Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoin kirje. T. Ehkä juuri sinun työpaikkasi siivooja

Vierailija
19.05.2015 |

Hei!

Olen kertakaikkiaan kyllästynyt siihen miten työpaikallanne kohtelette minua :( Olen viimeiset kaksi vuotta tullut töihin ajoissa, tervehtinyt teitä pirteästi aamulla ja siivonnut teidän jälkiänne. Aina kun tuotte työpaikallenne "lomapullaa", ei kenellekään tule edes mieleen tarjota sitä minulle - vaikka juuri minä siivoan ne pullanmurut ja kinuskit lattialta, jonka juuri aamulla olin ottanut kostealla.

Minkäänlaista kiitosta en ole teiltä koskaan saanut. Sen sijaan varsinkin Merja (nimi muutettu) jaksaa aina huomautella, että siinä ja siinä paikassa on roskia lattialla. Selitykseksi ei kelpaa, että mitään paikkoja ei monta kertaa päivässä (ei välttämättä edes monena päivänä viikossa). Varsinkaan tätä selitystä ei voi käyttää jos sattuu juuri olemaan nopealla ruokatunnilla.

Tämän johdosta päätin, ettei minun tarvitse enää sietää käytöstänne. Valta on minulla. Jos minua huvittaa siivota WC ja ikävimpien ihmisten työpöydät samalla siivousliinalla, niin aion myös tehdä sen. En jaksa enää siivota mitään ylimääräistä, jota ei lue SIIVOUSSOPIMUKSESSA, vaan jos alatte napisemaan, käytän pöydällenne sitä samaa vessan siivousliinaa. En edes laita sitä enää pesuun, koska itse olen siivouskäsineineni turvassa ;)

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tervehdin meidän työpaikan siivoojaa joka kerta, ja kiitän kun hän on siivonnut työpisteeni. Siis jos satun samaan aikaan paikalle. Välillä vaihdetaan muutama sana muutenkin, mikäli töiltämme ehdimme. Lisäksi lomapullat ja muut tarjottavat on meidän toimistolla keittiön pöydällä aina ihan kaikkien vapaasti otettavina - myös siivojan, jos hänelle vain maistuu!

Vierailija
82/136 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellämme tarjoamme kahvipullat ym. siivojille, mutta kun he lähtevät töistä silloin kun me tulemme. Ja pullat ovat seuraavana aamuna jo entisiä. Tietty esim. kakkujen osalta voisimme jättää jääkaapin oveen lapun, että voivat ottaa vapaasti seuraavana aamuna. Meillä on fiksu työyhteisö. Kaikilla yliopistokoulutus, mutta kenenkään en koskaan ole kuullut vähättelevän siivoojia. Käytävällä vaihdamme muutaman sanan  kun ovat lähdössä ja itse olen tulsosa töihin. Ikävää, kun on moukkamaisia työyhteisöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan ole minun työpaikkani laitoshuoltaja. Omaa mieltä lämmitti, kun meidän laitoshuoltaja kehui juuri,että minun huonetta on ilo siivota kun on yleensä niin siisti, eli kasaan paperit pois tasoilta jne jotta pöytien pyyhkiminen on helpompaa sekä en laita roskia roksiksen suuntaan vaan ihan astiaan asti yms.

opit on menneet kotona kaaliin,

terbeisn siivoojan tytär

Vierailija
84/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hyvää työtä, kiitos sinulle siitä! <3

Vierailija
85/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes! Kai sulla on eri pesuliina varattuna myös niille harvoille mukaville ja sua kunnioittaville ihmisille? On kai siellä sellaisiakin? Kurjaa, että näin kohdellaan. Olin kesätöissä autoyhtiöllä siivoomassa ja naiset nyrpistivät nokkaansa. Yksi automyyjä sentään kosi. Satuttiin samaan paikkaan kaverini kanssa, missä oli näillä automyyjillä pikkujoulut ;D

Vierailija
86/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:17"]

Vahvistat taas stereotypiaa, että siivoojat on paitsi pienipalkkaisia, myös pieniaivoisia.

[/quote]

Minulle tuli päinvastainen mielikuva. Ap kirjoittaa hyvin.

Vierailija
87/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä missään nimessä ikinä siivoustöitä tehdessäni odottanut saavani siivouskohteen ihmisten pullia. Ja vaikka olisin jonkun kohdan jo aiemmin samalla kertaa siivonnut ja myöhemmin siinä oli näkyvä roska, kahvitahra tms niin siivosin sen kyllä pyytämättä pois. Lopettaessani tän toimiston ihmiset toivottivat onnea opiskeluihin ja sanoivat jäävänsä kaipaamaan. Kiitosta tuli kyllä aina välillä ja aiheesta huomautettiin ystävällisesti suoraan minulle. 
Siistijä ei ole osa työyhteisöä, vaan ulkopuolelta palkattu ihminen siivoamaan. 

Vierailija
88/136 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 06:44"]

Ei saatana Ap, siksi olet siivoja ja olet ansainnut sen kohtelun . Viisas ja koulutettu ihminen ei menee toista paska siivoamaan. Lääkärit ja hoitajat kohtaavat kaikkien näköistä kohtelua potilasta työpaikalla. Narkkarit, juoppot , vanhukset, mielisairasosastossa kohtaa mitä vaan. Ja silti henkilökunta tekee työtä. Ja sulle ei annettu pulla tai ei sanottu jotain lempeä. Voi helvetti mikä ääliö olet.

Miten voi olla näin tyhmiä ihmisiä??? Kaikkia tarvitaan. Arvostan siivoojia. Luulen, että mitä korkeampi koulutus (=sivistystaso), sitä vähemmän on tarvetta mollata muita.

[/quote]

Vierailija
89/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää,että sua kohdellaan huonosti. Itse pidän meidän siivoojia työkavereina siinä missä muitakin :)

Vierailija
90/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olet nössö? Meillä siivooja pitää meidät kaikki kurissa ja on varmasti ihan yhtä lailla osa työporukkaa kuin me muutkin.

Vierailija
91/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siivousPYYHE. Aika törkeä olet. Mä en voisi tehdä mitään tuollaista.

Jotkut ovat välinpitämättömiä. So what.

T.  laitoshuoltaja

Vierailija
92/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi osa ongelmaa on, että siivouspalvelut ostetaan ulkoa, eli siivoojat eivät yleensä ole firman/työpaikan "omia" työntekijöitä. Ei synny tuttuutta eikä yhteishenkeä. Näin meillä ja monissa muissakin paikoissa.

Tärkeää työtä teette!

Vierailija
93/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan meidän siivooja koska hän ei puhu tai kirjoita suomea, on aasialainen eikä tervehdi ketään koskaan.

Vierailija
94/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita sama teksti oikeine nimineen paikallislehteen. Mahtaisi kyseisiä tyyppejä hävettää... ;)

Vierailija
95/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että koet tuollaista työpaikallasi ap. Itse olen siivooja/laitoshuoltaja vanhusten hoivakodissa ja koen kuuluvani työyhteisöön. Kaikki tervehtivät ja on sama kahvihuone hoitajien kanssa joten tulee juteltua paljon, jos joku tuo pullaa töihin se on kaikille tarkoitettu. Oon myös saanut kehuja ja kiitosta työstäni, ja jos jostain on joskus ollut huomauttamista, on se tehty kohteliaasti.

Vierailija
96/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:23"]

Ei ole ainakaan meidän siivooja koska hän ei puhu tai kirjoita suomea, on aasialainen eikä tervehdi ketään koskaan.

[/quote]

Tervehditkö sinä häntä?

Vierailija
97/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:10"]

Hei!

Olen kertakaikkiaan kyllästynyt siihen miten työpaikallanne kohtelette minua :( Olen viimeiset kaksi vuotta tullut töihin ajoissa, tervehtinyt teitä pirteästi aamulla ja siivonnut teidän jälkiänne. Aina kun tuotte työpaikallenne "lomapullaa", ei kenellekään tule edes mieleen tarjota sitä minulle - vaikka juuri minä siivoan ne pullanmurut ja kinuskit lattialta, jonka juuri aamulla olin ottanut kostealla.

Minkäänlaista kiitosta en ole teiltä koskaan saanut. Sen sijaan varsinkin Merja (nimi muutettu) jaksaa aina huomautella, että siinä ja siinä paikassa on roskia lattialla. Selitykseksi ei kelpaa, että mitään paikkoja ei monta kertaa päivässä (ei välttämättä edes monena päivänä viikossa). Varsinkaan tätä selitystä ei voi käyttää jos sattuu juuri olemaan nopealla ruokatunnilla.

Tämän johdosta päätin, ettei minun tarvitse enää sietää käytöstänne. Valta on minulla. Jos minua huvittaa siivota WC ja ikävimpien ihmisten työpöydät samalla siivousliinalla, niin aion myös tehdä sen. En jaksa enää siivota mitään ylimääräistä, jota ei lue SIIVOUSSOPIMUKSESSA, vaan jos alatte napisemaan, käytän pöydällenne sitä samaa vessan siivousliinaa. En edes laita sitä enää pesuun, koska itse olen siivouskäsineineni turvassa ;)

[/quote]

Joo, passiivis-aggressiivisuus on aina hyvä lähestymistapa ihan mihin tahansa ongelmaan. Se on paljon parempi ongelmien ratkaisutapa kuin esim. omien toiveiden ilmaiseminen ääneen koska ihmisethän on telepaatteja. Kaikesta kannattaa myös loukkaantua ja kostaa kaikki loukkaamiset, myös ne omassa sairaassa mielessä kuvitellut loukkaukset.

Vierailija
98/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojille pitäisi kyllä maksaa enemmän. Mies joka on vartijana kaupassa kertoilee joka viikko mitä kaikkea kivaa on taas löytynyt käytäviltä ja vessasta... Pöntön reuna kuorrutettu paskalla, lattialla valtavat lammikot kaljaoksennusta, puliukko ravistellut lahkeestaan paskapökäleet kaupan hyllyn alle... Hyi helvetti sitä hommaa, siivoojalle pitäisi maksaa väh. 3500 e kuussa!

Vierailija
99/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:19"]Minä en kyllä missään nimessä ikinä siivoustöitä tehdessäni odottanut saavani siivouskohteen ihmisten pullia. Ja vaikka olisin jonkun kohdan jo aiemmin samalla kertaa siivonnut ja myöhemmin siinä oli näkyvä roska, kahvitahra tms niin siivosin sen kyllä pyytämättä pois. Lopettaessani tän toimiston ihmiset toivottivat onnea opiskeluihin ja sanoivat jäävänsä kaipaamaan. Kiitosta tuli kyllä aina välillä ja aiheesta huomautettiin ystävällisesti suoraan minulle. 
Siistijä ei ole osa työyhteisöä, vaan ulkopuolelta palkattu ihminen siivoamaan. 
[/quote]
Itse ainakin olen työskennellyt samalla osastolla yli 10 vuotta ja koen itseni osaksi työyhteisöä.

Vierailija
100/136 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap.lle. Lisäsit juuri ennakkoluuloja ja inhoa siivoojia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän