31+6 synnytys
Mulla on ollut koko ajan supistuksia ja nyt on kai paikatkin pikkusen pehmentyneet... otan tosi rennosti, enkä nyt mitenkään usko että ihan parin viikon sisällä ainakaan syntyisi, mutta mitä jos...
Kuinka hyvin lapsi pärjäisi syntyessään, ja kuinka pitkäksi aikaa hänen pitäisi jäädä sairaalaan? Mitkä on suurimmat ongelmat yms... käsittääkseni edes rv 32 eteenpäin ei edes "jarrutella", jos on syntyäkseen.
Kommentit (6)
Kyllä 34. viikolle asti jarrutellaan, jos pystytään. Mutta eiköhän sinun viikoillasi ennuste ole jo ihan hyvä, vaikka muutaman viikon kypsyminen olisikin hyväksi. Joko sait kortisonipistokset?
Luulisi, että nykyisin voisi olla hyvätkin mahdollisuudet selvitä. Olen itse syntynyt vuonna -83 raskausviikolla 32 ja alle kilon painoisena. Hyvin olen elämässä pärjännyt eikä mitään vammoja ole jäänyt.
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:42"]Kyllä 34. viikolle asti jarrutellaan, jos pystytään. Mutta eiköhän sinun viikoillasi ennuste ole jo ihan hyvä, vaikka muutaman viikon kypsyminen olisikin hyväksi. Joko sait kortisonipistokset?
[/quote]
en vielä ainakaan, jotain niistä puhuttiin kyllä, mutta kuulemma tilanne ei sitten vielä vaatinutkaan...
samalla pelottaa kauheasti ja toivoisin, että pysyisi vaan ainakin 5 viikkoa vielä, mutta samalla toivoo että kaikki olisi vaan ohi
Kyllä keskosvauvan, isonkin, hoito on aina sen verran konstikasta, että kannattaa toivoa vauvan pysyvän sisällä mahdollisimman pitkään.
T. nro 3, rv 34+0 synnyttänyt.
Jokainen lisäpäivä kohdussa on vauvalle hyväksi mutta alat olla jo sen verran hyvillä viikoilla että syntymä tuskin olisi katastrofi.
Viisainta olisi olla lähestulkoon täydellisessä vuodelevossa seuraavat viikot.
On mahdotonta sanoa kauanko lapsi joutuisi olemaan sairaalassa koska se on niin yksilöllistä, meidän 34+0 viikolla syntynyt oli sairaalassa kolme viikkoa, moni selviää vähemmällä.
Tsemppiä.
Up