Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua mikä mun raskaana olevaa platypariskuntaa vaivaa???

Vierailija
20.05.2015 |

Nainen on siis raskaana ja nyt se meni tuonne akvaarion yläosaan ja pitää kuonoa veden pinnalla mutta ei hauko. Kelluu siinä ihan rauhassa. Vähän heiluttelee käsieviä mutta ei paljon. Pyrstöevä on aika supussa.

Sen mies pyörii ympärillä huolestuneen näköisenä ja välillä se mies menee oudosti pää alaspäin! Siis kuin keikahtaisi hetkeksi pää pohjaa pohti ja nousee sitten taas normaaliin kala-asentoon.

Jos joku toinen kala lähestyy platynaista niin mies häätää sen heti pois.

Mitä mä teen???? Mikä noille nyt tuli????

Ps. jos tuo naaras nyt kuolee niin miten keisarinleikkaus tehdään? Mihin viilto ja millä se on paras tehdä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait siinä altaassa on edes nää perusjutskat, eli hapetin ja lämmitin ja lämpömittari?

Vierailija
22/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatin, lämmitin ja lämpömittari, kasveja, vettä, kantoja, hiekkaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia toimintaa, joku aamu siellä on ne platyvauvat ilmestyny. Kuka sitä nyt viimeisillään jaksaa muuta tehdäkkään, kun möllöttää paikallaan. Mitä ihmeellistä siinä on, että isikala vahtii naarasta kuin haukka ja häätää muut pois? Suojelee jälkikasvuaan. Onko sulla pelkkiä platyja? Oletko ostanut poikasille soveltuvaa jauheruokaa?

Vierailija
24/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä vaihtele sitä vettä, jos sen pitäisi olla ok, stressaat kaloja! Osta testereitä, joilla voit mitata vesinäytteestä happipitoisuuden, ravinnepitoisuuden (nitraatti) sekä nitriittipitoisuuden (myrkyllinen). Et sitten vaihda vettä turhaan, jos tulee taas jotain hämminkiä. Onko sulla sitä sinistä ainetta, jota lisätään akvaarioveteen?

Vierailija
25/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on päivän paras keskustelu! Tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
26/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä doula sille :) ootteko harjoitelleet synnytyslaulua?

Vierailija
27/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hätäkeisarinleikkaus on suoritettu?

Vierailija
28/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuneen näköisenä x'D
Jos se naaras nyt kuolisi,niin et sä niitä poikasia silti millään keisarinleikkauksella pelastaisi. Yleensä kuollessaan kala löytyy aamulla kellumasta vatsaylöspäin ilman, että illalla olisi mitään ennakko-oireita ollut. Osta ne vesitestit! Platyt tykkää vähän korkeamman pH:n vedestä ja jää neutraalissa lyhyt ikäisemmiksi.

29/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:09"]

Auttakaa oikeasti olen ihan hädissäni! Nämä on minun ensimmäiset kalat (innostuin siitä rempseä-kala-ketjusta ostamaan akvaarion) ja nyt on käynyt niin iloisesti että platy tuli raskaaksi ja nyt ne näyttävät molemmat niin huonolta! Mitä mä teen? Vettä vaihdoin jo tänään!

Ap

[/quote]

Ihan normaalia, monniset tekevät samaa. Luonto osaa hoitaa hommansa. Anna pariskunnalle aikaa.

Vierailija
30/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:09"]Auttakaa oikeasti olen ihan hädissäni! Nämä on minun ensimmäiset kalat (innostuin siitä rempseä-kala-ketjusta ostamaan akvaarion) ja nyt on käynyt niin iloisesti että platy tuli raskaaksi ja nyt ne näyttävät molemmat niin huonolta! Mitä mä teen? Vettä vaihdoin jo tänään!

Ap
[/quote]
Kai sä nyt luit pari akvaarioaiheista kirjaa ennen kuin aloit säätämää? Ja Kypsytit akvaarion ennen kuin laitoit sinne kasvit ja kalat?

Vierailija
31/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö akvaariokalojen omistajille ole jotain neuvontasivustoja? Ehkä tuo kaikki on "mies- ja nais" -platyille täysin luontaista käytöstä kun lisääntymisen hetki koittaa? Naaras (= nainen) laskee mätinsä ja sitten uros (= mies) laittaa maidin siihen päälle. Niin kalat yleensä lisääntyvät. 

Etkö ole ikinä nähnyt ainuttakaan Avaraa luontoa, ap? :D

Vierailija
32/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-kalaihmisenä (mutta silti rempseä kala -ketjua lukeneena) luulin, että platy oli jokin lempinimi tälle:

http://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/AusGeo/2015/01/14/54978/Platypus.jpg

Vierailija
33/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä kaloja sulla on? Jos on muitakin kuin platyja, saattavat syödä poikaset. Mulla on lehtikaloja ja oli niitä ennen taistelukaloja. Näiltä siirsin poikaset turvaan erilliseen akvaarioon. Iso lasipurkki hoiti homman hyvin, vähän vesikasvia sinne kellumaan, pohjalle ei välttämättä tarvi mitään. Poikasten syömistä ja kasvua on myös näin helpompi tarkkailla. Pyydystäminen on aika homma, mutta minusta kannattaa. Jotkut siirtävät naaraan ja isän omaan akvaarioon poikimaan, mutta siihen ei tosiaan lasipurkki riitä. Sitten siirtelet poikaset takaisin muiden seuraan, kuneivät ole enää suupalan kokoisia.

Vierailija
34/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:43"]

Ei-kalaihmisenä (mutta silti rempseä kala -ketjua lukeneena) luulin, että platy oli jokin lempinimi tälle:

http://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/AusGeo/2015/01/14/54978/Platypus.jpg

[/quote]

Joo mulla sama!

Vierailija
35/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen synnytyslakki platynaisella on? Älä vaan sano, ettet ole hankkinut sellaista...

Vierailija
36/40 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalanainen ja kalamies

Vierailija
37/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy vieläkään vauvoja! Raskaana oleva platynainen on hengissä.

Ap

Vierailija
38/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sitten lisääntyy ihan oikeasti riesaksi asti, poikasaltaat noiden kanssa on turhia.
Vesiarvot mittaisin varmuudeksi.

Vierailija
39/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:43"]

[/quote]

Toi on platypus. Mutta mitä se tekee, jos niitä on kaksi? Platypussies?

Vierailija
40/40 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:12"]Minulla oli platyjä joskus, ne hyppi aina akvaariosta pois jos kantta raotti. Työkaveri sanoi samaa ettei hänenkään platyt meinanneet pysyä akvaariossa vaan vähän väliä huomasi kun joku niistä sätki lattialla kun oli ottanut vauhtia akvaariosta ulos. [/quote] Mä en oo tienny että kalatki tekee itsemurhia :-o

[/quote] meillä pomppas aikoinaan barbi veks ja menin ja tallasin päälle. Joo ei meille kaloja ikinä :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi