Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuyliherkät: haiseeko hiki paremmalta?

Vierailija
19.05.2015 |

Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista.

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin. [/quote] En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin [/quote] Ei ehdi suihkuun kesken työpäivän. Ja vaikka on aamulla käynyt kyllä ennen puilta päivää haisee. Olen ylipainoinen ja työ on fyysistä, pitääkin kysyä pomolta saako potilasviihtyvyyden takia ylimääräisen vartin suihkutauon.

[/quote]

Käy siellä suihkussa kotona, niin kuin muutkin ihmiset. Säännöllinen peseytyminen ja deodorantin käyttö auttavat, se ei auta, että supsuttelet jotain ällöttävää hajustetta, jolla yrität peittää ihopoimujesi hajun. Ei se peitä! Käytät sitä hajutonta deodoranttia ja huolehdit hygieniastasi työajan ulkopuolella niin kuin muutkin ihmiset.
[/quote]

Vinkkinä sivusta: kokeileppa joskus seuraavaa: vedä päällesi polyesterinen housupuku, nostele muutama tunti satakiloista kohdetta, nostelujen välissä käy kosteassa suihkuhuoneessa n. 15 min kerrallaan, vaihda kymmenen kakkavaippaa (kokoluokkaa 30 × vauvan vaippa), juokse lisäksi muutama kilometri. Kun olet tehnyt em. 8-14 h, et varmaan tuoksahtele, kävithän kotona lähtiessäsi suihkussa.
[/quote]

Juuri näin! Tuoksuyliherkät eivät tietenkään tässä sisätyössä hikoilisi :DD

Vierailija
122/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"]

Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista.

[/quote]

Ihanaa, että kysyit! Vastaan mielelläni.

Olen itse herkkä joillekin hajuille, äitini vieläkin enemmän.

Siinä yliherkkyydessä ei ole kyse siitä, että ettei joku pitäisi dödösti hajusta. Siinä on kyse siitä, että henkilö kokee tukehtuvansa. 

Esim. mulla alkaa pistää kurkkuun, kertyy limaa, vaikea hengittää. Niinkuin astmaatikoilla ikään. Joillakin voi olla vielä pahempaa. Jos ihokontakti, niin voi olla mitälie oireita. 

Eli siis se yliherkkyys ei tarkoita semmoista ylimielisyyttä, ettei pitäisi toisen hajusta. Päinvastoin:

- On monia hajuvesiä ja dödöjä, joita haluaisin pitää. Rakastin hajuvesiä... 

- On monia meikkejä, joista totesin että tää tuote on perfekt ja sitten muutaman kuukauden päästä lopetin sen käytön.

- Pesuaineosastolla haluaisin pohtia, millä pesisin vaatteeni. Ois kiva, jos voisi ostaa huuhteluainetta, joka tuoksuu, koska hajusteettomalla vaatteet haisee usein pahalle pesun jälkeen.

- Joskus löydän jonkun kivan suihkugeelin, joka tuoksuu tosi hyvälle... Jotkut käy, jotkut ei.

- Monet dödöt ois ihania ja peittäis hienhajun. Sen sijaan on joutunut usein ostamaan hajusteetonta, joka sit alkaa kivasti haista pahalle.

Että kyllä. Hienhajussasi ei ole mitään vikaa. En yleensäkään ole ymmärtänyt, miten ihmisiä voi häiritä hajut sen takia, että ne vaan haisee pahalle.... sen sijaan tajuan sen, että hajut häiritsee siksi, että niille on yliherkkä ts. hajusteALLERGIA.

Niin ja jos et halua hikoilla, niin vaihtoehtoja on... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:41"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:37"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla.    Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta??? [/quote]   No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta? [/quote] No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki. [/quote] Mistä sä tiedät, kuinka moni on tuoksuyliherkkä? Kysytkö aina ihmisiltä erikseen? Et tiedä, kuvittelet vain tyhmässä päässäsi, että kaikki ihmiset tykkäävät ylimakeasta löyhkästäsi. [/quote] Se että ei tykkää jostakin ylimakeasta löyhkästä ei ole sama asia kuin yliherkkyys. [/quote]   Et vastannut kysymykseen: mistä tiedät, kuka on tuoksuyliherkkä ja kuka ei? Varmistatko sen jokaiselta kysymällä? [/quote] Mistä lähtien sellainen velvollisuus on? Eikö riitä, että kysyy ruoka-aine allergiat, lääkeallergiat ja muut allergiat jolloin potilas voi itse kertoa tämän "muun allergian"? Ihan on ollut myös väriallergioita ja päänsärkyä maisematauluista. Oukkidou. Ihan kaikkea ei voi erikseen luetella, tuo muut lienee riittävän kattava... Näin meidän osastolla.

[/quote]

No jos väittää, että tuoksuyliherkkiä tulee yksi viikossa, niin johonkin sen arvion pitää perustua. Mihin, jos ei kysy?
[/quote]

Yllä. Muut allergiat. Se kerrotaan tuossa kohtaa, normaalijärjellä...

Vierailija
124/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:40"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin. [/quote] En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin [/quote] Ei ehdi suihkuun kesken työpäivän. Ja vaikka on aamulla käynyt kyllä ennen puilta päivää haisee. Olen ylipainoinen ja työ on fyysistä, pitääkin kysyä pomolta saako potilasviihtyvyyden takia ylimääräisen vartin suihkutauon. [/quote] Käy siellä suihkussa kotona, niin kuin muutkin ihmiset. Säännöllinen peseytyminen ja deodorantin käyttö auttavat, se ei auta, että supsuttelet jotain ällöttävää hajustetta, jolla yrität peittää ihopoimujesi hajun. Ei se peitä! Käytät sitä hajutonta deodoranttia ja huolehdit hygieniastasi työajan ulkopuolella niin kuin muutkin ihmiset. [/quote] Vinkkinä sivusta: kokeileppa joskus seuraavaa: vedä päällesi polyesterinen housupuku, nostele muutama tunti satakiloista kohdetta, nostelujen välissä käy kosteassa suihkuhuoneessa n. 15 min kerrallaan, vaihda kymmenen kakkavaippaa (kokoluokkaa 30 × vauvan vaippa), juokse lisäksi muutama kilometri. Kun olet tehnyt em. 8-14 h, et varmaan tuoksahtele, kävithän kotona lähtiessäsi suihkussa. [/quote] Juuri näin! Tuoksuyliherkät eivät tietenkään tässä sisätyössä hikoilisi :DD

[/quote]

Tuoksuyliherkät osaavat käyttää hajusteetonta deodoranttia. Sen lisäksi he ymmärtävät, että hajuvesi ei peitä pahaa hajua. Onko hajusteiden käyttö kenties rappeuttanut aivosi, kun tämä tuntuu olevan mahdoton ymmärtää?

Vierailija
125/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:48"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:41"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:37"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla.    Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta??? [/quote]   No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta? [/quote] No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki. [/quote] Mistä sä tiedät, kuinka moni on tuoksuyliherkkä? Kysytkö aina ihmisiltä erikseen? Et tiedä, kuvittelet vain tyhmässä päässäsi, että kaikki ihmiset tykkäävät ylimakeasta löyhkästäsi. [/quote] Se että ei tykkää jostakin ylimakeasta löyhkästä ei ole sama asia kuin yliherkkyys. [/quote]   Et vastannut kysymykseen: mistä tiedät, kuka on tuoksuyliherkkä ja kuka ei? Varmistatko sen jokaiselta kysymällä? [/quote] Mistä lähtien sellainen velvollisuus on? Eikö riitä, että kysyy ruoka-aine allergiat, lääkeallergiat ja muut allergiat jolloin potilas voi itse kertoa tämän "muun allergian"? Ihan on ollut myös väriallergioita ja päänsärkyä maisematauluista. Oukkidou. Ihan kaikkea ei voi erikseen luetella, tuo muut lienee riittävän kattava... Näin meidän osastolla. [/quote] No jos väittää, että tuoksuyliherkkiä tulee yksi viikossa, niin johonkin sen arvion pitää perustua. Mihin, jos ei kysy? [/quote] Yllä. Muut allergiat. Se kerrotaan tuossa kohtaa, normaalijärjellä...

[/quote]

Minä en ole allerginen hajusteille, mutta saan niistä päänsärkyä, kuten moni muukin. EN listaisi sitä allergioiksi, koska se ei ole allergia.

Vierailija
126/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:51"]

Sairaaloissa taitaa olla hajusteet kiellettyjä aika lailla pääsääntöisesti? Joka paikassa lukee tulethan tuoksutta. Miten hoitaja voi saada niitä käyttää?

[/quote]

Hoitaja soittaa liittoon jos joku nillittää halvasta "parfyymista".

Vierailija
127/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:45"]Kannattaa selvittää ylenpalttisen hikoilun syy jos se todellakin haittaa elämää noin paljon. Kuten varmaan tiedät, liikahikoilu voi olla monen sairauden oire. Olisi yksi ongelma vähemmän jos pääsisit siitä eroon. [/quote] Eihän se kivaa ole :( Ongelma tuli ylipainon myötä.

[/quote]Vähän omakohtaista kokemusta omaavana olen joutunut tutustumaan asiaan. Ylipainon lisäksi siinä voi olla muutakin joka tekee hikoilusta ja hienhajusta aiemmasta poikkeavaa. Esim. jotain hormonaalista, ehdottomasti kannattaa selvittä mahdolliset terveysongelmat.

Ja se, että dödö pettää voi johtua esim. käytetystä suihkusaippuasta tai siitä dödöstä itsestään. Ihmisen eritteiden hajutkin voivat muuttua, vanha dödö ei ehkä enää ole riittävän tehokas pitääkseen raikkaana.

Mulle kävi niin että aiemmin hyvin toiminut ja raikastanut suihkusaippua ei jostain syystä enää puhdistanutkaan riittävästi. Vaikka laitoin dödön heti suihkussa käymisen jälkeen, haistoin itse epämääräisen "hikisen" tuoksun heti ruumiinlämpötilan noustua  (en siis edes hikoillut). Suihkusaippuan ja dödönkin vaihdon jälkeen tilanne raikastui. Kukaan muu kuin minä itse ei tuota epämiellyttävää hikistä vaihetta tietääkseni huomannut, kärsin vaan itse siitä huomattavasti.

Vierailija
128/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:40"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin. [/quote] En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin [/quote] Ei ehdi suihkuun kesken työpäivän. Ja vaikka on aamulla käynyt kyllä ennen puilta päivää haisee. Olen ylipainoinen ja työ on fyysistä, pitääkin kysyä pomolta saako potilasviihtyvyyden takia ylimääräisen vartin suihkutauon. [/quote] Käy siellä suihkussa kotona, niin kuin muutkin ihmiset. Säännöllinen peseytyminen ja deodorantin käyttö auttavat, se ei auta, että supsuttelet jotain ällöttävää hajustetta, jolla yrität peittää ihopoimujesi hajun. Ei se peitä! Käytät sitä hajutonta deodoranttia ja huolehdit hygieniastasi työajan ulkopuolella niin kuin muutkin ihmiset. [/quote] Vinkkinä sivusta: kokeileppa joskus seuraavaa: vedä päällesi polyesterinen housupuku, nostele muutama tunti satakiloista kohdetta, nostelujen välissä käy kosteassa suihkuhuoneessa n. 15 min kerrallaan, vaihda kymmenen kakkavaippaa (kokoluokkaa 30 × vauvan vaippa), juokse lisäksi muutama kilometri. Kun olet tehnyt em. 8-14 h, et varmaan tuoksahtele, kävithän kotona lähtiessäsi suihkussa. [/quote] Juuri näin! Tuoksuyliherkät eivät tietenkään tässä sisätyössä hikoilisi :DD

[/quote]

Tuoksuyliherkät osaavat käyttää hajusteetonta deodoranttia. Sen lisäksi he ymmärtävät, että hajuvesi ei peitä pahaa hajua. Onko hajusteiden käyttö kenties rappeuttanut aivosi, kun tämä tuntuu olevan mahdoton ymmärtää?
[/quote]

Kaikki eivät valitettavasti osaa käyttää dödöä. Nenän hajusolut varmaan rappeutuvat oman hienhajun kohdalla. Muuten tuoksuyliherkkyyttä voi paradoksaalisesti aiheuttaa myös toisen hienhaju! Hitto. Pakko jäädä pois töistä koska tuoksuyliherkkä voi kärsiä niin mun dödöstä kuin hienhajustakin. Näytän pomolle tämän terveyskirjasto.fi:stä ja jäänkin lomille.

Vierailija
129/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:01"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:40"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin. [/quote] En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin [/quote] Ei ehdi suihkuun kesken työpäivän. Ja vaikka on aamulla käynyt kyllä ennen puilta päivää haisee. Olen ylipainoinen ja työ on fyysistä, pitääkin kysyä pomolta saako potilasviihtyvyyden takia ylimääräisen vartin suihkutauon. [/quote] Käy siellä suihkussa kotona, niin kuin muutkin ihmiset. Säännöllinen peseytyminen ja deodorantin käyttö auttavat, se ei auta, että supsuttelet jotain ällöttävää hajustetta, jolla yrität peittää ihopoimujesi hajun. Ei se peitä! Käytät sitä hajutonta deodoranttia ja huolehdit hygieniastasi työajan ulkopuolella niin kuin muutkin ihmiset. [/quote] Vinkkinä sivusta: kokeileppa joskus seuraavaa: vedä päällesi polyesterinen housupuku, nostele muutama tunti satakiloista kohdetta, nostelujen välissä käy kosteassa suihkuhuoneessa n. 15 min kerrallaan, vaihda kymmenen kakkavaippaa (kokoluokkaa 30 × vauvan vaippa), juokse lisäksi muutama kilometri. Kun olet tehnyt em. 8-14 h, et varmaan tuoksahtele, kävithän kotona lähtiessäsi suihkussa. [/quote] Juuri näin! Tuoksuyliherkät eivät tietenkään tässä sisätyössä hikoilisi :DD [/quote] Tuoksuyliherkät osaavat käyttää hajusteetonta deodoranttia. Sen lisäksi he ymmärtävät, että hajuvesi ei peitä pahaa hajua. Onko hajusteiden käyttö kenties rappeuttanut aivosi, kun tämä tuntuu olevan mahdoton ymmärtää? [/quote] Kaikki eivät valitettavasti osaa käyttää dödöä. Nenän hajusolut varmaan rappeutuvat oman hienhajun kohdalla. Muuten tuoksuyliherkkyyttä voi paradoksaalisesti aiheuttaa myös toisen hienhaju! Hitto. Pakko jäädä pois töistä koska tuoksuyliherkkä voi kärsiä niin mun dödöstä kuin hienhajustakin. Näytän pomolle tämän terveyskirjasto.fi:stä ja jäänkin lomille.

[/quote]

Tuossa viestissäsi ei ollut mitään järkeä. 

Vierailija
130/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:08"]Kaikki eivät valitettavasti osaa käyttää dödöä. Nenän hajusolut varmaan rappeutuvat oman hienhajun kohdalla. Muuten tuoksuyliherkkyyttä voi paradoksaalisesti aiheuttaa myös toisen hienhaju! Hitto. Pakko jäädä pois töistä koska tuoksuyliherkkä voi kärsiä niin mun dödöstä kuin hienhajustakin. Näytän pomolle tämän terveyskirjasto.fi:stä ja jäänkin lomille.

[/quote]Sähän olet pelkkä laiska paska ja huono humoristi.

Vierailija
131/138 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelin aika kauan sitten hoitsuna, saunottaessa vanhuksia otin kyllä itselleni sen vartin aikaa käydä suihkussa. Ei niin hikisenä olis kehdannut mennä ihmisten ilmoille. Eikö nykyään saa enää suihkussa käydä itse saunotuksen jälkeen?

Noin muuten, käytän kyllä vapaa-ajallani hajuvettä ja dödöjä niin paljon kuin lystään. Nykyäänhän tämä tuoksuyliherkkyys on vähän niinkuin trendi, että kun vähän aivastaa niin on hajuyliherkkä :D Sääli toki näitä jotka oikeasti ovat. Mutta haiskaa toki hielle ja paskalle, itse jatkan "hajuvesissä kylpemistä" :)))

Vierailija
132/138 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"]Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista.
[/quote]

Minäkin hikoilen työssäni. Olen ajat sitten tajunnut ostaa hajusteetonta deodoranttia. Ei haise hiki eikä yhtään mikään. Mikään ei ole niin hirveä haju kuin hikeen sekaantunut synteettisen tunkkainen tekokukkaistuoksu, yök.

Vierailija
133/138 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tajuatte, että niillä ihmisillä, jotka eivät käytä hajusteita, on hajuaisti todella hyvä. Eli se pienikin hienhaju haisee heti nenään. Siitä tosin ei tule oireita, kuten hajusteista migreeniä, ahdistusta, yskää, pahaa oloa eikä myöskään pää tule täyteen räkää minuuteissa.

Vierailija
134/138 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deodoranttejakin on erilaisia. On myös hajusteettomia. Joku raikas CK One ei aiheuta minulle ällötystä, mutta raskaammat tuoksut kyllä. Itselläni hajuherkkyys ei ole niin vakava, en saa allergisia oireita, eikä hetkellinen hajualtistus aiheuta pahoja oireita, mutta sellainen ällötys tulee.. Kyllä hienhaju on helpompi kestää kuin hajusteet! vaikka kyllähän hikikin ällöttää, varsinkin jos joku haisee sellaiselle vanhalle hielle ja lialle...

Vierailija
135/138 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelläni ( 45+nainen) on tapana tupsutella hajusteita reilusti ja kesken työpäivänkin lisäillä... Ihan kätevää kun tietää hajupilvestä että pomo on mennyt juuri tästä ja kun haju voimistuu niin tietää suunnankin. Onneksi ei työskennellä tiiviisti vierekkäin, sillä minun olisi silloin pakko tehdä asialle jotain. Hajuherkkä olen ja hajuasistini todella tarkka, mutten onneksi saa hengenahdistusta kuitenkaan.

Vierailija
136/138 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei kai sillä olekaan väliä tykkääkö joku hajuista vai ei, mutta jos sen seurauksena tulee astmakohtaus eikä henki kulje niin se onkin pahempi juttu. Eli jos olet useiden ihmisten (potilaiden) kanssa tekemisissä päivän aikana, niin pitäisi olla itsestäänselvää ettei käytä hajustettuja hygieniatuotteita. Vapaa-ajallahan saa sitten löyhkätä ihan mille parfyymille haluaa.

Vierailija
137/138 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen: niin kuin joku jo sanoikin, niin vahvakaa hienhaju ei aiheuta asmakohtausta, kun taas melkein huomaamattoman mietokin hajustettu tuote saattaa sen tehdä. 

Vierailija
138/138 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:51"]Sairaaloissa taitaa olla hajusteet kiellettyjä aika lailla pääsääntöisesti? Joka paikassa lukee tulethan tuoksutta. Miten hoitaja voi saada niitä käyttää? [/quote] Meinaat että osastonhoitaja haistelee meidät aamuisin ja käskee kotiin jos on käyttänyt dödöä? Vai potkutko pitää antaa? [/quote] Ehkä olisi syytä jos ette muuten ymmärrä työpaikkanne sääntöjä ja niiden perusteita.

[/quote]

Mun äidin työpaikalla osastonhoitaja on huomauttanut hajusteiden käytöstä (ei äitiäni). Heidän osastollaan työskentelee myös eräs hoitaja, joka saa astmakohtauksia hajusteista ja on jopa joutunut lähtemään töistä kesken päivän, kun joku on ajatellut, ettei se pieni suihkaus hajuvettä mitään haittaa.
[/quote]

Osastoilla käy paljon vierailijoita, joten vaikka kuinka olisi yritys saada tuoksuton työympäristö, tuskin tulee onnistumaan.
[/quote]
Niin ja moni potilas käyttää tuoksuja. Meillä ainakin moni mummo tykkää laittaa hajuvettä ym. Tämäkin pieni ilo pitäisi mukamas vanhukselta kieltää ettei vaan kellään "yliherkällä" ala silmät vuotamaan. Voi vittu! Hakeutuisivat nämä herkät muille aloille. Joissa ei olla muiden ihmisten kanssa tekemisissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi