Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperoimetän - enkä lopeta

Vierailija
22.05.2015 |

Imetän vielä 3 poikaani 2, 4 ja 5 vuotijaat. Siis osittain, kyllä nuo vanhemmat jo syövät muutakin mutta nuorn on vielä tissillä monta kertaa päivässä. vanhemmat tykkää myös hellyydestä ja huomiosta ja minusta tuntuu imetys hyvältä kun se oikein vetää. Tuntuuu vatsan pohjassa asti.

Imetykseni herättää närää. Vein 2 vuotiaan lääkäriin vatsakivunb takia ja mainitsin imetyksestä. Lääkäri nuori mies katsoi pitkään ja sanoi että lopeta. Yhteisiä hetkiä saatte vaikka luonnossa tai lukien. Vanhempien imetyksestä en puhu mitään. Enkä halua että kavert kiusaavat tissillä käynnistä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:44"]

Ranskassa lasta ei yleensä imetetä ja jos imetetään niin korkeintaan puolivuotiaaksi, ja sen jälkeen joutuu opetella syömään muuta. Siksi kai nuo ranskalaislapset kehittyvätkin niin aikaisin, oppivat nopeammin ja heistä tulee esimerkillisiä pieniä aikuisia eikä mitään äitiriippuvaisia tissittelypossuja jotka eivät kykene itsenäistymään aikuisikään mennessä.

[/quote]

Olisko sulla jotain faktatietoa tästä? Itse oon taas lukenut, että pitkä imetys vaikuttaisi kehitykseen suotuisasti. Voin etsiä tähän liittyvää tietoa, hetkinen vain.

9

Vierailija
22/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo. Itse Imetän taaperoa eikä siinä kyllä mitään nautintoa ole. Vedän rajan 2 vuotiaaseen. Sairas provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu että oot sairas, kun laitat isot lapset imemään tissiä sen takia että saat siitä nautintoa. Toivottavasti sulta otetaan lapset pois.

Vierailija
24/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi amerikkalaisen pediatrin kirjoittama juttu:

"

But I want my baby to become independent 

And breastfeeding makes the toddler dependent? Don’t believe it. The child who breastfeeds until he weans himself (usually from 2 to 4 years), is usually more independent, and, perhaps, more importantly, more secure in his independence. He has received comfort and security from the breast, until he is ready to make the step himself to stop. And when a child makes that step himself, he knows he has achieved something, he knows he has moved ahead. It is a milestone in his life of which he is proud. 

Often we push children to become ‘independent” too quickly. To sleep alone too soon, to wean from the breast too soon, to do without their parents too soon, to do everything too soon. Don’t push and the child will become independent soon enough. What’s the rush? Soon they will be leaving home. You want them to leave home at 14? If a need is met, it goes away. If a need is unmet (such as the need to breastfeed and be close to his mother), it remains a need well into childhood and even the teenage years. 

Of course, breastfeeding can, in some situations, be used to foster an over-dependent relationship. But so can food or toilet training. The problem is not the breastfeeding. This is another issue. "

http://www.breastfeedinginc.ca/content.php?pagename=doc-BT

Tässä toisen pediatrin näkemys:

"We have many extended breastfeeders in our pediatric practice, and I have noticed that breastfed toddlers are easier to discipline. Breastfeeding is also an exercise in baby reading, which enables a mother to more easily read her baby's cues and intervene before a discipline situation gets out of hand. Nursing is a wonderful calming tool on days when Mom needs to relax and to stave off an impending toddler tantrum."

http://www.parenting.com/article/ask-dr-sears-extended-breastfeeding----handling-the-criticism

Näitä löytyy lisääkin, jos hakee vaikka toddler breastfeeding benefits.

9

Vierailija
25/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:44"]Ranskassa lasta ei yleensä imetetä ja jos imetetään niin korkeintaan puolivuotiaaksi, ja sen jälkeen joutuu opetella syömään muuta. Siksi kai nuo ranskalaislapset kehittyvätkin niin aikaisin, oppivat nopeammin ja heistä tulee esimerkillisiä pieniä aikuisia eikä mitään äitiriippuvaisia tissittelypossuja jotka eivät kykene itsenäistymään aikuisikään mennessä.
[/quote]
Jaa. Mut on imetetty 3-vuotiaaksi ja olen aina ollut nopea oppimaan, koulussa en edes tehnyt ikinä läksyjä tai lukenut kokeisiin ja ylioppilaskirjoituksissakin menestyin kiitettävästi. Mieheni sen sijaan on ruokitti korvikkeilla ja vaikka hyvin rakas onkin niin täytyy myöntää että tyhmä kuin saapas hän on.

Vierailija
26/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:38"]

Muuhun puuttumatta, miettikää miltä tuntuisi jos teillä olisi selvät muistikuvat siitä kun imette äitinne rintaa. 3-5-vuotias alkaa jo saada ensimmäisiä pysyviä muistojaan, voi kyllä jonkinlaiset traumat jäädä ja seksuaalisuuteen vaikuttaa mikäli on vahvat muistikuvat siitä miltä äidin tissi tuntuu suussa.

Tällä palstalla on aiemminkin aiheesta puhuttu, ja useampikin kertoi miten tutuillaan on näitä muistoja joiden takia joutuvat terapiassa käymään.

[/quote]

Mä tunnen taaperoiksi imetettyjä, nyt aikuisia, eikä kellään kyllä ole mitään traumoja tmv. En ihan lähtisi perustamaan mielipidettäni keskustelupalstalla kirjoitettuihin viesteihin.

9

Vierailija
27/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:44"]

Ranskassa lasta ei yleensä imetetä ja jos imetetään niin korkeintaan puolivuotiaaksi, ja sen jälkeen joutuu opetella syömään muuta. Siksi kai nuo ranskalaislapset kehittyvätkin niin aikaisin, oppivat nopeammin ja heistä tulee esimerkillisiä pieniä aikuisia eikä mitään äitiriippuvaisia tissittelypossuja jotka eivät kykene itsenäistymään aikuisikään mennessä.

[/quote]

Se johtuu varmaan siitä että ne ranskalaislapset kasvatetaan läpsimällä ja tukistelemalla käyttäytymään pienten aikuisten tavoin.

Vierailija
28/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko kivaa olla lehmä.

Vierailija
29/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:19"]

Mä sanoisin teille kauhistelijoille, että musta on hieman outoa, että yhdistätte imettämisen noin kiinteästi seksiin.

9

[/quote]Musta on enemmänkin kuin "hieman" outoa, että ap mainitsee imetyksen tuntuvan  "hyvältä kun se oikein vetää. Tuntuuu vatsan pohjassa asti." <- suora lainaus.

Vierailija
30/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetän 1v7kk ikäistä lastani eikö lopetusta ole näköpiirissä. Minä voisin kyllä jo lopettaa, mutta lapselle se tuntuu olevan niin kamalan tärkeää, enkä keksi mitä haittaakaan tuosta olisi joten jatketaan sitten toistaiseksi.

Vierailija
31/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiparat kärsii äidin sairaasta fetissistä.

Vierailija
32/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:07"]

Mä sanoisin teille kauhistelijoille, että musta on hieman outoa, että yhdistätte imettämisen noin kiinteästi seksiin.

9

[/quote]Musta on enemmänkin kuin "hieman" outoa, että ap mainitsee imetyksen tuntuvan  "hyvältä kun se oikein vetää. Tuntuuu vatsan pohjassa asti." <- suora lainaus.

[/quote]

No en osaa oikein ap:n puolesta kertoa, mitä hän tuolla tarkoittaa. Itselläni ei ole ollut oikein tuntemuksia imettäessä sen ihan alun selvien hormonitulvien lisäksi.

9

Vierailija
33/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:11"]Ennen on ollut tavallista, että kouluikäinenkin on saanut vielä tissiä. Kyselkää sellaisilta 80-vuotiailta, heidän lapsuudessaan näitä on ollut. Sitten tuli neuvolalaitos, joka romahdutti imetyksen vuosikymmeniksi (neuvolalaitoksessa on toki paljon hyvää, mutta tuo yksityiskohta ei). Antropologi Kathy Dettwylerin mukaan ihmisen biologinen vieroittumisikä on 2-7 vuotta.    Kenenkään ei tarvitse imettää taaperoita ja isoja lapsia, jos ei halua, mutta ei ole olemassa myöskään faktaa siitä, että isomman lapsen imettämisestä olisi mitään haittaa. Tai jos on, voitte toki linkittää sellaiset tutkimukset tähän ketjuun. Torjuvat reaktiot johtuvat siitä, että isompien lasten imettäminen oli muutaman vuosikymmenen erittäin harvinaista ja sitä tehtiin lähinnä salaa (tunnen kyllä muutamia 80- ja 90-luvulla taaperoimettäneitä).    Olen itse imettänyt esikoistani hieman alle kaksivuotiaaksi, kuopus on nyt vähän alle vuoden ja imetys jatkuu. [/quote] Ei tarvitse kysyä niinkään iäkkäiltä kuin 80v. Alta 60 oleva äitini muistaa useamman lapsuudenaikaisen kaverin, jotka sai rintamaitoa vielä 5v, jotkut ekaluokallakin. Eivätkä ihan peräkylillä suinkaan asuneet.

[/quote]

Kyllä, toki nuoremmatkin ihmiset saattavat tietää näitä isommaksi imetettyjä, mutta tuollainen 80-vuotias tietää aika varmasti :)

9
[/quote]

Imetys ei ole kytköksissä seksiin kun lapsi on vauva. Mutta sitten kun lapsi kasvaa taaperoksi niin alkaa olemaan härskiä.
Kannattaa muistaa että silloin kun nämä 80v ihmiset oli pieniä niin esim tupakoiminen ja juominenkin oli hyvin yleistä raskauden aikana.
Toisekseen eri asia imettää lasta pitkään kehitysmaissa jne missä äidinmaito on puhtaampaa kuin juomavesi ja missä ruoka on vähäistä
[/quote]

Silloin naisten juominen oli hyvin harvinaista.

Vierailija
34/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:44"]Ranskassa lasta ei yleensä imetetä ja jos imetetään niin korkeintaan puolivuotiaaksi, ja sen jälkeen joutuu opetella syömään muuta. Siksi kai nuo ranskalaislapset kehittyvätkin niin aikaisin, oppivat nopeammin ja heistä tulee esimerkillisiä pieniä aikuisia eikä mitään äitiriippuvaisia tissittelypossuja jotka eivät kykene itsenäistymään aikuisikään mennessä. [/quote] Jaa. Mut on imetetty 3-vuotiaaksi ja olen aina ollut nopea oppimaan, koulussa en edes tehnyt ikinä läksyjä tai lukenut kokeisiin ja ylioppilaskirjoituksissakin menestyin kiitettävästi. Mieheni sen sijaan on ruokitti korvikkeilla ja vaikka hyvin rakas onkin niin täytyy myöntää että tyhmä kuin saapas hän on.

[/quote]

Mua ei ole imetetty päivääkään ihan sama koulumenestys mulla on kuin sullakin.. että liittyisikö johonkin muuhun kuin imettämiseen? Mun kolmesta lapsesta parhaiten koulussa menestyy se, jota imetin vain 2 viikkoa, kahta muuta sentään imetin 6kk.

Vierailija
35/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oli 1v neuvola ja kerroin että imetän (tottakai sai kaikkea muutakin eikä rintamaito ollut ensisijainen ravinto). Neuvolan terkka totesi että eiköhän olisi jo aika lopettaa. Sanoin että lopetan kun lapsi haluaa tai viimeistään kun ensimmäinen maitohammas irtoaa.

Imetin reilu 2-vuotiaaksi.

Vierailija
36/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:44"]Ranskassa lasta ei yleensä imetetä ja jos imetetään niin korkeintaan puolivuotiaaksi, ja sen jälkeen joutuu opetella syömään muuta. Siksi kai nuo ranskalaislapset kehittyvätkin niin aikaisin, oppivat nopeammin ja heistä tulee esimerkillisiä pieniä aikuisia eikä mitään äitiriippuvaisia tissittelypossuja jotka eivät kykene itsenäistymään aikuisikään mennessä. [/quote] Jaa. Mut on imetetty 3-vuotiaaksi ja olen aina ollut nopea oppimaan, koulussa en edes tehnyt ikinä läksyjä tai lukenut kokeisiin ja ylioppilaskirjoituksissakin menestyin kiitettävästi. Mieheni sen sijaan on ruokitti korvikkeilla ja vaikka hyvin rakas onkin niin täytyy myöntää että tyhmä kuin saapas hän on.

[/quote]Nämä ovat yksittäistapauksia. Vai mitä sanot siitä, että minä sain rintaa vain 2-viikkoiseksi, sitten äidiltä loppui maito. Koulunkäynnistäni voin sanoa täsmälleen samaa kuin sinä, asiat jäivät päähän melkeinpä itsestään, keskiarvo oli parhaimmillaan 9,4. Yo-kirjoituksista tuli neljä ällää. Mieheni taas sai normaalisti tissiä n. vuoden ikään ja jätti lukion kesken.  Niin... ei yksittäistapauksista voi vetää mitään tieteellisesti päteviä johtopäätöksiä.

Vierailija
37/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viime vuosina on julkaistu tutkimuksia, joiden mukaan pitkällä imetyksellä olisi myönteistä vaikutusta älykkyyteen.

Vierailija
38/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:15"]

9

[/quote]

No en osaa oikein ap:n puolesta kertoa, mitä hän tuolla tarkoittaa. Itselläni ei ole ollut oikein tuntemuksia imettäessä sen ihan alun selvien hormonitulvien lisäksi.

9

[/quote]Sinä kun ihmettelit, miksi yhdistämme imettämisen noin kiinteästi seksiin, niin vastasin vain kysymykseesi. Ei tarvitse olla kummoinenkaan sherlock, jos ajatukset ap:n kirjoituksen perusteella kiertyvät seksiin.

Vierailija
39/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin sairasta tuossa on se että ap kokee saavansa siitä fyysistä mielihyvää. Minäkin saan ihanan tunteen vatsanpohjaan kun nänniä imetään, joskus melkein klitorikseen asti ja välillä tuntuu kuin voisi tulla orgasmi pelkästä nännien hieronnasta ja imemisestä. Mutta se onkin mies joka mun nänniä imee eikä lapsi. Jostain syystä tällaista tunnetta ei ole tullut omia lapsia imettäessä, tosin mulla onkin imetys onnistunut max 9kk ikäiseksi asti, ehkä se vaikuttaa.
Lisäksi 5v ei ole enää taapero, itse ainakin miellän taaperon olevan alle 3v. Sen ikäisiä nyt voikin vielä satunnaisesti imettää kunhan siitä ei nyt mitään seksuaalista mielihyvää saa niin kuin ap vaikuttaa saavan.

Vierailija
40/41 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:15"]

9

[/quote]

9

[/quote]Sinä kun ihmettelit, miksi yhdistämme imettämisen noin kiinteästi seksiin, niin vastasin vain kysymykseesi. Ei tarvitse olla kummoinenkaan sherlock, jos ajatukset ap:n kirjoituksen perusteella kiertyvät seksiin.

[/quote]

Ok. Mä olen ollut lukevinani tässä ketjussa myös muita kuin ap:n kirjoitukseen viittaavia viestejä siitä, että imetys olisi seksuaalista. Oman kokemukseni perusteella en oikein ymmärrä sitä.

9