Bensan hinta, kipuraja on jo ylitetty
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.1738518
Täällä pitkien välimatkojen maakunnassa hinnat ne vain nousee. Täällä myös huono infra sähkö-ja kaasuautoille.
Josko sitä vain lopettaisi minkään tekemisen ja jäisi kotimieheksi.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kipuraja on jossain yli 10€/l. Maapallon vuoksi olen vähentänyt turhaa ajoa ja pyöräilen useammin kauppaan 6km ja töihin 16km.
Senkun pyöräilet. Suurimmalla osalla työmatka on yli 20km ja itselläni 36.
"Keskimääräinen työmatka noin 14 kilometriä
Työmatkojen keskipituus on puolitoistakertaistunut vuodesta 1990. Tämä johtuu pääasiassa kolmesta tekijästä: työssäkäyntialueiden laajentumisesta, kaupunkiseutujen välisten työmatkojen lisääntymisestä sekä työpaikkojen erikoistumisesta."
Pitänee hevonen tuohon takapihalle ottaa laiduntamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kipuraja on jossain yli 10€/l. Maapallon vuoksi olen vähentänyt turhaa ajoa ja pyöräilen useammin kauppaan 6km ja töihin 16km.
Menee sähköpyörällä yhdessä hujauksessa tuo matka. Meillä kummatkin menee töihin sähköpyörällä ja matkaa minulla 17km ja vaimolla yli 20km.
Otanko sen pakettiautollisen työkaluja ja välineitä reppuun vai miten suosittelisit niitä pyörällä kuljettamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele! Vähemmistöllä matka on yli 20km.
Bensan hinta ei haittaa ja vaikuta elämääni. Hihittelen yksikseni kotona kun bensan hinta jatkaa nousuaan. Kyllä autoilijaa ottaa päähän😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee sähköpyörällä yhdessä hujauksessa tuo matka. Meillä kummatkin menee töihin sähköpyörällä ja matkaa minulla 17km ja vaimolla yli 20km.
Otanko sen pakettiautollisen työkaluja ja välineitä reppuun vai miten suosittelisit niitä pyörällä kuljettamaan?
Todella harva ajaa pakettiautolla ja tarvitsee työkaluja. Nyt puhuttiin normaali ihmisistä, ei mistään pakettiauto reiskoista.
Bensasta on suurin osa veroja joten kiittäkäämme poliitikkojamme tästäkin paskasta.
Hankkikaa autoilijat polkuauto niin bensarahat säästyy samoin luonto. Lisäksi kunto nousee.
Bensan hinta saa nousta kirjoitti:
Bensan hinta ei haittaa ja vaikuta elämääni. Hihittelen yksikseni kotona kun bensan hinta jatkaa nousuaan. Kyllä autoilijaa ottaa päähän😂.
Samalla nousee kaikki muukin jota jopa sinä tarvitset.
Eikö tuota bensan polttamista kannata muutenkin vähentää, sehän on fossiilinen polttoaine ja tuhoaa ympäristön. Tämä ei varmaan kiinnosta kun minäminäminäminä.
Olisi kannattanut käydä koulut kunnolla niin olisi varaa bensaan eikä tarvitsisi kitistä, Hinta ei tule laskemaan vaikka kuinka protestoitte, se menee markkinatalouden mukaan. Kaikki aika minkä käytätte sen miettimiseen menee hukkaan. Kannattaa käyttää sekin aika itsensä kehittämiseen tai vaikka ympäristön suojeluun.
Vierailija kirjoitti:
Bensasta on suurin osa veroja joten kiittäkäämme poliitikkojamme tästäkin paskasta.
Pitää paikkaansa. Nykyiselläkin raakaöljyn markkinahinnalla meidän bensamme maksaisu n. 1€ / litra. Veroja on loput.
Itse lopetin kaiken luomuruoan ostamisen sekä vaihdoin tuulisähkön toiseen halvempaan. Myös kaikki biopesuaineet ym. kulutustavaran olen vaihtanut halvempiin. Lisäksi lopetin "kummilapsen" pitämisen sekä peruin Suomen Luonnon -lehden.
Enää ei ole löysää maailman parantamiseen jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Persaukisten ongelmia tuollaiset. Olen lapseton ja tehnyt insinöörin hommia parikymmentä vuotta, on varaa. Olisi kannattanut kuunnella kun ilmaista opetusta kouluissa jaettiin niin olisi sinullakin. Vieläkin ehdit, ei niissä Suomen oppilaitoksissa ole ikärajaa.
Suomela twiittasi että kulutusverot eivät kohdistu köyhiin, koska köyhillä ei ole rahaa.
Klassinen Marie Antoinette.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että on edes tällainen tasavero kun hyvätuloisia muuten verotetaan täysin kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persaukisten ongelmia tuollaiset. Olen lapseton ja tehnyt insinöörin hommia parikymmentä vuotta, on varaa. Olisi kannattanut kuunnella kun ilmaista opetusta kouluissa jaettiin niin olisi sinullakin. Vieläkin ehdit, ei niissä Suomen oppilaitoksissa ole ikärajaa.
Kohta kuule insinööri nousee sunkin kokonaisveroaste rytinällä, kun kuljetusalan firmat syöksyy konkurssiin ja tulee työttömiä. Eikä sovi unohtaa koronan kurittamaa mara-alaa. Hyvä että on varaa elättää massatyötöntä kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaan bensaveroa 10% ja nostetaan palkkaveroja 15%. Sitäkö haluat?
Kyllä pyörällä pääsee, itsekin ajan päivittäin 100 km siivuja kelillä kuin kelillä, akka tarakalla.
Tilasin tammikuun alussa sähköauton. Ei vie bensaa ja akut ei maksa kun jotain 20 t€ puolen miljoonan kilometrin välein. Puolen miljoonan kilometrin pelkät bensakulut olisi n. 70 t€, bensa-auton huollot siihen päälle. Vaihtoehtoja on.
Ihan hyvä, kohta ei ajele kuin tuttuja vastaan, ehhehe. T. Elintasovatsainen mersunomistaja