Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sananvapauskylä peruutettiin monikulttuurisuusfestivaalilla

Vierailija
19.05.2015 |

Näin se monikulttuurisuus toimii.

"Näytteille asetettavien kuvien joukossa oli piirroksia profeetta Muhammedista.

– Ihmisten turvallisuus on meille tapahtuman järjestäjätahona kaikkein tärkeintä. Teemme kaikkemme, jotta festivaalin turvallisuusriskit ovat mahdollisimman pienet. Sananvapauskylän osalta konsultoimme Suojelupoliisia useaan otteeseen. Heidän uhka-arvionsa pohjalta teimme päätöksen olla ottamatta Muhammed-kuvia keskelle suurta yleisötapahtumaa, kertoo festivaalia järjestävän Kepa ry:n ohjelmajohtaja Outi Hannulatiedotteessa."

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/maailma%20kylassa%20sananvapaus%20mohammed-36195

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:03"]

Mulla on 'Je suis Charlie' -paita. Pistän sen päälle ja lähden muksujen kanssa hengaan festareille. Ottaisko koiran mukaan? Tai siis, no, ne on varmasti kielletty. Ettei kenellekään tule paha mieli.

[/quote]

Mä otan mukaan lemmikkipossuni.

Vierailija
22/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä helvetin hinku on tehdä piirustuksia/kuvia/patsaita Muhammadista kun se kerran on islamissa kielletty? Eikö voida jättää rauhaan se asia? Onko se niin kamalaa? Jos kerran mailmalla tapetaan ihmisiä kuvien takia niin miksi? Eikö olisi silloin vaan parempi antaa olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:44"]

Ap voisi pitää Muhammed-näyttelyn kotonaan, jos on sananvapaudesta niin huolissaan. Oikeastaan sinne näyttelyyn voisivat mennä kaikki "suvaitsevaistoa" hokevat.

[/quote]

En kritisoi festarin päätöstä peruuttaa sananvapauskylä. Kritisoin suvaitsevaistoa, jotka eivät näinkään ilmiselvien ongelmien edessä uskalla myöntää tiettyihin uskontoihin ja kulttuureihin liittyviä ongelmia.

ap

Vierailija
24/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 01:23"]

Näin se monikulttuurisuus toimii.

"Näytteille asetettavien kuvien joukossa oli piirroksia profeetta Muhammedista.

– Ihmisten turvallisuus on meille tapahtuman järjestäjätahona kaikkein tärkeintä. Teemme kaikkemme, jotta festivaalin turvallisuusriskit ovat mahdollisimman pienet. Sananvapauskylän osalta konsultoimme Suojelupoliisia useaan otteeseen. Heidän uhka-arvionsa pohjalta teimme päätöksen olla ottamatta Muhammed-kuvia keskelle suurta yleisötapahtumaa, kertoo festivaalia järjestävän Kepa ry:n ohjelmajohtaja Outi Hannulatiedotteessa."

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/maailma%20kylassa%20sananvapaus%20mohammed-36195

[/quote]

Suvaitsevaiston itsesensuuri TODISTAA että älyvapaa maahanmuutton ja islamisaatio ON MENNYT LIIAN PITKÄLLE.

Tarviiko muita todisteita?

Vierailija
25/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhammettilaisten pelko rajoittaa ilmaisunvapautta – Sananvapauskylä peruttiin festareilta!
Islam rajoittaa jo nyt suomalaisten sanan- ja ilmaisunvapautta. Mikä on tilanne 20 vuoden päästä, jos jatketaan pahalle pikkusormen antamista?

18.05.2015 21:41, 2078 lukukertaa

Maailma kylässä -festivaalilla ei järjestetäkään Sananvapauskylää ensi viikonloppuna Kaisaniemessä. Se perutaan turvallisuussyistä.

Sananvapauskylä-messuosastolla oli tarkoitus esitellä osia Minä olen Charlie -näyttelystä ja taiteilija Ville Rannan piirustuksia. Näytteille asetettavien kuvien joukossa olisi ollut piirroksia myös profeetta Muhammedista, jotka ovat olleet syynä muun muassa Pariisin ja Kööpenhaminan terrori-iskuille.

“Ihmisten turvallisuus on meille tapahtuman järjestäjänä kaikkein tärkeintä. Teemme kaikkemme, jotta festivaalin turvallisuusriskit ovat mahdollisimman pienet”, selittää festivaalia järjestävän Kepa ry:n ohjelmajohtaja Outi Hannula.

Hän kertoo, että Kepa pyysi Suojelupoliisilta mielipiteitä ja neuvoja Sananvapauskylästä, ja poliisin uhka-arvion perusteella tehtiin päätös olla ottamatta Muhammed-kuvia keskelle suurta yleisötapahtumaa.

“Selvitimme myös mahdollisuutta sijoittaa osa näyttelystä lähellä sijaitseviin sisätiloihin, mutta sieltä tuli samanlainen johtopäätös, eikä kuvia haluttu turvallisuussyistä“, Hannula sanoo.

Sananvapauskylä oli tarkoitus toteuttaa keskellä festivaalialuetta.

Maailma kylässä -festivaali ei ole ainoa paikka, missä turvallisuusseikat ovat supistaneet tai estäneet tapahtuman.

Minä olen Charlie -näyttely suljettiin maaliskuussa Helsingin Arabianrannan kirjastossa, koska turvatoimet eivät olleet kiinteistön omistajan mukaan riittäviä. Lisäksi Muhammed-kuvistaan tunnettua ruotsalaistaiteilija Lars Vilksiä ei päästetty eduskuntaan, koska Suojelupoliisi piti turvallisuusuhkaa liian suurena.

Islam rajoittaa jo nyt suomalaisten sanan- ja ilmaisunvapautta. Mikä on tilanne 20 vuoden päästä, jos jatketaan pahalle pikkusormen antamista?

Vierailija
26/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:40"]

Mä ymmärrän tuon päätöksen oikein hyvin. Tuolla tapahtumassa on aina paljon ihmisiä ja myös hyvin paljon pieniä lapsia. Miksi pitäisi ehdointahdoin houkutella sinne jotain idiootteja islamisteja tekemään terroristi-iskuja? Sananvapaus on tärkeä asia, mutta ei niin, että tietoisesti provosoidaan ja vaarannetaan sivullisten henki. Jos joillain on pakottava tarve ilmaista itseään Muhammedin kuvilla, niin voivat perustaa ihan oman tapahtuman tätä varten ja kutsua samanhenkiset mukaan odottamaan, tuleeko väkivaltaisuuksia vai ei. Lapsiperheet menevät tuonne festareille nauttimaan musiikista ja muusta ohjelmasta, hyvästä ruuasta ja yhdessäolosta. 

[/quote]

Niin en oikein ymmärrä miksi Suomeen pitää ehdoin tahdoin houkutella asumaan (adjektiivi) (uskonto) henkilöitä, jotka ovat valmiita potentiaalisesti tekemään terroristi-iskuja?

Sananvapaudessa ei olisi ongelmaa jos maahanmuutossa olisi edes JOTAIN järkeviä kriteerejä...

Vierailija
27/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:59"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:44"]

Mä ymmärrän tuon päätöksen oikein hyvin. Tuolla tapahtumassa on aina paljon ihmisiä ja myös hyvin paljon pieniä lapsia. Miksi pitäisi ehdointahdoin houkutella sinne jotain idiootteja islamisteja tekemään terroristi-iskuja? Sananvapaus on tärkeä asia, mutta ei niin, että tietoisesti provosoidaan ja vaarannetaan sivullisten henki. Jos joillain on pakottava tarve ilmaista itseään Muhammedin kuvilla, niin voivat perustaa ihan oman tapahtuman tätä varten ja kutsua samanhenkiset mukaan odottamaan, tuleeko väkivaltaisuuksia vai ei. Lapsiperheet menevät tuonne festareille nauttimaan musiikista ja muusta ohjelmasta, hyvästä ruuasta ja yhdessäolosta. 

[/quote]

Aivan näin. Mutta ironia tässä on se, että tapahtumaa on todennäköisesti järjestämässä juuri se suvaitsevaisto, joka saarnaa monikulttuurisuuden ihanuutta.

[/quote]

Ei suvaitsevaisuus tarkoita, että hyväksyisi väkivallan ja rikokset. Eikä se myöskään tarkoita, että ei voisi käyttää tervettä järkeä. Mulla ei ole mitään skinejäkään vastaan, mutta en mä silti mene jollekin korstolle nakkikiskan jonossa aukomaan päätäni. Nenänsähän siinä saisi vaan kipeäksi enkä halua sitä.

[/quote]

Suvaitsevaistolta vain puuttuu syy-seuraussuhteiden hahmotuskyky. Monikulttuurisuus -> sananvapauden rajoitus.

[/quote]

Jotenkin keskimäärin se tuntuu puuttuvan naisilta (ja naisaivoisilta miehiltä)... jos katsoo mokuttajia niin 99% on naisia Vihreistä, Vasemmistoliitosta ja SDP:stä.

28/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:10"]

[/quote]

Aivan näin. Mutta ironia tässä on se, että tapahtumaa on todennäköisesti järjestämässä juuri se suvaitsevaisto, joka saarnaa monikulttuurisuuden ihanuutta.

[/quote]

Ei suvaitsevaisuus tarkoita, että hyväksyisi väkivallan ja rikokset. Eikä se myöskään tarkoita, että ei voisi käyttää tervettä järkeä. Mulla ei ole mitään skinejäkään vastaan, mutta en mä silti mene jollekin korstolle nakkikiskan jonossa aukomaan päätäni. Nenänsähän siinä saisi vaan kipeäksi enkä halua sitä.

[/quote]

Suvaitsevaistolta vain puuttuu syy-seuraussuhteiden hahmotuskyky. Monikulttuurisuus -> sananvapauden rajoitus.

[/quote]

Ei puutu. Kyllä jokainen suvaitsevainenkin tietää eron vaikkapa chileläisten pakolaisten ja fundamentalistien islamistien välillä. Monilta ei-suvaitsevaisilta vaan tuntyuu puuttuvan hahmotuskyky, että mamu ei ole sama asia kuin fundamentalistinen islamisti vaan mamuja meillä on jo lähes jokaisesta maailmankolkasta ja lähes jokaisesta maailman uskonnosta. Jos yksi ryhmittymä onkin ei-toivottu, ei sen ryhmän vuoksi pidä tuomita kaikkia maahanmuuttajia. 

[/quote]

Maahanmuuttokriittiset eivät tuomitse kaikkia maahanmuuttajia vaan Suomelle haitallisen maahanmuuton. Maahanmuuttokriittiset eivät myöskään syytä Suomen maahanmuuttopolitiikasta maahanmuuttajia vaan typeriä suomalaisia poliitikkoja.

[/quote]

En mä puhunutkaan maahanmuuttokriittisistä vaan ei-suvaitsevaisista, joilla tarkoitin niitä nationalisteja, joiden mielestä Suomessa ei pitäisi olla ketään muuta kuin alkuperäisiä suomalaisia. Pidän itseäni suvaitsevaisena, vaikka olen samaan aikaan myös maahanmuuttokriittinen. Katson, että Suomeen voi kyllä tulla mistä maasta tahansa ja noudattaa täällä oman uskontonsa mukaisia tapoja, kunhan ne tavat eivät riko lakia. [/quote]

En ole kertaakaan elämäni aikana tavannut henkilöä, joka ajattelisi niin että Suomessa pitäisi olla vain suomalaisia. Edes natsit eivät ole sitä mieltä, että Suomessa saisi asua vain suomalaisia. :D

Vierailija
29/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei puutu. Kyllä jokainen suvaitsevainenkin tietää eron vaikkapa chileläisten pakolaisten ja fundamentalistien islamistien välillä. Monilta ei-suvaitsevaisilta vaan tuntyuu puuttuvan hahmotuskyky, että mamu ei ole sama asia kuin fundamentalistinen islamisti vaan mamuja meillä on jo lähes jokaisesta maailmankolkasta ja lähes jokaisesta maailman uskonnosta. Jos yksi ryhmittymä onkin ei-toivottu, ei sen ryhmän vuoksi pidä tuomita kaikkia maahanmuuttajia. 

[/quote]

Maahanmuuttokriittiset eivät tuomitse kaikkia maahanmuuttajia vaan Suomelle haitallisen maahanmuuton. Maahanmuuttokriittiset eivät myöskään syytä Suomen maahanmuuttopolitiikasta maahanmuuttajia vaan typeriä suomalaisia poliitikkoja.

[/quote]

En mä puhunutkaan maahanmuuttokriittisistä vaan ei-suvaitsevaisista, joilla tarkoitin niitä nationalisteja, joiden mielestä Suomessa ei pitäisi olla ketään muuta kuin alkuperäisiä suomalaisia. Maahanmuuttokriittisyys on ihan eri asia. Pidän itseäni suvaitsevaisena, vaikka olen samaan aikaan myös maahanmuuttokriittinen. Katson, että Suomeen voi kyllä tulla mistä maasta tahansa ja noudattaa täällä oman uskontonsa mukaisia tapoja, kunhan ne tavat eivät riko lakia. Kuulun itsekin uskonnoltani pieneen vähemmistöön, mutta en toimi lain vastaisesti enkä aiheuta järjestyshäiriöitä tms muille. Suomessa on uskonnonvapaus ja kunhan tapani ja rituaalini eivät haittaa muita ihmisiä, niin voin harjoittaa uskontoani ihan vapaasti. Näin pitäisi voida tehdä muidenkin. Jos joku ei uskontonsa vuoksi voi hyväksyä Suomen lainsäädäntöä tai muita säännöksiä, niin silloin Suomi ei ole hänelle oikea paikka elää ja asua.

[/quote]

Tuo on lähes fiktiivinen ryhmä... ei ole olemassa käytännössä.

Tässä syy miksi maahanmuutosta ja maahanmuuttajista on vaikea keskustella

Yksi tärkein syy on se että puolestapuhujat ja vastustajat tarkoittavat olennaisilla termeillä eri asiaa. 

Ensinnäkin on lienee selvää että maahanmuuttajia on hyvin erilaisia. On erittäin hyvin Suomeen sopeutuvia, jotka ovat pääosin esim. joko länsimaista tai aasiasta. Sitten on Suomeen huonosti sopeutuvia, jotka tulevat tutkimuksien ja empiiristen kokemusten mukaan yleensä tietyistä maista.  

Jos näitä nyt nimitettäisiin sopeutuviksi-mamuiksi ja ei-sopeutuviksi-mamuiksi niin keskustelijoiden olisi helpompi ymmärtää toisiaan.  

Kun esim. persut puhuvat maahanmuuton ongelmista ja mamuista he EIVÄT TARKOITA sopeutuvia-mamuja vaan ei-sopeutuvia-mamuja. Suvaitsevaiset luulevat että persut vastustavat kaikkia mamuja ja vetävät herneen nenään että miten joku voi olla niin umpimielinen että vastustaa KAIKKIA mamuja. 

'Keskustelijat' ovat niin poteroissaan ettei kukaan halua edes oikeasti ymmärtää mitä toinen ryhmä haluaa sanoa.  

Kun maahanmuuton vastustajat puhuvat mamuista niin he tarkoittavat vaan ja yksiomaan näitä ei-sopeutuvia-mamuja. 

Kenelläkään ei ole sopeutuvia maahanmuuttajia vastaan yhtään mitään (99% ei vastusta, 1% vastustaa ehkä kaikkia mamuja). 

Maahanmuuttokriittisistä yli 90% vastustaa nimenomaan näitä ei-sopeutuvia mamuja, jotka ovat rasite taloudellisesti ja uhka turvallisuudelle.

Vierailija
30/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="19.05.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:19"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:10"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:03"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:44"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:40"] Mä ymmärrän tuon päätöksen oikein hyvin. Tuolla tapahtumassa on aina paljon ihmisiä ja myös hyvin paljon pieniä lapsia. Miksi pitäisi ehdointahdoin houkutella sinne jotain idiootteja islamisteja tekemään terroristi-iskuja? Sananvapaus on tärkeä asia, mutta ei niin, että tietoisesti provosoidaan ja vaarannetaan sivullisten henki. Jos joillain on pakottava tarve ilmaista itseään Muhammedin kuvilla, niin voivat perustaa ihan oman tapahtuman tätä varten ja kutsua samanhenkiset mukaan odottamaan, tuleeko väkivaltaisuuksia vai ei. Lapsiperheet menevät tuonne festareille nauttimaan musiikista ja muusta ohjelmasta, hyvästä ruuasta ja yhdessäolosta.  [/quote] Aivan näin. Mutta ironia tässä on se, että tapahtumaa on todennäköisesti järjestämässä juuri se suvaitsevaisto, joka saarnaa monikulttuurisuuden ihanuutta. [/quote] Ei suvaitsevaisuus tarkoita, että hyväksyisi väkivallan ja rikokset. Eikä se myöskään tarkoita, että ei voisi käyttää tervettä järkeä. Mulla ei ole mitään skinejäkään vastaan, mutta en mä silti mene jollekin korstolle nakkikiskan jonossa aukomaan päätäni. Nenänsähän siinä saisi vaan kipeäksi enkä halua sitä. [/quote] Suvaitsevaistolta vain puuttuu syy-seuraussuhteiden hahmotuskyky. Monikulttuurisuus -> sananvapauden rajoitus. [/quote] Ei puutu. Kyllä jokainen suvaitsevainenkin tietää eron vaikkapa chileläisten pakolaisten ja fundamentalistien islamistien välillä. Monilta ei-suvaitsevaisilta vaan tuntyuu puuttuvan hahmotuskyky, että mamu ei ole sama asia kuin fundamentalistinen islamisti vaan mamuja meillä on jo lähes jokaisesta maailmankolkasta ja lähes jokaisesta maailman uskonnosta. Jos yksi ryhmittymä onkin ei-toivottu, ei sen ryhmän vuoksi pidä tuomita kaikkia maahanmuuttajia.  [/quote] Maahanmuuttokriittiset eivät tuomitse kaikkia maahanmuuttajia vaan Suomelle haitallisen maahanmuuton. Maahanmuuttokriittiset eivät myöskään syytä Suomen maahanmuuttopolitiikasta maahanmuuttajia vaan typeriä suomalaisia poliitikkoja. [/quote] En mä puhunutkaan maahanmuuttokriittisistä vaan ei-suvaitsevaisista, joilla tarkoitin niitä nationalisteja, joiden mielestä Suomessa ei pitäisi olla ketään muuta kuin alkuperäisiä suomalaisia. Pidän itseäni suvaitsevaisena, vaikka olen samaan aikaan myös maahanmuuttokriittinen. Katson, että Suomeen voi kyllä tulla mistä maasta tahansa ja noudattaa täällä oman uskontonsa mukaisia tapoja, kunhan ne tavat eivät riko lakia. [/quote] En ole kertaakaan elämäni aikana tavannut henkilöä, joka ajattelisi niin että Suomessa pitäisi olla vain suomalaisia. Edes natsit eivät ole sitä mieltä, että Suomessa saisi asua vain suomalaisia. :D

[/quote]

Enkä mä ole koskaan tavannut suvaitsevaista, jonka mielestä kunniamurhat, perheväkivalta, kuoliaaksi kivittäminen, lapsimorsiamet, tyttöjen ympärileikkaukset tai terrori-iskut olisi hyväksyttäviä asioita.

Vierailija
31/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:19"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:10"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:03"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:59"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:44"] [quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:40"] Mä ymmärrän tuon päätöksen oikein hyvin. Tuolla tapahtumassa on aina paljon ihmisiä ja myös hyvin paljon pieniä lapsia. Miksi pitäisi ehdointahdoin houkutella sinne jotain idiootteja islamisteja tekemään terroristi-iskuja? Sananvapaus on tärkeä asia, mutta ei niin, että tietoisesti provosoidaan ja vaarannetaan sivullisten henki. Jos joillain on pakottava tarve ilmaista itseään Muhammedin kuvilla, niin voivat perustaa ihan oman tapahtuman tätä varten ja kutsua samanhenkiset mukaan odottamaan, tuleeko väkivaltaisuuksia vai ei. Lapsiperheet menevät tuonne festareille nauttimaan musiikista ja muusta ohjelmasta, hyvästä ruuasta ja yhdessäolosta.  [/quote] Aivan näin. Mutta ironia tässä on se, että tapahtumaa on todennäköisesti järjestämässä juuri se suvaitsevaisto, joka saarnaa monikulttuurisuuden ihanuutta. [/quote] Ei suvaitsevaisuus tarkoita, että hyväksyisi väkivallan ja rikokset. Eikä se myöskään tarkoita, että ei voisi käyttää tervettä järkeä. Mulla ei ole mitään skinejäkään vastaan, mutta en mä silti mene jollekin korstolle nakkikiskan jonossa aukomaan päätäni. Nenänsähän siinä saisi vaan kipeäksi enkä halua sitä. [/quote] Suvaitsevaistolta vain puuttuu syy-seuraussuhteiden hahmotuskyky. Monikulttuurisuus -> sananvapauden rajoitus. [/quote] Ei puutu. Kyllä jokainen suvaitsevainenkin tietää eron vaikkapa chileläisten pakolaisten ja fundamentalistien islamistien välillä. Monilta ei-suvaitsevaisilta vaan tuntyuu puuttuvan hahmotuskyky, että mamu ei ole sama asia kuin fundamentalistinen islamisti vaan mamuja meillä on jo lähes jokaisesta maailmankolkasta ja lähes jokaisesta maailman uskonnosta. Jos yksi ryhmittymä onkin ei-toivottu, ei sen ryhmän vuoksi pidä tuomita kaikkia maahanmuuttajia.  [/quote] Maahanmuuttokriittiset eivät tuomitse kaikkia maahanmuuttajia vaan Suomelle haitallisen maahanmuuton. Maahanmuuttokriittiset eivät myöskään syytä Suomen maahanmuuttopolitiikasta maahanmuuttajia vaan typeriä suomalaisia poliitikkoja. [/quote] En mä puhunutkaan maahanmuuttokriittisistä vaan ei-suvaitsevaisista, joilla tarkoitin niitä nationalisteja, joiden mielestä Suomessa ei pitäisi olla ketään muuta kuin alkuperäisiä suomalaisia. Pidän itseäni suvaitsevaisena, vaikka olen samaan aikaan myös maahanmuuttokriittinen. Katson, että Suomeen voi kyllä tulla mistä maasta tahansa ja noudattaa täällä oman uskontonsa mukaisia tapoja, kunhan ne tavat eivät riko lakia. [/quote] En ole kertaakaan elämäni aikana tavannut henkilöä, joka ajattelisi niin että Suomessa pitäisi olla vain suomalaisia. Edes natsit eivät ole sitä mieltä, että Suomessa saisi asua vain suomalaisia. :D

[/quote]

Suvakkien olkiukko. Keksitään että maahanmuuttokriittiset haluavat Suomesta vain kantasuomalaiten maan. Kaikille käytännössä sopii sopeutuvien maahanmuuttajien saapuminen. 

32/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:05"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="19.05.2015 klo 09:55"]

[/quote]

Enkä mä ole koskaan tavannut suvaitsevaista, jonka mielestä kunniamurhat, perheväkivalta, kuoliaaksi kivittäminen, lapsimorsiamet, tyttöjen ympärileikkaukset tai terrori-iskut olisi hyväksyttäviä asioita.
[/quote]

Tällaisia suvaitsevaisia onkin melko vähän, mutta jos keskustellaan vaikka siitä kuinka naisiapakotetaan pitämään huivia suvaitsevaisten peppu tulee aina kipeäksi asiasta ja he sanovat että on olemassa nunnia ja siksi ei ole ongelma jos kaikki musliminaiset pakotetaan pitämään huivia. Olen yrittänyt miettiä mistä asia johtuu mutta en ole keksinyt syytä.

Vierailija
33/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33: "My enemy's enemy is my friend"  

Suvakkien mielestä valkoinen heteromies on feministisuvakkien vihollinen. Siis kaikki tahot, jotka eivät kuulu valkoisen heteromiehen kontekstiin ovat feministisuvakkien lempilapsia. 

Tästä käytetään termiä TOISEUS, joka esiintyy aina ymmärtävän nais ja sosiaalitutkimuksen pohjana tai lähtökohtana. 

Toiseus

Yhteiskuntatieteissä ja filosofiassa runsaasti käytetty käsite, jolla kuvataan minä/me-ryhmän ulkopuolisia jäseniä. Jos et ymmärrä toiseuden käsitteen läpitunkeutunutta merkitystä yliopiston käyneiden 'valaistuneiden' ja 'älymystön' ajattelussa niin et ymmärrä heidän ajatuksenjuoksuaan. Kaikki hullu logiikaton maahanmuuttokeskustelu alkaa näyttää järkevältä toiseuden kontekstin valossa. Se selittää myös sen miksi mikään ns. järkiperäinen argumentointi ei toimi.

Lue ja katso alla olevat esimerkit läpi niin voit ymmärtää jotain lisää. Itselleni tämä käsite tuli tutuksi/rekisteröidyksi vähän aikaa sitten. Ehkä olin kuullut sen aikaisemmin mutta en rekisteröinyt sen merkitystä suvaitsevaiston ajattelussa. Tämä aloitus ei ole tarkoitus olla definitiivinen tästä aiheesta vaan huomio ja tökkäys, johon olisi kiva saada lisää näkemyksiä puolesta/vastaan.

Toiseuden teoria on merkittävä yhteiskunnassamme vaikuttamassa monien ihmisten ajatteluun. Toiseuden teoriaa käytetään jopa tutkimuksien ja gradujen lähtökohtana. Mitä jos tuo teoria olisikin ihan huuhaata niin koko tutkimukselta menee täysin pohja.

Puolivakavissaan voisi sanoa, että käytännössä kaikki valkoista heteromiestä (VHM) vastaan keksityt kujeet syntyvät toiseudesta.

Logiikka menee siten, että kun VHM on aina ollut vahvin ja niillä on itse/minä/me henki niin kaikki sen ryhmän ulkopuolella ovat toisia, toiseus. Näitä heikompia pitää suojella VHM:n pahuudelta.

Esimkerkiksi ajatuskulku voisi olla seuraavanlainen: Valkoisilla naisilla on toiseutta. Afrikkalaisilla ja muslimeilla on enemmän toiseutta. Jos pitää laittaa rinnakkain valkoisen naisen ja muslimien oikeudet niin muslimien oikeudet menevät edelle koska heillä on enemmän toiseutta.

----

Mitä on toiseus? Wikipedia: Toiseus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toiseus

Toiseus on yhteiskuntatieteissä ja filosofiassa käytetty käsite, jolla viitataan "toisten" pois lukemiseen yhteiskunnasta tai yhteisöstä. Toiseuden tematiikkaa pohdiskellaan nykyäänkin jatkuvasti esimerkiksi naistutkimuksen, antropologian ja sosiologian piirissä.

Sosiaalitieteissä toiseudella tarkoitetaan ryhmien välistä suhdetta, jossa sisäryhmän, ”itsen”, identiteettiä vahvistetaan suhteessa johonkin ”toiseen”, joka mielletään ulkopuoliseksi. Tyypillisesti toiseen heijastetaan ei-toivottuja ja huonoiksi miellettyjä ominaisuuksia.

Filosofi Simone de Beauvoir käytti termiä sukupuoleen liitettynä ja analysoi naista yhteiskuntamme toisena, eräänlaisena epähenkilönä tai puolivaltaisena jäsenenä.

Toiseus hahmotetaan usein erilaisten vallan ja dominoinnin rakenteiden kautta. Esimerkiksi nainen on voitu käsittää miehen toisena tai afrikkalainen on mielletty eurooppalaisen toiseksi. Toinen on mikä tahansa, joka ei ole itse.

---

Alla olevista referensseistä saa mielikuvaa miten toiseuden käsite on aivan läpikuultava erilaisissa humanistisissa tieteissä.

Miten se sitten näkyy esimerkiksi suomalaisissa yliopistoissa ja niiden graduissa ja tutkimuksissa. Googlella löytää helposti satoja tutkimuksia missä toiseus on osana tai lähtökohtana tutkimukselle.

Esim. Tampereen Yliopisto
https://tampub.uta.fi/handle/10024/95156
http://snag.gy/g3WHy.jpg

Sosiologia, Turun yliopisto
Pro gradu-tutkielma, Sini Väisänen
Toukokuu 2011, Turku
Nuivien Suomi - gradu
https://www.doria.fi/bitstream/handle/10024/69923/gradu2011vaisanen.pdf?sequence=1
http://snag.gy/6R7ke.jpg

HYY ja toiseus
http://snag.gy/qrHi1.jpg

HYY, Valtiotieteellinen ja toiseus
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/40959/Pro%20gradu%20Salonen%20Natalia.pdf?sequence=2

Hyy, valtsikka, kehitysapu ja toiseus
http://snag.gy/wn5yh.jpg

Toiseus ja kulttuurirelativismi
http://snag.gy/ha6Uc.jpg

JYU - Tutkimuksen lähtökohtana toiseuden teoria
http://snag.gy/klBIo.jpg

---

http://maahanmuuttokriitikot.blogspot.fi/2015/01/maahanmuuttokriitikoita.html

Maailmanhalaajien, Suomen vihaajien ja toiseuteen uskovien näkökulma ja mihin se johtaa:

"toiseus on jumaluutta ja etuoikeuksia ja alkuperäkansan edustajille jää kurjistuminen, sekä maksajan rooli vittuilun ja rasismilla syyttelyiden kera"

---

Tuntuu, että toiseudella suvaitsevaisto selittää omasta mielestään järkiperäisen argumentoinnin edustajien typeryyden.

Toiseuteen vannovat ajattelevat että VHM:t vihaavat kaikkia muita ryhmiä mm. omien etuoikeuksien takia.

Siksi keskustelu menee helposti näin:

VHM: 'järkiargumentti' vaikka maahanmuuttoa vastaan

Suvakki ajattelee: Tuo todistaa että vihaat/pelkäät esim. maahanmuuttajia (toiseuden edustajia).

Koska suvakin ajattelun LÄHTÖKOHTA on toiseus ==> VHM pelkää etuoikeuksiensa menevän, sen siis kuuluu vihata toiseuden edustajia. Siispä jokainen järkiargumentti nähdään omien toiseus-lasien läpi että järkiargumentti tarkoittaa vihaa/pelkoa toiseuden edustajia kohtaan. Kun kaikki ajattelu lähtee jostain alkuperäisestä olettamasta (minkä uskotaan olevan oikein) niin mikään siitä loogisesti seuraava päätelmä ei ole väärin. Vain jos henkilö tajuaa/suostuu ymmärtämään, että alkuperäinen olettama/dogma/uskonkappale on väärin niin voi hän uskoa, että siitä johdetut asiat/politiikat voivat olla väärin/idioottimaisia.

Vierailija
34/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 10:05"]

[/quote]

[/quote]

Miksi tätä kulttuuria sitten halutaan Suomeen?

Vierailija
35/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:06"]

Mulla on 'Je suis Charlie' -paita. Pistän sen päälle ja lähden muksujen kanssa hengaan festareille. Ottaisko koiran mukaan? Tai siis, no, ne on varmasti kielletty. Ettei kenellekään tule paha mieli.

[/quote]

On tuolla festareilla joka vuosi ollut koiriakin, joten tervetuloa vaan karvakorvan kanssa :)

[/quote]

Mutta säälittää kun koiria viedään paikkoihin joissa soitetaan musiikkia (koiran korvissa) kovalla.

Vierailija
36/36 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapauskylä peruutettiin monikulttuurisuusfestivaalilla

Otsikko kertoo kaiken.

Ei minun Suomeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä