Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni sai lapsieni huoltajuuden itselleen

Vierailija
20.01.2022 |

Kuinka voi olla mahdollista että lapsieni huoltajuus tuomittiin miehelleni. Minä olen kuitenkin kasvattanut lapset silloin kun mies paiski töitä. Nyt avioeron jälkeen (ensiksi oli jokatoinen viikonloppu) lapset ovat olleet vuorottain molemmilla. Mies oli valittanut että lapset ei viihdy minun luona ja vaati että lapset asuvat hänellä ja hänen uudet pinpon kanssa.
Nyt sitten käräjäoikeus antoi lapset isälle ja minulle vain viikonloppuisin 2 x kk tapaamisoikeuden.
Miten voidaan viedä omat lapset pois noin vain.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä aika skitso mutsi jos isä sai lähivanhemuuden :D OIKEASTI, Suomessa isän pitää olla super-vanhempi että menee mielenterveysongelmaisen äidinkin ohi.

Itse asiassa isien asema on näissä asioissa luultua parempi. Jos nämä etenevät oikeuteen yli puolissa tapauksissa lapset määrätään isälle.

Mutta 80% lähivanhemmista on kuitenkin äitejä. Isän oikeus toteutuu vain käräjöinnin jälkeen hieman yli puolessa tapauksissa. Turha väittää, että isän oikeudet on Suomessa hyvät.

95 prosenttia vanhempain- ja hoitovapaista hoitaa äiti, joten isillä on suhteettoman hyvä asema siihen verrattuna, kuinka vähän he panostavat lapsiinsa ennen eroa.

Lapsiin ja perheeseen voi panostaa myös työllä ja tienaamalla. Eikä se ole yhtään vähäteltävä rooli. Luulen että tämän roolin usein saa perheessä se enemmän tienaava.

Vierailija
62/77 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oikeus on miehen puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mun kohdalla oikeus ei tapahtunut. Mies varmaan kokee että hänen kohdallaan näin kävi, mutta mä en koe niin.

64/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ole myös sen miehen lapsia

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
65/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaltainen_nousisi kirjoitti:

Eikös ne ole myös sen miehen lapsia

Enhän ole väittänytkään ettei ne olisi senkin lapsia, mutta sen uuden sutturan lapsia ne ei ole eikä tule koskaan olemaankaan.

Vierailija
66/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä aika skitso mutsi jos isä sai lähivanhemuuden :D OIKEASTI, Suomessa isän pitää olla super-vanhempi että menee mielenterveysongelmaisen äidinkin ohi.

Itse asiassa isien asema on näissä asioissa luultua parempi. Jos nämä etenevät oikeuteen yli puolissa tapauksissa lapset määrätään isälle.

Mutta 80% lähivanhemmista on kuitenkin äitejä. Isän oikeus toteutuu vain käräjöinnin jälkeen hieman yli puolessa tapauksissa. Turha väittää, että isän oikeudet on Suomessa hyvät.

95 prosenttia vanhempain- ja hoitovapaista hoitaa äiti, joten isillä on suhteettoman hyvä asema siihen verrattuna, kuinka vähän he panostavat lapsiinsa ennen eroa.

Ja 95% naisista haluaa jäädä hoitovapaalle, joten miehen on pakko olla töissä. Mulle olis hyvin sopinut jäädä vuodeksi kotiin, mutta se ei sopinut vaimolle (koska mun palkka). Turha uhrautua hoitovapaista, jos naiset sitä haluaa. Harvassa on naiset, jotka vastoin tahtoaan on hoitovapaalle, sen verran leppoista aikaa se on.

Vierailija
67/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja 95% naisista haluaa jäädä hoitovapaalle, joten miehen on pakko olla töissä. Mulle olis hyvin sopinut jäädä vuodeksi kotiin, mutta se ei sopinut vaimolle (koska mun palkka). Turha uhrautua hoitovapaista, jos naiset sitä haluaa. Harvassa on naiset, jotka vastoin tahtoaan on hoitovapaalle, sen verran leppoista aikaa se on.

On se. Leppoista.

Vierailija
68/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen puhut exästäsi miehenäsi? Ei sulla tosiaan hyvin mene.

Vierailija
69/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Älkää puuttuko nyt turhanpäiväisyyksiin. Huomaa että äijät yrittää nyt vaan tukea miestäni sen takia että kerrankin mies voittaas.

Vierailija
70/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en. Älkää puuttuko nyt turhanpäiväisyyksiin. Huomaa että äijät yrittää nyt vaan tukea miestäni sen takia että kerrankin mies voittaas.

Näytät puhuvan. Trolli.

Vierailija
71/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä yksi miljoonasta keissi. Normaalisti isä saa huoltajuuden vain jos äiti on kuollut.

Vierailija
72/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mun kohdalla oikeus ei tapahtunut. Mies varmaan kokee että hänen kohdallaan näin kävi, mutta mä en koe niin.

Tervetuloa miesten maailmaan.

Vierailija
73/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi suttura kyllästynee perheenäidin rooliin kaikkine velvollisuuksineen ja lapset palaa maitojunalla takaisin.

Vierailija
74/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi suttura kyllästynee perheenäidin rooliin kaikkine velvollisuuksineen ja lapset palaa maitojunalla takaisin.

Näin siinä käy.

Vierailija
75/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. han on vissiin äitihullu. Samanikäiset lapsetkin.

Vierailija
76/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä käy.

Sisarella oli vähän sama tilanne, narsistinen lasten isä voitti käräjillä lapset itselleen, hoidatti ne kuitenkin uudella puolisolla koska kokemuksensa lapsien kanssa oli itsellään lähes olematon. Uusi puoliso sai tarpeekseen. Yhdessä lienevät vieläkin, mutta lapset palasi parissa kuukaudessa sisarelleni.

Vierailija
77/77 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta vain sen takia, että oikeuteen vienti kynnys on niin korkea, että 95% menee lastenvalvojan suosituksen mukaan ja lähivanhempi on äiti.

Vain jos lasten etu todella pahasti kärsii, esim. erotetaan kavereista ja joutuu paikkaan, mistä ei pääse kouluun, voidaan ahrkita lasten sijoittamista isälle.