Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksuyliherkät: haiseeko hiki paremmalta?

Vierailija
19.05.2015 |

Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista.

Kommentit (138)

Vierailija
81/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:05"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:44"]Et mikään hoitaja todellakaan ole jos et ymmärrä luonnollisen ja kemiallisen eroja aasi.
[/quote]

Olenkin lähihoitaja ja ei, en halua haista hieltä. Itse pidän dödöjen tuoksuista ja varmasti suurin osa potilaistakin.
[/quote]

Oot lihava lähäri. Laihduta ja lopeta haisemasta tekotuoksuilta.
[/quote]

Niin olenkin lihava ja haisen ilman dödöä. Siksipä en olekaan ilman.
[/quote]
Käytä tuoksuttomia töissä.
[/quote]
Minkä takia pitäisi sinun tai muiden luulotautisten "tuoksuyliherkkien" takia ostaa tuoksuton dödö? Kerrohan tämä. Miksi et itse vaihda työpaikkaa? Tai jää kokonaan pois työelämästä ja muutenkin ihmisten ilmoilta?
[/quote]
:D Eli pitäisi syrjäytyä ja asua yksin piilossa kotona?
[/quote]
Ja minunko sitten pitäisi ostaa ja käyttää tuoksutonta dödöä?

Vierailija
82/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:44"]Et mikään hoitaja todellakaan ole jos et ymmärrä luonnollisen ja kemiallisen eroja aasi.
[/quote]

Meinaatko, että luonnossa esiintyvät aineet eivät ole kemiallisia? Nyt yläasteen kemian kirjat esiin ja hieman kertausta kehiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tippaakaan ja just eli herkkä, mutta en silti ymmärrä miten ihmisille voi olla niin vaikeaa valita hajusteetonta kosmetiikkaa, jos on töissä paikassa, jossa potilaat tai työkaverit saavat oireita. Ihan samalla tavalla sitä hajusteetonta dödöä käytetään kuin hajustettua ja aivan samasta kaupasta niitä saa. Ei ole oikeasti vaikeaa.

T. Hajusteherkän entinen kämppiä, joka käyttää yhä vuosien jälkeen pääasiassa hajusteettomia pesuaineita ja deodoranttia

Vierailija
84/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla.    Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Niin, päänsärkyhän synnyttäessä onkin tosi harvinaista. :D [/quote] Jaa, en mä kyllä muilla kerroilla saanut päänsärkyä. Ja kyllähän sen nyt hemmetti soikoon tietää, mistä se päänsärky tulee, kun viereen astuu ihminen, jolla on hajuvettä ja saman tien tulee päänsärky. Onko sulla ollut kaikissa synnytyksissäsi päänsärky :O [/quote] Synnytä seuraava kotona niin säästyt päänsäryltä. Se varmaan onkin ollut synnytyksessä se kaikista kivuliain asia. Voi vitja näitä.

[/quote]

En mä ole enää synnyttämässä. On todella epäkohteliasta kätilöiltä tulla haisemaan hajuvedeltä nenään SYNNYTYKSESSÄ ja vielä osastolla sen jälkeen. EN ole ainoa äiti, jolla on aistit herkillä synnytyksen jälkeen. Sitä paitsi en ollut synnytyksen jälkeen kipeä, mutta päänsärky tuli, kun opiskelija tuli tekemään vierihoito-osastolle jotain, en enää muista mitä. Osastoilla muuten oli maininta, että ovat tuoksuttomia, joten nuo työntekijät rikkoivat sääntöjä.

Miksi sinä olet noin epäkohtelias ihminen? Oletko oikeassa elämässäkin noin ikävä persoona?

Vierailija
85/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla.    Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta???

[/quote]

No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta?
[/quote]

No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki.

Vierailija
86/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä hajuvedelläkö se hiki peitetään? Olenkin ihmetellyt, että miksi sitä pitää olla niin paljon. Olen myös luullut, että hien hajua yritetään eliminoida ei peittää niin kuin joskus 1500-luvulla. 

Vierailija
87/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin.

[/quote]

En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin

Vierailija
88/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla.    Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Niin, päänsärkyhän synnyttäessä onkin tosi harvinaista. :D [/quote] Jaa, en mä kyllä muilla kerroilla saanut päänsärkyä. Ja kyllähän sen nyt hemmetti soikoon tietää, mistä se päänsärky tulee, kun viereen astuu ihminen, jolla on hajuvettä ja saman tien tulee päänsärky. Onko sulla ollut kaikissa synnytyksissäsi päänsärky :O [/quote] Synnytä seuraava kotona niin säästyt päänsäryltä. Se varmaan onkin ollut synnytyksessä se kaikista kivuliain asia. Voi vitja näitä.

[/quote]

En mä ole enää synnyttämässä. On todella epäkohteliasta kätilöiltä tulla haisemaan hajuvedeltä nenään SYNNYTYKSESSÄ ja vielä osastolla sen jälkeen. EN ole ainoa äiti, jolla on aistit herkillä synnytyksen jälkeen. Sitä paitsi en ollut synnytyksen jälkeen kipeä, mutta päänsärky tuli, kun opiskelija tuli tekemään vierihoito-osastolle jotain, en enää muista mitä. Osastoilla muuten oli maininta, että ovat tuoksuttomia, joten nuo työntekijät rikkoivat sääntöjä.

Miksi sinä olet noin epäkohtelias ihminen? Oletko oikeassa elämässäkin noin ikävä persoona?
[/quote]

Kurjaa, kun Suomessa on mahdollisuus synnyttää sairaaloissa ja tällaista pääsee tapahtumaan. Kyllä terveydenhuollosta pitää enemmän maksaa vakuutuksilla ja käydä yksityisellä jos haluaa vinettää pikkuasioista.

Vierailija
89/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi tänään aamubussissa viereeni istui pinttyneeltä hieltä haiseva nuori nainen. Meinasi oksennus lentää kun se lemu leijaili nenään koko matkan ajan. Mieluummin haistan deodorantin kuin tuon.

Vierailija
90/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla.    Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta??? [/quote]   No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta? [/quote] No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki.

[/quote]

Mistä sä tiedät, kuinka moni on tuoksuyliherkkä? Kysytkö aina ihmisiltä erikseen? Et tiedä, kuvittelet vain tyhmässä päässäsi, että kaikki ihmiset tykkäävät ylimakeasta löyhkästäsi.

Vierailija
91/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]Sillä hajuvedelläkö se hiki peitetään? Olenkin ihmetellyt, että miksi sitä pitää olla niin paljon. Olen myös luullut, että hien hajua yritetään eliminoida ei peittää niin kuin joskus 1500-luvulla. 
[/quote]

Me hoitsut ei ehditä suihkuun kesken työpäivän, tiedätkös :)

Vierailija
92/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:29"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:25"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla.    Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Niin, päänsärkyhän synnyttäessä onkin tosi harvinaista. :D [/quote] Jaa, en mä kyllä muilla kerroilla saanut päänsärkyä. Ja kyllähän sen nyt hemmetti soikoon tietää, mistä se päänsärky tulee, kun viereen astuu ihminen, jolla on hajuvettä ja saman tien tulee päänsärky. Onko sulla ollut kaikissa synnytyksissäsi päänsärky :O [/quote] Synnytä seuraava kotona niin säästyt päänsäryltä. Se varmaan onkin ollut synnytyksessä se kaikista kivuliain asia. Voi vitja näitä. [/quote] En mä ole enää synnyttämässä. On todella epäkohteliasta kätilöiltä tulla haisemaan hajuvedeltä nenään SYNNYTYKSESSÄ ja vielä osastolla sen jälkeen. EN ole ainoa äiti, jolla on aistit herkillä synnytyksen jälkeen. Sitä paitsi en ollut synnytyksen jälkeen kipeä, mutta päänsärky tuli, kun opiskelija tuli tekemään vierihoito-osastolle jotain, en enää muista mitä. Osastoilla muuten oli maininta, että ovat tuoksuttomia, joten nuo työntekijät rikkoivat sääntöjä.   Miksi sinä olet noin epäkohtelias ihminen? Oletko oikeassa elämässäkin noin ikävä persoona? [/quote] Kurjaa, kun Suomessa on mahdollisuus synnyttää sairaaloissa ja tällaista pääsee tapahtumaan. Kyllä terveydenhuollosta pitää enemmän maksaa vakuutuksilla ja käydä yksityisellä jos haluaa vinettää pikkuasioista.

[/quote]

1) Suomessa ei voi synnyttää yksityisellä.

2) Osastolla oli tiedote, että heillä on politiikkana tuoksuttomuus.

Taidat olla joku näistä av:n teineistä, kun puhut vinettämisestä? Siitä taisi johtua tuo "päänsärky synnytyksessä" -kommenttisi? Et ole synnyttänyt, ja kuvittelet, että se jotenkin kuuluu synnytyksessä asiaan? Se selittää!

Vierailija
93/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuyliherkkiä on Suomessa noin joka kuudes eli ei yksi sadasta vaan kuusitoista. Italiassa tuoksuyliherkkiä on lähes puolet väestöstä.

Vierailija
94/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:03"]Ei haise paremmalta, mutta siitä ei hengitys salpaudu. Hiki ja paska haisee pahalle samalla tavalla kuin ei tuoksuherkillekin. Mutta kemiallisista tuoksuista saattaa oksentaa tai hengitystiet menevät tukkoon niin, ettei saa henkeä. Vrt.esim.keuhkoahtaumapotilaiden reaktiot, tosin jokseenkin lievempänä. olen joutunut lähtemään joskus tilaisuuksista pois, koska tuoksu on saanut aikaan voimakkaan oksetuksen. Kerran olen oksentanutkin tuoksusta. Joskus kurkkua alkaa kutittaa niin ettei edes yskiminen auta. Kuvittele, että sua vaan yskittäis ja yskittäis etkä saa sitä loppumaan ennen kuin tuoksun vaikutus lakkaa (ei riitä, että tuoksuva ihminen lähtee tilasta vaan pitää odottaa, että tuoksu haihtuu kokonaan ja siinä muuten kestää kauan). [/quote] Jep jep. No ei muut luovu tuoksuista. Ehkä muutat maalle raikkaaseen maalaisilmaan maajussien keskelle. Kesäisin pelloilla haisee siankakka eivätkä ne maajussitkaan liiemmin dödöä läträile. Ihanan luonnollista!

[/quote] olenko vaatinut sua luopumaan tuoksuistasi? Kerroin vain, ettei hiki haise paremmalle ja miten tuoksuyliherkkyys eroaa siitä. Mutta työnnäpäs vaan pääsi entistä syvemmälle perseeseen, kun et kuitenkaan lukemaasi ymmärrä.

Vierailija
95/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin.

[/quote]

En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin
[/quote]

Ei ehdi suihkuun kesken työpäivän. Ja vaikka on aamulla käynyt kyllä ennen puilta päivää haisee. Olen ylipainoinen ja työ on fyysistä, pitääkin kysyä pomolta saako potilasviihtyvyyden takia ylimääräisen vartin suihkutauon.

Vierailija
96/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tuore hiki puhtaalla iholla haisee paremmalta.

Vierailija
97/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]Sillä hajuvedelläkö se hiki peitetään? Olenkin ihmetellyt, että miksi sitä pitää olla niin paljon. Olen myös luullut, että hien hajua yritetään eliminoida ei peittää niin kuin joskus 1500-luvulla.  [/quote] Me hoitsut ei ehditä suihkuun kesken työpäivän, tiedätkös :)

[/quote]

Te hoitsut olette niin tyhmiä, ettette osaa ostaa tuoksutonta deodoranttia ja peseytyä kotona, vaan teillä on taktiikkana peittää paha hajunne hajuvedellä? No ei onneksi kaikilla hoitsuilla, mutta sinulla näköjään. Hyh!

Vierailija
98/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:26"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:21"]Mun mielestä oli aivan kamalaa, kun synnytyksessä kätilöllä ja vierihoito-osastolla kätilöopiskelijalla oli hajuvettä. Mä oon vähän yliherkkä tuoksuille, mutta synnytyksessä ja jälkeen olin aivan supersensitiivinen kaikelle (eikä kuulemma ole harvinaista), ja hajuveden haju oli jotain ihan kauheaa. En vain ole hyvä huomauttamaan tuollaisesta, vaikka sain päänsäryn sekä synnytyksessä että sitten myöhemmin osastolla.    Mä vähän luulen, että tämän ketjun aloittaja on provo, ei kai kukaan ole niin hölmä, ettei osaa käyttää hajusteetonta dödöä. [/quote] Ei halua käyttää, koska pitää itse tuoksuista. Kai erotat osata tai haluta??? [/quote]   No, jos et ole provo, olet todella hölmö ihminen. Miksi lähdit hoitoalalle, jos potilaat eivät kiinnosta? [/quote] No kun suurin osa EI ole tuoksuyliherkkiä, tajuatko? Ei välttämättään ole kuin yksi viikossa. Sitten pitää joka päivä haista ksikille työkavereille ja potilaille noin niinku varoiksi? Tyhmästä en tiedä, mutta sullahan se on reilu tapa ajatella. Totta hemmetissä potilaat ei voi kiinnostaa jos aamulla suihkaisin dödöä kainaloon työpaikan vessassa. Meitä on mun osastolla tosi monta välinpitämätöntä hoitsua sitten, taidetaanpa olla kaikki.

[/quote]

Mistä sä tiedät, kuinka moni on tuoksuyliherkkä? Kysytkö aina ihmisiltä erikseen? Et tiedä, kuvittelet vain tyhmässä päässäsi, että kaikki ihmiset tykkäävät ylimakeasta löyhkästäsi.

[/quote]

Se että ei tykkää jostakin ylimakeasta löyhkästä ei ole sama asia kuin yliherkkyys.

Vierailija
99/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:30"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:40"] Työskentelen hoitajana. Kiireisen työpäivän aikana hikoilen ihan reippaasti. En kyllä käsitä miten deodoranttini voi haitata ihmistä mutta hien haju ei. Itse en todellakaan pidä hien hajusta. Työssä ollaan niin paljon ihmisten lähellä että itseä ällöttäisi haista. [/quote] Hajuttomia deodorantteja löytyy kyllä kaupasta. [/quote] Jos pitää itse tuoksuista? Kuule kun enemmistö pitää. [/quote] Oletko tyhmä? Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi tuoksuista, vaan että saa niistä migreenin, hengenahdistusta tmv. inhottavia oireita. [/quote] Just. Mutta kun enemmistö pitää niistä. Jos salissa on 100 ihmistä ja yksi kokee olevansa yliherkkä, niin on reilua että 99 tuoksuista pitävää haisee sitten siinä porukassa hieltä sen yhden takia? Jos noin rajoittaa elämää ehkä ne 99 saa enemmistönä päättää mitä kainaloonsa tunkevat ja se 1 jää kotiin haisemaan hieltään. Win-win kaikille ja siinäpä näet kuka onkaan tyhmä kun tunkee niiden 99 keskelle väkisin. [/quote] En ole tuo, jolle vastasit, mutta enemmistö ei kyllä vaadi toisilta ihmisiltä hajusteiden käyttöä ja toisaalta aika moni joko inhoaa hajusteita tai saa niistä oireita. Jos taktiikkasi on peittää pahoja hajuja hajusteilla, olet mennyt aika pahasti metsään. Suosittelen peseytymistä ja deodoranttia, niitä kun saa hajusteettomanakin [/quote] Ei ehdi suihkuun kesken työpäivän. Ja vaikka on aamulla käynyt kyllä ennen puilta päivää haisee. Olen ylipainoinen ja työ on fyysistä, pitääkin kysyä pomolta saako potilasviihtyvyyden takia ylimääräisen vartin suihkutauon.

[/quote]

Käy siellä suihkussa kotona, niin kuin muutkin ihmiset. Säännöllinen peseytyminen ja deodorantin käyttö auttavat, se ei auta, että supsuttelet jotain ällöttävää hajustetta, jolla yrität peittää ihopoimujesi hajun. Ei se peitä! Käytät sitä hajutonta deodoranttia ja huolehdit hygieniastasi työajan ulkopuolella niin kuin muutkin ihmiset.

Vierailija
100/138 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:34"]Sillä hajuvedelläkö se hiki peitetään? Olenkin ihmetellyt, että miksi sitä pitää olla niin paljon. Olen myös luullut, että hien hajua yritetään eliminoida ei peittää niin kuin joskus 1500-luvulla. 
[/quote]

Mä käytän ihania hajuvesiä koska rakastan niitä! Mutta siis tuohan on dödöjen periaate, eikös ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän