Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväpariskunta kyseessä. Tiedän, että toinen pettää

Vierailija
19.05.2015 |

Kauhea dilemma! Kummatkin ovat ystäviäni. Nainen pettää systemaattisesti eli hänellä on vakituinen rakastaja. 

Haluan olla lojaali kummallekin. Hiertää, mitä tässä tulisi tehdä. Tähän asti olen valinnut hiljaisuuden. Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu. Joskus tekee mieli kertoa miehelle, mutta se rikkoo vain kaikkien välit -- ehkä lopullisesti. 

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:47"]

Tahtoisitko itse, että ystäväsi kertoisi miehesi petturuudesta? Ehkä kannattaisi ensin jutella naiselle ja kertoa että tietää ja aikoo kertoa. Niin nainen voisi itse halutessaan olla rehellinen.

[/quote]

Näin juuri aion tehdä asiaa nyt pähkäiltyäni. Sanon siis naiselle, etten voi jatkaa tällaista kulissien ylläpitoa puolestani. On nimittäin kutsu grillamaan ensi lauantaina. 

Joten hänen ITSE tulee kertoa miehelleen tai sitten en yksinkertaisesti kykene enää olemaan ystävä. 

Itse en kuitenkaan aio kertoa miehelle. En voi ottaa vastuuta mahdollisesta erosta ja koko perheen pahoinvoinnista. Voin vain vetäytyä koko tilanteesta. Jos mies tulee minulta suoraan joskus kysymään, niin sitten harkitsen tilanteen mukaan. 

[/quote]

Hohhoijjaa, ei ero olisi sinun vastuullasi mitenkään, vaan sen pettäjänaisen.

Vierailija
42/63 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en menisi kertomaan, mutta ystävälle voisin kyllä sanoa pari valittua sanaa ja ilmaista mielipiteeni hänen toiminnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me ollaan se pariskunta, niin tiedät kyllä, etten tule tässä parisuhteessa saamaan seksiä. En kerro seikkailusta miehelle, koska hän ei halua tietää. Meillä on valittu silmien sulkemisen linja, ja sillä tavoin olemme onnellisia. Sopipa se sinulle tai ei.

Vierailija
44/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:21"]

Ap oli jo päättänyt olla kertomatta. Sen paljastui herneen vedosta nenäänsä, kun kehoitettiin valitsemaan ystävyys petetyn kanssa.

Häntä ei harmita pettäminen vaan siitä kuuleminen, sillä nyt ei voi olla aidosti kaikkien kaveri enää. Koko jamppa ja hänen pettämisensä on oikeastaan ihan yks hailee siihen ongelmaan nähden, että ap:n omakuva saa särön vaikean paikan edessä.

[/quote]

Osin totta! Ajattelin kyllä, että olen ihan ulkopuolinen ja hiljaa koko jutusta. Tilanne vain käy nyt kestämättömäksi. En jaksa mennä grillailemaan ja teeskentelemään "kivoja perheitä". 

Mutta siinä olet nyt väärässä, etteikö minua aidosti tämä tilanne sureta. Ollaan oltu ystäviä jo kolmekymmentä vuotta naisen kanssa. Mies vähän myöhemmin tuli mukaan, mutta heti otti minut kuin siskon huomiinsa. 

Älä noin kyyninen ole. Elämässä oikeasti on välittämistä ilman taka-ajatuksia, vaikka tällä palstalla sitä ei aina uskoisi. 

Vierailija
45/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:47"]

Tahtoisitko itse, että ystäväsi kertoisi miehesi petturuudesta? Ehkä kannattaisi ensin jutella naiselle ja kertoa että tietää ja aikoo kertoa. Niin nainen voisi itse halutessaan olla rehellinen.

[/quote]

Näin juuri aion tehdä asiaa nyt pähkäiltyäni. Sanon siis naiselle, etten voi jatkaa tällaista kulissien ylläpitoa puolestani. On nimittäin kutsu grillamaan ensi lauantaina. 

Joten hänen ITSE tulee kertoa miehelleen tai sitten en yksinkertaisesti kykene enää olemaan ystävä. 

Itse en kuitenkaan aio kertoa miehelle. En voi ottaa vastuuta mahdollisesta erosta ja koko perheen pahoinvoinnista. Voin vain vetäytyä koko tilanteesta. Jos mies tulee minulta suoraan joskus kysymään, niin sitten harkitsen tilanteen mukaan. 

[/quote]

Hohhoijjaa, ei ero olisi sinun vastuullasi mitenkään, vaan sen pettäjänaisen.

[/quote]

Täällä nyt on perätty minulta vastuuta vaikka mistä, niin ajattelin, että kai sitten erostakin olen vastuussa. 

Lue koko ketju, jos jaksat. 

Vierailija
46/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kun vielä kerran kuvioissa, niin mielestäni kuuluu kertoa. Toivon mukaan hakevat sitten apua tilanteeseen. Lapset tästä aikanaan eniten tulevat kärsimään, luultavasti jopa omasikin. Sen vuoksi unohda itsesi edes hetkeksi.

Vierailija
47/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille miehelle. Se ansaitsee tietää.

Vierailija
48/63 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin samassa tilanteessa, toivoisin minulle kerrottavan. Jos kävisi ilmi, että kaverit eivät kertoneet, vaikka tiesivät, olisivat ne entisiä kavereita.

En halua enää ikinä tuhlata aikaani pettävän valehtelijan kanssa.

Vierailija
49/63 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:33"]

No, en menisi kertomaan, mutta ystävälle voisin kyllä sanoa pari valittua sanaa ja ilmaista mielipiteeni hänen toiminnasta.

[/quote]

Sanoin omalle "parhaalle ystävälle" eräiden ohareiden jälkeen nätisti siitä kuinka minua ihmetyttää, kuinka hänellä on kyllä aikaa viestitellä ja olla yhteyksissä sivusuhteidensa kanssa, mutta tekee henkilölle, jota kutsuu yhdeksi parhaista ystävistään, ohareita jatkuvasti.

Nainen suuttui, eikä kaveruutemme ole ollut enää kai olemassa. Ei ole missään yhteydessä minuun. Vältteli, kun yritin lähestyä. Lopulta annoin olla.

Vierailija
50/63 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko oikeasti sanovas olevaa miehenkin ystävä?Aika paska semmoinen jos et kerro että ystäväsi puoliso pettää.Reiluinta olisi vähintään olla esittämättä miehen ystävää,koska sellainen et todellakaan ole.

Vierailija
51/63 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:00"]

Voitko oikeasti sanovas olevaa miehenkin ystävä?Aika paska semmoinen jos et kerro että ystäväsi puoliso pettää.Reiluinta olisi vähintään olla esittämättä miehen ystävää,koska sellainen et todellakaan ole.

[/quote]

Älä nyt hauku!

Koen olevani molemipien ystävä. Sehän tässä tilanteen vaikeaksi tekeekin. 

ap

Vierailija
52/63 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin parivuotta sitten samassa tilanteessa. Tää nainen vielä erikseen kutsui mut kanssaan syömään ja kertoa täräytti, että hän löysi etelänreissulta panokaverin. Siinä vaiheessa oli suhdetta kestänyt jo pari kuukautta. Sitten se vielä vannotti, että et varmasti kerro Jussille, se ei saa tietää ja teinitkin alkaa vihaamaan äitiään! Mitä vittua!? Mulla nousi metri lerssi otsaan, mä olin todella raivona ja samalla tuo paska nainen vielä yrittää syyllistää mua!? Sanoin, etten lupaa mitään, en mitään. Miksi hemnetissä se mulle edes kertoi? Koska mä olin ainoa kaveriporukasta, joka ei tiedä, että olen sitten kartalla muiden kanssa.
Tuli todella paska fiilis. Mähän käyn treenaamassa tämän Jussin kanssa kahdesti viikossa ja muutenkin ollaan tekemisissä. Enpä voinut siinä hetkessä muuta kuin ottaa etäisyyttä, en voinut katsoa tuota petettyä kaveria silmiin ja olla kuin ei mitään. Kyllähän sitä ihmetyksiä tuli ja tietty seläntakana puhumista. Mä olin lapsellinen tuon naisen mielestä, kun aloin käyttäytymään noin.
Eli en kertonut. Jos mä olisin tämän Jussin eteen mennyt kiemurtelemaan, niin kyllähän tuo olisi arvannut aika äkkiä. No, mä olen nyt menettänyt kaksi ystävää. Satunnaisesti nähdään toisten kaverien illanistujaisissa ja kumpikin kovaan ääneen ihmettelee, kun mua ei ole näkynyt.

Vierailija
53/63 |
02.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas tässä loppujen lopuksi kävi?

Vierailija
54/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä on kerran pyytänyt alibia tapaamiselle kakkosmiehensä kanssa. En suostunut! Tämän vuoksi välit ovat jo jonkin verran viilenneet. Vetosi naisten keskinäiseen lojaliteettiin. 

Minulle sellaista ei ole olemassa. Oln vain oikeita ja vääriä tekoja, en lähde lojaalisuuden nimissä tukemaan niitä vääriä. 

ap

Vierailija
55/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun pariskunnalle tulee ero, kumman ystävä haluat olla? Kun mies saa tietää, että olet koko ajan tiennyt naisen suhteesa mutta et ole kertonut, hän ei halua olla ystäväsi enää. Jos taas kerrot miehelle naisen suhteesta, nainen kokee, että olet pettänyt hänrn luottamuksensa, vaikka hän itse tekee tässä väärin.

Vierailija
56/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:24"]

Leikkisin etten tiedä asiasta mitään. Todennäköisesti sekaantuminen asiaan rikkoisi välit kaikkien kanssa.

[/quote]

Mä ehkä kertoisin naiselle, että tiedän mitä hän puuhaa. Muuten pysyisin erossa koko hommasta, eli en lähtisi miehelle kertomaan. Jotain solidaarisuutta sitä pitää naistenkin välillä vaalia, arvaa kertoisiko kaverimiehesi sulle, jos tietäisi sun miehesi pettävän sua, no ei varmasti!

Näin olenkin tähän mennessä tehnyt. Ja uskon juuri, että rikkoisi pahasti kaikkien välit. Nainen pitäisi minua petturiystävänä. 

On vain vaikeaa. En osaa ajatella, että asia ei minulle kuulu. Olen heidän lapsensa kummitäti, todella pitkäaikainen ystävä. He ovat myös lapseni kummeja ja luottoystäviä kummatkin. 

[/quote]

Vierailija
57/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, sinun pitää nyt miettiä kumman ystävä olet ja millainen sinun arvomaailmasi on. Missään tapauksessa et voi sanoa olevasi molempien ystävä (ja vielä muka luottoystävä!), jos seisot tyynesti vieressä katsomassa, miten toista puukotetaan toistuvasti selkään. Jos olet hiljaa, olet valinnut pettäjän puolen etkä ole enää petetyn ystävä vaikka sellaista voit esittääkin. Muista; kun yhteen suuntaan kumarrat, toiseen suuntaan pyllistät.

Toiseksi, jokaisella meistä on vastuu tehdä maailmasta parempi paikka. Koetko toimivasi oikein tai olevasi hyvä ihminen, kun mahdollistat viattoman puolison pettämisen? Miksei miehellä ole oikeutta tietää, miten häntä kohdellaan? Mitä jos nainen tulee raskaaksi? Tai tartuttaa mieheensä jonkun taudin? Koska olet tietoinen pettämisestä, on pettämisen jatkuminen nyt myös sinun vastuullasi. Kiusaaja ja vierestä katsoja ovat yhtä pahoja, ja jos jätät auton alle jääneen maahan makaamaan, olet rikollinen vaikka sinä et kolaria ajanutkaan. Ei voi puhua pariskunnan omasta asiasta, jos toinen puoliso ei ole asiasta tietoinen.

Vierailija
58/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 11:13"]

Ensinnäkin, sinun pitää nyt miettiä kumman ystävä olet ja millainen sinun arvomaailmasi on. Missään tapauksessa et voi sanoa olevasi molempien ystävä (ja vielä muka luottoystävä!), jos seisot tyynesti vieressä katsomassa, miten toista puukotetaan toistuvasti selkään. Jos olet hiljaa, olet valinnut pettäjän puolen etkä ole enää petetyn ystävä vaikka sellaista voit esittääkin. Muista; kun yhteen suuntaan kumarrat, toiseen suuntaan pyllistät.

Toiseksi, jokaisella meistä on vastuu tehdä maailmasta parempi paikka. Koetko toimivasi oikein tai olevasi hyvä ihminen, kun mahdollistat viattoman puolison pettämisen? Miksei miehellä ole oikeutta tietää, miten häntä kohdellaan? Mitä jos nainen tulee raskaaksi? Tai tartuttaa mieheensä jonkun taudin? Koska olet tietoinen pettämisestä, on pettämisen jatkuminen nyt myös sinun vastuullasi. Kiusaaja ja vierestä katsoja ovat yhtä pahoja, ja jos jätät auton alle jääneen maahan makaamaan, olet rikollinen vaikka sinä et kolaria ajanutkaan. Ei voi puhua pariskunnan omasta asiasta, jos toinen puoliso ei ole asiasta tietoinen.

[/quote]

Jopa on meuhkaamista. Minä EN ole syyllinen tilanteeseen, ainoastaan pettäjä on. Mutta moraalinen dilemma on nyt olemassa kyllä. Sitähän minä tässä pähkäilen. 

Ei ollenkaan noin suoraviivainen juttu, kun annat ymmärtää. Eläytymiskyky ilmeisesti nolla sinulla. 

ap

Vierailija
59/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro pois, kun tiedän jo. Haluan vain varmuuden, jotta turha säätäminen loppuu. K

Vierailija
60/63 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko viestiin 38. 

Olet siis sitä mieltä, että minulla on vastuu siitä, jos aikuinen nainen tulee raskaaksi tai saa sukupuolitaudin omissa suhteissaan. Jo on logiikkaa, ei voi muuta sanoa. 

Tämä on nyt vaikea tilanne ja en sitä osaa ratkaista. Vaihtoehtoja on miehelle kertominen, joka todennäköisesti rikkoo heidän perheensä. Olenko muuten ajatusmallisi mukaan sitten vastuussa siitä vai?

Toinen vaihtoehto on, että olen vain hiljaa ja annan asioiden mennä omalla painollaan. Koen ympärilläni tapahtuvan vääryyttä, mutta kestän sen. Mieheen rikkoutuu välit varmasti aikanaan, jos tapahtumaketju paljastuu ja ymmärtää, että olen tiennyt, mutten kertonut. 

Kolmas vaihtoehto on antaa koko suhteiden hiipua. Harvennan ja harvennan yhteydenottoja. Siinä menee sitten kummiuskin, mutta se on se hinta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan