Bensan hinta, kipuraja on jo ylitetty
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/artikkeli-1.1738518
Täällä pitkien välimatkojen maakunnassa hinnat ne vain nousee. Täällä myös huono infra sähkö-ja kaasuautoille.
Josko sitä vain lopettaisi minkään tekemisen ja jäisi kotimieheksi.
Kommentit (84)
Hullu maksaa bensasta tuollaista hintaa. Jätä auto kotia ja kävele.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin tammikuun alussa sähköauton. Ei vie bensaa ja akut ei maksa kun jotain 20 t€ puolen miljoonan kilometrin välein. Puolen miljoonan kilometrin pelkät bensakulut olisi n. 70 t€, bensa-auton huollot siihen päälle. Vaihtoehtoja on.
Mielenkiintoinen laskukaava.
Mun auto maksoi käytettynä 25tonnia. Jos ostan vastaavan sähköauton, sen alkaen hinta on 104 tuhatta euroa.
Jos mun bensakulut on sun laskelmalla puolelle miljoonalle kilometrille 70tonnia ja sähköauton hinta 104tonnia+20tonnia akut + kaikki se akkujen LATAUS (tästähän jatkuvasti puhutaan että lataat vaan kotona aina yön yli. Ei mun kotona tule ilmaista sähköä pistorasioista). Ai niin ja + sen latauspistokkeen asennus ennen kuin sellainen on käytettävissä.
Paljonko olisin sun mielestä plussalla 500tuhannen kilometrin jälkeen, kun olen vaihtanut ne akut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bensan hinta saa nousta kirjoitti:
Bensan hinta ei haittaa ja vaikuta elämääni. Hihittelen yksikseni kotona kun bensan hinta jatkaa nousuaan. Kyllä autoilijaa ottaa päähän😂.
Samalla nousee kaikki muukin jota jopa sinä tarvitset.
Persaukisten ongelmia tuollaiset. Olen lapseton ja tehnyt insinöörin hommia parikymmentä vuotta, on varaa. Olisi kannattanut kuunnella kun ilmaista opetusta kouluissa jaettiin niin olisi sinullakin. Vieläkin ehdit, ei niissä Suomen oppilaitoksissa ole ikärajaa.
Kohta kuule insinööri nousee sunkin kokonaisveroaste rytinällä, kun kuljetusalan firmat syöksyy konkurssiin ja tulee työttömiä. Eikä sovi unohtaa koronan kurittamaa mara-alaa. Hyvä että on varaa elättää massatyötöntä kansaa.
Minulla on sen verran säästössä, että pärjään sillä loppuelämän tarvittaessa. Tämä on sitä elämän hallintaa, pitäisi onnistua ilman insinöörin koulutustakin.
Siis se, että on rahaa, tarkoittaa sitä että esim bensan hinta olkoon ihan mitä vaan?
Tuolla tyylillä ne rahat ei kyllä riitä loppuelämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota bensan polttamista kannata muutenkin vähentää, sehän on fossiilinen polttoaine ja tuhoaa ympäristön. Tämä ei varmaan kiinnosta kun minäminäminäminä.
Olisi kannattanut käydä koulut kunnolla niin olisi varaa bensaan eikä tarvitsisi kitistä, Hinta ei tule laskemaan vaikka kuinka protestoitte, se menee markkinatalouden mukaan. Kaikki aika minkä käytätte sen miettimiseen menee hukkaan. Kannattaa käyttää sekin aika itsensä kehittämiseen tai vaikka ympäristön suojeluun.
Sun olis kans kannattanut käydä niitä kouluja, niin ymmärtäisit jostain jotain.
Suomen liikenteen päästöt ei vaikuta yhtään mihinkään tällä pallolla. Ne päästöt on niin mitättömät, että niiden takia on ihan turha kurjistaa tavallisen kansalaisen elämää ja pilata maan talous.
Parempi vähän kun ei mitään ja jos bensaan menevät rahat ohjautuvat kansantalouteen kiertoon muualle niin siitä on vain positiivisia vaikutuksia.
No mutta kun ei ne ohjaudu. Minä ainakin ostan edelleen sitä dieseliä, koska tarvitsen sitä, mutta jätän käymättä hierojalla ja kampaajalla. Ja kivoissa ketjuttomissa ravintoloissa. Enkä tosiaan lähde mihinkään shoppailukierrokselle vaan huvikseen "jos löytyisi jotain".
Silloin ne rahat ei ohjaudu mihinkään kansantalouteen kiertoon. Säästän ja sijoitan "ylijääneet" rahat myöhempää tarvetta varten.
No niin on, töissä on pakko käydä. Harrastuksiin menen jos en voi kotona tehdä, sosiaalinen elämä kärsii. Kulutusta joutuu vähentämään kun hinnat nousee niin paljon, palkka ei. Vihreät lienee tyytyväisiä kun tavoitteet todella saavutetaan. Mutta kyllä tämä aiheuttaa suuria,ei positiivisia muutoksia paljon yhteiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kipuraja on jossain yli 10€/l. Maapallon vuoksi olen vähentänyt turhaa ajoa ja pyöräilen useammin kauppaan 6km ja töihin 16km.
Senkun pyöräilet. Suurimmalla osalla työmatka on yli 20km ja itselläni 36.
Menee sähköpyörällä yhdessä hujauksessa tuo matka. Meillä kummatkin menee töihin sähköpyörällä ja matkaa minulla 17km ja vaimolla yli 20km.
Otanko sen pakettiautollisen työkaluja ja välineitä reppuun vai miten suosittelisit niitä pyörällä kuljettamaan?
Todella harva ajaa pakettiautolla ja tarvitsee työkaluja. Nyt puhuttiin normaali ihmisistä, ei mistään pakettiauto reiskoista.
Ai anteeks. En tienny, että oon epänormaali.
Mutta näinhän se on helppo kieltää koko ongelma. "Nyt ei puhuta sinusta".
Jepjep. Mun on silti ostettava sitä sikakallista löpöä. Ja aika paljon.
Nyt tiedät, olet vähemmistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuota bensan polttamista kannata muutenkin vähentää, sehän on fossiilinen polttoaine ja tuhoaa ympäristön. Tämä ei varmaan kiinnosta kun minäminäminäminä.
Olisi kannattanut käydä koulut kunnolla niin olisi varaa bensaan eikä tarvitsisi kitistä, Hinta ei tule laskemaan vaikka kuinka protestoitte, se menee markkinatalouden mukaan. Kaikki aika minkä käytätte sen miettimiseen menee hukkaan. Kannattaa käyttää sekin aika itsensä kehittämiseen tai vaikka ympäristön suojeluun.
Sun olis kans kannattanut käydä niitä kouluja, niin ymmärtäisit jostain jotain.
Suomen liikenteen päästöt ei vaikuta yhtään mihinkään tällä pallolla. Ne päästöt on niin mitättömät, että niiden takia on ihan turha kurjistaa tavallisen kansalaisen elämää ja pilata maan talous.
Parempi vähän kun ei mitään ja jos bensaan menevät rahat ohjautuvat kansantalouteen kiertoon muualle niin siitä on vain positiivisia vaikutuksia.
Kansantalous pelkästään kärsii tästä. Bensaa on pakko ostaa, sähköä on pakko käyttää. Nousseet hinnat on suoraan pois siitä ylimääräisestä kulutuksesta. Palveluista ja kotimaisista tuotteista.
Se on nyt persut sitten näytön paikka.
Kipuraja meni 1987 kun 3mk hinta ylittyi
Vierailija kirjoitti:
Miten niin nyt? Persuilla ei ole toistaiseksi mitään lihaksia vaikuttaa polttoaineverotukseen. Edellisen kerran kun olivat hallituksessa, niin korotottivat polttoaineveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin nyt? Persuilla ei ole toistaiseksi mitään lihaksia vaikuttaa polttoaineverotukseen. Edellisen kerran kun olivat hallituksessa, niin korotottivat polttoaineveroa.
Hallituksessa oli siniset, ei Persut. Persuina pääsi sinne mutta olivat jo kääntäneet takkia. Älä vääristele asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sentään tässä mittakaavassa, mitä nykyinen hallitus.
”Stubb mainisti myös polttoaineveron korotuksen. Polttoaineveron nostolla korvataan makeisveron poisto. Keskimääräiselle henkilöautoilijalle tämä tarkoittaa hallituksen mukaan 30-35 euron lisämenoa vuodessa.
Ulkoministeri Timo Soinin mukaan polttoaineveron suuruutta kuitenkin tarkastellaan, jos tynnyrihinta nousee merkittävästi.” Mtv 3
Muuttakaa pois sieltä metsän keskeltä jos bensa maksaa liikaa. Tai hommatkaa parempi palkka. Ihme ruikuttajia taas.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois sieltä metsän keskeltä jos bensa maksaa liikaa. Tai hommatkaa parempi palkka. Ihme ruikuttajia taas.
Typerä ja ylimielinen kommentti josta ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä yksi ruikuttajien palsta. On kallista, mikään ei saisi maksaa mitään ruikku ruikku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kipuraja on jossain yli 10€/l. Maapallon vuoksi olen vähentänyt turhaa ajoa ja pyöräilen useammin kauppaan 6km ja töihin 16km.
Senkun pyöräilet. Suurimmalla osalla työmatka on yli 20km ja itselläni 36.
Menee sähköpyörällä yhdessä hujauksessa tuo matka. Meillä kummatkin menee töihin sähköpyörällä ja matkaa minulla 17km ja vaimolla yli 20km.
Työkkäri kehotti hakemaan töitä 170km päästä. Pyörälläkö pitäis ajaa?
Elekee huolia. Kyllä nyt ropisee tankkaus boonuksia 😁