Tiesitkö, että EROSSA puolisosi vIe puolet omaisuudestasi jos avioehtoa ei ole
Siinä voi mennä pitkät pennit omaa ja perittyä muualle. Kiva.
Mitään syytä eroon ei tarvita.
Kommentit (172)
Ei vie. Minä saisin vähän tasinkoa, mutta sekään ei hetkauttaisi puolisoa.
Joo siis koko potti pannaanpuoliksi eli rikkaampi maksaa köyhemmille.
Joo
Ei meillä
Mitään ollut kun naimisiin menimme
Tonni kaksi tilillä ruokarahaa
Se menee lopuksi lapsille. Nou hätä.
Avioehto jos on mitään menetettävää.
Avioehtosopimus kannattaa aina tehdä. Sen pitäisi olla pakollinen.
Isämme oli 4 kertaa naimisissa. Jos ei avioehtosopimusta olisi ollut, ei me 6 lasta kahdesta eri avioliitosta oltaisi saatu edes vaatimatonta perintöä.
Vain siinä tapauksessa, jos puolisollani ei olisi lainkaan omaa omaisuutta. Meillä puoliso on vähän minua varakkaampi, joten saisin vähän tasinkoa.
Ihmiset juonii ja valehtelee, hyväksikäyttää ja lopulta tuhoaa.
Tottakai tiesin. Eiköhän jokaiselle vähintään kolme+ kertaa eronneelle tämäkin asia ole tullut aikalailla selväksi?
Eipä vienyt ainakaan puolta minun omaisuudestani. Enkä myöskään minä saanut puolta exän omaisuudesta. Kummankin omaisuus lasketaan yhteen ja siitä saa kumpainenkin puolet, tavalla tai toisella.
Kannattaa ryypätä varulta kaikki kalliilla ulkomaanlomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vain siinä tapauksessa, jos puolisollani ei olisi lainkaan omaa omaisuutta. Meillä puoliso on vähän minua varakkaampi, joten saisin vähän tasinkoa.
Jos se toinen on tienannut +perinyt rahansa,miksi sen toisen pitää saada erossa yhtään mitään? Paitsi yhdessä hankitusta toki.
Sama kuin kaverin lasten isä kuoli,niin jopa rupes löytymään lapsia,niitä tupsahteli kuin sieniä sateella,ei ollut äijä puhunut niistä yhtään mitään. No,eipä ollut perittävääkään kuin pari jerry cottonia j atex willer.
Niiiii ja entäs kun niistä sisaruksista lapseton kuolee,ja äitikin ois kuollu,niin nämä uppo-oudot sis<arukset sitten jakaa omaisuuden?
Siis onko tämä joku uusi juttu ap:lle?
Testanmenteissa on perijän puoliso yleensä erikseen suljettu pois. Tällöin eron sattuessa perintöä ei lasketa ositukseen oli avioehtoa tai ei.
Ihmettelen jos joku ei tätä tiedä
Mies tienasi vain koska annoin sille tukeni
Siksi meidän omaisuus ja lapset on yhteiset
No en tiennyt, koska laki on muuttunut?
Tähän asti ilman avioehtoa molemmat saavat puolet yhteenlasketun avio-oikeudenalaisen omaisuuden arvosta. Harmi, jos se on nyt muuttunut.
Mulla on vähän eläkesäästöjä ja miehellä ehkä noin saman verran velkaa, eli menettäisinkö minä säästöni, jos erottaisiin?
Tiesin. Avioliitto on hölmöjen hommaa.