Mieheni sai lapsieni huoltajuuden itselleen
Kuinka voi olla mahdollista että lapsieni huoltajuus tuomittiin miehelleni. Minä olen kuitenkin kasvattanut lapset silloin kun mies paiski töitä. Nyt avioeron jälkeen (ensiksi oli jokatoinen viikonloppu) lapset ovat olleet vuorottain molemmilla. Mies oli valittanut että lapset ei viihdy minun luona ja vaati että lapset asuvat hänellä ja hänen uudet pinpon kanssa.
Nyt sitten käräjäoikeus antoi lapset isälle ja minulle vain viikonloppuisin 2 x kk tapaamisoikeuden.
Miten voidaan viedä omat lapset pois noin vain.
Kommentit (77)
Eli lähivanhemmuus on määrätty isälle. Se on eri asia kuin yksinhuoltajuus, kummasta nyt on kyse? Jos teillä on jo ollut yhteishuoltajuus niin kyllä se säilyy jatkossakin, vaikka isästä tulisi lähivanhempi.
Ja mitään lastenneuvojaa ei ole olemassa, se on lastenvalvoja.
Moni eroonnut ei ole koskaan tavannut lastenvalvojaa. Aivan vieras virkailija ei voi tuntea osapuoilia.Hyvä puhuja kääntää äkkiä kaiken päälalleen. Isän perheessä kavaminen ei aina ole hyväksi lapselle. Siinä joutuu vieraan naisen kynsiin. Hänellä ei ole tunnesidettä toisen lalpsiin. Olen lähipiirissä nähnyt tapauksia jossa norminoloinen , isän uusi ei anna edes ruokaa edellisen liiton lapselle. Kerran oli juhlapyhinä jätetty saareen teltan luokse yksin ilman ruokaa. Eipä enääk´koskaan mennyt juhlapyhiksi isälleen. Sitähän se uusinainen halusikin. Miehet siis ei paljon välitä kuka heidän lastaan kiduttaa.Tiedän paljon näitä , usein isä on matkoilla ja uusi kumppani katsoo ettei hoito kuulu hänelle. Kerran lapsi oli lykätty vieraalle ihmiselle joka sitten olikin uuuden naisen sairas vanha äit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa pohtii jokainen etävanhemmaksi tuomittu sukupuolesta riippumata.
Mutta minä olen äiti!!!!! Olen ne synnyttänyt ja kasvattanut. Erokin johtui miehestä ei musta. Nyt kuitenkin mies saa kasvattaa lapset jonkjn toisen akan kanssa.
Miksi lapset jäisi automaattisesti äidille? Veljelläni on omakotitalo Jollaksessa ja lapset käy koulua siellä. Tuli ero ja nainen muutti talosta pois, koska talo oli veljeni ja oli talo ennen tätä naista. Nainen muutti vuosaareen kaksioon. Lapset jäi veljelleni, koska iso talo ja veljelläni oma yritys ja tulot elättää heitä. Äiti työtön, joka ravaa baareissa ja ravasi koko suhteen aikana ja veljelleni riitti. Nyt se itkee, kun lapset jäi taloon asumaan jne jne. Tämä nainen sitten soitti minulle, että kun olet lasteni täti, niin voitko puoltaa minua, että lapset muuttaisi minun luokse. En puoltanut, koska lapsilla hyvä ja turvallinen koti ihmisen luona, joka ei käytä alkoa ollenkaan. Muutenkin oli niin omituinen kysymys, että maku siitä tyypistä meni kokonaan.
Nyt se nainen seurustelee narkomaanin kanssa ja lapset eivät halua mennä sinne enää. Veljelläni hyvä lapsirakas nainen, joka on mahtava ihminen ja välittää lapsista, vaikka eivät omia olekaan. Enemmän tämä ns uusi nainen on äiti kuin biologinen. Ei se ole mikään etuoikeus, että äiti saa aina lapset mukaan oli tilanne mikä vain. Maailmassa on hyviä isejä, jotka kantavat vastuunsa ja kärsivät siitä, että omat lapset on määrätty täysin ihme syistä naisen mukaan, vaikka lapset haluisivat olla isän kanssa ennemmin. Suomessa on niin kummallinen systeemi isejä kohtaan etten ole koskaan ymmärtänyt. Olen sanonut monta kertaa, että veljeni oli se yksi onnellinen onnistuja, että lapset jäi hänelle.
Se että olet pusannut pinpastasi ulos jälkeläisiä ei tee sinusta hyvää äitiä.
Huomaa jo tekstistä että Ap on epävakaa ja huono vanhempi.
Kyllä äidin luona pitää asioiden olla todella huonosti, että yksikään käräjäoikeus antaa huoltajuuden isälle eikä äidille. Vielä näin 2020-luvullakin näissä asioissa oikeus puoltaa lähes poikkeuksetta äitiä. Ja minä siis tiedän, että tämä on väärin mutta minkäs tälle faktalle voi. Isä saa huoltajuuden vain jos äidillä on oikeasti isoja elämänhallinnan ongelmia.
Ei nyt kannata ap:tä täällä ihan täysin lytätä. On myös epäreiluja ratkaisuja ollut paljon varsinkin jos toinen osapuoli on hyvä valehtelija.
Jos sulla on oikeasti näyttöä siitä että olet hyvä vanhempi, ja pystyt huolehtimaan lapsistasi, ei kannata luovuttaa tässä vaiheessa. Muista että lapsen etu on tärkeintä, ja sitä katsotaan aina viranomaisten päätöksissä. Minkä ikäisiä lapset ovat?Heidänkin näkemyksellään on toki vaikutusta päätöksen kannalta varsinkin jos eivät ole aivan pieniä.
Tämän ketjun perusteella ei ole vaikea päätellä miksi lapset on isällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä aika skitso mutsi jos isä sai lähivanhemuuden :D OIKEASTI, Suomessa isän pitää olla super-vanhempi että menee mielenterveysongelmaisen äidinkin ohi.
Itse asiassa isien asema on näissä asioissa luultua parempi. Jos nämä etenevät oikeuteen yli puolissa tapauksissa lapset määrätään isälle.
Mutta 80% lähivanhemmista on kuitenkin äitejä. Isän oikeus toteutuu vain käräjöinnin jälkeen hieman yli puolessa tapauksissa. Turha väittää, että isän oikeudet on Suomessa hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Et kerro tässä nyt koko totuutta kyvystäsi toimia vanhempana. Onko sinulla kenties ongelmia päihteiden tai mielenterveyden kanssa? Rajatilat ja bipolaariset jne. häiriöt vaikeuttavat suoriutumista merkittävästi, vaikka niiden stigmaa yritetään vähentää. Ne vaikeuttavat silti kykyä taata lapselle turvallinen ja stabiili ympöristö.
En oo mikään alkoholisti ja se ei kuulu kenellekkään miten juon kun lapset on isällään.
Ap montako lasta sulla on ja minkä ikäisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa pohtii jokainen etävanhemmaksi tuomittu sukupuolesta riippumata.
Mutta minä olen äiti!!!!! Olen ne synnyttänyt ja kasvattanut. Erokin johtui miehestä ei musta. Nyt kuitenkin mies saa kasvattaa lapset jonkjn toisen akan kanssa.
Ei tarvitse lukea kuin tokaan kommenttiin asti, niin huomaa, että ap ei taida olla kovin tasapainoinen ihminen.
Oletko miettinyt että jos ne LAPSET on sanoneet lastenvalvojalle/terkkarille/muu viranomainen että äidin luona ei ole hyvä/turvallista olla?
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt että jos ne LAPSET on sanoneet lastenvalvojalle/terkkarille/muu viranomainen että äidin luona ei ole hyvä/turvallista olla?
Lapset tykkää asua ja mun luona ja siitä on kenenkään turha vääntää asiaa.
Mulla on 8 ja 11 vuotiaat lapset. Enkä usko että lapset valehtelisi kenellekään että äidillä on huono olla.
Täällä kaikki vaan haukkuu että sulla on alkoholi tai huumeoongelma ja et varmaan ole mikään täyspäinen yms.
Mistä te sellaasta edes voisitta tietää????
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta pääsen vastaamaan kun piti soitella juuri noita asioita vähän.
Mä en oo mikään hullu jos sitä meinaatte. Lastrn isä vaati sillä verukkeella huoltajuutta kokonaan itselleen koska mun luona ei muka olisi lapsilla turvallista ja diipadaapa... Oli lueteltu mun miesystävät ja otettu raporttia koulusta että lapset on ollu huonosti pukeutuneita yms. Niinku niillä nyt olis jotenkin muka sitten parempi olla isällä!!! Se ei tiedä lapsista tai niiden hoitamisesta yhtään mitään. Ja jos nyt joku vieras ämmä alkaa sitten hoitamaan mun lapsia ku se ukko ei kuitenkaan osaa niin on seki ny väärin.
Oltiin kaksi vuotta sitten lastenneuvojalla ja silloin se sai joka toisen viikon lapset ittellensä, mutta mikään ei riittäny. Sitte se halusi muka lapsien edun mukaan lapset kokonaan ittellensä se se saa ta nan sossuki oli sitten yhtäkkiä niin miälin kiälin samaa miältä. Sen takia tämä meni käräjille joka oli kaikkien valheiden mukaan samaa miältä tuan idiootin kanssa.
Minkä ikäiset lapsesi ovat. Kun täyttävät 12 v, niin saavat itse päättää, kenen luona asuvat. Jaksatko odottaa sinne saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot kyllä aika skitso mutsi jos isä sai lähivanhemuuden :D OIKEASTI, Suomessa isän pitää olla super-vanhempi että menee mielenterveysongelmaisen äidinkin ohi.
Itse asiassa isien asema on näissä asioissa luultua parempi. Jos nämä etenevät oikeuteen yli puolissa tapauksissa lapset määrätään isälle.
Mutta 80% lähivanhemmista on kuitenkin äitejä. Isän oikeus toteutuu vain käräjöinnin jälkeen hieman yli puolessa tapauksissa. Turha väittää, että isän oikeudet on Suomessa hyvät.
95 prosenttia vanhempain- ja hoitovapaista hoitaa äiti, joten isillä on suhteettoman hyvä asema siihen verrattuna, kuinka vähän he panostavat lapsiinsa ennen eroa.
En usko tätä tarinaa. Vuoroviikoista ei luovuta ellei toisessa huoltajassa ole todella paljon vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset tykkää asua ja mun luona ja siitä on kenenkään turha vääntää asiaa.
Mulla on 8 ja 11 vuotiaat lapset. Enkä usko että lapset valehtelisi kenellekään että äidillä on huono olla.
Täällä kaikki vaan haukkuu että sulla on alkoholi tai huumeoongelma ja et varmaan ole mikään täyspäinen yms.
Mistä te sellaasta edes voisitta tietää????
Mitä mieltä lapset ovat tuosta isän luona asumisesta suurimman osan ajasta? Luulisi että heilläkin olisi sanaa asiaan ja jos ovat tähän asti asuneet sinun luona puolet ajasta ja kaikki mennyt ok?
Tällä palstalla harvoin saa asiallisia vastauksia. Koita kestää...jos oikeasti itse tiedät ettet ole saattanut lapsiasi vaaraan ja pystyt huolehtimaan heistä tee käräjäoikeuden päätöksestä valitus.
Joo, ei se kyllä mene niin että ne lapset riistetään isältä aina. Ei meilläkään lasu tehnyt yhtään mitään, vaikka lapsi itse niille kertoi että isi on pari kertaa retuuttanut häntä, oli silloin 6v ja isäkin tämän myönsi. Lisäksi vielä henkinen kuritus ja minunkin kimppuun kävi. Edelleen on viikko systeemillä, minä sentään lähi. Nykyään sentään parempi tilanne ja jos jotain vielä ikinä tapahtuu, en sinne kyllä päästä.