IS: Helsinki aikoo kieltää nastarenkailla ajon yhdellä kadulla
https://www.is.fi/autot/art-2000008557495.html
"Tavoitteena on selvittää nastarengaskiellon vaikutusta kitkarenkaiden yleistymiseen. Kitkarenkaiden osuuden halutaan nousevan 70 prosenttiin."
Ei taas järjen häivää touhuissa. Joku tälläkin toki rikastuu, kun onnettomuudet lisääntyy entisestään. Jäisellä tiellä nastarengas on ylivoimainen.
Kommentit (34)
Missä Helsingissä on jäisiä teitä?
Olen ajanut kitkoilla kohta 10v ja toimii hyvin Helsingissä varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Missä Helsingissä on jäisiä teitä?
Olen ajanut kitkoilla kohta 10v ja toimii hyvin Helsingissä varsinkin.
Toiset ajelee Helsingin ulkopuolellakin. Tervetuloa katsomaan missä kunnossa tiet voivat olla, löytyy niitä jäisiäkin teitä.
Ajan kitkoilla 20 000tkm talvessa jo 13 vuotta, aivan mahtavat renkaat.
Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201710192200471627
"Viisi tilannetta, joissa kitkarengas ei toimi Suomen talvessa"
"Tavoitteena on selvittää nastarengaskiellon vaikutusta kitkarenkaiden yleistymiseen."
Ööö mitä? Kun Suomessa kerran on talvirengaspakko, niin jos kahdesta vaihtoehdosta toinen otetaan pois niin eikö sen jäljellejääneen osuus silloin kasva? Vai saako siellä Helsingissä ajella kesärenkailla vuoden ympäri?
No joo , kitkat ok Helsingissä, mutta mitä edes autolla tekee, jos autoilee vaan kaupungissa. Kyllä nytkin maaseudulla on ollut superliukkaat tiet ja kuka niitä viikonlopuksi aina vaihtaa? Viikolla kitkat, viikonlopuksi nastat??
Ajan itse kitkoilla mutta tuollainen pakottaminen on perseestä. Antaa ihmisten tehdä omat valintansa markkinaehtoisesti.
Tämä kontrollointi alkaa ulottua ihan kaikkeen, huomaatteko?
Vierailija kirjoitti:
No onpa taas itkemiselle aihe
Kuka tässä itkee? Yleistä keskustelua aiheesta. Sekö on itkemistä? 🥲
Saako ajaa kotiin jos on nastat?
Kuka tota valvoo?
Tarvitaan kaksi autoa jossa toisessa kitkat ja toisessa nastat.
Vierailija kirjoitti:
Saako ajaa kotiin jos on nastat?
Kuka tota valvoo?
Veikkaan että parkkipirkkojen reviiri laajenee tälle saralle. Ja lisää rahaa sakotuksilla valtion pohjattomaan kassaan. 🥰
""Tavoitteena on selvittää nastarengaskiellon vaikutusta kitkarenkaiden yleistymiseen. Kitkarenkaiden osuuden halutaan nousevan 70 prosenttiin.""
Suomesta löytyy tasan nolla autoilijaa jonka rengasvalintaan yhden Helsinkiläisen kadun nastarengaskielto vaikuttaa.
Kyseessä on siis puhtaan ideologinen päätös jolla pieni elitistinen kaupunkia hallussaan pitävä joukko yrittää pakottaa normaalit ihmiset kaikkialla Suomessa noudattamaan heidän uskonlahkonsa rajoituksia faktoihin perustuvan järkevän päätöksenteon sijaan.
Nastarenkaille pitäisi määrätä tuntuva lisävero joka menisi suoraan teiden parannukseen. Vaikka 200€ per rengas.
Ja jonkun rikastumisella tarkoitin mm. kolarikorjaamoita jne.