Taaperoimetän - enkä lopeta
Imetän vielä 3 poikaani 2, 4 ja 5 vuotijaat. Siis osittain, kyllä nuo vanhemmat jo syövät muutakin mutta nuorn on vielä tissillä monta kertaa päivässä. vanhemmat tykkää myös hellyydestä ja huomiosta ja minusta tuntuu imetys hyvältä kun se oikein vetää. Tuntuuu vatsan pohjassa asti.
Imetykseni herättää närää. Vein 2 vuotiaan lääkäriin vatsakivunb takia ja mainitsin imetyksestä. Lääkäri nuori mies katsoi pitkään ja sanoi että lopeta. Yhteisiä hetkiä saatte vaikka luonnossa tai lukien. Vanhempien imetyksestä en puhu mitään. Enkä halua että kavert kiusaavat tissillä käynnistä.
Kommentit (41)
Hyi vittu. Toivottavasti olet joku sairas trolli
Ap saa seksuaalista nautintoa kun pikkupojat imee tissiä. Ei taida ap:llä oikeaa miestä olla
Onhan noita taapero/naperoimettäjiä. Jotenkin perverssiltä kuulostaa tuo, että itsekin nautit siitä. Kannattaisi ehkä pikkuhiljaa siirtää tuo tissin lutkutus miehelle ja antaa poikien kasvaa myös terveiksi miehen aluiksi. Tietyn iän jälkeen lasten ei pidä äidin tississä enää roikkua ihan jo sen takia, etteivät kasva seksuaalisesti kieroon.
Ennen on ollut tavallista, että kouluikäinenkin on saanut vielä tissiä. Kyselkää sellaisilta 80-vuotiailta, heidän lapsuudessaan näitä on ollut. Sitten tuli neuvolalaitos, joka romahdutti imetyksen vuosikymmeniksi (neuvolalaitoksessa on toki paljon hyvää, mutta tuo yksityiskohta ei). Antropologi Kathy Dettwylerin mukaan ihmisen biologinen vieroittumisikä on 2-7 vuotta.
Kenenkään ei tarvitse imettää taaperoita ja isoja lapsia, jos ei halua, mutta ei ole olemassa myöskään faktaa siitä, että isomman lapsen imettämisestä olisi mitään haittaa. Tai jos on, voitte toki linkittää sellaiset tutkimukset tähän ketjuun. Torjuvat reaktiot johtuvat siitä, että isompien lasten imettäminen oli muutaman vuosikymmenen erittäin harvinaista ja sitä tehtiin lähinnä salaa (tunnen kyllä muutamia 80- ja 90-luvulla taaperoimettäneitä).
Olen itse imettänyt esikoistani hieman alle kaksivuotiaaksi, kuopus on nyt vähän alle vuoden ja imetys jatkuu.
Höpö höpö, idiootit. Kiva kun imetät. Mulla on 1,5v tyttö jolle sanoin ruuan jälkeen että tulee sohvalle niin saat maitoa enne päiväunia niinkuin aina. Tyttö pudisti päätään ja sanoi: ei haluu.
Olin ihan että whaat? Itelle tuli ihan sellainen ihme olo, että eikö nyt mitenkään, (en sanonut mitään) mutta niin se meni rattaisiin ulos 1.kerran ilman. Sitäkin pitää kunnioittaa.
Älä välitä näistä täällä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:11"]Ennen on ollut tavallista, että kouluikäinenkin on saanut vielä tissiä. Kyselkää sellaisilta 80-vuotiailta, heidän lapsuudessaan näitä on ollut. Sitten tuli neuvolalaitos, joka romahdutti imetyksen vuosikymmeniksi (neuvolalaitoksessa on toki paljon hyvää, mutta tuo yksityiskohta ei). Antropologi Kathy Dettwylerin mukaan ihmisen biologinen vieroittumisikä on 2-7 vuotta.
Kenenkään ei tarvitse imettää taaperoita ja isoja lapsia, jos ei halua, mutta ei ole olemassa myöskään faktaa siitä, että isomman lapsen imettämisestä olisi mitään haittaa. Tai jos on, voitte toki linkittää sellaiset tutkimukset tähän ketjuun. Torjuvat reaktiot johtuvat siitä, että isompien lasten imettäminen oli muutaman vuosikymmenen erittäin harvinaista ja sitä tehtiin lähinnä salaa (tunnen kyllä muutamia 80- ja 90-luvulla taaperoimettäneitä).
Olen itse imettänyt esikoistani hieman alle kaksivuotiaaksi, kuopus on nyt vähän alle vuoden ja imetys jatkuu.
[/quote]
Ei tarvitse kysyä niinkään iäkkäiltä kuin 80v. Alta 60 oleva äitini muistaa useamman lapsuudenaikaisen kaverin, jotka sai rintamaitoa vielä 5v, jotkut ekaluokallakin. Eivätkä ihan peräkylillä suinkaan asuneet.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:11"]Ennen on ollut tavallista, että kouluikäinenkin on saanut vielä tissiä. Kyselkää sellaisilta 80-vuotiailta, heidän lapsuudessaan näitä on ollut. Sitten tuli neuvolalaitos, joka romahdutti imetyksen vuosikymmeniksi (neuvolalaitoksessa on toki paljon hyvää, mutta tuo yksityiskohta ei). Antropologi Kathy Dettwylerin mukaan ihmisen biologinen vieroittumisikä on 2-7 vuotta. Kenenkään ei tarvitse imettää taaperoita ja isoja lapsia, jos ei halua, mutta ei ole olemassa myöskään faktaa siitä, että isomman lapsen imettämisestä olisi mitään haittaa. Tai jos on, voitte toki linkittää sellaiset tutkimukset tähän ketjuun. Torjuvat reaktiot johtuvat siitä, että isompien lasten imettäminen oli muutaman vuosikymmenen erittäin harvinaista ja sitä tehtiin lähinnä salaa (tunnen kyllä muutamia 80- ja 90-luvulla taaperoimettäneitä). Olen itse imettänyt esikoistani hieman alle kaksivuotiaaksi, kuopus on nyt vähän alle vuoden ja imetys jatkuu. [/quote] Ei tarvitse kysyä niinkään iäkkäiltä kuin 80v. Alta 60 oleva äitini muistaa useamman lapsuudenaikaisen kaverin, jotka sai rintamaitoa vielä 5v, jotkut ekaluokallakin. Eivätkä ihan peräkylillä suinkaan asuneet.
[/quote]
Kyllä, toki nuoremmatkin ihmiset saattavat tietää näitä isommaksi imetettyjä, mutta tuollainen 80-vuotias tietää aika varmasti :)
Mä sanoisin teille kauhistelijoille, että musta on hieman outoa, että yhdistätte imettämisen noin kiinteästi seksiin.
9
Kyllä minäkin aion imettää lastani 2-vuotiaaksi (ja ehkä pidempäänkin). Itse en kyllä varmaan imettäisi enää 5-vuotiaaksi mutta, niinkuin osa komentoijista, minä en koe sitä mitenkään ällöttävänä jos joku toinen tahtoo vielä sen ikäistä imettää.
Minä en nyt oikein usko, että aloittaja oikeasti imettää niin isoja kuin väittää. Itse olen vierottanut lapseni leikki-ikäisinä eikä yksikään lääkäri tai muu terveydenhuollon ammattilainen ole käskenyt lopettamaan vaikka ovat imetyksestä olleet tietoisia.
Taisin nähdä APn helsinkiläisessä kahvilassa, blondi joka istui siinä selvä silikonitissi paljaana ja pitkällä ja lehteä lukien, samalla kuin noin 5-6 vuotias poika seisoi siinä hänen vierellä lutkuttamassa sitä kelluvan näköistä tissiä. Oli niin saatanan irstaan näköistä aikapojan show-imetystä että me vaihdettiin pöytää!
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:11"]Ennen on ollut tavallista, että kouluikäinenkin on saanut vielä tissiä. Kyselkää sellaisilta 80-vuotiailta, heidän lapsuudessaan näitä on ollut. Sitten tuli neuvolalaitos, joka romahdutti imetyksen vuosikymmeniksi (neuvolalaitoksessa on toki paljon hyvää, mutta tuo yksityiskohta ei). Antropologi Kathy Dettwylerin mukaan ihmisen biologinen vieroittumisikä on 2-7 vuotta. Kenenkään ei tarvitse imettää taaperoita ja isoja lapsia, jos ei halua, mutta ei ole olemassa myöskään faktaa siitä, että isomman lapsen imettämisestä olisi mitään haittaa. Tai jos on, voitte toki linkittää sellaiset tutkimukset tähän ketjuun. Torjuvat reaktiot johtuvat siitä, että isompien lasten imettäminen oli muutaman vuosikymmenen erittäin harvinaista ja sitä tehtiin lähinnä salaa (tunnen kyllä muutamia 80- ja 90-luvulla taaperoimettäneitä). Olen itse imettänyt esikoistani hieman alle kaksivuotiaaksi, kuopus on nyt vähän alle vuoden ja imetys jatkuu. [/quote] Ei tarvitse kysyä niinkään iäkkäiltä kuin 80v. Alta 60 oleva äitini muistaa useamman lapsuudenaikaisen kaverin, jotka sai rintamaitoa vielä 5v, jotkut ekaluokallakin. Eivätkä ihan peräkylillä suinkaan asuneet.
[/quote]
Kyllä, toki nuoremmatkin ihmiset saattavat tietää näitä isommaksi imetettyjä, mutta tuollainen 80-vuotias tietää aika varmasti :)
Mä sanoisin teille kauhistelijoille, että musta on hieman outoa, että yhdistätte imettämisen noin kiinteästi seksiin.
9
[/quote]
Imetys ei ole kytköksissä seksiin kun lapsi on vauva. Mutta sitten kun lapsi kasvaa taaperoksi niin alkaa olemaan härskiä.
Kannattaa muistaa että silloin kun nämä 80v ihmiset oli pieniä niin esim tupakoiminen ja juominenkin oli hyvin yleistä raskauden aikana.
Toisekseen eri asia imettää lasta pitkään kehitysmaissa jne missä äidinmaito on puhtaampaa kuin juomavesi ja missä ruoka on vähäistä
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:16"] [quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:11"]Ennen on ollut tavallista, että kouluikäinenkin on saanut vielä tissiä. Kyselkää sellaisilta 80-vuotiailta, heidän lapsuudessaan näitä on ollut. Sitten tuli neuvolalaitos, joka romahdutti imetyksen vuosikymmeniksi (neuvolalaitoksessa on toki paljon hyvää, mutta tuo yksityiskohta ei). Antropologi Kathy Dettwylerin mukaan ihmisen biologinen vieroittumisikä on 2-7 vuotta. Kenenkään ei tarvitse imettää taaperoita ja isoja lapsia, jos ei halua, mutta ei ole olemassa myöskään faktaa siitä, että isomman lapsen imettämisestä olisi mitään haittaa. Tai jos on, voitte toki linkittää sellaiset tutkimukset tähän ketjuun. Torjuvat reaktiot johtuvat siitä, että isompien lasten imettäminen oli muutaman vuosikymmenen erittäin harvinaista ja sitä tehtiin lähinnä salaa (tunnen kyllä muutamia 80- ja 90-luvulla taaperoimettäneitä). Olen itse imettänyt esikoistani hieman alle kaksivuotiaaksi, kuopus on nyt vähän alle vuoden ja imetys jatkuu. [/quote] Ei tarvitse kysyä niinkään iäkkäiltä kuin 80v. Alta 60 oleva äitini muistaa useamman lapsuudenaikaisen kaverin, jotka sai rintamaitoa vielä 5v, jotkut ekaluokallakin. Eivätkä ihan peräkylillä suinkaan asuneet. [/quote] Kyllä, toki nuoremmatkin ihmiset saattavat tietää näitä isommaksi imetettyjä, mutta tuollainen 80-vuotias tietää aika varmasti :) Mä sanoisin teille kauhistelijoille, että musta on hieman outoa, että yhdistätte imettämisen noin kiinteästi seksiin. 9 [/quote] Imetys ei ole kytköksissä seksiin kun lapsi on vauva. Mutta sitten kun lapsi kasvaa taaperoksi niin alkaa olemaan härskiä. Kannattaa muistaa että silloin kun nämä 80v ihmiset oli pieniä niin esim tupakoiminen ja juominenkin oli hyvin yleistä raskauden aikana. Toisekseen eri asia imettää lasta pitkään kehitysmaissa jne missä äidinmaito on puhtaampaa kuin juomavesi ja missä ruoka on vähäistä
[/quote]
Miksi se on mielestäsi härskiä? Missä kohdassa se muuttu härskiksi? Miksi yhdistät imettämisen tupakoimiseen ja viinanjuontiin? Miksi taaperoimetys ei ole härskiä kehitysmaissa? Jos se muuttuu jossain vaiheessa härskiksi, niin kai se on sitä sitten olosuhteista riippumatta?
Mä korostan nyt siis sitä, että kenenkään ei tarvitse imettää taaperoita, tai imettää ollenkaan, mutta onko teillä mitään FAKTATIETOA siitä, että isomman lapsen imetys olisi pahasta, vai perustuuko se vain ihan teidän omiin mietteisiinne?
Kannatan imetystä, kaikki tietävät että se on parasta ravintoa vauvalle ja ihmetelen suuresti miksi niin monet lopettavat imetyksen niin aikaisin ja antavat sen sijaan korviketta. (toki tiedän että on tapauksia joissa imetys ei onnistu, mutta se on harvinaista)
Mutta ihan oikeasti, joku tolkku siinäkin. Imetys on vauvoja varten. 1-vuotiaalle voi antaa jo maitotuotteita joten en käsitä mitenkään taaperoimetystä. Ihan eri asia tietysti on jossain kehitysmaissa, joissa lapsi oikeasti hyötyy ja tarvitsee äidinmaitoa niin kauan kuin mahdollista.
Ihan kuin lapselle ei muuten voisi antaa läheisyyttä ja hellyyttä. Taapero imettäjät ovat kyllä täysin vinksahtaneita. Sairasta että tuollaisesta nauttii.
Muuhun puuttumatta, miettikää miltä tuntuisi jos teillä olisi selvät muistikuvat siitä kun imette äitinne rintaa. 3-5-vuotias alkaa jo saada ensimmäisiä pysyviä muistojaan, voi kyllä jonkinlaiset traumat jäädä ja seksuaalisuuteen vaikuttaa mikäli on vahvat muistikuvat siitä miltä äidin tissi tuntuu suussa.
Tällä palstalla on aiemminkin aiheesta puhuttu, ja useampikin kertoi miten tutuillaan on näitä muistoja joiden takia joutuvat terapiassa käymään.
Miksi nämä suomalaisäitien kouluikään asti imettämät lapset ovat aina POIKALAPSIA??? Sattumaa???
Ranskassa lasta ei yleensä imetetä ja jos imetetään niin korkeintaan puolivuotiaaksi, ja sen jälkeen joutuu opetella syömään muuta. Siksi kai nuo ranskalaislapset kehittyvätkin niin aikaisin, oppivat nopeammin ja heistä tulee esimerkillisiä pieniä aikuisia eikä mitään äitiriippuvaisia tissittelypossuja jotka eivät kykene itsenäistymään aikuisikään mennessä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:38"]
Mutta ihan oikeasti, joku tolkku siinäkin. Imetys on vauvoja varten.
[/quote]
Pitää varmaan edelleen toistaa, että tosiaan minulle on ihan sama imettääkö joku kuinka kauan tai imettääkö ollenkaan, mutta jos olette niin jyrkästi sitä mieltä, että imetys on vain vauvoille, mihin tämä mielipiteenne perustuu?
9
Olet ällöttävä.