Mitä laitat täytteeksi jauhelihapizzaan?
Mitä laitat täytteeksi jauhelihan, tomaattikastikkeen ja juuston lisäksi?
Sopivatko esim. ananas ja sipuli yhteen jauhelihapizzassa?
Kommentit (14)
Ehkä jotain kinkkua tai meetvurstia...
Ihan kaikkea sellaista mistä itse tykkää.
Jokin lihaa uunissa karamellisoiva kastike.
Aurajuustoa, paprikaa tai jalapeenoja. Joskus kokeillut kuutioituja suolakurkkuja ja fetaa.
Tomaattikuutioita, sipulia, aurajuustoa, ananasta, lähes kaikki toimii. Pelkkä jauheliha voi olla kuivakkaa niin ehkä jotain mehevää lisäksi.
Valkosipulia, aurajuustoa, kinkkua, ananasta...
Kun olen ruskistanut ja maustanut jauhelihan, kaadan paseeratun tomaatin jauhelihan kanssa samalle pannulle, ja keitän hetken. Näin jauheliha ei kuivahda. Juusto tulee pizzaan päällimmäiseksi, niin täyte pysyy mehevänä
Vierailija kirjoitti:
Pestyä jauhen lihaa tietty
Ensinnäkin se on jauheliha. Toiseksi sen voi huuhdella vedellä verestä sillä elukan verta ei syödä raakana ainakaan. Niin. Liha yleensä liotetaan vedessä ennen sen nuijimista ja käyttöä.
Smetanaa ja rikon kananmunan siihen keskelle.
Jauheliha on viimeinen aines, jota pizzaan laitan.
En ole koskaan tehnyt jauhelihapizzaa, ei ole tehnyt edes mieli. Lähes kaikki muu käy, paitsi jauheliha ja ananas.
Jauhelihapizza kuulostaa jotenkin tosi suloisen ysäriltä ja lapsuudelta. <3 Äiti laittoi jauhelihan (ja tomaattikastikkeen ja juuston ) lisäksi sipulia ja punaista paprikaa. Aurajuustoa myös, mutta mulle jätettiin yksi kulma ilman.
Kotipizzassa on vain jauhelihakastike, mutta tuntuu että se on liian pelkistetty. Siis Kotipizzan jauhelihapizza on varmasti mahtavan makuista, mutta pelkään että jos itse teen yhtä pelkistetyn, siitä ei tule kovin hyvää.