Bensan hinta, kipuraja on jo ylitetty
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.1738518
Täällä pitkien välimatkojen maakunnassa hinnat ne vain nousee. Täällä myös huono infra sähkö-ja kaasuautoille.
Josko sitä vain lopettaisi minkään tekemisen ja jäisi kotimieheksi.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Bensa on käsittämättömän halpaa ottaen huomioon pelkästään tuotantoon tarvittaviin laitteisiin menevät miljardi-investoinnit. Tähän päälle logistiikkaketju ja jakeluasemat. Näihin kaikkiin työntekijät. Miten ihmeessä se voi maksaa noin vähän?
Ihan niinkuin sinä sen rahoittaisit. Terveisiä Shellin osakkeita viisinumeroisella summalla omistava, osingot vuodessa nettona alle tonnin. Veroihin se menee.
https://www.is.fi/autot/art-2000006534130.html
"
Sitra väläyttää Suomeen yleistä tienkäyttömaksua ja ”lattiahintaa” – tarkoituksena pitää koronan halventama bensa ja diesel jatkossa tarpeeksi kalliina
Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitra esittää valtion uutta liikenneverotusta suunnittelevalle työryhmälle lukuisia vaihtoehtoisia keinoja valmisteilla olevaan päästöpohjaiseen veromuutokseen. Eräs niistä on fossiilisten polttoaineiden ns. lattiahinta."
Pitäisikö Sitra nimetä uudestaan... Suomen itsenäisyyden tuhoamisrahasto...
Itse olen jo vuosia pitänyt yhtenä valintaseikkani autoa vaihtaessa polttoaineen kulutuslukemia. Aikoinaan kun aloin autoa tankkaamaan oli 95:sen hinta alta euron ja siitä se on tasaisesti kivunnut ylemmäs. Olen vastannut panostamalla vähemmän kuluttavaan autoon. Joo ei lähde liikennevaloista kuin kaveri kolmelitrainen bemari, mutta kuluttaakin alle puolet. Valintakysymyksiä, mitä kukakin pitää tärkeänä.
Kunhan matkailu taas aukeaa, niin aion myös ahkerammin vertailla kannattaako jonnekin mennä omalla autolla vai julkisilla.
Tarkoitus on tyhjentää maaseutu. Vaikeuttaa viljelijöiden työtäja pakottaa ihmiset kaupunkiin betonikuutioihin.
Norjalaiset maanviljelijät ovat jo pyytäneet valtiolta apua kun eivät pärjää kohonneiden kustannusten kanssa.
Kai te jo ymmärrätte että tämä ei ole sattumaa?