Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuleva työeläkkeesi suurempi kuin suomalaisen keskipalkka 2500 €/kk?

Vierailija
20.01.2022 |

Miten tuleva tai nyk. eläkkeesi suhtautuu suomalaisten keskipalkkaan 2500€/kk brt?

Onko tuleva työeläkkeesi suurempi kuin suomalaisen keskipalkka 2500 €/kk?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oon töissä 66-vuotiaaksi ja 3 kk ikään, niin bruttoeläkkeeni tulee olemaan 2078,00 euroa. Tosin en usko saavani koko eläkettä kun systeemi sortuu ennen sitä.

Se on synnytysikäisten naisten syytä, kun eivät synnytä tänne tarpeeksi uusia veronmaksajia. On aivan järkyttävää, kun yhä useampi nainen täyttää nykyään hoivaviettinsä uuden ihmiselämän sijasta ottamalla koiran.

Koiran omistamisesta tulisi määrätä avustuskoiria, palvelukoiria yms. lukuunottamatta tuntuvat verot!

Lapsia saaneet naiset juuri noita pieniä eläkkeitä saavat.

Kai tiedät, että nykynaisille kertyy eläkettä myös lastenhoitoajalta. Nyt eläkettä saavat eivät kartuttaneet eläkettään opiskellessa tai äitiyslomalla, toisin on nykynaisilla.

Vierailija
22/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen 700 euroa/kk tulee olemaan, toki hiukan on vielä aikaa kerryttää. Kadehtikaa vain 60-luvulla syntynyttä, joka ei todellakaan ole ollut työtöhaluton ja pelkää työttömyyttä nytkin enemmän kuin kuolemaa.  17 vuotta konkurssin  jälkeen ensin äitiysloma ja hoitovapaa, sitten pätkätöitä, harjoittelua, koulutusta, työttömyyttä.....toistaiseksi voimassa oleva työ oli sellainen onnenpotku, että tuskin parin miljoonan lottovoitosta ilahtuisin yhtä paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYöeläke tulee olemaan jossain vähän yli 2100 euron summissa (brutto) ja siihen eläkesäästöjä noin 1100 e/kk, joten elelen aika mukavasti ensimmäiset 10 vuotta. Sen jälkeen on aika ryhtyä kuluttamaan pääomaa.

Vierailija
24/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeeni on vajaa tuhat euroa ja siinä on jo kelankin maksama eläke mukana. Työvuosia on n. 25 matalapalkka-aloilta.

Vierailija
25/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oon töissä 66-vuotiaaksi ja 3 kk ikään, niin bruttoeläkkeeni tulee olemaan 2078,00 euroa. Tosin en usko saavani koko eläkettä kun systeemi sortuu ennen sitä.

Se on synnytysikäisten naisten syytä, kun eivät synnytä tänne tarpeeksi uusia veronmaksajia. On aivan järkyttävää, kun yhä useampi nainen täyttää nykyään hoivaviettinsä uuden ihmiselämän sijasta ottamalla koiran.

Koiran omistamisesta tulisi määrätä avustuskoiria, palvelukoiria yms. lukuunottamatta tuntuvat verot!

Minä olen synnyttänyt neljä aktiivista veronmaksajaa. Koiraa ei ole ikinä ollut.

Yllän huimaan 1500 euron bruttoeläkkeeseen, jos jaksan vielä pari vuotta työelämässä. Kai ne pistävät pihalle, kun täytän 68.

Vierailija
26/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä hokemasta, että eläkejärjestelmä tulee sortumaan, tulee itseään toteuttava ennuste.

Sen sijaan, että tämän ajan 30-50 -kymppiset tekisivät aktiivisesti politiikkaa ja työtä sen eteen, ettei näin kävisi.

Niin boomerit tekivät, että rakensivat järjestelmän ja huolehtivat tulevaisuuden eläketurvastaan. Nyt me nuoret aikuiset ja keski-ikäiset olemme jo luovuttaneet, mikä on monenlaisen ison yksityisen rahan intressikin.

Me itse aiheutamme sen, ettei eläkkeet riitä, ellemme aktiivisesti aja asiaa yhdessä isolla joukkovoimalla.

Vierailija
27/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia saaneet naiset juuri noita pieniä eläkkeitä saavat.

Kai tiedät, että nykynaisille kertyy eläkettä myös lastenhoitoajalta. Nyt eläkettä saavat eivät kartuttaneet eläkettään opiskellessa tai äitiyslomalla, toisin on nykynaisilla.

Se nyt on roposia mitä äitiyslomien ja vanhempienvapaiden ajalta kertyy. Tyyliin muutamia euroja max kuukausieläkkeessä. Vau.

Vierailija
28/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskurin mukaan 2600, mutta saanen epäillä. En varmaan edes voi tehdä töitä 66-vuotiaaksi. Jos suvussa perinnöllinen alzheimer vie minutkin noin 70-vuotiaana. Ja siitäpä syystä en edes stressaa eläkkeillä. Nautin nyt kun vielä tajuan jotain.

Vierailija
29/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke on pienempi, mutta se ei haittaa, koska varallisuutta on pari miljoonaa, josta siis eletään tuotoilla.

Vierailija
30/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen keskipalkka on yli 3000€/kk.

Ei varmasti ole. Ainakaan netto.

Keskipalkka on reilusti yli 3000 e. Meridiaani palkka voi olla reilu 2500 e. Ymmärrättekö näiden eron?

Näköjään mediaani on 2 873 euroa tällä hetkellä. https://www.stat.fi/tup/kokeelliset-tilastot/tulorekisterin_palkat_ja_p…

Toki näissä kaikkia palkka- ja palkkiotulojen saaneissa pitää muistaa se, että joukossa on esim. satunnaisesti kaikkailevia opiskeloijta yms., porukkaa, jotka eivät ole eivät pyri olemaan koko aikatyössä. Mediaania nämä eivät hirväesti laske, mutta kuitenkin jonkin verran. 

Vierailija
31/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä hokemasta, että eläkejärjestelmä tulee sortumaan, tulee itseään toteuttava ennuste.

Sen sijaan, että tämän ajan 30-50 -kymppiset tekisivät aktiivisesti politiikkaa ja työtä sen eteen, ettei näin kävisi.

Niin boomerit tekivät, että rakensivat järjestelmän ja huolehtivat tulevaisuuden eläketurvastaan. Nyt me nuoret aikuiset ja keski-ikäiset olemme jo luovuttaneet, mikä on monenlaisen ison yksityisen rahan intressikin.

Me itse aiheutamme sen, ettei eläkkeet riitä, ellemme aktiivisesti aja asiaa yhdessä isolla joukkovoimalla.

Mites sä joukkovoimalla muutat eläkekertymän?

Vierailija
32/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan tuot on vielä sanoa, koska se riippuu loppu-urasta, jota on jäljellä vielä 25- vuotta. Pajon ehtii tapahtua niin omassa työelämässä kuin eläkkeenmäärytymisperusteissa. Mutta jos nykyinen palkkataso ja määräytymisperuste pysyy, menee tuo 2500 euroa rikki, ei paljon  mutta menee kuitenkin. 

Vierailija
33/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites sä joukkovoimalla muutat eläkekertymän?

En ole tuo jolle vastasit, mutta kai ymmärrät, että eläkejärejstelmä perustuu poliittisiin päätöksiin ja poliittista valtaa käytetään nimenomaan joukkovoimaa. 

Vierailija
34/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläke ei oo suuri mutta sijoitusten tuotot tulee olemaan suurehkot 😃

Vierailija
35/35 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka luulee saavansa yli 2500€ eläkettä?

Ihminen, joka jää eläkkeelle prin vuoden sisään. Me muut ei edes kuvitella pääsevämme tollasiin lukuihin. Olen ollut töissä 20 vuotta ja eläkekertymäni on huimat 500€ 😅 Siksi parin sadan tuhannen salkku, joka ehtii kerryttää rahaa eläkepäiville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi