Mitä ajattelet vuokralla asuvasta kolmekymppisestä?
Niin. Tuntuu että on kova paine ostaa oma asunto. Onko paikalla samassa tilanteessa olevia? Mitä ajattelet 30 v tyypistä, joka edelleen asuu vuokralla?
Kommentit (37)
No, kaikki ei elä rahan takia, kuten sä ap. MIKSI PITÄisi aina vaan olla rahaa lisää ja lisää? Mitä sitten jos vuokraisäntä nauraa? Suon hälle sen ilon, eipä ole lopulta kummoinen ilo eikä ikuinen..... SINUA EI OLE ap ELÄMÄ VIELÄ KUNNOLLA OPETTANUT EIKÄ NÖYRYYTTÄNYT. MUTTA AIKASI TULEE, USKO POIS :)))
32-v exäni on ainakin paikalleen jämähtänyt vuokralainen. Hän on saavuttanut elämässään... öö... hetkinen... ei mitään.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 01:25"]Maksamalla vuokraa maksaa tavallaan vapaudesta ja huolettomuudesta.
[/quote]
Juu ja tekemällä laskutoimituksia saa huomata, että 600 €/kk on vuodessa 7200 €. Ja se x 5 vuotta = 36 000. Ja kymmenessä vuodessa on menettänyt 72 vitun tuhatta euroa ja rahoittanut vuokranantajan elämää/vuokrafirmaa. No, kai se on jollekulle se elämän päämäärä...
Ajattelisin että hän ei omista asuntoa missä asuu. Ei kiinnosta sen enempää. Muutenkin, voihan nähän omistaa vaikka 7 kämppää Eirassa, mutta haluaa asua vuokralla.
Eiköhän tuo ole nykyään aika yleistä, kun ihmiset ei halua jämähtää paikoilleen, vaan vaihdella asuinkuntaa usein jne.
Jos saisin itse kelata elämääni taaksepäin, en ostaisi omaa asuntoa, vaan pörssiosakkeita. Jos olisin tehnyt niin 1980-luvulla, olisin rikas enkä vain tavallisen rivarin omistaja.
Monet tutut kolmekymppiset asuu vuokralla. Ei mitään ihmeellistä. Kukin tyylillään.
Tulee surullinen olo. Kuinka parka on kuin merihädässä elämän aallokossa, ilman oman kotipesän pelastusrengasta.
Kukin tyylillään joo, mutta... omistusasunto aikaisessa vaiheessa kerryttää omaisuutta mukavasti. 10:ssä vuodessa maksettu jos ei kokonaan niin ainakin puolet. Ja vuokralla asuttaessa matkalla pankkiin nauraa vain vuokraisäntä... (joten jos haluat pysyä köyhänä maksa vaan vuokraa :D)
Riippuu asuinkunnasta. Jos asuu Helsingissä vuokralla, ei mielestäni ole mitenkään kummallista. Jos taas asuu vaikka Leppävirralla vuokralla, niin kyllä se vähän kysymyksiä herättää. Niillä hinnoilla voisi pienituloisempikin ostaa oman asunnon.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:16"]Jos saisin itse kelata elämääni taaksepäin, en ostaisi omaa asuntoa, vaan pörssiosakkeita. Jos olisin tehnyt niin 1980-luvulla, olisin rikas enkä vain tavallisen rivarin omistaja.
[/quote]
Olisiko sinulla ollut varaa maksaa ottamaasi osakelainaa pois samaan aikaan kun maksat vuokraa rivarikämpästä?
Ajattelen että sellainen minä olen.
Pitäisikö luottaa siihen että töitä aina löytyy juuri siitä kaupungista josta on asunnon ostanut? Voi käydä niin että työpaikka heilahtaakin 400km päästä ja kiinteistö ei menekään kaupaksi. Siinä sitten asut vuokralla toisessa kaupungissa ja yrität kaupustella samalla entistä kämppää...
Että aina ei käy niinkuin saduissa ja asuntolainamainoksissa. Ja ei ole fiktiivinen esimerkki. Tapahtui minulle tuossa viime vuoden lopussa. Arvatkaa vaan v***ttaako >.<
Fiksu tyyppi. Eipähän tarvitse maksella kaikenmaailman remontteja joita KAIKKIIN taloihin jossain vaiheessa tulee. Viisas käyttää rahansa elämiseen eikä omistamiseen.
Enpä mitään ihmeellistä. Olen itse nelikymppinen koko ikäni vuokralla asunut ihminen. En aio koskaan ostaa omistusasuntoa, en vaikka olen kohtuu hyvätuloinen. Mitä minä sillä seinien omistamisella tekisin? En välitä edes karruttaa omaisuutta asuntoa itselleni maksamalla, kun lapsettomana sinkkuna perintökin menee valtiolle...
En tietäisi moisesta. Ei ole koskaan ollut puhetta kenenkään asumismuodosta, kunhan ihmisellä on koti!
Maksamalla vuokraa maksaa tavallaan vapaudesta ja huolettomuudesta.