Montako laudaturia nuorenne kirjoitti?
Kommentit (31)
Ai että mua ärsyttää kun vanhat sukulaiset (ei itse ylioppilaita) kysyy heti montako ällää sain. No en saanut yhtään, EEEMM ja tyytyväinen olen, tuo on keskivertoa parempi rivi. Mutta eihän se niitä kiinnosta :D t. tänä keväänä lakin saava
Perusketju av:lla, klassikkojen klassikko. Kaikkien lapset sai ihan hämmästyttävät paperit, älliä täynnä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:10"]Perusketju av:lla, klassikkojen klassikko. Kaikkien lapset sai ihan hämmästyttävät paperit, älliä täynnä.
[/quote]Yo-kirjoitukset ovat nykyisin helpot. Älliä tulee paljon enemmän kuin ennen koska taso on laskenut ja kirjoitukset voi jakaa kolmeen osaan.
Tämä on kai viimeinen leveilyketju, johon palstamamma voi lapsestaan osallistua, koska nyt ne nuorenne lähtevät kiireen vilkkaa elämään omaa elämäänsä.
Kaksi, tosin kirjoitti vaan neljä ainetta sillä valmistuu myös ammattiin samalla. Kaksoistutkinto siis.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:10"]Perusketju av:lla, klassikkojen klassikko. Kaikkien lapset sai ihan hämmästyttävät paperit, älliä täynnä. [/quote]Yo-kirjoitukset ovat nykyisin helpot. Älliä tulee paljon enemmän kuin ennen koska taso on laskenut ja kirjoitukset voi jakaa kolmeen osaan.
[/quote]
Itse asiassa 80-luvulla ällän saaneen osaamisella ei saisi nykyään kuin C:n.
T: lukion opettaja.
EEEMMM oli tyttären rivi
Ei siis älliä =)
LLLEEE. Ja kyllä, olen lapsestani todella ylpeä.
Seitsemän ainetta kirjoitti ja viisi laudaturia sai. Olen iloinen lapsen puolesta!
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:23"]
Itse asiassa 80-luvulla ällän saaneen osaamisella ei saisi nykyään kuin C:n.
T: lukion opettaja.
[/quote]
Riippuu aineesta. Englannissa tuo saattaa hyvinkin pitää paikkansa (ainakin, jos kysymys on ollut L:n alarajoilla olleesta). Sen sijaan ruotsissa saa 1980-luvun L:n osaamisella nykyisinkin kirkkaan L:n. Pitkässä matematiikassa vaatimustaso on ehkä suunnilleen sama, tosin ihan L:n alarajoilla olleilla suorituksella saisi nykyisin E:n. Reaaliaineissa tilanne on täysin eri, kun aineet ovat erikseen. 1980-luvulla yleistiedoiltaan hyvä oppilas pystyi saamaan L:n vastaamalla monen aineen helppoihin kysymyksiin. Toisaalta silloin ei yleensä pelkästään yhden aineen kysymyksiin vastaamalla pystynyt saamaan L:ää, koska kysymyksiä oli yhtä ainetta kohti niin vähän.
Mitä mä sanoin. Täältä ne 5% löytyy kuten joka vuosi.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:34"]Mitä mä sanoin. Täältä ne 5% löytyy kuten joka vuosi.
[/quote]Miten niin? Tuskin tänne muutenkaan ne vastaisi joiden lapsilta on kirjoitukset menneet huonosti
5 ällää tännekin, mies oli vielä mennyt lupaamaan 500€ käteistä per L. Joten kalliiksi tuli :-o
Eikö niillä kirjoitettavilla aineilla voisi olla joku raja eli 5 ainetta?
Vanhempi ei yhtään M oli paras arvosana neljästä aineesta. Nuorempi oli ahkerampi, kirjoitti kuusi ainetta, neljä ällää ja kaksi eetä.
Nuorin kirjoittaa ensi vuonna, on tasoltaan näiden välistä koulunumeroiden suhteen. Kahteellaan, miten menestyy.
Täytyy muistaa, että ennen arvosanoja oli vähemmän, joten L:n sai kustakin aineesta isompi prosentti kuin nykyään.
LEEMM oli tyttären rivi eli yksi ällä
Kuinka montaa ällää nämä AV-mammat kirjoittivat?
Pojalla ei ollut yhtään laudaturia. Kirjoitti C:n paperit. Ihanaa, että sai lukion loppuun kuten isoveljensäkin pari vuotta sitten.
Varmaan kaikkien lapset vaikka niitä tuleekin vain 5% per aine.