiset lapsuusmuistosi? Minkä ikäinen olit tuolloin?

Vierailija
21.01.2022 |

Itse muistan paljon asioita ekalta luokalta. Taitaa olla mun ekat lapsuusmuistot.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain muistoja nelivuotiaana mutta niistäkin osan kyseenalaistan. On ihan mahdollista että olen keksinyt nämä myöhemmin kun olen nähnyt kuvia asiasta tai joku on joskus kertonut. Selvemmät, varmasti omat muistot taitavat tulla vuotta myöhemmin.

Vierailija
22/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva, lensin astraalissa katsomassa talon puurautaliettä ja vaunuissa ulkona. 2v taisin tiskata opastuksella ja kaatua ulko-oven kynnykseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen todennut aiheeseen liittyen, että olen syntynyt n.7v-8v iässä, koska psyykeeni suojelee minua eikä ole oikein muistikuvia.

Muistan hajanaisia, muutamia, asioita ikävuosilta ennenkuin olen 10v, esim.sen kuinka äiti työnsi painavaa lipastoa näkkärin oven eteen ettei humalassa ollut isäni pääse sinne ja meihin käsiksi, muistan sen kuinka olin toisessa tilanteessa sänkyni alla olevasta piilossa ja sen kuinka yhtenä hyisenä pakkasyönä menimme ulkovarastoon piiloon. Ja siitä on elävä muistikuva, kun juoksimme kuplavolkkariimme karkuun, mutta sitä en enää muista kuinka siinä kävi.

Senkin muistan kun menin väliin alle 7v iässä isän ollessa äidin kimpussa ja hän tönäisi minut kumoon ja iskin pääni, takaraivon, puisen Kirstin metallikulmaan ja verta tuli aivan hirveästi.

Olen pahoillani.

Vierailija
24/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolmevuotias. Isosiskoni oli muuttamassa pois kotoa opiskelujen takia, muistan sen ikävän. Vaikka ei kauas muuttanutkaan, onneksi.

Vierailija
25/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelivuoriaana istuin sisareni ja samassa taloyhtiössä asuneen tytön kanssa aurinkoislla takapihalla eväsretkellä ja tyttö söi hyvältä tuoksuvan ja kokonaiisen tuoreen kurkun. Hänellä oli ykköstyypin diabetes.

Vierailija
26/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen muistoni on, kun joku nosti minut lastenrattaisiin rappukäytävän edessä ja kasvoni olivat menosuuntaan. Olin ehkä kaksivuotias.

Vierailija
27/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on niin, että ihminen muistaa lapsuudestaan paljon enemmän, kuin äkkiseltään luuli.

Vierailija
28/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva, lensin astraalissa katsomassa talon puurautaliettä ja vaunuissa

?

Vierailija
29/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain muistoja nelivuotiaana mutta niistäkin osan kyseenalaistan. On ihan mahdollista että olen keksinyt nämä myöhemmin kun olen nähnyt kuvia asiasta tai joku on joskus kertonut.

Onko sinulla tapana "keksiä" asioita? Siis onko sinulla runsasta "päiväunelmoitia"?

Vierailija
30/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisimmat selvät muistot juuri 4-vuotta täyttäneenä ulkomaan matkalta.

Vierailija
31/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suuria eroja siiinä, kuinka varhaiselta iältä ja/tai kuinka paljon sisaruksenne muistavat?

Vierailija
32/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni syntyi kun olin kolmen, ja muistan kun hän tuli synnäriltä kotiin. Pian sen jälkeen muutimme toiseen paikkaan mutta minulla on paljon muistikuvia tuosta ensimmäisestä kodista. Niiden täytyy olla ajalta kun olin 2-3-vuotias.

Vierailija
33/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaksivuotiaana olin lyhyen aikaa päivähoidossa, muistan kököttäneeni koko ajan eteisessä päällysvaatteet yllä odottamassa äitiä.

Toinen muisto varmaan suunnilleen samoilta ajoilta, olin kotona kiivennyt portaita ylös välitasanteelle asti enkä uskaltanut tulla alas.

Vierailija
34/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen taitaa olla 2-3 vuotiaana, enemmänkin tunto- ja äänimuisto, kun minua työnnettiin rattaissa kesällä pitkällä hiekkatiellä mummolassa. Muistan renkaista lähteneen äänen ja auringon lämmön iholla.

3-vuotiaana havahduin kun katsoin ylös ison koivun latvaan, josta valo siivilöityi alas. Kesällä tämäkin. Isäni rakensi minulle leikkimökkiä ja katselin rakentamista.

Vierailija
35/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joitain asioita, jotka täysin varmasti olleet ennen muuttoa, joka taas tapahtui juuri ennen kolmivuotispäivääni. Muistan myös muuttovalmisteluja. On vaikea sanoa, miltä ajalta täsmälleen ensimmäiset muistot ovat. Ehkä joidenkin vanhojen ihmisten kuolinpäivät tarkistamalla voisi täsmentää. Kuitenkin noin kolmivuotiaana tapahtuneita asioita muistan monia.

Muistoja alkaa olla siitä ajasta eteenpäin kun aloin ymmärtää puhetta ja itse puhua. Muistan myös ärtymyksen, kun puhettani ei ymmärretty, mutta ilmeisesti kuitenkin osasin jo tuolloin aika hyvin jutella.

Neljävuotiaasta eteenpäin muistan jo hyvin paljon tapahtumia, ihmisiä ja paikkoja.

Vierailija
36/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain muistoja nelivuotiaana mutta niistäkin osan kyseenalaistan. On ihan mahdollista että olen keksinyt nämä myöhemmin kun olen nähnyt kuvia asiasta tai joku on joskus kertonut.

Onko sinulla tapana "keksiä" asioita? Siis onko sinulla runsasta "päiväunelmoitia"?

Ei ole tapana keksiä muistoja päästäni. Mutta miten erotan sen onko oma muistoni varmasti oma vaikka siitä kesästä mökin savusaunan edessä kun olen myöhemmin nähnyt siitä kuvia? Voi olla että vain kuvittelen muistavani sen hetken ja oikeasti muistelenkin sitä vain kuvien kautta.

Vierailija
37/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 1,5v kun traagisen onnettomuuden jälkeen olin sairaalassa.

Vierailija
38/38 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ehkä 2-vuotias, ja muisto on se, että katsoin äidin sylissä ikkunasta salamoita, kun ilmeisesti sähköt oli poikki ukkosen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi