Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v yksin kotiin lauantaista sunnuntai-iltaan?

Vierailija
21.05.2015 |

Minkä ikäiset teillä on olleet yksin kotona?
Ei halua mukaan. Olisi kotona ja ehkä kaveri tulee yöksi, ne on nördejä ja luultavasti pelaa ja katsoo leffoja, syö pizzaa ja juo limsaa

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän pärjää... Itte muutin peruskoulun jälkeen pois kotoa.

Vierailija
2/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole epäilystä, että siellä pidetään jotkut hirveät ryyppyjuhlat, niin ihan hyvin voi jättää. Itse olin 12-vuotiaasta alkaen viikonloppuja yksin, ja peruskoulun jälkeisenä kesänä muutin omilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tainnut 14 v. olla ekan kerran yksin kotona, kun ei mökille halunnut. Luotettavan nuoren uskaltaa jättää, kun tekee myös selväksi sen ettei kerro somessa olevansa yksin kotona.

Vierailija
4/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:02"]Jos ei ole epäilystä, että siellä pidetään jotkut hirveät ryyppyjuhlat, niin ihan hyvin voi jättää. Itse olin 12-vuotiaasta alkaen viikonloppuja yksin, ja peruskoulun jälkeisenä kesänä muutin omilleni.
[/quote]

Ei ole ainakaan vielä ollut mitään alkoholi tai tupakkajuttuja, ei mitään.. Kotona lähes kaiken vapaa-ajan. Olen varmaan vähän ylihuolehtiva :) kun itse olin samassa iässä jo viikonkin yksin kun vanhemmat etelässä!
Ap

Vierailija
5/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, mutta kannattaa tulla mahdollisimman myöhään sunnuntaina kotiin, että bileet on varmasti siivottu

Vierailija
6/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:03"]Meillä on tainnut 14 v. olla ekan kerran yksin kotona, kun ei mökille halunnut. Luotettavan nuoren uskaltaa jättää, kun tekee myös selväksi sen ettei kerro somessa olevansa yksin kotona.
[/quote]

Tämä olikin hyvä muistutus. Ollaan asiasta joskus puhuttu mutta täytyy ottaa uudelleen puheeksi.
Ap

Vierailija
7/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin jättää jos on luotettava

Vierailija
8/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muuten "hyvä henkinen kantti" niin itse äitinä voisin jättää. Minut jätettiin yksin kotiin viikoksi ollessani 9v, porukat halus keskenään lomamatkalle. Ihmettelen, miten kukaan ei tehnyt lasua.. En tekisi omilleni ikinä noin!!

Vierailija
9/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:06"]Jos on muuten "hyvä henkinen kantti" niin itse äitinä voisin jättää. Minut jätettiin yksin kotiin viikoksi ollessani 9v, porukat halus keskenään lomamatkalle. Ihmettelen, miten kukaan ei tehnyt lasua.. En tekisi omilleni ikinä noin!!
[/quote]

:(
En voisi kuvitellakaan että jättäisin nuoremman lapsen nyt 10v kotiin... Kävikö sua kukaan katsomassa?
Minä olin 14v kun viikon kotona, isosisko kävi kavereitten kanssa katsomassa välillä. Toisin sanoen ne katteli televisiota, joi kaljaa ja löhti baariin. Teki joku sen kavereista mulle lettuja kerran

Vierailija
10/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:06"]

Jos on muuten "hyvä henkinen kantti" niin itse äitinä voisin jättää. Minut jätettiin yksin kotiin viikoksi ollessani 9v, porukat halus keskenään lomamatkalle. Ihmettelen, miten kukaan ei tehnyt lasua.. En tekisi omilleni ikinä noin!!

[/quote]

Oikeasti? Voisit joskus heittää heille että olittepa te suurpiirteisiä vanhempia, ettei kävisi nykyään tuollainen peli.

Vierailija
11/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13v on nyt tänä talvena ollut 3 viikonloppua yksian kotona. Isäni on vakavati sairas , kuolee varmasti lähiaikoina , ja olen halunnut olla kerran kuussa viikonlopun kotiseudullani vanhempieni luona. Olen yksinhuoltaja ja tyttärellä ei ole juurikaan yhteyttä isäänsä . Alkuun raahasin tytön riidan kanssa mukaan, sitten rohkaistuin jättämään kotiin. Ei ole ollut ongelmia, tyttö on melko tunnollinen ja kavereita on vähän.

Vierailija
12/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:06"]

[/quote]

Oikeasti? Voisit joskus heittää heille että olittepa te suurpiirteisiä vanhempia, ettei kävisi nykyään tuollainen peli.
[/quote]

Mitä se nyt enää hyödyttää vanhoja kaivella ja riitoja haastaa...
Ohis

Vierailija
13/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:09"]

Meillä 13v on nyt tänä talvena ollut 3 viikonloppua yksian kotona. Isäni on vakavati sairas , kuolee varmasti lähiaikoina , ja olen halunnut olla kerran kuussa viikonlopun kotiseudullani vanhempieni luona. Olen yksinhuoltaja ja tyttärellä ei ole juurikaan yhteyttä isäänsä . Alkuun raahasin tytön riidan kanssa mukaan, sitten rohkaistuin jättämään kotiin. Ei ole ollut ongelmia, tyttö on melko tunnollinen ja kavereita on vähän.

[/quote]

No ei kovin hyvätapainen tyttö ole, jos ei tuossa vaiheessa ymmärrä, että lähtee kitisemättä mukaasi. En luottaisi, voi keksiä kaikkea, joka ei ole ihan tästä maailmasta.

Vierailija
14/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:06"]

[/quote]

Millä vuosikymmenellä? Olin itsekin 10-vuotiaana viikon yksin kotona, kun vanhemmat olivat Kanariansaarilla. Tämä oli 70-luvun puolessa välissä. 

Oli kuitenkin sovittu, että naapurin tädillä kävin syömässä kerran päivässä lämpimän aterian ja muutenkin vähän katseli perään. 

Kyllä se nyt tuntuu tosi oudolta, mutta ihan normaali ihminen minä olen :)

Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä mennään ihan toiseen ääripäähän, jos ihmettelee 15-vuotiaan yhden yön yksinoloa. Kohtahan tuo voisi jo opiskella toisella paikkakunnalla ja asustella kutakuinkin omillaan. 

Vierailija
15/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 09:06"]

[/quote]

Millä vuosikymmenellä? Olin itsekin 10-vuotiaana viikon yksin kotona, kun vanhemmat olivat Kanariansaarilla. Tämä oli 70-luvun puolessa välissä. 

Oli kuitenkin sovittu, että naapurin tädillä kävin syömässä kerran päivässä lämpimän aterian ja muutenkin vähän katseli perään. 

Kyllä se nyt tuntuu tosi oudolta, mutta ihan normaali ihminen minä olen :)

Mutta alkuperäiseen kysymykseen. Kyllä mennään ihan toiseen ääripäähän, jos ihmettelee 15-vuotiaan yhden yön yksinoloa. Kohtahan tuo voisi jo opiskella toisella paikkakunnalla ja asustella kutakuinkin omillaan. 
[/quote]

Tottahan tämä :)
Aiemmin vaan teini lähtenyt mukaan mukisematta, nyt vasta tullut että ei viitti eikä haluu.
Ap

Vierailija
16/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vain.

Olin itse 15 vuotiaana yksin vkl ja hoidin siinä hevostallin samalla. Tosin oli tuttu (hevosihminen) naapurina.

Vierailija
17/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 16 v nörttipoika 12 vuorokautta koiran kanssa kotona, kun olin työmatkalla USAssa. Pari kaveria oli täällä ollut, tilasivat tosiaan pizzaa, pelasivat ja katselivat telkkaria koulun jälkeen. Olisin uskaltanut jättää jo vuotta aikaisemminkin, mutta silloin ei ollut vielä tarvetta.

Vierailija
18/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on 15-vuotias usein yksin viikonloppuisin, kun olen miesystäväni luona naapuritalossa. Käyn välillä kotona tarkistamassa ja kaveri on josksu myös täällä. Ovat luotettavia limu-sipsi-linjalla leffojen kera. Nauttivat vaan omasta rauhasta ja hyvää harjoittelua, jos aikovat kolmen vuoden päästä muuttaa omilleen.

Vierailija
19/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi mielestäni jättää.

Vierailija
20/23 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin juuri, että voisikö jättää 16v ja 15v keskenään kotiin yhdeksi yöksi. Pärjäävät varmasti, mutta hiukan mietityttää juuri bilehommat yms. 16v:n kaverit ovat jo käyttäneet alkoholia ja jotkut harvat 15v:n kaveritkin. Tiedän, että pyytäisivät kavereita yöksi, mutta tiivistyykö tyhmyys joukossa? Kyse on vielä koulujen päättäjäisviikonlopusta. Ehkä mies jää sittenkin vahtiin, kun en mummoa halua sotkea teinien touhuihin. Lähellä asuisi kyllä eräs ystäväni, joka voisi käydä tarkastamassa tilannetta, mutta jospa homma riistäytyykin käsistä vasta myöhemmin illalla/yöllä. Vaikka omat lapset eivät kuuluttaisi talon olevan tyhjillään, niin joku monista kavereista voi lipsauttaa jossain yhteydessä. En ehkä ota nyt riskiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän