Suomalaiset tekevät kyllä älyttömän hyviä sanoituksia biiseihin, mutta täältä puuttu KAIKKI LUONNOSTAAN SUURET JA PERSOONALLISET LAULUÄÄNET.
Suomalaiset tekevät kyllä älyttömän hyviä sanoituksia biiseihin, mutta täältä puuttu KAIKKI LUONNOSTAAN SUURET JA PERSOONALLISET LAULUÄÄNET. Kuka tulisi mieleen? Mulla lyö ihan tyhjää. Lauluääni on ihmisen tasokysymys sillä ne joilla on parhaat lauluäänet ovat ihmiskunnan oikeita johtajia. Sama juttu kuin (lauma)eläimillä! Ihmisen sukupuolielimet ja äänielimet ovat yhteydessä toisiinsa. Näin taitaa olla sikiökehityksessäkin! Mä ihastuin ihastuksessani myös ääneen, mutta en ole koskaan kuullut minkälainen lauluääni mahdollisesti olisi. Ehkä ei ole ollenkaan vaikka epäilen kyllä...
Kommentit (16)
Suuret ja persoonalliset äänet ovat ikävä kyllä jo menehtyneet.
Ja melodiat puuttuu. Tekstin painotuksen mukaan menevää tiitaatiitaa
Mulla on iso ja hyvä lauluääni. Se on kuitenkin mulle vain harrastus, elätän itseni muulla tavalla. Veikkaan että paljon on kaltaisiani piilottelijoita laulajien joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iso ja hyvä lauluääni. Se on kuitenkin mulle vain harrastus, elätän itseni muulla tavalla. Veikkaan että paljon on kaltaisiani piilottelijoita laulajien joukossa.
Ystäväni laulaa klassista ja on käsittääkseni siinä aika taitava, olen muutaman kerran kuullut. Ei kuitenkaan laula työkseen.
Voi olla levy-yhtiöiden syy, että persoonallisen kuuloisia lauluääniä ei päästetä levyttämään.
Apulanta-yhtyeellä on oma levy-yhtiö ja laulajalla on tunnistettavan persoonallinen ääni.
Eikö Nylon Beatin laulajia kuvailtu honottaviksi?
Johanna Kurkelan ääni on sellainen herkkä. Sekin on persoonallinen.
Nykyään kaikki nuoret naislaulajat vinkuu, nenä honottaa, narisee, eli ei osata laulaa oikein vaan kuvitellaan olevan jotain suuria maailman tähtiä 🤮
Sellaisia runotyttö piipittäjä-hönkijöitä on ihan liikaa
Paula Koivuniemi ainakin kuulostaa siltä, että röökiä on poltettu vuosia.
Bra fråga. Säkerligen finns det finländare med bra sångröster, men vilka är de? Man lyssnar så lite på finsk musik nuförtiden att man inte har riktigt grepp om det.
Floor Jansen låter bra, men kan man klassa henne som finsk?