Tuoksuyliherkät: haiseeko hiki paremmalta?
Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista.
Kommentit (138)
Hiki ei aiheuta migreeniä kuten keinotekoiset hajusteet. Siksi hiki on sentään hieman parempi.
Oletko kokeillut apteekin tuotteita hien taltuttamiseksi?
T. hajusteyliherkkä
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]Sillä hajuvedelläkö se hiki peitetään? Olenkin ihmetellyt, että miksi sitä pitää olla niin paljon. Olen myös luullut, että hien hajua yritetään eliminoida ei peittää niin kuin joskus 1500-luvulla. [/quote] Mä käytän ihania hajuvesiä koska rakastan niitä! Mutta siis tuohan on dödöjen periaate, eikös ;)
[/quote]
Ei ole.
Nää tuoksuyliherkät yleensä on just niitä, jotka tuoksuu itse paskalle ja hielle.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla. Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta??? [/quote] No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta? [/quote] No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki.
[/quote]
Mistä sä tiedät, kuinka moni on tuoksuyliherkkä? Kysytkö aina ihmisiltä erikseen? Et tiedä, kuvittelet vain tyhmässä päässäsi, että kaikki ihmiset tykkäävät ylimakeasta löyhkästäsi.
[/quote]
Kerrotko sä kaikille erikseen? Kuvittelet tyhmässä päässäsi että muut nauttii sun pinttyneestä hien hajusta?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:44"]Nää tuoksuyliherkät yleensä on just niitä, jotka tuoksuu itse paskalle ja hielle.
[/quote]
Pinttyneelle...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]Sillä hajuvedelläkö se hiki peitetään? Olenkin ihmetellyt, että miksi sitä pitää olla niin paljon. Olen myös luullut, että hien hajua yritetään eliminoida ei peittää niin kuin joskus 1500-luvulla. [/quote] Me hoitsut ei ehditä suihkuun kesken työpäivän, tiedätkös :)
[/quote]Kannattaa selvittää ylenpalttisen hikoilun syy jos se todellakin haittaa elämää noin paljon. Kuten varmaan tiedät, liikahikoilu voi olla monen sairauden oire. Olisi yksi ongelma vähemmän jos pääsisit siitä eroon.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla. Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta??? [/quote] No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta? [/quote] No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki.
[/quote]
Mistä sä tiedät, kuinka moni on tuoksuyliherkkä? Kysytkö aina ihmisiltä erikseen? Et tiedä, kuvittelet vain tyhmässä päässäsi, että kaikki ihmiset tykkäävät ylimakeasta löyhkästäsi.
[/quote]
Se että ei tykkää jostakin ylimakeasta löyhkästä ei ole sama asia kuin yliherkkyys.
[/quote]
Et vastannut kysymykseen: mistä tiedät, kuka on tuoksuyliherkkä ja kuka ei? Varmistatko sen jokaiselta kysymällä?
[/quote]
Mistä lähtien sellainen velvollisuus on? Eikö riitä, että kysyy ruoka-aine allergiat, lääkeallergiat ja muut allergiat jolloin potilas voi itse kertoa tämän "muun allergian"? Ihan on ollut myös väriallergioita ja päänsärkyä maisematauluista. Oukkidou. Ihan kaikkea ei voi erikseen luetella, tuo muut lienee riittävän kattava... Näin meidän osastolla.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:44"]Nää tuoksuyliherkät yleensä on just niitä, jotka tuoksuu itse paskalle ja hielle.
[/quote]
Se on potilaalta tosi epäkohteliasta.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]Sillä hajuvedelläkö se hiki peitetään? Olenkin ihmetellyt, että miksi sitä pitää olla niin paljon. Olen myös luullut, että hien hajua yritetään eliminoida ei peittää niin kuin joskus 1500-luvulla. [/quote] Me hoitsut ei ehditä suihkuun kesken työpäivän, tiedätkös :)
[/quote]Kannattaa selvittää ylenpalttisen hikoilun syy jos se todellakin haittaa elämää noin paljon. Kuten varmaan tiedät, liikahikoilu voi olla monen sairauden oire. Olisi yksi ongelma vähemmän jos pääsisit siitä eroon.
[/quote]
Eihän se kivaa ole :( Ongelma tuli ylipainon myötä.
Jos hikoilee normaalissa elämässä, on kunto huono. Jos peseytyy kunnolla, ei normaalia sisätyötä tekevällä tule hiki päivän aikana. Ei mulle tule edes siivotessa. Jumpassa tulee ja silloin pitää tehdä lujaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla. Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta??? [/quote] No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta? [/quote] No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki. [/quote] Mistä sä tiedät, kuinka moni on tuoksuyliherkkä? Kysytkö aina ihmisiltä erikseen? Et tiedä, kuvittelet vain tyhmässä päässäsi, että kaikki ihmiset tykkäävät ylimakeasta löyhkästäsi. [/quote] Kerrotko sä kaikille erikseen? Kuvittelet tyhmässä päässäsi että muut nauttii sun pinttyneestä hien hajusta?
[/quote]En tietenkään kerro, mutta en yritä myöskään väittää tietäväni, kuka on yliherkkä hajusteille ja kuka ei, toisin kuin sinä.
Ei tämä tyyppi kyllä voi olla tosissaan, ei kukaan voi olla näin tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin. [/quote] En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin [/quote] Ei ehdi suihkuun kesken työpäivän. Ja vaikka on aamulla käynyt kyllä ennen puilta päivää haisee. Olen ylipainoinen ja työ on fyysistä, pitääkin kysyä pomolta saako potilasviihtyvyyden takia ylimääräisen vartin suihkutauon.
[/quote]
Käy siellä suihkussa kotona, niin kuin muutkin ihmiset. Säännöllinen peseytyminen ja deodorantin käyttö auttavat, se ei auta, että supsuttelet jotain ällöttävää hajustetta, jolla yrität peittää ihopoimujesi hajun. Ei se peitä! Käytät sitä hajutonta deodoranttia ja huolehdit hygieniastasi työajan ulkopuolella niin kuin muutkin ihmiset.
[/quote]
Vinkkinä sivusta: kokeileppa joskus seuraavaa: vedä päällesi polyesterinen housupuku, nostele muutama tunti satakiloista kohdetta, nostelujen välissä käy kosteassa suihkuhuoneessa n. 15 min kerrallaan, vaihda kymmenen kakkavaippaa (kokoluokkaa 30 × vauvan vaippa), juokse lisäksi muutama kilometri. Kun olet tehnyt em. 8-14 h, et varmaan tuoksahtele, kävithän kotona lähtiessäsi suihkussa.
Mä en itse pidä voimakkaista hajusteista, tosi vahvoista lähtee ääni ja kurkussa tuntuu pahalta. Mutta hajusteettomista dödöistä ei oikein mikään pidä mun voimakasta hien hajua pois, joten käytän sellaista jossa on hyvin mieto tuoksu. Kaikki muut käyttämäni tuotteet (shampoot, rasvat jne) on hajusteettomia. Jos olisin hoitaja niin tottakai jättäisin tuon miedosti hajustetunkin pois, käsittämätön ajatus että tahalteen pahentaisin jonkun ihmisen vointia :(
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:41"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:37"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla. Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta??? [/quote] No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta? [/quote] No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki. [/quote] Mistä sä tiedät, kuinka moni on tuoksuyliherkkä? Kysytkö aina ihmisiltä erikseen? Et tiedä, kuvittelet vain tyhmässä päässäsi, että kaikki ihmiset tykkäävät ylimakeasta löyhkästäsi. [/quote] Se että ei tykkää jostakin ylimakeasta löyhkästä ei ole sama asia kuin yliherkkyys. [/quote] Et vastannut kysymykseen: mistä tiedät, kuka on tuoksuyliherkkä ja kuka ei? Varmistatko sen jokaiselta kysymällä? [/quote] Mistä lähtien sellainen velvollisuus on? Eikö riitä, että kysyy ruoka-aine allergiat, lääkeallergiat ja muut allergiat jolloin potilas voi itse kertoa tämän "muun allergian"? Ihan on ollut myös väriallergioita ja päänsärkyä maisematauluista. Oukkidou. Ihan kaikkea ei voi erikseen luetella, tuo muut lienee riittävän kattava... Näin meidän osastolla.
[/quote]
No jos väittää, että tuoksuyliherkkiä tulee yksi viikossa, niin johonkin sen arvion pitää perustua. Mihin, jos ei kysy?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:40"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin. [/quote] En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin [/quote] Ei ehdi suihkuun kesken työpäivän. Ja vaikka on aamulla käynyt kyllä ennen puilta päivää haisee. Olen ylipainoinen ja työ on fyysistä, pitääkin kysyä pomolta saako potilasviihtyvyyden takia ylimääräisen vartin suihkutauon. [/quote] Käy siellä suihkussa kotona, niin kuin muutkin ihmiset. Säännöllinen peseytyminen ja deodorantin käyttö auttavat, se ei auta, että supsuttelet jotain ällöttävää hajustetta, jolla yrität peittää ihopoimujesi hajun. Ei se peitä! Käytät sitä hajutonta deodoranttia ja huolehdit hygieniastasi työajan ulkopuolella niin kuin muutkin ihmiset. [/quote] Vinkkinä sivusta: kokeileppa joskus seuraavaa: vedä päällesi polyesterinen housupuku, nostele muutama tunti satakiloista kohdetta, nostelujen välissä käy kosteassa suihkuhuoneessa n. 15 min kerrallaan, vaihda kymmenen kakkavaippaa (kokoluokkaa 30 × vauvan vaippa), juokse lisäksi muutama kilometri. Kun olet tehnyt em. 8-14 h, et varmaan tuoksahtele, kävithän kotona lähtiessäsi suihkussa.
[/quote]
No mitä se sun hajusteen supsuttelu mielestäsi tuohon auttaa? Luuletko, että se peittää sen sun pahan hajusi vai?
No, mikähän luulotautinen mäkin olen, kun saan kaikista helvetin voimakkaista hajuista/tuoksuista migreenin (joskus vaan päänsäryn, joka hoituu kunnon tuuletuksella), astmakohtauksen ja hillittömän oksetuksen. Miedot deodorantit on ok, harvemmin tungen nenääni kenenkään kainaloon, en edes hoitajan. Mutta kunnon "kärpäsmyrkyt" eli kauniimmin sanottuna hajuvedet, vanhalta viinalta haisevat naiset/miehet, jotkut huuhteluaineet ja röökin katku (haistakaa vaikka kunnon juoppoa jolla rööki huulessa 24/7) on varma tapa päätyä soittelemaan norjaan isolla valkoisella puhelimella. "Jumalalle" kiitos tästäkin luulotaudista.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:52"]Jos hikoilee normaalissa elämässä, on kunto huono. Jos peseytyy kunnolla, ei normaalia sisätyötä tekevällä tule hiki päivän aikana. Ei mulle tule edes siivotessa. Jumpassa tulee ja silloin pitää tehdä lujaa.
[/quote]
Hoitsuna työ on todella fyysistä! Nostelet ja siirrät painavia ihmisiä, puet ja riisut, vanhainkodeilla ja kotipalvelussa avustat suihkutuksissa ja saunassa! Jumppaan verrattavaa menoa koko työpäivä ainakin mulla vanhainkodilla. Kyllä siivoojana pääsee helpommalla! Ja mene itse saunaan avustamaan hikoilematta vaatteissa ja muovisessa suihkuessussa, kyllä kuuma on suihkussakin saunan hohkatessa vieressä! Joo, ei hikoile töissä, ei.
Vieläkin soi päässä jumppamaikan lause: Hikiseen kainaloon ei saa laittaa deodoranttia. Kainaloiden pyyhkäisy paperilla vie minuutin.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:52"]Jos hikoilee normaalissa elämässä, on kunto huono. Jos peseytyy kunnolla, ei normaalia sisätyötä tekevällä tule hiki päivän aikana. Ei mulle tule edes siivotessa. Jumpassa tulee ja silloin pitää tehdä lujaa.
[/quote]
Sähän se et vissiin hikoilisi vaatteet ja pitkä, muovinen suihkuessu päällä saunassakaan ;)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]
[/quote]
[/quote]
Se että ei tykkää jostakin ylimakeasta löyhkästä ei ole sama asia kuin yliherkkyys.
[/quote]
Et vastannut kysymykseen: mistä tiedät, kuka on tuoksuyliherkkä ja kuka ei? Varmistatko sen jokaiselta kysymällä?