Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmeen meriitti se äitiys on?

Vierailija
21.01.2022 |

Minkä ihmeen takia naiset työntävät sitä äitiyttään meriitiksi niin vaalimainoksiin, ansioluetteloihin kuin someprofiileihinsa? Mikä meriitti se on? Ainoa suorite mikä vaaditaan on yhdyntä.

En väheksy vanhemmuutta, minullakin on lapsia. Mutta jos olet ehdolla luottamustehtävään, niin minä en laske mitään meriittiä kyseisessä kontekstissa sille että olet onnistunut suorittamaan yhdynnän ja puskemaan lapsen maailmaan. Päinvastoin, se että ansiolistallasi in ensimmäisenä ”äiti” vie uskottavuutta muilta saavutuksiltasi tai kyvyiltäsi. Maailma on täynnä sysipaskoja äitejä ihan siinä missä superhyviäkin.

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Olen äiti ja siksi kaikkien alojen erityisasiantuntija, Äiti Teresan kaltainen pyhimys ja kaikkitietävä oraakkeli”

Vierailija
2/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh en itsekään pidä äitiyttä sinänsä meriittinä, mutta luulisi sinun tietävän, että äidiksi tuleminen vaatii muutakin kuin pelkän yhdynnän.

Se yhdyntähän siinä on se helpoin ja nopein osuus.

Ehkä sekoitit äitiyden ja isyyden?

Biologisen isyydenhän saavuttaa pelkällä yhdynnällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Onnistuin imuroimaan spermaa ahnaaseen römpsääni juuri oikeaan aikaan, olen siksi oikea nainen tähän tehtävään”

Vierailija
4/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh en itsekään pidä äitiyttä sinänsä meriittinä, mutta luulisi sinun tietävän, että äidiksi tuleminen vaatii muutakin kuin pelkän yhdynnän.

No ei se kyllä vaadi. Toki raskauksilla ja synnytyksillä on eroja, mutta yhdynnän jälkeen kaikki muu tulee annettuna.

Vierailija
5/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin tuottamaan uuden ihmisen. Yhteiskunta on olemassa jatkossakin.

P.s. Lapseni ovat saaneet alkunsa IVF-hoidoilla, joten spermaa ei ole imuroitu :)

Vierailija
6/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuohtunut mamma takuulla ilmiantaa jo tätäkin aloitusta vaikka fakta on kyseessä.

Vierailija
7/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kyllä vaadi. Toki raskauksilla ja synnytyksillä on eroja, mutta yhdynnän jälkeen kaikki muu tulee annettuna.

Vaatii se, mutta sinulla ei taidakaan olla aiheesta kokemusta.

Vaikutat muutenkin ikävältä ja ilkeältä ihmiseltä.

Vierailija
8/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei todellakaan ole mikään meriitti. Myötähäpeää aiheuttaa, kun ihmisen esittely alkaa: " olen 35-vuotias neljän lapsen äiti". Tulee heti mielikuva, ettei tämä äiti oikein ole saanut mitään muuta aikaan.

Vierailija
9/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laittaisi äitiyttä cv:n tai vastaaviin paikkoihin, mutta kyllä hyvin hoidettu äitiys eli vanhemmuus eli kasvattajan rooli on yksi maailman haastavimmista asioista ja jos siinä kokee onnistuneensa hyvin saa siitä olla ylpeä.

Vierailija
10/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mainostaa itseään äitinä on hyvä syy jättää äänestämättä, kertoo että pitää itseään "ei äitejä" parempana. Juu ei ääniä tällaisille.

Vierailija
11/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii se, mutta sinulla ei taidakaan olla aiheesta kokemusta.

Vaikutat muutenkin ikävältä ja ilkeältä ihmiseltä.

Realismi on joskus ikävää. ja Sinä et tunne minua alkuunkaan, eikä muutenkaan kannattaisi analysoida ihmistä jonkun anonyymin foorumikommentin pohjalta. Sinulla on paljon opittavaa elämästä.

Vierailija
12/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei ole mikään meriitti. Äidit luulevat että äitiydellä kuusuisivat johonkin isompaan. Moni nainen tekee lapsia vähä niinku lemmikin ottaas. Isät sitten joutuu todellisuudessa kasvattamaan lapset.

Vierailija
13/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä äitiyden halveksijoita minään, ovat henkisesti sellaista pohjasakkaa jotka voivat minun puolestani osua vaikka jonkun väkivaltaisen, harhaisen hullun tielle.

Vedä henkeä, ota lääkkeet ja lue ketju ajatuksella uudestaan. Kukaan ei ole halveksinut äitiyttä.

Vierailija
14/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole ajatellut sitä meriittinä, ajattelen että kertoohan se ihmisestä jotain. Jos se nyt ensimmäinen asia listalla on niin sitten pidän kyllä outona, mutta yhtenä asiana ok. Kyllä minä mieluusti äänestän sellaista henkilöä, joka on suht samassa elämäntilanteessa kuin itse - pienten lasten vanhempi ymmärtää (luultavasti paremmin kuin lapseton tai jo aikuisten vanhempi) ne haasteet mitä pienten lasten vanhemmuuteen (ja sotepalveluihin) liittyy. Jos kyseessä olisi vaikkapa 60v henkilö joka mainostaa olevansa äiti niin sitä pidän vähän outona sitten taas, mutta en minä semmoista ole nähnyt kenelläkään.

Vierailija
15/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulisi että äiti ajaa esim lasten ja perheiden asioita kiihkeämmin kuin 56v lapseton Pertti. Ehkä sitten häntä äänestävät perheelliset. Haetaan samaistumispintaa: olen kuin sinä, äänestä minua.

Vierailija
16/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä äitiyden halveksijoita minään, ovat henkisesti sellaista pohjasakkaa jotka voivat minun puolestani osua vaikka jonkun väkivaltaisen, harhaisen hullun tielle.

Huh huh, no tämmösiäkö nää äidiksi itseään mainostavat on?

Vierailija
17/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä henkeä, ota lääkkeet ja lue ketju ajatuksella uudestaan. Kukaan ei ole halveksinut äitiyttä.

Halveksit, kun selität ettei se vaadi kuin yhdynnän.

Räikeä, halveksuntaa pursuava valhe.

Vierailija
18/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti ilmaisee vain, että saman ihmisryhmän äänestäjät tietävät kyseisen henkilön mahdollisesti ymmärtävän äitiytensä vuoksi esim. Tiettyjen kunnallipalveluiden erityisen merkityksen. Mm. Neuvola, Perhepalvelut, Varhauskasvatus, Harrastustoiminta, Koulu, Turvallisuus, jne.

Eli ihan tärkeä asia kuitenkin, jos pitää kyseisiä palveluita ja teemoja tärkeänä.

Vierailija
19/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se yhdynnästä alkunsa saanut lapsi ulos tulee tavalla tai toisella, tekee se äiti asialle mitään tai sitten ei. Enemmän kyllä ihmisen kyvyistä kertoisi se, että on äiti ilman itsensä hedelmöittämistä. Se nimittäin kertoo jotain pitkäjänteisyydestä ja haluamiensa tavoitteiden toteuttamisesta.

Vierailija
20/182 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset pyöräyttelevät ns. Kela lapsia nykyään.

Siinäpä meriittiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan