Ystäväpariskunta kyseessä. Tiedän, että toinen pettää
Kauhea dilemma! Kummatkin ovat ystäviäni. Nainen pettää systemaattisesti eli hänellä on vakituinen rakastaja.
Haluan olla lojaali kummallekin. Hiertää, mitä tässä tulisi tehdä. Tähän asti olen valinnut hiljaisuuden. Asiahan ei varsinaisesti minulle kuulu. Joskus tekee mieli kertoa miehelle, mutta se rikkoo vain kaikkien välit -- ehkä lopullisesti.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:39"]
Tietääkö nainen, että tiedät? Jos ei, eikä se voi tulla ilmi, niin leikkisin tietämätöntä. Itse ehkä ottaisin jossain sopivasti keskusteluun pettämisen (esim. nämä Kankaanniemen ehdotukset tai jotain vastaavaa) ja kauhistelisin sitä, ihan vaan mielenkiinnon vuoksi, että millainen reaktio tulee.
[/quote]
Nainen tietää, että tiedän. Monesti olemme puhuneet asiasta. Luottaa minuun!
Tottakai kerrot miehelle. Miljoona kertaa kamalampaa antaa hänen elää valheessa kuin olla epälojaali petturikaverille. Ystävyys voi mennä mutta menkööt. Miten saat edes yöllä nukuttua kun tiedät miten miestä petetään etkä tee asialle mitään.
Lähetä miehelle kirje postissa, jossa kerrot faktoja. Älä laita nimeäsi siihen...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:56"]
Lähetä miehelle kirje postissa, jossa kerrot faktoja. Älä laita nimeäsi siihen...
[/quote]
Olen miettinyt tätäkin. Tuntuu väärältä! Omilla kasvoillaan on asia otettava esiin, jos ottaa...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:56"]
[/quote]
Olen miettinyt tätäkin. Tuntuu väärältä! Omilla kasvoillaan on asia otettava esiin, jos ottaa...
[/quote]
No miten niin täytyy? Herranjestas ei sinun tarvitse hävetä tai kertoa asiasta kunnioitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:00"]
Voitko oikeasti sanovas olevaa miehenkin ystävä?Aika paska semmoinen jos et kerro että ystäväsi puoliso pettää.Reiluinta olisi vähintään olla esittämättä miehen ystävää,koska sellainen et todellakaan ole.
[/quote]
Älä nyt hauku!
Koen olevani molemipien ystävä. Sehän tässä tilanteen vaikeaksi tekeekin.
ap
[/quote]
No sitten kerrot! Miehellä on oikeus saada tietää! Ajatteleppa omalle kohdalles. Mun mielipide on, että petät "ystävääsi" itsekin, jos et kerro. Sekin luottaa suhun ja siihen että kertoisit kyllä.
Eihän se sinulle millään tavalla kuulu koko asia kun et ole tämän kaverinaisen panokaveri. Sano sille akalle suoraan ettet enää halua kuunnella pettämisjuttuja koska sinusta tuntuu pahalta hänen miehensä puolesta kun olet hänenkin kaveri.
Älä puutu. Ollut joskus samanlaisessa tilanteessa ja puuttuminen meni täysin metsään!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:33"]Meinasin jo sanoa, että tietysti käräytät miehen, mutta pettäjä olikin nainen? Ei kannata sekaantua toisten asioihin, ne eivät kuulu sinulle.
[/quote]
Menikö nyt ihan oikein sun kommenttisi? Mies käräytetään, mutta nainen ei. Tasa-arvoa?
Tosi paha! En kertoisi kuitenkaan mikäli haluat säilyttää ystävyyden. Pyytäisin toki pettäjää olemaan kertomatta seikkailuista.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:33"]Meinasin jo sanoa, että tietysti käräytät miehen, mutta pettäjä olikin nainen? Ei kannata sekaantua toisten asioihin, ne eivät kuulu sinulle. [/quote] Menikö nyt ihan oikein sun kommenttisi? Mies käräytetään, mutta nainen ei. Tasa-arvoa?
[/quote] Nainen haluaa vain saada sitä hellyyttä ja rakkautta, josta on haaveillut pikkutytöstä asti, mutta selvästi jäänyt ilman parisuhteessaan. Mies haluaa vain sikailla tunteettomasti ja panna.
Vau. Kuinka paljon pettäjänaisia oikeasti onkaan, kun tällä palstalla jatkuvasti törmää viesteihin, jossa ylpeillään kun on petetty miestä työmatkalla, ja sitten on näitä, jotka kertovat toisten pettämisistä. Onko tää yleismaailmallinen ilmiö, eli onko parempi olla vain yksin, vai koskeeko vain suomalaisia naisia?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 14:06"]
Vau. Kuinka paljon pettäjänaisia oikeasti onkaan, kun tällä palstalla jatkuvasti törmää viesteihin, jossa ylpeillään kun on petetty miestä työmatkalla, ja sitten on näitä, jotka kertovat toisten pettämisistä. Onko tää yleismaailmallinen ilmiö, eli onko parempi olla vain yksin, vai koskeeko vain suomalaisia naisia?
[/quote]
Miehet tykkää tavalla tai toisella vahvoista naisista. Sellaiset ei kauaa pysy sinkkuina :)
Älä kerro, mutta voithan johdattaa petyttyä tilanteisiin, joissa hänen silmänsä aukeavat.
Pettäjälle sanoisin, että ajatttelisi puolisoaan ja lopettaisi. Ainakin pyytäisin lopettamaan minulle asiasta uskoutumisen, koska petytty on myös yystäväni ja tuntuu pahalle petetyn puolesta sekä saattaa minut kiusalliseen tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:47"]
Tahtoisitko itse, että ystäväsi kertoisi miehesi petturuudesta? Ehkä kannattaisi ensin jutella naiselle ja kertoa että tietää ja aikoo kertoa. Niin nainen voisi itse halutessaan olla rehellinen.
[/quote]
Näin juuri aion tehdä asiaa nyt pähkäiltyäni. Sanon siis naiselle, etten voi jatkaa tällaista kulissien ylläpitoa puolestani. On nimittäin kutsu grillamaan ensi lauantaina.
Joten hänen ITSE tulee kertoa miehelleen tai sitten en yksinkertaisesti kykene enää olemaan ystävä.
Itse en kuitenkaan aio kertoa miehelle. En voi ottaa vastuuta mahdollisesta erosta ja koko perheen pahoinvoinnista. Voin vain vetäytyä koko tilanteesta. Jos mies tulee minulta suoraan joskus kysymään, niin sitten harkitsen tilanteen mukaan.
Jos me ollaan sun ystäväpariskunta, niin en mä petä. Mä oon vaan sairaan ihastunut siihen yhteen, mutta siinä kaikki.
Mulla vähän sama tilanne. Ystävänaiseni on minulle avoimesti kertonut salarakkaastaan... Miehensä ei tosiaan tiedä asiasta. Ystävä luottaa minuun, mutta meni kovin varpailleen, kun sanoin suoraan, etten halua kuulla ja ovat täysin minun ajatusmaailmaani vastaan. Pelkää kai koko ajan, että käräytän, mutta kerroin etten tee sitä, mutta hänen kyllä kannattaisi kertoa miehelleen...
Ap oli jo päättänyt olla kertomatta. Sen paljastui herneen vedosta nenäänsä, kun kehoitettiin valitsemaan ystävyys petetyn kanssa.
Häntä ei harmita pettäminen vaan siitä kuuleminen, sillä nyt ei voi olla aidosti kaikkien kaveri enää. Koko jamppa ja hänen pettämisensä on oikeastaan ihan yks hailee siihen ongelmaan nähden, että ap:n omakuva saa särön vaikean paikan edessä.
Tahtoisitko itse, että ystäväsi kertoisi miehesi petturuudesta? Ehkä kannattaisi ensin jutella naiselle ja kertoa että tietää ja aikoo kertoa. Niin nainen voisi itse halutessaan olla rehellinen.