Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua mikä mun raskaana olevaa platypariskuntaa vaivaa???

Vierailija
20.05.2015 |

Nainen on siis raskaana ja nyt se meni tuonne akvaarion yläosaan ja pitää kuonoa veden pinnalla mutta ei hauko. Kelluu siinä ihan rauhassa. Vähän heiluttelee käsieviä mutta ei paljon. Pyrstöevä on aika supussa.

Sen mies pyörii ympärillä huolestuneen näköisenä ja välillä se mies menee oudosti pää alaspäin! Siis kuin keikahtaisi hetkeksi pää pohjaa pohti ja nousee sitten taas normaaliin kala-asentoon.

Jos joku toinen kala lähestyy platynaista niin mies häätää sen heti pois.

Mitä mä teen???? Mikä noille nyt tuli????

Ps. jos tuo naaras nyt kuolee niin miten keisarinleikkaus tehdään? Mihin viilto ja millä se on paras tehdä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:40"]Eikö akvaariokalojen omistajille ole jotain neuvontasivustoja? Ehkä tuo kaikki on "mies- ja nais" -platyille täysin luontaista käytöstä kun lisääntymisen hetki koittaa? Naaras (= nainen) laskee mätinsä ja sitten uros (= mies) laittaa maidin siihen päälle. Niin kalat yleensä lisääntyvät. 

Etkö ole ikinä nähnyt ainuttakaan Avaraa luontoa, ap? :D

[/quote]
Ei laske mätiä... platy synnyttää poikaset elävänä kuten monet muutkin kalalajit. Naaras on siis raskaana parittelun seurauksena. Olet katsonut Avarat luonnot vähän huolimattomasti. Tiesitkö muuten, että käärmeistäkin osa lajeista munii ja osa synnyttää poikaset elävänä. Toki hedelmöitys on molemmissa tapauksissa sisäinen (eli parittelu). Mädinlaskussahan se on ulkoinen.

Vierailija
2/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös akvaarion pinnalla kelluvia "häkkejä", joissa virtaa sama vesi kuin muuallakin. Kannattaa siirtää poksahtamaisillaan oleva platyrouva sinne valmiiksi, ettei tarvitse niitä pieniä kirppuja sitten haalia nurkista. Meidän platyt ainakin on sellaisia kusipäisiä saatanan sikiöitä, että pistelevät jopa lajitovereidensa poikaset poskeen alta aikayksikön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ovat tiineenä, ihmiset raskaana.

Vierailija
4/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuumetta tänään, pitäisiköhän mennä takaisin petiin nukkumaan ja parantelemaan kehoa ja päätä koska luin otsikon että: Mikä mun raskaana olevaa PLAYBOYpariskuntaa vaivaa......

Vierailija
5/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti ruokki mun kultakaloja sillä välin kun olin ratsastusleirillä, antoi niille 5 päivän aikana puoli purkillista kalanruokaa "siks kun niillä oli varmasti ihan kauhee nälkä kun ne ui pinnalla hakemassa ruokaa aamusta iltaan" ja lopulta ne räjähti!!! :( nuo kun on vielä niin tyhmiä kaloja että syö ja syö niin kauan kun ruokaa lapataan eteen. sen jälkeen en ole enää pystynyt akvaariokaloja ottamaan, oli niin karsea näky.

Vierailija
6/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:06"]Minulla on kuumetta tänään, pitäisiköhän mennä takaisin petiin nukkumaan ja parantelemaan kehoa ja päätä koska luin otsikon että: Mikä mun raskaana olevaa PLAYBOYpariskuntaa vaivaa......
[/quote]
Onko tää vähä sama kuin se Fantasy football? Vai mikä se peli on, missä kootaan itselle jotin joukkueita?

Vierailija
7/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli platyjä joskus, ne hyppi aina akvaariosta pois jos kantta raotti. Työkaveri sanoi samaa ettei hänenkään platyt meinanneet pysyä akvaariossa vaan vähän väliä huomasi kun joku niistä sätki lattialla kun oli ottanut vauhtia akvaariosta ulos.

Vierailija
8/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:09"]mun äiti ruokki mun kultakaloja sillä välin kun olin ratsastusleirillä, antoi niille 5 päivän aikana puoli purkillista kalanruokaa "siks kun niillä oli varmasti ihan kauhee nälkä kun ne ui pinnalla hakemassa ruokaa aamusta iltaan" ja lopulta ne räjähti!!! :( nuo kun on vielä niin tyhmiä kaloja että syö ja syö niin kauan kun ruokaa lapataan eteen. sen jälkeen en ole enää pystynyt akvaariokaloja ottamaan, oli niin karsea näky.
[/quote]
Jos oli hiutaleruokaa, se kyllä turpoaa vielä kalan mahassa. Ahneita kultikset voi olla, mutta ei nekään syö kunnes poksahtavat. Se on se ruoka, joka turpoaa ja täyteen ahdettu suolisto repeää.

Vierailija
9/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mahdollisuus pelastaa ne kalanpoikaset muitten kalojen suusta on joko laittaa se naaras siihen poikimahäkkiin tai sitten kun pikkukaloja alkaa poksahdella akvaarioon, nostaa naaras vaikka leveäsuiseen hillopurkkiin mihin olet kauhaissut vettä akvaariosta. Synnytys kestää tunnin tai pari, sen aikana kauhot lusikalla pikkupoikaset toiseen pikkupurkkiin ettei emo itse niitä hädissään syö. Sitten kasvattelet niitä poikasia erillisessä akvaariossa jahka ne ovat niin suuria ettei muut niitä syö. Poikasia saattaa tulla useampi kymmen, mutta muitten seassa akvaariossa ne harvoin elävät täyskasvuisiksi.

Vierailija
10/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton rempseä kala-ketju??? :-D

Vierailija
11/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:12"]Minulla oli platyjä joskus, ne hyppi aina akvaariosta pois jos kantta raotti. Työkaveri sanoi samaa ettei hänenkään platyt meinanneet pysyä akvaariossa vaan vähän väliä huomasi kun joku niistä sätki lattialla kun oli ottanut vauhtia akvaariosta ulos.
[/quote]
Mulla oli tota ongelmaa joskus leväbarbien kanssa, mutta ei ikinä platyjen... no, kansi paikalleen ja se happipitoisuutta mittaava koje akvaariolasiin kiinni. Muistelen joskus kuulleeni, että tilanpuutekin (liian pieni akvaario tai liikaa kaloja)voi lisätä hyppelyä.

Vierailija
13/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:13"]Ainoa mahdollisuus pelastaa ne kalanpoikaset muitten kalojen suusta on joko laittaa se naaras siihen poikimahäkkiin tai sitten kun pikkukaloja alkaa poksahdella akvaarioon, nostaa naaras vaikka leveäsuiseen hillopurkkiin mihin olet kauhaissut vettä akvaariosta. Synnytys kestää tunnin tai pari, sen aikana kauhot lusikalla pikkupoikaset toiseen pikkupurkkiin ettei emo itse niitä hädissään syö. Sitten kasvattelet niitä poikasia erillisessä akvaariossa jahka ne ovat niin suuria ettei muut niitä syö. Poikasia saattaa tulla useampi kymmen, mutta muitten seassa akvaariossa ne harvoin elävät täyskasvuisiksi.
[/quote]
Naarashan synnyttää yleensä yöllä. Kannattaa siirtää omaan astiaan etukäteen, jos haluaa kaikki pelastaa. Aamulla niitä löytyy yleensä enää pari kolme ja niitä on tosi ärsyttävää yrittää pyydystää sieltä. Varsinkin, jos on kiire töihin...

Vierailija
14/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuuuuuuu

Vierailija
15/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ketju!

Vierailija
16/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:12"]Minulla oli platyjä joskus, ne hyppi aina akvaariosta pois jos kantta raotti. Työkaveri sanoi samaa ettei hänenkään platyt meinanneet pysyä akvaariossa vaan vähän väliä huomasi kun joku niistä sätki lattialla kun oli ottanut vauhtia akvaariosta ulos.
[/quote]

Mä en oo tienny että kalatki tekee itsemurhia :-o

Vierailija
17/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
18/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
19/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen nauruun :D "jouduin tekemään mun kalalle keisarinleikkauksen"

Vierailija
20/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa oikeasti olen ihan hädissäni! Nämä on minun ensimmäiset kalat (innostuin siitä rempseä-kala-ketjusta ostamaan akvaarion) ja nyt on käynyt niin iloisesti että platy tuli raskaaksi ja nyt ne näyttävät molemmat niin huonolta! Mitä mä teen? Vettä vaihdoin jo tänään!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä