Onko tuleva työeläkkeesi suurempi kuin suomalaisen keskipalkka 2500 €/kk?
Miten tuleva tai nyk. eläkkeesi suhtautuu suomalaisten keskipalkkaan 2500€/kk brt?
Kommentit (35)
Suomalaisen keskipalkka on yli 3000€/kk.
Imarisen laskelman mukaan saan vain € 4k eläkkeen. Siksi jatkan vielä duunissa 20 seuraavaa vuotta.
Jotain 256 €. En usko saavani edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti ole. Ainakaan netto.
eiköhän tuo eläkeponzi ehdi kaatua käsiin ennen kuin sitä pääsisin nauttimaan. Siksi huolehdinkin itse että saan kunnon pääomatulot kerättyä
Lähempänä todellisuutta olisi laittaa tuohon rajaksi 1500 e/kk.
Jos oon töissä 66-vuotiaaksi ja 3 kk ikään, niin bruttoeläkkeeni tulee olemaan 2078,00 euroa. Tosin en usko saavani koko eläkettä kun systeemi sortuu ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos oon töissä 66-vuotiaaksi ja 3 kk ikään, niin bruttoeläkkeeni tulee olemaan 2078,00 euroa. Tosin en usko saavani koko eläkettä kun systeemi sortuu ennen sitä.
Se on synnytysikäisten naisten syytä, kun eivät synnytä tänne tarpeeksi uusia veronmaksajia. On aivan järkyttävää, kun yhä useampi nainen täyttää nykyään hoivaviettinsä uuden ihmiselämän sijasta ottamalla koiran.
Koiran omistamisesta tulisi määrätä avustuskoiria, palvelukoiria yms. lukuunottamatta tuntuvat verot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkoista puhutaan aina bruttona, koska sama bruttopalkka johtaa eri nettopalkkoihin eri ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka on reilusti yli 3000 e. Meridiaani palkka voi olla reilu 2500 e. Ymmärrättekö näiden eron?
Minun eläkkeeni tulee olemaan isompi kuin palkka. Mitäs siihen sanot?
Varmaan n 2000e, 37v töissä, viimeisten vuosien palkka reilu 3400e mutta jäin tk eläkkeelle 3v etuajassa
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Ekat työt 18- vuotiaana. Mutta 90-luvun lama, työttömyys, opiskelut, iltasiivous, pienet palkat, lasten saaminen, palkkakuoppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on synnytysikäisten naisten syytä, kun eivät synnytä tänne tarpeeksi uusia veronmaksajia. On aivan järkyttävää, kun yhä useampi nainen täyttää nykyään hoivaviettinsä uuden ihmiselämän sijasta ottamalla koiran.
Koiran omistamisesta tulisi määrätä avustuskoiria, palvelukoiria yms. lukuunottamatta tuntuvat verot!
Lapsia saaneet naiset juuri noita pieniä eläkkeitä saavat.
Kuka luulee saavansa yli 2500€ eläkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain bruttopalkat ovat vertailukelpoisia
Nykyinen eläkkeeni on suurempi kuin 2500 €/kk.