Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten häätää kaveri pois kotoani?

Vierailija
18.05.2015 |

Nyt on sellainen tilanne, että olen majoittanut kaveria jonkin aikaa hänen kotonaan käynnissä olevan remontin vuoksi. Hän on ollut viikot meillä ja viikonloput toisella paikkakunnalla vanhempiensa luona. Oma kotinsa on käytännössä asumiskelvoton. Lupasin hänen olla vielä tämän viikon, mutta mulla alkaa jo pinna kiristyä ja en jaksaisi enää. Yhteinen aika miehen kanssa on kortilla. Miten voisin mahdollisimman hienovaraisesti kehoittaa häntä etsimään jonkun toisen asuinpaikan, kunnes remontti valmistuu.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

''Miten voisin mahdollisimman hienovaraisesti sanoa että painu vittuun?'' 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeita neuvoja, eikä pelkkää aukomista?

Vierailija
4/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinun täyty etsiä joku muu kämppä. Haluamme rauhaa.

Vierailija
5/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin kestää, jos olet kerran luvannut, että saa olla luonasi. Tuskin tilanne ystävällesikään mukava on.

Vierailija
6/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onhan tää meille kaikille varmasti raskasta aikaa"

Vierailija
7/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet majoittanut? Kauanko kaveri vielä tarvitsee majoituksen?

Vierailija
8/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnittele. Se on vaan viikko. Saat pitää ystäväsi.

Vierailija
9/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:40"]Sinnittele. Se on vaan viikko. Saat pitää ystäväsi.
[/quote]
Siis välit häneen :)

Vierailija
10/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:39"]Kauanko olet majoittanut? Kauanko kaveri vielä tarvitsee majoituksen?
[/quote]
Kolme viikkoa. Remontin kestoa on vaikea arvioida, mutta vielä on pahasti kesken. Saisi mennä siskolleen, jonka luona on myös välillä majoittunut.

Vierailija
11/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hänen siskoltaan, voisiko hän pyytää kaverisi vaikka pariksi yöksi heille. Kaverin sisko varmasti ymmärtää, kun sanot että haluaisitte miehen kanssa vähän yhteistä aikaa, muttet halua loukata ystävääsi.

Vierailija
12/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pyytää häntä lähtemään loukkaamatta häntä. Valistunut ja tasokas vinkkini onkin: alkakaa paneskella äänekkäästi, jättäkää haisevia sukkia keittiön pöydälle, kaivakaa nenää antaumuksella, unohtakaa vetää vessa. Ja toveri etsii sijaa toisesta majatalosta alta aikayksikön :)

Vierailija
13/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:39"]Kauanko olet majoittanut? Kauanko kaveri vielä tarvitsee majoituksen?
[/quote]
Kolme viikkoa. Remontin kestoa on vaikea arvioida, mutta vielä on pahasti kesken. Saisi mennä siskolleen, jonka luona on myös välillä majoittunut.
[/quote]

Kyllä kannattaa sanoa suoraan

Vierailija
14/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:39"]Kauanko olet majoittanut? Kauanko kaveri vielä tarvitsee majoituksen? [/quote] Kolme viikkoa. Remontin kestoa on vaikea arvioida, mutta vielä on pahasti kesken. Saisi mennä siskolleen, jonka luona on myös välillä majoittunut.

[/quote]On ihan asiallista sanoa hänelle, että kaipaatte nyt omaa aikaa miehen kanssa.

Vierailija
15/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sanonut ystävällesi, että voi olla tämän viikon teillä, ni mikä on ongelmana? Eihän tässä ole kuin muutama yö, jos hän on vielä viikonloputkin poissa. Jos kaverisi olettaa, että voi olla teillä remontin loppuun asti, kannattaa hänen kanssa keskustella avoimesti tilanteesta ja kysyä olisiko hänen mahdollista olla siskollaan.. ettekö ole keskustelleet majoituksen kestosta silloin kun ystäväsi kysyi saako teille tulla??

Vierailija
16/29 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun jskus pari vuotta sitte järjestin bileet kotona ja kaverit rupes jtn sikailee mun veliki oli kotona jotenki kai se näki mun ilmeestä että mua rupes vituttaa mut en kehdannu sanoo ett ne häipys se sit huus niille ' painukaa vittuun' :Dddd lähti heti ovet paukkuen. Ei siinä varmaan auta muu kun olla rehellinen

Vierailija
17/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:53"]Jos olet sanonut ystävällesi, että voi olla tämän viikon teillä, ni mikä on ongelmana? Eihän tässä ole kuin muutama yö, jos hän on vielä viikonloputkin poissa. Jos kaverisi olettaa, että voi olla teillä remontin loppuun asti, kannattaa hänen kanssa keskustella avoimesti tilanteesta ja kysyä olisiko hänen mahdollista olla siskollaan.. ettekö ole keskustelleet majoituksen kestosta silloin kun ystäväsi kysyi saako teille tulla??
[/quote]
Menin lupaamaan, että saa olla niin pitkään kuin tarvitsee. Mutta en millään jaksaisi enää

Vierailija
18/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:53"]Jos olet sanonut ystävällesi, että voi olla tämän viikon teillä, ni mikä on ongelmana? Eihän tässä ole kuin muutama yö, jos hän on vielä viikonloputkin poissa. Jos kaverisi olettaa, että voi olla teillä remontin loppuun asti, kannattaa hänen kanssa keskustella avoimesti tilanteesta ja kysyä olisiko hänen mahdollista olla siskollaan.. ettekö ole keskustelleet majoituksen kestosta silloin kun ystäväsi kysyi saako teille tulla??
[/quote]
Menin lupaamaan, että saa olla niin pitkään kuin tarvitsee. Mutta en millään jaksaisi enää
[/quote]
No kaverisi todennäköisesti loukkaantuu, jos heität hänet pihalle, jos olet näin kerran luvannut. Suosittelen kuitenkin rehellisyyttä, kuin epämääräisten tekosyiden keksimistä. Voithan sanoa, että et olettanut että remontti kestää näin pitkään (jos tämä yhtään pätee asiaan). Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että sinun tulisi ajatella asiaa ystäväsikin kannalta, eikä vain miettiä omaa etua.

Vierailija
19/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:58"]Muistan kun jskus pari vuotta sitte järjestin bileet kotona ja kaverit rupes jtn sikailee mun veliki oli kotona jotenki kai se näki mun ilmeestä että mua rupes vituttaa mut en kehdannu sanoo ett ne häipys se sit huus niille ' painukaa vittuun' :Dddd lähti heti ovet paukkuen. Ei siinä varmaan auta muu kun olla rehellinen
[/quote]
Ehdotat että joku ap:n sukulainen tulee huutamaan kaverille, että "painu vittuun!" ? Asia varmasti kyllä ratkeaisi tällä menettelyllä, siinä lienet oikeassa.

Vierailija
20/29 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 23:53"]Jos olet sanonut ystävällesi, että voi olla tämän viikon teillä, ni mikä on ongelmana? Eihän tässä ole kuin muutama yö, jos hän on vielä viikonloputkin poissa. Jos kaverisi olettaa, että voi olla teillä remontin loppuun asti, kannattaa hänen kanssa keskustella avoimesti tilanteesta ja kysyä olisiko hänen mahdollista olla siskollaan.. ettekö ole keskustelleet majoituksen kestosta silloin kun ystäväsi kysyi saako teille tulla??
[/quote]
[/quote] Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että sinun tulisi ajatella asiaa ystäväsikin kannalta, eikä vain miettiä omaa etua.
[/quote]
No johan minä olen sitä ajatellut ja antanut kolme viikkoa asua. Mielestäni aika höveliä.