Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat kodit & lapsi yhdessä?

Vierailija
21.01.2022 |

Minkälaisia ajatuksia herättää?

Olisi kiva kuulla tähän liittyen mielipiteitä/kokemuksia/ajatuksia, mutta sellaisella avoimella asenteella.
Nykyisin näitä erilaisia perhemuotoja on paljon olemassa muutenkin aina uusperheistä itsellisiin äiteihin tai yhteisen lapsen hankinnasta sopineisiin ystävyksiin. Ja vaikka tällaiset viritelmät haastavatkin sitä perinteistä ydinperhemallia, niin ehkä tällaisissa vähän poikkeuksellisemmissakin asetelmissa elää ihan onnellisia ja tasapainoisia ihmisiä.

Voisiko tällainen toimia? Eli olisi kaksi kotia, joissa molemmissa aikaa voitaisiin viettää yhdessä tai erikseen. Tapauksessani miehellä on aiemmasta avioliitosta kaksi vuoroviikkolasta, minulla ei yhtään, mutta ennen miehen tapaamista olin jo pitkään harkinnut itselliseksi äidiksi ryhtymistä. Lapset ovat isälleen tärkeitä, enkä missään nimessä halua myötävaikuttaa esimerkiksi niin, että lapset eivät tuntisi oloaan tervetulleeksi omaan kotiinsa, mutta samalla tiedän tarvitsevani paljon omaa tilaa, ja ainakin nyt tuntuu, että yhdessä osoitteessa asumisesta tulisi lähinnä sopeutumisongelmia ja mielipahaa.
Siispä olen alkanut leikitellä ajatuksella, että asuisimme lähekkäin eri osoitteissa, niin että yhteisellä lapsella olisi oma huone "minun luonani", mutta etenkin miehen lapsiviikoilla voisimme viettää osan ajasta isona perheenä miehen luona. Lapsettomina viikkoina sitten taas voisimme asua minun luonani.

Voisiko toimia? Tai löytyykö täältä ketään, joka olisi kokeillut vastaavanlaista vähän poikkeuksellista ratkaisua?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme