Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v yksin kotiin lauantaista sunnuntai-iltaan?

Vierailija
21.05.2015 |

Minkä ikäiset teillä on olleet yksin kotona?
Ei halua mukaan. Olisi kotona ja ehkä kaveri tulee yöksi, ne on nördejä ja luultavasti pelaa ja katsoo leffoja, syö pizzaa ja juo limsaa

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:57"]

Mä mietin juuri, että voisikö jättää 16v ja 15v keskenään kotiin yhdeksi yöksi. Pärjäävät varmasti, mutta hiukan mietityttää juuri bilehommat yms. 16v:n kaverit ovat jo käyttäneet alkoholia ja jotkut harvat 15v:n kaveritkin. Tiedän, että pyytäisivät kavereita yöksi, mutta tiivistyykö tyhmyys joukossa? Kyse on vielä koulujen päättäjäisviikonlopusta. Ehkä mies jää sittenkin vahtiin, kun en mummoa halua sotkea teinien touhuihin. Lähellä asuisi kyllä eräs ystäväni, joka voisi käydä tarkastamassa tilannetta, mutta jospa homma riistäytyykin käsistä vasta myöhemmin illalla/yöllä. Vaikka omat lapset eivät kuuluttaisi talon olevan tyhjillään, niin joku monista kavereista voi lipsauttaa jossain yhteydessä. En ehkä ota nyt riskiä...

[/quote]

Tämä on ihan mahdollista. Mä uskalsin jättää oman poikani kotiin ihan siksi, että meidän silloinen koira ei päästänyt ketään sellaista sisään, jota isäntäväki ei sisään halunnut päästää. Vuotta aikaisemmin koira ei päästänyt sisään edes huoltomiestä, vaikka 15 v oli kotona ja huoltomiehen käynti olisi ollut ihan ok. Tiesin siis, että koira pistää ovella ihan helkutinmoisen rähinän, jos joku ei-toivottu yrittäisikään tulla sisään. Varsinkin, jos tulija vähänkään haisee alkoholilta. 

Vierailija
22/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on oltu jo melko nuorena yksin kotona öitä, varmaan 10-11v. Toki meillä lapset tottuneet pienestä pitäen ottamaan enemmän vastuuta itsestään, yh-äiti ja vaikeasti kehitysvammainen vanhin lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:06"]Jos on muuten "hyvä henkinen kantti" niin itse äitinä voisin jättää. Minut jätettiin yksin kotiin viikoksi ollessani 9v, porukat halus keskenään lomamatkalle. Ihmettelen, miten kukaan ei tehnyt lasua.. En tekisi omilleni ikinä noin!!
[/quote]

:(
En voisi kuvitellakaan että jättäisin nuoremman lapsen nyt 10v kotiin... Kävikö sua kukaan katsomassa?
Minä olin 14v kun viikon kotona, isosisko kävi kavereitten kanssa katsomassa välillä. Toisin sanoen ne katteli televisiota, joi kaljaa ja löhti baariin. Teki joku sen kavereista mulle lettuja kerran
[/quote]

Ei kukaan sukulainen käynyt katsomassa, kaverin isä sai kuulla asiasta ja tuli käymään, varmaan tsekkasi et kaikki ok. Tämä tapahtu 90-luvun alussa. En silloin osannut asiaa pähkäillä sen kummemmin, nyt aikuisena ja perheenäitinä mietin tapausta useinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme