Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuyliherkät: haiseeko hiki paremmalta?

Vierailija
19.05.2015 |

Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista.

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hien haju häviää samantien kun ukko häviää, se ei jää paikalle. Kyllä minua hiki haittaa vähemmän. Eikä hiki haise kuin harvoilla jos ei ihan liki tule, sen sijaan liika hajuste haisee matkan päähän. En minä ole varsinaisesti hajusteherkkä, en vaan ole tottunut voimakkaasti tuoksuviin kemikaaleihin. Kestän ihan hyvin miedot hajusteet ja voin itsekin käyttää hajuvesiä, kun käytän niitä todella maltillisesti ja tiettyjä mietoja tuoksuja. 

Vierailija
42/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:42"]Tuoksuyliherkät eivät välttämättä kestä kemiallisia tuoksuja, kun taas luonnolliset tuoksut eivät tee pahaa, vaikka olisivatkin voimakkaita.
T. Putkimies
[/quote]

Hyi. Luonnolliset tuoksut kuten rehellinen hiki ja paska ällöttävät.
[/quote]
Tarkoitin nyt ihan kaikkia luonnon tuoksuja. Ei mikään kukkapuska aiheuta hajusteyliherkälle oireita, kun taas joku teollinen kukkaistuoksu voi aiheuttaa koviakin oireita. Ei se paska ja hiki hyvälle haise, mutta ne eivät aiheuta oireita.
Putkimies
[/quote]
Putkimiehet tuoksuu poikkeuksetta hyvälle ja miehekkäälle. T. Jonna
[/quote]
No mä en tuoksu miehekkäälle, kun olen nainen :D
Putkimies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"]

Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista.

[/quote]

Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta.
[/quote]

Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää.

Vierailija
44/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä, taas lähtee tuoksuyliherkkä-topikki pystyyn! Kun ollaan sivulla 5, ollaan päästy siihen, että vähintäänkin kaksi helvetin tuoksuyliherkkää on valittamassa toisten dödöistä, hiuslakoista sun muista. Kuolevat, kun joutuvat olemaan tällaisten lähellä. Sitten on viisi ihmistä kuorossa kertomassa, miten huuhteluaine haisee ihan vitun pahalle, eivätkä ymmärrä, miten joku sellaista paskaa voi käyttää. Sitten toitotetaan, että pitäisi käyttää hajusteettomia tuotteita, mutta kukaan ei niitä halua haisuleille hommata ja haisuli sattuu tykkäämään tuoksuista. Ja plaaplaaplaa.

Vierailija
45/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa taitaa olla hajusteet kiellettyjä aika lailla pääsääntöisesti? Joka paikassa lukee tulethan tuoksutta. Miten hoitaja voi saada niitä käyttää?

Vierailija
46/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"]Eikä, taas lähtee tuoksuyliherkkä-topikki pystyyn! Kun ollaan sivulla 5, ollaan päästy siihen, että vähintäänkin kaksi helvetin tuoksuyliherkkää on valittamassa toisten dödöistä, hiuslakoista sun muista. Kuolevat, kun joutuvat olemaan tällaisten lähellä. Sitten on viisi ihmistä kuorossa kertomassa, miten huuhteluaine haisee ihan vitun pahalle, eivätkä ymmärrä, miten joku sellaista paskaa voi käyttää. Sitten toitotetaan, että pitäisi käyttää hajusteettomia tuotteita, mutta kukaan ei niitä halua haisuleille hommata ja haisuli sattuu tykkäämään tuoksuista. Ja plaaplaaplaa.
[/quote]

Tämä on oikeasti työpaikoilla ongelma :D Eivät tuoksut vaan niistä valittajat..

Vierailija
47/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:46"]Työskentelet hoitajana ja et tiedä mitä tuoksuyliherkkyys on? Ota vähän asioista selvää niin ymmärrät. Ei todellakaan tarkoita eri tuoksuista/hajuista tykkäämistä.. [/quote] Minusta se on samanlainen korvienvälivaiva kuin erityisherkkyys.

[/quote]

En tiedä tuoksuyliherkkyydestä, mutta voimakkaista tuoksuista aiheutuva migreeni on ainakin ihan todellinen asia.

Vierailija
48/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"]

Putkimies on osittain väärässä. Kyllä minulle tulee päänsärky esim. hyasintin tai liljojen tuoksusta. Mutta hienhaju ei aiheuta mitään oireita.

[/quote]

Nekin ovat viljeltyjä, eivät luonnollisia. Poikani sai muuten hyasintista jopa kuumeen ja nokkosihottuman. Eikä olisi tiedetty mistä se johtuu, ellei olisi ollut allerginen kaverini ja tiennyt, että heidän perheessään on tullut samat oireet. Se ei välttämättä ollut se haju. Hiki aiheuttaa vaivoja vain sille, joka hikoilee. Sehän on fakta, että pesemätön hiki aiheuttaa iho-oireita. 

Vierailija
49/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"]

[/quote]

Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta.
[/quote]

Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää.
[/quote]
Kuule, jos olet ihmisten kanssa tekemisissä töissä, niin ne hajusteet voivat joillain laukaista astmakohtauksen. Itse melkein tukehduin jonkun miehen partaveden takia, vaikken hajusteyliherkkä ole. Oli pakko mennä ulos hengittelemään ja työnantajalta sain avaavaa suihketta.
Putkimies

Vierailija
50/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:51"]Sairaaloissa taitaa olla hajusteet kiellettyjä aika lailla pääsääntöisesti? Joka paikassa lukee tulethan tuoksutta. Miten hoitaja voi saada niitä käyttää?
[/quote]

Meinaat että osastonhoitaja haistelee meidät aamuisin ja käskee kotiin jos on käyttänyt dödöä? Vai potkutko pitää antaa?

Vierailija
51/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:44"]Et mikään hoitaja todellakaan ole jos et ymmärrä luonnollisen ja kemiallisen eroja aasi.
[/quote]

Olenkin lähihoitaja ja ei, en halua haista hieltä. Itse pidän dödöjen tuoksuista ja varmasti suurin osa potilaistakin.
[/quote]

Oot lihava lähäri. Laihduta ja lopeta haisemasta tekotuoksuilta.

Vierailija
52/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:44"]Et mikään hoitaja todellakaan ole jos et ymmärrä luonnollisen ja kemiallisen eroja aasi.
[/quote]

Olenkin lähihoitaja ja ei, en halua haista hieltä. Itse pidän dödöjen tuoksuista ja varmasti suurin osa potilaistakin.
[/quote]

[/quote]

Niin olenkin lihava ja haisen ilman dödöä. Siksipä en olekaan ilman.

Vierailija
53/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:44"]Et mikään hoitaja todellakaan ole jos et ymmärrä luonnollisen ja kemiallisen eroja aasi.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Käytä tuoksuttomia töissä.

Vierailija
54/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaalit ärsyttävät ja kirvelevät hengitysteissä. Hiki haisee pahalta, mutta siitä ei ole mitän haittaa.
.
Laita hajusteetonta antiperspiranttia.

Vierailija
55/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:44"]Et mikään hoitaja todellakaan ole jos et ymmärrä luonnollisen ja kemiallisen eroja aasi.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Käytä tuoksuttomia töissä.
[/quote]

En jotenkaan luota niihin.

Vierailija
56/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:51"]Sairaaloissa taitaa olla hajusteet kiellettyjä aika lailla pääsääntöisesti? Joka paikassa lukee tulethan tuoksutta. Miten hoitaja voi saada niitä käyttää? [/quote] Meinaat että osastonhoitaja haistelee meidät aamuisin ja käskee kotiin jos on käyttänyt dödöä? Vai potkutko pitää antaa?

[/quote]

Ettekö te noudata mitään ohjeita, joita ei erikseen valvota?

Vierailija
57/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuton dödö on ihan älyttömän hyvä siinäkin mielessä, että sen kaveriksi voi lisätä sitten vapaa-ajalla tuoksun ja tilanteen mukaan aina itselleen mieluisimman useista eri tuoksuvaihtoehdoista. Kuitenkin hikiasia on koko ajan hoidossa. 

Vierailija
58/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:46"]Työskentelet hoitajana ja et tiedä mitä tuoksuyliherkkyys on? Ota vähän asioista selvää niin ymmärrät. Ei todellakaan tarkoita eri tuoksuista/hajuista tykkäämistä..
[/quote]

Minusta se on samanlainen korvienvälivaiva kuin erityisherkkyys.
[/quote]
No tämä! "tuoksuyliherkkyys" *tirsk* Nämä on näitä kun täytyy vaan saada jostain napista ja kun ei muuta napistavaa ole niin sitten jostain deodorantista jonka tuoksu ei kyllä kenenkään ulkopuolisen nenään leijaile ellei sitä juuri ole laittanut.

Vierailija
59/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimies on hajulla, mutta kyllä kukkapuskaskin voi pääkivun yms oireet tehdä.
Oma pää ei kestä havupuun tuoksua, ei oikeaa joulukuusta meille.

Vierailija
60/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haise paremmalta, mutta siitä ei hengitys salpaudu. Hiki ja paska haisee pahalle samalla tavalla kuin ei tuoksuherkillekin. Mutta kemiallisista tuoksuista saattaa oksentaa tai hengitystiet menevät tukkoon niin, ettei saa henkeä. Vrt.esim.keuhkoahtaumapotilaiden reaktiot, tosin jokseenkin lievempänä.

olen joutunut lähtemään joskus tilaisuuksista pois, koska tuoksu on saanut aikaan voimakkaan oksetuksen. Kerran olen oksentanutkin tuoksusta. Joskus kurkkua alkaa kutittaa niin ettei edes yskiminen auta. Kuvittele, että sua vaan yskittäis ja yskittäis etkä saa sitä loppumaan ennen kuin tuoksun vaikutus lakkaa (ei riitä, että tuoksuva ihminen lähtee tilasta vaan pitää odottaa, että tuoksu haihtuu kokonaan ja siinä muuten kestää kauan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan